1. Οι δικαστικοί υπάλληλοι που υπηρετούν σε παράλληλη ή περιφερειακή έδρα πρωτοδικείου συνεχίζουν να ασκούν εκεί τα καθήκοντά τους, εφόσον το επιθυμούν.
2. Όπου απαιτείται μετακίνηση δικαστικού υπαλλήλου για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών από την κεντρική έδρα του πρωτοδικείου από ή προς παράλληλη ή περιφερειακή έδρα της ίδιας πρωτοδικειακής περιφέρειας, η δαπάνη μετακίνησης καταβάλλεται από το δημόσιο.
Αρχική Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΔικαιοσύνηςΆρθρο 11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υπηρεσιακή κατάσταση δικαστικών υπαλλήλων
Άρθρο 11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υπηρεσιακή κατάσταση δικαστικών υπαλλήλων
- 145 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ – ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1: Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 47 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ Άρθρο 4 Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας της πολιτικής δικαιοσύνης – Οργανικές θέσεις δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 5 Καθ’ ύλη αρμοδιότητα των εδρών των πρωτοδικείων
- 800 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αναδιάρθρωση πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων πρώτου βαθμού και καθορισμός της κατά τόπο αρμοδιότητάς τους
- 127 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ – ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 7 Κατάργηση βαθμών ιεραρχίας ειρηνοδικών – Ειδική επετηρίδα – Καθήκοντα – Επιμόρφωση
- 287 ΣχόλιαΆρθρο 8 Ένταξη στην ειδική επετηρίδα – Βαθμολογική αντιστοιχία – Ένταξη στη γενική επετηρίδα
- 44 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 9 Μεταθέσεις δικαστικών λειτουργών πρώτου βαθμού
- 81 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υπηρεσιακή κατάσταση δικαστικών υπαλλήλων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΩΝ Άρθρο 12 Μεταφορά διαχειριστικών αρμοδιοτήτων από τους προϊσταμένους πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και εισαγγελιών στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών ΚτιρίωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΩΝ Άρθρο 12 Μεταφορά διαχειριστικών αρμοδιοτήτων από τους προϊσταμένους πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και εισαγγελιών στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 13 Εξουσιοδοτική διάταξη
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 14 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΕΚΘEΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 15 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β’ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΕΚΘEΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 15 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4871/2021 Άρθρο 17 Βαθμός των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών που τοποθετούνται ως Διευθυντές Κατάρτισης και Επιμόρφωσης – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 Διορισμός εξεταστών της ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4871/2021Άρθρο 18 Διορισμός εξεταστών της ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4871/2021
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ενοποίηση των σταδίων γραπτής εξέτασης με τη συμπερίληψη της εξέτασης ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4871/2021
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Βαθμολόγηση των υποψηφίων μετά από την κατάργηση της διενέργειας ξεχωριστών γραπτών εξετάσεων ξένης γλώσσας και την ενσωμάτωση της εξέτασης στις γραπτές εξετάσεις των λοιπών μαθημάτων του εισαγωγικού διαγωνισμού – Τροποποίηση άρθρου 20 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 Κατάργηση της ξεχωριστής εκπαίδευσης των σπουδαστών που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δόκιμων εισηγητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4871/2021Άρθρο 21 Κατάργηση της ξεχωριστής εκπαίδευσης των σπουδαστών που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δόκιμων εισηγητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Τήρηση των αρχών και κανόνων που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κατά την επεξεργασία αντιγράφων φακέλων δικογραφιών στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 25 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Βασικοί διδάσκοντες και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 27 ν. 4871/2021Άρθρο 23 Βασικοί διδάσκοντες και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 27 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 Ύλη και επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 28 ν. 4871/2021Άρθρο 24 Ύλη και επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 28 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 Καθορισμός της σειράς επιτυχίας στους πίνακες επιτυχόντων των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 ν. 4871/2021Άρθρο 25 Καθορισμός της σειράς επιτυχίας στους πίνακες επιτυχόντων των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 Κατανομή των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης στα τμήματα της κατεύθυνσης Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 30 ν. 4871/2021Άρθρο 26 Κατανομή των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης στα τμήματα της κατεύθυνσης Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 30 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Εξαγωγή του τελικού βαθμού με βάση τον οποίο καθορίζεται η σειρά των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών στους πίνακες αρχαιότητας – Αντικατάσταση υποπερ. αβ) περ. α) παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4871/2021Άρθρο 27 Εξαγωγή του τελικού βαθμού με βάση τον οποίο καθορίζεται η σειρά των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών στους πίνακες αρχαιότητας – Αντικατάσταση υποπερ. αβ) περ. α) παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 34 ν. 4871/2021Άρθρο 28 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 34 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Διορισμός των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 4871/2021Άρθρο 29 Διορισμός των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Βαθμός του ψυχιάτρου που χορηγεί το πιστοποιητικό ψυχικής υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 55H ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Διδάσκοντες που αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 55ΙΘ ν. 4871/2021Άρθρο 31 Διδάσκοντες που αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 55ΙΘ ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Δικαστικές υπηρεσίες στις οποίες πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 55KB ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 55KΔ ν. 4871/2021Άρθρο 33 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 55KΔ ν. 4871/2021
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 34 Επιστροφή αποδοχών από τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων και από τους διοριζόμενους σε θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη παρ. 2 στο άρθρο 55ΚΕ ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 Επανακαθορισμός της σύνθεσης της Επιτροπής εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση άρθρου 55Θ ν. 4871/2021Άρθρο 35 Επανακαθορισμός της σύνθεσης της Επιτροπής εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση άρθρου 55Θ ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 3251/2004 ΚΑΙ Ν. 4786/2021 Άρθρο 36 Κατάργηση δυνητικού λόγου μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 12 ν. 3251/2004ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 3251/2004 ΚΑΙ Ν. 4786/2021 Άρθρο 36 Κατάργηση δυνητικού λόγου μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 12 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 Εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης κατά Έλληνα υπηκόου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 3251/2004Άρθρο 37 Εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης κατά Έλληνα υπηκόου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Άρνηση διαμεταγωγής υπηκόου άλλου κράτους μέλους – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 30 ν. 3251/2004Άρθρο 38 Άρνηση διαμεταγωγής υπηκόου άλλου κράτους μέλους – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 30 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Κατάργηση παραπομπής σε πλημμελήματα αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διώκονται αυτοτελώς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 16Β ν. 4786/2021Άρθρο 39 Κατάργηση παραπομπής σε πλημμελήματα αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διώκονται αυτοτελώς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 16Β ν. 4786/2021
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022 Άρθρο 40 Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δικαστικής Αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 3 ν. 4963/2022
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Κατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού της περιφερειακής υπηρεσίας πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 16Α ν. 4963/2022Άρθρο 41 Κατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού της περιφερειακής υπηρεσίας πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 16Α ν. 4963/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Χρονική διάρκεια εισαγωγικής εκπαίδευσης του αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 33 ν. 4963/2022
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 43 Κατάργηση της υποχρέωσης ενημέρωσης για τη δυνατότητα διαμεσολαβητικής διευθέτησης σε δίκες στις οποίες διάδικος είναι το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 3 του ν. 4640/2019
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικό επιμελητή έπειτα από παραγγελία – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 2 άρθρου 1 ν. 2318/1995Άρθρο 44 Σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικό επιμελητή έπειτα από παραγγελία – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 2 άρθρου 1 ν. 2318/1995
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Αδυναμία εξάλειψης του αξιοποίνου και μη επιβολής ποινής σε περιπτώσεις αδικημάτων που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4689/2020Άρθρο 45 Αδυναμία εξάλειψης του αξιοποίνου και μη επιβολής ποινής σε περιπτώσεις αδικημάτων που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4689/2020
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 46 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Απριλίου 2024, 23:58
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Απριλίου 2024, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
31 Σχόλια 1781 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Το άρθρο 11 ζητούμε να τροποποιηθεί και να οριστεί ότι ότι οι οργανικές θέσεις των υπηρετούντων δικαστικών υπαλλήλων στα πρωην Πρωτοδικεία και στα πρώην Ειρηνοδικεία παραμένουν και μεταφέρονται αντίστοιχα στις παράλληλες έδρες των Πρωτοδικείων και των περιφερειακών Πρωτοδικείων αντίστοιχα, όπου υπηρετούν έως σήμερα
Σύλλογος Δικαστικών Υπαλλήλων Λιβαδειάς
Είμαστε ριζικά αντίθετοι με το νομοσχέδιο αυτό. Ένα νομοσχέδιο στο οποίο οι δικαστικοί υπάλληλοι, οι σκληρά εργαζόμενοι στην πρώτη γραμμή των δικαστικών υπηρεσιών, είναι αόρατοι. Ειδικότερα δε επισημαίνουμε:
–Κλείνουν δικαστικές δομές σε όλη την χώρα (αρ. 6) και δυσχεραίνει η πρόσβαση του πολίτη στον φυσικό δικαστή (βασικό συνταγματικό δικαίωμα, αρ. 20 Σ).
–Οι οργανικές θέσεις μεταφέρονται στην κεντρική έδρα του Πρωτοδικείου (αρ. 4). Πλήττεται έτσι το υπαλληλικό δικαίωμα να υπηρετεί ο εργαζόμενος σε συγκεκριμένο χώρο εργασίας με συγκεκριμένα καθήκοντα και όχι να καταστεί νομάς. Καθιερώνεται η ανασφάλεια και η ελαστικότητα στις συνθήκες εργασίας των Δικαστικών Υπαλλήλων. Δε νοείται δημόσια υπηρεσία χωρίς οργανικές θέσεις, οργανικές μονάδες και διοικητική αυτοτέλεια.
–Η αλλαγή της χωρικής αρμοδιότητας και κατά συνέπεια η μείωση της ύλης στις παράλληλες έδρες υποβαθμίζει περαιτέρω τη λειτουργία των παράλληλων εδρών, επιβαρύνει δε τα κεντρικά Πρωτοδικεία.
–Χωρίς σύγχρονα ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα και με δεδομένη την έλλειψη δικαστικών υπαλλήλων δεν μπορεί να γίνει βελτίωση στην απονομή της δικαιοσύνης.
Κλείσιμο και συγχώνευση των δικαστικών υπηρεσιών σημαίνει μεγαλύτερη ταλαιπωρία, έξοδα και καθυστέρηση για τους πολίτες και επισφαλείς, πιο ελαστικές εργασιακές σχέσεις αλλά και εντατικές συνθήκες εργασίας για τους Δικαστικούς Υπαλλήλους
Ένα νομοσχέδιο πρόχειρο, με κενά, χωρίς στοιχειώδη πρόβλεψη για την ενοποίηση των δικαστηρίων, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις πρακτικές δυσκολίες που προκύπτουν από την έλλειψη κτηριακών εγκαταστάσεων και από την ενοποίηση συστημάτων κατάθεσης/αρχειοθέτησης κ.λ.π. που λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο ανά δικαστήριο. Πολλά δικαστήρια της χώρας δεν έχουν καν ενταχθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα solon.
Η ένταξη όλων των υπαλλήλων σε μία κεντρική έδρα, οι οποίοι θα καλούνται οποιαδήποτε στιγμή (σε μόνιμη βάση ή εκτάκτως, αδιευκρίνιστο!!!) να καλύπτουν ανάγκες στην περιφέρεια, δείχνει την έλλειψη σεβασμού προς τον υπάλληλο, με βέβαιο αποτέλεσμα ότι θα «διαταραχθεί η προσωπική και οικογενειακή ζωή» του, χωρίς φυσικά να πραγματοποιείται και ο τελικός στόχος τον οποίο ευαγγελίζεται το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, η επιτάχυνση της δικαιοσύνης. Όλη αυτή την προχειρότητα υποχρεούνται να διαχειριστούν οι υπάλληλοι που ευτελίζονται επιπλέον με χαμηλούς μισθούς, υποστελέχωση και αύξηση του αντικειμένου τους.
Η επιτάχυνση της δικαιοσύνης αποκλείεται να επιτευχθεί κάτω από τέτοιες συνθήκες κι αυτό φυσικά θα έχει τελικό αντίκτυπο στον πολίτη.
Από την στιγμή που όλες οι οργανικές μεταφέρονται στην κεντρική έδρα, πως θα γίνει η περιβόητη σκοπούμενη μεταξύ άλλων εξοικονόμηση πόρων αν καταβάλλονται καθημερινά οδοιπορικά στους δικαστικούς υπαλλήλους για την μετάβασή τους στις παράλληλες και περιφερειακές έδρες? Επίσης, αν αυτό ισχύσει, με ποια λογικά θα ισχύσει μόνο για τους δικαστικούς υπαλλήλους και όχι για τους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς?
Συμφωνώ με όλους τους συναδέλφους Γραμματείς που φρίττουν στην προοπτική της αναγκαστικής μετακίνησης, είτε από είτε προς «περιφερειακή έδρα».
Είναι μοιραίο οι Περιφερειακές έδρες να φυτοζωήσουν, ειδικά εφόσον σε κάποιες από αυτές οι κτιριακές και άλλες υποδομές δεν επαρκούν ούτε για τα νυν Ειρηνοδικεία, πόσο μαλλον για Πρωτοδικεία!
Άλλο επιπόλαιο, καθόλου επεξεργασμένο άρθρο. Είμαι σίγουρος όμως ότι θα βρεθεί μια ιστορία να ειπωθεί στα ΜΜΕ για την δύσμοιρη υπάλληλο που έπρεπε να ταξιδεύει χιλιόμετρα κάθε μέρα για να πάει στο απομακρυσμένο και -άχρηστο κατά την κυβέρνηση – Ειρηνοδικείο από την πρωτεύουσα του νομού όπου κανονικά διέμενε… Θα μείνει στη μηντιακή σκιά όμως η μοίρα της μεγάλης πλειοψηφίας συναδέλφων που έχει χτίσει τη ζωή της οικογένειας στο χωριό και τώρα θα ταξιδεύει κάθε μέρα ή θα αναγκαστεί να σκεφτεί ξανά τη πρόωρη σύνταξη.
Και ναι, συναδέλφισσα, χάσαμε και πάνω από το 40% των εισοδημάτων μας και η ακρίβεια τρώει και το υπόλοιπο 60 μέρα με τη μέρα. Τώρα θα πληρώνουμε και τις βενζίνες μας…
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ, ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ.
Προσυπογράφοντας το ψήφισμα των υπαλλήλων του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης και προς επίρρωση των όσων αναφέρονται σε αυτό, κρίνω σκόπιμο να παραθέσω τα αντίστοιχα στοιχεία του Ειρηνοδικείου Γιαννιτσών, όπου υπηρετώ ως Διευθύνουσα αυτό.
Υπηρετούντες Ειρηνοδίκες: 5
Υπηρετούντες Δικαστικοί Υπάλληλοι: 5
Οργανικές θέσεις Ειρηνοδικών: 5
Οργανικές θέσεις Δικαστικών Υπαλλήλων: 11, εκ των οποίων 10 δικαστικών γραμματέων και 1 δικαστικού επιμελητή, η οποία είναι μονίμως κενή.
Από τα ανωτέρω στοιχεία, τα οποία αποτυπώνουν την πανθομολογούμενη υποστελέχωση των δικαστικών υπηρεσιών, αποδεικνύεται η πραγματική αναλογία Δικαστή προς Δικαστικό Υπάλληλο, η οποία είναι 1 προς 1, ενώ η θεωρητική αναλογία που αποτυπώνεται στο άρθρο 6 του παρόντος νομοσχεδίου είναι, τουλάχιστον, 1 προς 2. Παρ’ όλα αυτά, οι Δικαστικοί Υπάλληλοι έχουν ήδη υποστεί μία αύξηση των αρμοδιοτήτων τους, η οποία επήλθε με το νόμο 5095/2024 σχετικά με την ενίσχυση της δικηγορικής ύλης και η οποία αναγνωρίστηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ενώ με το παρόν νομοσχέδιο επίκειται ακόμα σημαντικότερη αύξηση και μάλιστα σε αντικείμενα με τα οποία οι Δικαστικοί Υπάλληλοι των Ειρηνοδικείων δεν έχουν καμία προηγούμενη εμπειρία, όπως είναι τα θέματα ποινικού δικαίου και ποινικής δικονομίας. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η αύξηση αυτή δρομολογείται χωρίς την πρόβλεψη οποιασδήποτε ουσιαστικής επιμόρφωσης των Δικαστικών Υπαλλήλων, σε αντίθεση με τους Ειρηνοδίκες, αλλά και χωρίς την πρόβλεψη οποιασδήποτε μισθολογικής αναβάθμισης, επίσης σε αντίθεση με τη σχετική πρόβλεψη για τους Ειρηνοδίκες. Τουναντίον, σε πολλές περιπτώσεις η δρομολογούμενη μεταρρύθμιση καταλήγει σε οικονομική επιβάρυνση των Δικαστικών Υπαλλήλων, οι οποίοι θα υποχρεωθούν να μετακινούνται μεταξύ κεντρικών, παράλληλων και περιφερειακών εδρών, όπως εύστοχα έχει επισημανθεί σε προηγούμενα σχόλια. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, καθίσταται αδήριτη ανάγκη η άμεση πλήρωση των κενών των Δικαστικών Υπαλλήλων, έτσι ώστε η αναλογία Δικαστή προς Δικαστικό Υπάλληλο να είναι πραγματικά 1 προς 2. Περαιτέρω προαπαιτούμενο εφαρμογής των προωθούμενων με το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίσεων συνιστά η ουσιαστική επιμόρφωση των Δικαστικών Υπαλλήλων, ιδίως στον τομέα του ποινικού δικαίου και της ποινικής δικονομίας, άλλως η εξαίρεσή τους από την άσκηση των αντίστοιχων καθηκόντων. Τελευταίο, αλλά οπωσδήποτε σπουδαιότερο όλων, πρέπει να επισημανθεί στο χρονικό αυτό σημείο η ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος των Δικαστικών Υπαλλήλων για αύξηση των οικονομικών τους απολαβών, η οποία πρέπει να είναι ανάλογη της αύξησης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων.
Χρυσούλα Γκολέμη
Ειρηνοδίκης Γιαννιτσών
Ως πολύτεκνη μητέρα ανήλικων τέκνων και δικαστικός υπάλληλος, προτείνω να υπάρξει ρύθμιση επί του παρόντος για τους πολύτεκνους δικαστικούς υπαλλήλους, ώστε να συνεχίσουν να ασκούν τα καθήκοντά τους στον τόπο και στην έδρα που ήδη έχουν διοριστεί με ΦΕΚ, χωρίς να παραβιάζεται η οικογενειακή τους ζωή, αλλά να εναρμονιζεται με την επαγγελματική τους ζωή.
Επί τη ευκαιρία, ας διορθωθεί και η ασάφεια που υπάρχει στην 8η παράγραφο του άρθρου 104 Γονικές άδειες ανατροφής τέκνου του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων (Ν.4798/2021), η οποία παράγραφος αναφέρει τα εξής: «Ο δικαστικός υπάλληλος, εφόσον έχει ΤΕΚΝΟ που παρακολουθεί μαθήματα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δικαιούται, ύστερα από αίτησή του που εγκρίνεται από τον άμεσο προϊστάμενό του, να απουσιάσει έως τέσσερις (4) ή τρεις (3) ημέρες, αντιστοίχως, κάθε σχολικό έτος για την παρακολούθηση της σχολικής του επίδοσης. Η άδεια χορηγείται μετά από υπεύθυνη δήλωση ότι δεν κάνει χρήση της ίδιας άδειας ο έτερος γονέας.».
Ως πολύτεκνη μητέρα 6 ανήλικων τέκνων (ένα τέκνο πρώτη Γυμνασίου, τέσσερα τέκνα Δημοτικού και ένα τέκνο παιδικού σταθμού) και κάνοντας χρήση της παραπάνω άδειας η ίδια (και όχι ο σύζυγός μου. Ας διαγραφεί το συγκεκριμένο εδάφιο για να μοιράζονται οι ημέρες ισόποσα στους πολύτεκνους γονείς), έχω ήδη πάρει και τις τέσσερις γονικές ημερήσιες άδειές μου για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης των παιδιών του Δημοτικού για το πρώτο μόνο τρίμηνο του σχολικού έτους. Από εδώ κ στο εξής, σύμφωνα με τους ανωτέρους μου, δεν μπορώ να κάνω χρήση επιπλέον γονικής άδειας παρόλο που το σχολικό έτος δεν έχει λήξει. Καθώς κ δεν μπορώ να κάνω χρήση των συγκεκριμένων αδειών για την παρακολούθηση των υπολοίπων δύο τέκνων μου σαν να μην είναι υπαρκτά!!!
Γιατί παραποιείται ο νόμος και δεν εφαρμόζεται κατά γράμμα το παραπάνω άρθρο του κώδικά μας;;;
Πώς ο νομοθέτης και ο συντάκτης του παραπάνω άρθρου και της συγκεκριμένης παραγράφου ομιλεί μόνο για δικαστικούς υπαλλήλους με ένα ΤΕΚΝΟ και δεν διευκρινίζει τους έχοντας δύο και παραπάνω τέκνα; (Για παράδειγμα στην επόμενη παράγραφο του ίδιου άρθρου, η σαφήνεια για τους πολύτεκνους είναι διακριτή.)
Οι πολύτεκνοι δικαστικοί υπάλληλοι γιατί να μην λαμβάνουν όσα τους αναλογούν;;; Γιατί να ξεχωρίζουν τα παιδιά τους και να μην παρακολουθούν την πρόοδο όλων των παιδιών τους, πάρα μόνο τεσσάρων και μόνο για το 1ο τρίμηνο ή 1ο τετράμηνο;;; Γιατί οι συνάδελφοι με ένα τέκνο να δικαιούνται 4 ημέρες και οι πολύτεκνοι αναλογικά να μην δικαιούται 4 ημέρες για έκαστο τέκνο, παρά μόνο 4 ημέρες συνολικά για όλα τα τέκνα;;;; Άλλωστε οι συγκεκριμένες άδειες δεν έχουν ισχύ πέραν της ενηλικίωση των τέκνων. Γιατί λοιπόν τώρα που τις έχουμε ανάγκη να μην μας δίνονται;;;
Αυτό το θεωρείται Δίκαιο;; Σας φαίνεται σωστό;;;
Ας υπάρξει μια άμεση λύση στο παραπάνω πρόβλημα, καθώς έπονται μέρες που χρήζουν της παραπάνω άδειας. Ας τεθεί κι αυτό το θέμα επί (και όχι υπό) τάπητος.
Δεν νοείται πρωτοδικείο χωρίς οργανικές θέσεις δικαστικών υπαλλήλων.
Να αφαιρεθεί η φράση περί μετακίνησης υπαλλήλων μεταξύ παράλληλων και κεντρικών πρωτοδικείων και να αντικατασταθεί με την φράση δεν προβλέπεται η μετακίνηση υπαλλήλων για υπηρεσιακές ανάγκες.
Ως Επιμελήτρια Δικαστηρίων Ειρηνοδικειου Αθηνών που καταργείται και δεν διατηρείται με ειδική καθ’ύλη αρμοδιότητα, αναγκαστικά και βίαια το κτίριο υπηρεσίας μου θα είναι το Πρωτοδικείο Αθηνών ως κεντρική έδρα. Δεν είναι λοιπόν άδικο όσοι συνάδελφοι δικαστικοί υπάλληλοι υπηρετούν σε περιφερειακή έδρα να συνεχίζουν να ασκούν εκεί τα καθήκοντά τους (εφόσον το επιθυμούν) & εμείς εκ των προτέρων να μην έχουμε αυτή την επιλογή;
Επίσης, δεν πρέπει λοιπόν να διευκρινιστει όσον αφορά στην Κεντρική Έδρα του Πρωτοδικείου Αθηνών, πού θα είναι το Ποινικό Τμήμα , για το οποίο γίνεται μνεία 6 λέξεων στο άρθρο 6 παραγρ. 1ε του παρόντος, και πού το Πολιτικό Τμήμα;;;
Στις διατάξεις πρέπει να ξεκαθαριζονται και τα αυτονόητα για να μην υπάρχει περιθώριο άλλης ερμηνείας και τροποποίησης εκ των υστέρων.
Να αφαιρεθεί η φράση περί μετακίνησης υπαλλήλων για υπηρεσιακούς λόγους από το άρθρο και να αντικατασταθεί με τη φράση δεν προβλέπεται η μετακίνηση υπαλλήλων.
Αισχος νομοσχέδιο χωρίς καμία προετοιμασία που αφήνει εκτεθειμένους όλους τους δικαστικούς υπαλλήλους χωρίς καμία κάλυψη για αυτούς αφού καλούνται να αλλάξουν ξαφνικά τρόπο εργασίας και τόπο δουλειάς…
Είμαι υπάλληλος Ειρηνοδικείου που θα γίνει μεταβατική έδρα Πρωτοδικείου, ο όγκος της δουλειάς θα αυξηθεί στο δεκαπλασιο εφόσον ως Ειρηνοδικείο έχουμε στα πολιτικά αντικείμενο 20.000 ευρώ, ενώ ως μεταβατική έδρα Πρωτοδικείου θα έχουμε 250.000 ευρώ και φυσικά θα έχουμε και το μον/λες πλημ/κειο, αναρωτιέμαι λοιπόν πως θα σηκώσουμε τέτοιο φόρτο εργασίας; Με το να έρθει μια – δύο φορές συνάδελφος για μια έδρα δεν σώζεται η κατάσταση, χρειάζεται ΑΜΕΣΗ ΑΥΞΗΣΗ θέσεων στα μεταβατικα Πρωτοδικεια αλλιώς οποίοι υπάλληλοι θα αποφασίσουν να παραμείνουν σε αυτά θα γονατισουν και η εκκρεμότητα θα κτυπήσει κόκκινο. Έχουν δίκιο βέβαια και οι συνάδελφοι των κεντρικών Πρωτοδικειων που δεν θέλουν να μετακινουνται όποτε υπάρχει ανάγκη γιαυτό θα πρέπει να δημιουργηθούν ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ στα μεταβατικα, να τοποθετηθούν νέοι υπάλληλοι και μαζί με τους παλιούς να βγει η δουλειά αλλιώς οι παλιοί δύσκολα θα τα βγάλουμε πέρα.
Υπηρετώ επί 35 χρόνια ως μοναδικός υπάλληλος καταργούμενου Ειρηνοδικείου και η οργανική μου θέση μεταφέρεται στο κεντρικό Πρωτοδικείο που βρίσκεται σε απόσταση 120 χλμ. Αυτό που μου ζητάτε δηλαδή με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, είναι σε ηλικία 60 χρονών, ή να αφήσω το σπίτι μου και να μετακομίσω σε μία άλλη πόλη, αφήνοντας την οικογένειά μου (εργαζόμενη σύζυγό, υπερήλικα και όχι αυτοεξυπηρετούμενη μητέρα κ.λ.π.) ή να παραιτηθώ, πριν συμπληρώσω για μικρό χρονικό διάστημα, τα χρόνια για συνταξιοδότηση. Δεν πρέπει να υπάρξει μια πρόβλεψη για όλους αυτούς τους υπαλλήλους, που ξαφνικά με το νομοσχέδιο αυτό γίνεται άνω κάτω η ζωή τους και η εργασιακή τους κατάσταση;
Σας ευχαριστώ.
Έχοντας ως δεδομένο ότι οι περιφερειακές έδρες είναι τα πρώην Ειρηνοδικεία τα οποία είναι ήδη υποστελεχωμένα, ότι τα κεντρικά Πρωτοδικεία θα ενισχυθούν με τους υπαλλήλους από τα Ειρηνοδικεία που καταργούνται και ότι τα αντικείμενα των περιφερειακών Πρωτοδικείων θα είναι πλέον πολλαπλάσια των πρώην Ειρηνοδικείων, θα πρέπει να υπάρχει ρητή μνεία και πρόβλεψη για την κατά προτεραιότητα τοποθέτηση υπαλλήλων των κεντρικών Πρωτοδικείων σε κάποιο περιφερειακό εφόσον το επιθυμούν.
ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΠΙ 35 ΕΤΗ. ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΕΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΤΑ 40% ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 2010 ΚΑΙ ΕΝΤΕΥΘΕΝ, ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ, ΗΤΟΙ ΠΕΡΙ ΤΑ 600 ΕΥΡΩ ΣΤΙΣ ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΑΠΟΛΑΒΕΣ ΤΟΥΣ!!! ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΑΝΑΚΤΗΣΕΙ ΤΙΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ, ΕΝΩ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΥΛΗ ΣΕ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ, ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΚΛΠ, ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙ΄ΑΥΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΚΑΙΡΙΑ, ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙ ΣΕΙΡΑ ΕΤΩΝ
ΑΦΑΝΕΙΑ!
ΤΩΡΑ ΛΟΙΠΟΝ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΙΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΛΑΒΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΩΣ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΩΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΩΣΤΕ ΟΙ ΌΠΟΙΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ Δ/ΝΣΕΩΝ, ΤΜΗΜΑΤΩΝ, ΔΗΜΙΟΥΡΙΑ ΝΕΩΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ, ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Πρεπει να αφαιρεθει η φραση περι μετακινησης υπαλληλων μεταξυ παραλληλων και κεντρικων πρωτοδικειων και να αντικατασταθει με τη φραση «δεν προβλεπεται η μετακινηση υπαλληλων για υπηρεσιακες αναγκες»
«κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών» μπορεί να «απαιτείται» και κάθε μέρα για τον ίδιο υπάλληλο; Δεν υπάρχει η λέξη «έκτακτων».. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για κάλυψη δαπάνης διαμονής..
Το νομοσχέδιο είναι τραγικό, γεμάτο ασάφειες και αμέτρητα ερωτηματικά. Τι σημαίνει λοιπόν περιφερειακά πρωτοδικεία; Κτίρια που θα ανοίγουν δύο ή τρεις φορές το μήνα για πολιτική ή ποινική μεταβατική έδρα του κεντρικού πρωτοδικείου; Οι δικαστικοί υπάλληλοι μένουν μετέωροι, μέσα στην ανασφάλεια και αβεβαιότητα ενόσω καταργείται η υπηρεσία τους, μεταφέρεται η οργανική τους θέση, καταργείται η ιδιότητά τους, με όλο το οικονομικό και ψυχολογικό κόστος που επιφέρουν όλα αυτά, διαταράσσοντας έτσι στο μέγιστο δυνατό βαθμό την προσωπική, υπηρεσιακή και οικογενειακή τους κατάσταση και αποτελώντας βίαιη μεταβολή των επαγγελματικών τους συνθηκών. Πως θα μετακινούνται οι δικαστικοί υπάλληλοι, όταν απέχουν από το κεντρικό Πρωτοδικείο 78χιλ και άλλα τόσα για να γυρίσουν στην οικογένειά τους και στην κανονικότητα της ζωής τους; Πως θα είναι έγκαιρα στην υπηρεσία τους και πως θα αποδίδουν σε αυτήν όταν θα είναι καθημερινά στους δρόμους με επιπλέον άγχος, κούραση και φθορά; Σκέτη απογοήτευση ο νέος δικαστικός χάρτης, ο οποίος αποδεικνύεται τελείως πρόχειρος και κακοφτιαγμένος. Δυστυχώς οι δικαστικοί υπάλληλοι, είναι οι τελευταίοι που θα ερωτηθούν, χωρίς να έχει καμία αξία η απάντησή τους
εμάς που μας καταργούν και μας μεταφέρουν στο κεντρικό Πρωτοδικείο σε απόσταση 50 χιλιομέτρων και πάνω ποιός θα μας πληρώνει
Οι δικαστικοί υπάλληλοι στα περιφερειακά πρωτοδικεία, εάν μείνουν τελικά σε αυτά, είναι καταδικασμένοι σε υπηρεσιακή στασιμότητα, παρόλα τα προσόντα και τα χρόνια υπηρεσίας που μπορεί να έχει ο καθένας, αφού προϊστάμενος της γραμματείας πρόκειται να είναι υπάλληλος του κεντρικού πρωτοδικείου.
Το νομοσχέδιο είναι τραγικό, γεμάτο ασάφειες και αμέτρητα ερωτηματικά. Τι σημαίνει λοιπόν περιφερειακά πρωτοδικεία; Κτίρια που θα ανοίγουν δύο ή τρεις φορές το μήνα για πολιτική ή ποινική μεταβατική έδρα του κεντρικού πρωτοδικείου; Οι δικαστικοί υπάλληλοι μένουν μετέωροι, μέσα στην ανασφάλεια και αβεβαιότητα ενόσω καταργείται η υπηρεσία τους, μεταφέρεται η οργανική τους θέση, καταργείται η ιδιότητά τους ως τμηματάρχη ή προϊσταμένου, με όλο το οικονομικό και ψυχολογικό κόστος που επιφέρουν όλα αυτά. Σκέτη απογοήτευση ο νέος δικαστικός χάρτης, ο οποίος αποδεικνύεται τελείως πρόχειρος και κακοφτιαγμένος. Δυστυχώς οι δικαστικοί υπάλληλοι, είναι οι τελευταίοι που θα ερωτηθούν, χωρίς να έχει καμία αξία η απάντησή τους.
Άρθρα πολύ διφορούμενα, που επιδέχονται ερμηνείας κατά το δοκούν, σχετικά με τους υπαλλήλους των περιφερειακών πρωτοδικείων και την υπηρεσιακή τους κατάσταση. Από τη μία, μπορούν να παραμείνουν στη θέση τους στο περιφερειακό πρωτοδικείο, εφόσον το επιθυμούν, από την άλλη είναι έρμαια των αποκαλούμενων παγίων υπηρεσιακών αναγκών για να μετακινούνται, όπως αποφασίζει το κεντρικό πρωτοδικείο. Δυστυχώς, η κατάσταση είναι ζοφερή για τους υπαλλήλους των περιφερειακών πρωτοδικείων, των οποίων καταργείται η υπηρεσία στην οποία διορίστηκαν, μετακινούνται υποχρεωτικά και γνωρίζουμε όλοι τι συμβαίνει με κάλυψη οδοιπορικών κλπ, την ταχύτητα και τα αντανακλαστικά του κράτους.
Απέχουμε λοιπόν πολύ από το να γίνουμε σύγχρονο κράτος και κυρίως κράτος δικαίου. Απογοήτευση.
Εάν σε μια υπηρεσία Περιφερειακού Πρωτοδικείου, επιθυμούν να μετακινηθούν όλοι οι υπάλληλοι, με ποιο τρόπο θα λειτουργήσει η συγκεκριμένη υπηρεσία; Το σχέδιο νόμου δεν προβλέπει πουθενά τις υπηρεσιακές ανάγκες των Παράλληλων και Περιφερειακών Πρωτοδικείων. ΔΗΛΑΔΗ σε αυτή την περίπτωση θα μετακινεί υπαλλήλους από το Κεντρικό Πρωτοδικείο στα Παράλληλα και Περιφερειακά με κάλυψη εξόδων όπως αναφέρει; ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ;;;; με αυτό τον τρόπο θα γίνει πιο γρήγορη η απονομή της Δικαιοσύνης; Απόσυρση τώρα… Αντικατάσταση του άρθρου και θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων σε όλες τις δικαστικές υπηρεσίες.
Α) Σύμφωνα με τον Ν. 4938/2022 (Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών και λοιπές διατάξεις), το αρθρ.2§1 προσδιορίζει ρητά τους δικαστικούς σχηματισμούς, στο οποίο δεν υφίσταται δικαστικός σχηματισμός με χαρακτηρισμό «ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΔΡΑ» & «ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ».
Β) Το σχέδιο νόμου αναφέρει ότι «Παράλληλη Έδρα Πρωτοδικείου» ορίζεται δικαστήριο το οποίο ήταν «Έδρα υφιστάμενου Πρωτοδικείου».
Γ) Η έννοια «ορισμός» χρησιμοποιείται ΤΌΣΟ για το κεντρικό Πρωτοδικείο ΟΣΟ και για το «Παράλληλο». Επομένως ΑΦΟΥ δεν υπάρχει κατάργηση κανενός Πρωτοδικείου, ΣΕ ΠΟΙΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ η μεταφορά όλων των οργανικών θέσεων των υπαλλήλων των νέων «παράλληλων» Πρωτοδικείων στα Κεντρικά; Που έχει ξανασυμβεί να ορίζονται υπηρεσίες (Δικαστήρια) χωρίς υπαλλήλους; ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.
Για το πρωτοδικείο ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ συγκεκριμένα προσδιορίζει το εξής «Οι οργανικές θέσεις των δικαστικών υπαλλήλων του Πρωτοδικείου Αιτωλοακαρνανίας ανέρχονται σε ενενήντα τέσσερις (94)», Θα υπάρχουν δηλαδή «παράλληλές έδρες» Πρωτοδικείων με τις ίδιες αρμοδιότητες και υποχρεώσεις χωρίς να είναι επανδρωμένες με οργανικές θέσεις;
Επομένως στο άρθρο υπάρχει ΠΡΟΔΗΛΟ ΣΦΑΛΜΑ το νομοθέτη για την παραπάνω διάταξη και πρέπει να αποσυρθεί εξ ολοκλήρου.
ΕΦΟΣΟΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ. ΚΑΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ.ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ?ΠΟΛΛΕΣ ΑΣΑΦΕΙΕΣ…ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ
Εφόσον επιθυμούν και μόνο τότε να μετακινηθούν. Αν δεν καταργηθεί η υπηρεσία τους, να παραμείνουν.
Υπάρχουν πολλά κενά και ασάφειες, σχετικά με τα περιφερειακά Πρωτοδικεία. Από ποιον θα ζητούν άδεια οι υπάλληλοι στα περιφερειακά Πρωτοδικεία; Πώς θα ενημερώνονται οι υπάλληλοι της γραμματείας για τα έγγραφα του Υπουργείου, αφού θα βρίσκονται και μακριά από το κεντρικό Πρωτοδικείο; Τι θα γίνει με τους τμηματάρχες των υπηρεσιών που καταργούνται; Μετά από την τόση επιπρόσθετη οργανική δύναμη σε δικαστικούς υπαλλήλους στα κεντρικά Πρωτοδικεία, που επιχειρείται με αυτό το σχέδιο νόμου, υπονοείται ότι θα ζητείται πάλι η συνδρομή υπαλλήλων από τα περιφερειακά Πρωτοδικεία για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών, οι οποίοι θα βρίσκονται πλέον ανίσχυροι στη διάθεση του κεντρικού Πρωτοδικείου; Τέλος, στην περίπτωση που οι λίγοι υπάλληλοι των περιφερειακών πρωτοδικείων ζητήσουν μετάθεση ή συνταξιοδοτηθούν, αυτό θα αποτελεί και το κλείσιμο των περιφερειακών πρωτοδικείων ή θα γίνεται αντικατάστασή τους και πώς;
Κάτι το πολύ απλό. Ένας υπάλληλος οποιασδήποτε υπηρεσίας, παράλληλου πλέον Πρωτοδικείου, απο που θα ζητήσει άδεια;
Οι υφιστάμενες θέσεις προισταμένων και τμηματαρχών στα παράλληλα πρωτοδικεία θα εξακολουθούν να υπάρχουν;
Κρίνεται απαράδεκτη η θέση της Κυβέρνησης να εξαιρέσει πανελλαδικά ΜΟΝΟ!!! ΜΟΝΟ!!! ΜΟΝΟ!!! ΜΟΝΟ!!! την Πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας και το Πρωτοδικείο Μεσολογγίου ως έδρα του. Είναι ακατανόητο να χρησιμοποιεί δύο μέτρα και δύο σταθμά ανάμεσα στις περιφερειακές ενότητες Βοιωτίας και Αιτωλοακαρνανίας. Αφήνει τα «Παράλληλα» Δικαστήρια χωρίς πρόβλεψη ΑΜΕΣΗΣ Διοίκησης. Μεταφέρει όλες τις οργανικές θέσεις Δικαστικών Λειτουργών και Υπαλλήλων στα Κεντρικά Πρωτοδικεία. ΔΙΑΤΗΡΕΙ την ευχέρεια κατά το δοκούν να μετακινεί από πόλη σε πόλη υπαλλήλους σύμφωνα με τις ανάγκες των Υπηρεσιών που το ίδιο το Υπουργείο δημιουργεί ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟ να λύσει τα χρόνια προβλήματα των ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου είναι εν τη γενέσει του ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟ .
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΗΛΩΝ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Πρέπει να προβλεφθεί παρόμοια διάταξη επιλογής υπηρεσιακής παραμονής σε διατηρούμενο περιφερειακό Πρωτοδικείο και για τους Ειρηνοδίκες που υπηρετούν εκεί μέχρι την δημοσίευση του ΦΕΚ, εφόσον αυτοί το επιθυμούν, άλλως θα πρόκειται έμμεσα για απαγορευμένη «μετάθεσή τους» σε άλλη πόλη (δηλαδή σε αυτή του κεντρικού Πρωτοδικείου, ιδίως για μέρη που έχουν πολύ μεγάλη απόσταση από το διατηρούμενο περιφερειακό) διαταράσσοντας έτσι στο μέγιστο δυνατό βαθμό την προσωπική, υπηρεσιακή και οικογενειακή τους κατάσταση ως δικαστικών λειτουργών και αποτελώντας βίαιη μεταβολή των επαγγελματικών τους συνθηκών
1.¨Εφόσον το επιθυμούν». Τι σημαίνει εφόσον το επιθυμούν; Αν δεν το επιθυμούν που θα πάνε; Ορίζεται η διαδικασία μετακίνησης; Και αν ένας σημαντικός αριθμός δικαστικών υπαλλήλων ενός παράλληλου ή περιφερειακού Πρωτοδικείου δεν επιθυμεί να παραμείνει στη θέση του και επιθυμεί να μετακινηθεί αλλού, πως θα καλυφθούν τα κενά;
2. ¨Μετακίνηση/…/ για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών» και «η δαπάνη μετακίνησης καταβάλλεται από το δημόσιο». Ποια τα όρια των «υπηρεσιακών αναγκών»; Ποιες περιπτώσεις καλύπτει η «μετακίνηση» και η καταβολή της δαπάνης: αυθημερόν μετακίνηση; λίγων ημερών; μόνιμης; Θα μετακινείται ένας δικαστικός υπάλληλος, για παράδειγμα, καθημερινά και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια απόσταση 40 χιλιομέτρων αν παραστεί ανάγκη; Και αυτή η μετακίνηση θα καλύπτεται οικονομικά από το δημόσιο;
Σας ευχαριστώ