Σκοπός του παρόντος νόμου είναι:
α) η αποφόρτιση των δικαστηρίων από διαδικασίες που μπορούν με πρόσφορο τρόπο να διενεργηθούν από τους δικηγόρους μέσω της μεταφοράς ύλης από τα δικαστήρια με σκοπό την άμεση και αποτελεσματική ολοκλήρωση νομικών ενεργειών και κατ’ επέκταση την επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης, και
β) η άμεση εκκαθάριση και πληρωμή των αποζημιώσεων νομικής βοήθειας στους δικηγόρους μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων και η απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών.
Αρχική Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιώνΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ, ΤΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΤΗΡΙΑ, ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΩΝ, ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΞΑΛΕΙΨΕΙΣ ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΝΟΡΚΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ Άρθρο 3 Εγγραφή και τροποποίηση καταστατικού σωματείου με πράξη δικηγόρου – Τροποποίηση άρθρου 787 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Εγγραφή σωματείου με απόφαση δικαστηρίου ή πράξη δικηγόρου – Τροποποίηση άρθρου 81 Αστικού Κώδικα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 5 Ανακοπή κατά της πράξης που εκδίδεται επί της αίτησης εγγραφής σωματείου – Τροποποίηση άρθρου 82 Αστικού ΚώδικαΆρθρο 5 Ανακοπή κατά της πράξης που εκδίδεται επί της αίτησης εγγραφής σωματείου – Τροποποίηση άρθρου 82 Αστικού Κώδικα
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΤΗΡΙΑ Άρθρο 6 Έκδοση κληρονομητηρίου μετά από πράξη δικηγόρου – Αντικατάσταση άρθρου 819 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 7 Περιεχόμενο της πράξης για την παροχή κληρονομητηρίου – Τροποποίηση άρθρου 820 Κώδικα Πολιτικής ΔικονομίαςΆρθρο 7 Περιεχόμενο της πράξης για την παροχή κληρονομητηρίου – Τροποποίηση άρθρου 820 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Ένδικα μέσα κατά της πράξης για την παροχή κληρονομητηρίου – Αντικατάσταση άρθρου 824 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Παροχή κληρονομητηρίου δυνάμει πράξης ή απόφασης – Τροποποίηση άρθρου 1956 Αστικού Κώδικα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 10 Απόδειξη του περιεχομένου της αίτησης για την παροχή κληρονομητηρίου – Τροποποίηση άρθρου 1958 Αστικού ΚώδικαΆρθρο 10 Απόδειξη του περιεχομένου της αίτησης για την παροχή κληρονομητηρίου – Τροποποίηση άρθρου 1958 Αστικού Κώδικα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 Αυτεπάγγελτη έρευνα των δηλώσεων αυτού που ζητεί το κληρονομητήριο – Τροποποίηση άρθρου 1959 Αστικού ΚώδικαΆρθρο 11 Αυτεπάγγελτη έρευνα των δηλώσεων αυτού που ζητεί το κληρονομητήριο – Τροποποίηση άρθρου 1959 Αστικού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Παροχή κοινού κληρονομητηρίου – Τροποποίηση άρθρου 1960 Αστικού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Περιεχόμενο του κληρονομητηρίου – Τροποποίηση άρθρου 1961 Αστικού Κώδικα
- 29 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΩΝ Άρθρο 14 Αποδοχή κληρονομίας με πράξη δικηγόρου – Τροποποίηση άρθρου 812 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- 28 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΥΠΟΘΗΚΩΝ Άρθρο 15 Εγγραφή και εξάλειψη συναινετικής προσημείωσης υποθήκης με πράξη δικηγόρου -Προσθήκη άρθρου 706Α στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Τίτλος για την εγγραφή προσημείωσης υποθήκης – Αντικατάσταση άρθρου 1274 Αστικού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΟΡΚΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ Άρθρο 17 Λήψη ενόρκων βεβαιώσεων αποκλειστικά ενώπιον συμβολαιογράφου ή δικηγόρου -Τροποποίηση άρθρου 421 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κατάθεση κατά την προδικασία στη διοικητική δίκη – Τροποποίηση άρθρου 185 Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Πίνακας αμοιβών και πάγιων εισφορών δικηγόρων – Τροποποίηση Παραρτημάτων Ι και ΙΙΙ Κώδικα Δικηγόρων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Αποκλειστική αρμοδιότητα συμβολαιογράφου ή δικηγόρου για λήψη ένορκης βεβαίωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ – ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ ΑΠΟ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Άρθρο 21 Δυνατότητα εξαίρεσης δικηγόρων όταν εκδίδουν πράξεις σύμφωνα με τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας – Τροποποίηση άρθρου 52 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ Άρθρο 22 Εξουσιοδότηση υπογραφής από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων στους Προϊσταμένους της Διεύθυνσης και των Τμημάτων – Τροποποίηση άρθρου 6 ν.δ. 1017/1971ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ Άρθρο 22 Εξουσιοδότηση υπογραφής από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων στους Προϊσταμένους της Διεύθυνσης και των Τμημάτων – Τροποποίηση άρθρου 6 ν.δ. 1017/1971
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εξαίρεση κατά την καταβολή αποζημιώσεων νομικής βοήθειας του ελέγχου για οφειλές προς ασφαλιστικούς οργανισμούς – Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 3226/2004
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Σύσταση ομάδας εργασίας για την εκκαθάριση και εξόφληση απαιτήσεων από την παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο χορήγησης νομικής βοήθειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Πληρωμή αποζημιώσεων δικηγόρων νομικής βοήθειας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 Νομοτεχνική προσαρμογή της διαδικασίας εκκαθάρισης και πληρωμής αποζημιώσεων δικηγόρων νομικής βοήθειας λόγω της πληρωμής αποζημιώσεων – Τροποποίηση παρ. 2 και 6 άρθρου 69 ν. 5016/2023Άρθρο 26 Νομοτεχνική προσαρμογή της διαδικασίας εκκαθάρισης και πληρωμής αποζημιώσεων δικηγόρων νομικής βοήθειας λόγω της πληρωμής αποζημιώσεων – Τροποποίηση παρ. 2 και 6 άρθρου 69 ν. 5016/2023
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 27 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 28 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 30 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Φεβρουαρίου 2024, 23:20
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Φεβρουαρίου 2024, 23:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 108 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας του δικηγορικού λειτουργήματος τρεις είναι οι παράγοντες-πυλώνες της λειτουργίας και της απονομής της δικαιοσύνης, οι Δικαστικοί Λειτουργοί – Δικηγόροι και Δικαστικοί Υπάλληλοι. Ναι μεν απεμπλέκει τους Δικαστές εν μέρει από τις ήσσονος σημασίας υποθέσεις που βρίσκονται στα όρια της διοικητικής και της δικαιοδοτικής λειτουργίας, δίνει ύλη στους Δικηγόρους άλλα δυστυχώς ρίχνει όλο το βάρος της λειτουργίας και ελέγχου της διαδικασίας στη Γραμματεία και δεν φτάνει μόνο αυτό δίνει στη Γραμματεία την ευθύνη να παραπέμψει τους δικηγόρους που δεν κάνουν σωστά τη δουλεία τους στο πειθαρχικό τους όργανο λες και ο Γραμματέας είναι προϊστάμενός τους!!!!!!! Δυστυχώς στο εν λόγω νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία προνόηση για τους Δικαστικούς Υπαλλήλους, οι οποίοι δεν φαίνονται πουθενά λες και δεν υπάρχουν ως βοηθητικά όργανα της δικαιοσύνης που συμβάλλουν ενεργά στο δικαιοδοτικό έργο και μετέχουν στην σύνθεση των δικαστηρίων σύμφωνα με το άρθρο 92 του Σ. και τη νομολογία του ΣΤΕ. Επίσης το υπό συζήτηση νομοσχέδιο δεν ξεκαθαρίζει ποιος θα πληρώσει την αμοιβή του δικηγόρου που εκδίδει την πράξη ο πολίτης ή το κράτος;;;; Σε μια τόσο δύσκολή οικονομική συγκυρία πάλι θα επιβαρυνθούν οι πολίτες και κατά αυτόν τον τρόπο θα γίνει ακόμη πιο ακριβή η Δικαιοσύνη για όλους.
Η αξιολογούμενη ρύθμιση φρονώ ότι αντί να απλοποιήσει και να επιταχύνει τις διαδικασίες έκδοσης πράξεων-διατάξεων από τους δικηγόρους που αφορούν τα σωματεία, τα κληρονομητήρια και τις προσημειώσεις δημιουργεί μεγαλύτερη γραφειοκρατία, προβλήματα και χρονοκαθυστέρηση από αυτά που επαγγέλλεται σύμφωνα με την ανάλυση συνεπειών ρύθμισης που προσπαθεί να επιλύσει πλην της διάταξης που αφορά τις ένορκες βεβαιώσεις. Δεν προκύπτει από πουθενά η αποφόρτιση των δικαστηρίων και κατ’ επέκταση η επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης. Θεωρώ ότι είναι απίστευτης προχειρότητας διατάξεις και επιβαρύνουν υπέρμετρα την επισήμως κατά 65% πανελλαδικώς υποστελεχωμένη Γραμματεία των δικαστηρίων.
Δεν επιτυγχάνεται με αυτόν τον τρόπο αποφόρτιση των Δικαστηρίων, ενδεχομένως ελάχιστη των Δικαστών.
Αντίθετα θα προκύψουν:-Επιπλέον γραφειοκρατία στις Γραμματείες των Δικαστηρίων, εφόσον στα περισσότερα αντικείμενα του νομοσχεδίου θα μεσολαβούν και θα συμμετέχουν ενεργά. Να τονιστεί εδώ ότι με την επικείμενη αναμόρφωση του δικαστικού χάρτη της χώρας ενδέχεται να προστεθούν και άλλα αντικείμενα εργασίας, οπότε ο όγκος της δικαστηριακής ύλης θα είναι δυσβάσταχτος και θα είναι αδύνατο να ανταποκριθούν οι υποστελεχωμένες και με ελλιπείς υποδομές Γραμματείες με όλα αυτά τα αντικείμενα.
-Επιπλέον καθυστερήσεις και έξοδα για τον πολίτη λόγω των λαθών που θα ανακύπτουν.
-Επιπλέον συνωστισμός πολιτών και δικηγόρων στα Δικαστήρια.
Θα μπορούσε, αντί να μεσολαβεί και αναλώνεται η Γραμματεία, να δημιουργηθούν πλατφόρμες (που παρέχουν όλα τα εχέγγυα και διευκολύνουν κατά την αναζήτηση στοιχείων) και όπου δεν είναι εφικτό να συνεργαστούν οι Δικηγόροι με τους Συμβολαιογράφους.
ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΑΡΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟ, ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΠΙΚΥΡΩΝΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΣΕ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ.
ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ- ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ «ΔΟΥΛΕΙΑ» ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ- ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ «ΠΕΤΑΕΙ ΤΟ ΜΠΑΛΑΚΙ» ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ, ΕΝΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΟΗΤΗ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΣΤΕΡΩΝΤΑΣ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΕΜΨΥΧΟ ΥΛΙΚΟ (ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ),ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ (Π.Χ. ΕΛΕΓΧΟ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ, ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΑΠΟ ΛΙΣΤΕΣ). ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΠΙΟ ΑΠΛΟ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΥΝΩΣΤΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΣΕ ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΠΕΡΙΤΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ,ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΛΠ).
Δεν ελαφρύνεται το έργο των Γραμματέων , ίσως των Δικαστών. Επίσης το ζήτημα της αποζημίωσης των δικηγόρων που θα υποκαθιστούν τους δικαστές, αφήνεται να ρυθμιστει με υπουργική απόφαση, συνεπώς δεν είναι γνωστό τελικά ποιος θα πληρώνει τον δικηγόρο, πόσο και υπο ποιους όρους (δημόσιο ή πολίτης).
Η σωστή κατεύθυνση , και για την ελάφρυνση και για την ταχύτητα, θα ήταν ο δικηγόρος να εκτελει τα σχετικά καθήκοντα, χωρίς τη σύμπραξη ή μεσολάβηση του Γραμματέα, όπως προβλεφθηκε και με τις ένορκες βεβαιώσεις, να αναρτάται μεσω portal, και το πρωτότυπο των πράξεων, να κατατιθεται , αντί για στο Σύλλογο, στη Γραμματεία του Ειρηνοδικείου (που θα γίνει σε λίγο Πρωτοδικείο).
Για άλλη μια φορά πάνε περίπατο οι αρχές της καλής νομοθέτησης. Άλλη μια αποσπασματική νομική ρύθμιση για να μην σχολιάσω την 4η; κατά σειρά (αν δεν κάνω λάθος) προσπάθεια ρύθμισης της καταβολής των οφειλών ΤΑΧΔΙΚ για την νομική βοήθεια. Πόσο δύσκολο είναι είναι ένα σύστημα, όπου καταθέτεις τα δικαιολογητικά στο αρμόδιο Δικαστήριο, τα ελέγχει ο παραλαμβάνων υπάλληλος και επί τόπου εκδίδεται ένταλμα πληρωμής της νομικής βοήθειας; Ούτε αλληλογραφίες ούτε τίποτε άλλο. Εναλλακτικά να μεταφορτώνονται τα δικαιολογητικά και να πραγματοποιείται η πληρωμή με χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων.
Φρονώ ότι πρέπει να προστεθεί άρθρο με το οποίο θα επιτρέπεται η άσκηση της Δικηγορίας σε δικηγόρο χωρίς να είναι εγγεγραμμένος στον δικηγορικό σύλλογο οποιασδήποτε περιφερείας και επίσης θα κατοχυρώνεται το δικαίωμα του δικηγόρου στην προσφορά των υπηρεσιών του ως ελευθέρου επαγγελματία και άμισθου λειτουργού της δικαιοσύνης κατά την δική του απόλυτη και ελεύθερη κρίση, δυναμένου όχι μόνον να μην αποτελεί μέλος οποιασδήποτε συνδικαλιστικής οργάνωσης (δικηγορικού συλλόγου) αλλά και όταν αποτελεί μέλος να έχει την ελεύθερη και απαλλαγμένη κυρώσεων επιλογή της μη συμμόρφωσης σε αποφάσεις του συλλόγου του για αποχή από την εργασία του.
Είμαστε οι μοναδικοί επαγγελματίες που υποχρεωνόμαστε να απέχουμε από την εργασία μας όταν το αποφασίζουν τα Δ.Σ. των συλλόγων μας ή η ολομέλεια των Προέδρων μας, άλλως διαπράττουμε πειθαρχικό αδίκημα.
Πρόκειται περί χρόνιας παθογένειας, που ουδείς υπουργός ή πρωθυπουργός διανοήθηκε να εξαλείψει και συνιστά πρακτική προδήλως αντίθετη με το Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό δίκαιο.
Οι δικηγόροι μπορούν να αναλάβουν και απλές συμβολαιογραφικές πράξεις, όπως συναινετικά διαζύγια, πληρεξούσια, δηλώσεις κλπ.
Το Νομοσχέδιο αυτό θα επιβαρύνει σημαντικά τον ήδη πολύ υψηλό φόρτο εργασίας των Ειρηνοδικείων. Κατά συνέπεια θα επιφέρει μακροπρόθεσμα μεγάλες καθυστερήσεις όχι μόνον στη διαδικασία των αποδοχών κληρονομίας αλλά και στα λοιπά καθήκοντα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Ειρηνοδικείου.
Σημειωθήτω ότι μεγάλο μέρος των πολιτών δεν γνωρίζει τί ακριβώς κληρονομεί (πχ. αγροτεμάχια) και αυτό θα επιδεινώσει περαιτέρω την λειτουργία των Ειρηνοδικείων.
Επίσης, λόγω της αμφιβόλου ορθότητας της έκθεσης που θα συντάσσουν οι δικηγόροι, κρίνεται όλως αμφίβολη η περαιτέρω χρήση των εγγράφων αυτών ώς τίτλων για πράξεις μεταβίβασης.
Αναφορικά με τους γραμματείς των Ειρηνοδικείων, με ποιά εκπαίδευση και με ποιές γνώσεις θα μπορέσουν να υποκαταστήσουν επαρκώς τους συμβολαιογράφους οι οποίοι έχουν την κατάλληλη κατάρτιση για τη συγγραφή αποδοχών κληρονομίας και για τον έλεγχο της ορθότητος των πιστοποιητικών (πχ. ΕΝΦΙΑ);
Είναι προς όφελος τόσο του κράτους δικαίου όσο και της εύρυθμης λειτουργίας της εννόμου τάξεως να επανεξεταστεί το τμήμα του παρόντος Νομοσχεδίου που αφορά τις διατάξεις αποδοχής κληρονομίας.
Ο οριστικός ευτελισμός του ρόλου του δικηγόρου και προϊόν απροκάλυπτης συναλλαγής της ηγεσίας της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων με το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Εξαργυρώνουμε τον μεγάλο αγώνα ενάντια στον απαράδεκτο νόμο Χατζηδάκη με αστεία αντιδωρήματα που θα οδηγήσουν ακόμα περισσότερους συναδέλφους σε δουλειά διεκπεραιωτή «ενορκοβεβαιωσάκια» σε μεγάλες δικηγορικές εταιρείες και γραφεία. Το 2016 κάναμε έξι μήνες αποχή για την αντικατάσταση της προφορικής διαδικασίας στις δίκες της τακτικής με ένορκες βεβαιώσεις. Τώρα ερχόμαστε να δικαιώσουμε αυτή την επιλογή, αρκεί το 50αρικο να καταλήγει στην τσέπη δικηγόρου! Για το γεγονός ότι με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται ακόμα περισσότερο το κόστος για τον πολίτη ούτε κουβέντα.
Το νομοσχέδιο μεταλλάσσει τον δικηγόρο από συμπαραστάτη του πολίτη απέναντι στη δικαστική εξουσία και στο κράτος σε πάροχο οιονεί δικαστικών υπηρεσιών μέσω outsourcing. Και αυτό επικροτείται μάλιστα από τις ηγεσίες μας ως δικαίωση των αιτημάτων των δικηγόρων. Αφού λοιπόν αυτούς επιλέξαμε να μας εκπροσωπούν, καλά να πάθουμε.
Bravoo