Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των ανωτέρω δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων.
Αρχική Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΔικαιοσύνηςΆρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση
Άρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση
- 145 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ – ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1: Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 47 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ Άρθρο 4 Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας της πολιτικής δικαιοσύνης – Οργανικές θέσεις δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 5 Καθ’ ύλη αρμοδιότητα των εδρών των πρωτοδικείων
- 800 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αναδιάρθρωση πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων πρώτου βαθμού και καθορισμός της κατά τόπο αρμοδιότητάς τους
- 127 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ – ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 7 Κατάργηση βαθμών ιεραρχίας ειρηνοδικών – Ειδική επετηρίδα – Καθήκοντα – Επιμόρφωση
- 287 ΣχόλιαΆρθρο 8 Ένταξη στην ειδική επετηρίδα – Βαθμολογική αντιστοιχία – Ένταξη στη γενική επετηρίδα
- 44 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 9 Μεταθέσεις δικαστικών λειτουργών πρώτου βαθμού
- 81 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υπηρεσιακή κατάσταση δικαστικών υπαλλήλων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΩΝ Άρθρο 12 Μεταφορά διαχειριστικών αρμοδιοτήτων από τους προϊσταμένους πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και εισαγγελιών στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών ΚτιρίωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΩΝ Άρθρο 12 Μεταφορά διαχειριστικών αρμοδιοτήτων από τους προϊσταμένους πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και εισαγγελιών στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 13 Εξουσιοδοτική διάταξη
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 14 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΕΚΘEΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 15 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β’ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΕΚΘEΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 15 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4871/2021 Άρθρο 17 Βαθμός των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών που τοποθετούνται ως Διευθυντές Κατάρτισης και Επιμόρφωσης – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 Διορισμός εξεταστών της ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4871/2021Άρθρο 18 Διορισμός εξεταστών της ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4871/2021
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ενοποίηση των σταδίων γραπτής εξέτασης με τη συμπερίληψη της εξέτασης ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4871/2021
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Βαθμολόγηση των υποψηφίων μετά από την κατάργηση της διενέργειας ξεχωριστών γραπτών εξετάσεων ξένης γλώσσας και την ενσωμάτωση της εξέτασης στις γραπτές εξετάσεις των λοιπών μαθημάτων του εισαγωγικού διαγωνισμού – Τροποποίηση άρθρου 20 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 Κατάργηση της ξεχωριστής εκπαίδευσης των σπουδαστών που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δόκιμων εισηγητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4871/2021Άρθρο 21 Κατάργηση της ξεχωριστής εκπαίδευσης των σπουδαστών που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δόκιμων εισηγητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Τήρηση των αρχών και κανόνων που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κατά την επεξεργασία αντιγράφων φακέλων δικογραφιών στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 25 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Βασικοί διδάσκοντες και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 27 ν. 4871/2021Άρθρο 23 Βασικοί διδάσκοντες και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 27 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 Ύλη και επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 28 ν. 4871/2021Άρθρο 24 Ύλη και επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 28 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 Καθορισμός της σειράς επιτυχίας στους πίνακες επιτυχόντων των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 ν. 4871/2021Άρθρο 25 Καθορισμός της σειράς επιτυχίας στους πίνακες επιτυχόντων των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 Κατανομή των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης στα τμήματα της κατεύθυνσης Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 30 ν. 4871/2021Άρθρο 26 Κατανομή των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης στα τμήματα της κατεύθυνσης Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 30 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Εξαγωγή του τελικού βαθμού με βάση τον οποίο καθορίζεται η σειρά των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών στους πίνακες αρχαιότητας – Αντικατάσταση υποπερ. αβ) περ. α) παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4871/2021Άρθρο 27 Εξαγωγή του τελικού βαθμού με βάση τον οποίο καθορίζεται η σειρά των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών στους πίνακες αρχαιότητας – Αντικατάσταση υποπερ. αβ) περ. α) παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 34 ν. 4871/2021Άρθρο 28 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 34 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Διορισμός των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 4871/2021Άρθρο 29 Διορισμός των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Βαθμός του ψυχιάτρου που χορηγεί το πιστοποιητικό ψυχικής υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 55H ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Διδάσκοντες που αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 55ΙΘ ν. 4871/2021Άρθρο 31 Διδάσκοντες που αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 55ΙΘ ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Δικαστικές υπηρεσίες στις οποίες πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 55KB ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 55KΔ ν. 4871/2021Άρθρο 33 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 55KΔ ν. 4871/2021
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 34 Επιστροφή αποδοχών από τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων και από τους διοριζόμενους σε θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη παρ. 2 στο άρθρο 55ΚΕ ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 Επανακαθορισμός της σύνθεσης της Επιτροπής εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση άρθρου 55Θ ν. 4871/2021Άρθρο 35 Επανακαθορισμός της σύνθεσης της Επιτροπής εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση άρθρου 55Θ ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 3251/2004 ΚΑΙ Ν. 4786/2021 Άρθρο 36 Κατάργηση δυνητικού λόγου μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 12 ν. 3251/2004ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 3251/2004 ΚΑΙ Ν. 4786/2021 Άρθρο 36 Κατάργηση δυνητικού λόγου μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 12 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 Εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης κατά Έλληνα υπηκόου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 3251/2004Άρθρο 37 Εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης κατά Έλληνα υπηκόου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Άρνηση διαμεταγωγής υπηκόου άλλου κράτους μέλους – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 30 ν. 3251/2004Άρθρο 38 Άρνηση διαμεταγωγής υπηκόου άλλου κράτους μέλους – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 30 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Κατάργηση παραπομπής σε πλημμελήματα αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διώκονται αυτοτελώς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 16Β ν. 4786/2021Άρθρο 39 Κατάργηση παραπομπής σε πλημμελήματα αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διώκονται αυτοτελώς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 16Β ν. 4786/2021
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022 Άρθρο 40 Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δικαστικής Αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 3 ν. 4963/2022
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Κατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού της περιφερειακής υπηρεσίας πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 16Α ν. 4963/2022Άρθρο 41 Κατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού της περιφερειακής υπηρεσίας πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 16Α ν. 4963/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Χρονική διάρκεια εισαγωγικής εκπαίδευσης του αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 33 ν. 4963/2022
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 43 Κατάργηση της υποχρέωσης ενημέρωσης για τη δυνατότητα διαμεσολαβητικής διευθέτησης σε δίκες στις οποίες διάδικος είναι το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 3 του ν. 4640/2019
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικό επιμελητή έπειτα από παραγγελία – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 2 άρθρου 1 ν. 2318/1995Άρθρο 44 Σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικό επιμελητή έπειτα από παραγγελία – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 2 άρθρου 1 ν. 2318/1995
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Αδυναμία εξάλειψης του αξιοποίνου και μη επιβολής ποινής σε περιπτώσεις αδικημάτων που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4689/2020Άρθρο 45 Αδυναμία εξάλειψης του αξιοποίνου και μη επιβολής ποινής σε περιπτώσεις αδικημάτων που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4689/2020
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 46 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Απριλίου 2024, 23:58
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Απριλίου 2024, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
81 Σχόλια 1781 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Το νομοσχέδιο αγνοεί τα κεκτημένα μισθολογικά δικαιώματα των Ειρηνοδικών. Ο Ειρηνοδίκης Α΄ τάξης που συμπληρώνει δικαστική υπηρεσία 24 ετών λαμβάνει το βασικό μισθό του Εφέτη. Με το νομοσχέδιο, δεν εξασφαλίζεται ότι οι νυν Ειρηνοδίκες Β΄, Γ΄και Δ΄ τάξης θα λάβουν το το μισθό του Εφέτη. Η απώλεια αυτή συνεπάγεται μακροπρόθεσμα σημαντική μείωση των συνολικών μισθολογικών αποδοχών τους που θα λάβουν κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου και συνακόλουθα μείωση και των συντάξιμων αποδοχών τους. Είναι απολύτως παράδοξο στο ίδιο σχέδιο νόμου να προβλέπεται σημαντική αύξηση του όγκου δουλειάς με ταυτόχρονη μείωση των συνολικών αποδοχών.
Πρέπει να αποσαφηνιστεί και να προβλεφθεί ρητά ότι οι πρώην ειρηνοδίκες δεν θα χάσουν μισθολογικά κεκτημένα. Πρέπει με την συμπλήρωση των 24 ετών υπηρεσίας να λαμβάνουν αποδοχές Εφέτη, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
Σε βάθος χρόνου, απολαβές των εξ ειρηνοδικών πρωτοδικών θα είναι λιγότερες από αυτές που θα ελάμβαναν ως ειρηνοδίκες, γεγονός που επηρεάζει ακόμη και το ύψος των συντάξιμων αποδοχών τους.
Εξάλλου, οι αποδοχές δεν μπορούν να ιδωθούν ξεχωριστά από τη δυνατότητα μετάθεσης ιδίως των συναδέλφων που υπηρετούν σε νησιά ή την παραμεθόριο, διότι θα είναι αναγκασμένοι να υποβάλλονται σε δαπάνες επί μακρόν και επ’ αόριστον και με αμφίβολη προοπτική προσέγγισης του τόπου συμφερόντων τους.
Συντάσσομαι πλήρως με την υπ’ αρ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και τις προτάσεις του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης, τόσο όσον αφορά το συγκεκριμένο άρθρο όσο και το σύνολο των παρατηρήσεων/προτάσεων.
Κρίνεται επιβεβλημένη η ρητή νομοθετική πρόβλεψη, αντίστοιχη αυτής του άρθρου 4 παρ. 1 στ του Ν. 2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδίκες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν τον βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης. Διαφορετικά, θα πρόκειται για υποβάθμιση των Ειρηνοδικών, αλλά και για κατάφωρη παραβίαση της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, που είναι θεμελιώδης σε ένα κράτος δικαίου.
Προτείνεται η τροποποίηση της διάταξης, ώστε να κατοχυρώνονται και οι αποδοχές που θα ελάμβαναν οι νυν ειρηνοδίκες, καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, θίγονται κατά τρόπο μη συνταγματικά ανεκτό τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Κρίνοντας συνολικά το νομοσχέδιο, φαίνεται ότι οι νυν ειρηνοδικές αξιολογούνται από το κράτος ως ικανοί να αντεπεξέλθουν στο σύνολο σχεδόν των καθηκόντων των Πρωτοδικών, πλην, όμως, δεν είναι δυνατή η ουσιαστική ενοποίησή τους με αυτούς, δεν είναι ανεκτή η επαγγελματική τους εξέλιξη και δεν κρίνεται σκόπιμη και η κατοχύρωση των μισθολογικών τους κεκτημένων. Ενοποίηση χωρίς ενοποίηση;
Συμφωνώ με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης. Πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη, αντίστοιχη με αυτή του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ του ν. 2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδίκες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης.
Συντάσσομαι πλήρως με την με την υπ’ αριθμ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και την προτεινόμενη με αυτήν τροποποίηση του άρθρου 10 ως εξής: «1. Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, με βάση το μέχρι σήμερα μισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα. 2. Οι αποδοχές των ανωτέρω δικαστικών λειτουργών της ειδικής επετηρίδας, οι οποίες δεν μπορούν να είναι κατώτερες αυτών που ελάμβαναν ή προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες, συνεχίζουν να προσδιορίζονται και μετά τη λήψη του βαθμού του προέδρου πρωτοδικών, με βάση τα έτη συνολικής δικαστικής υπηρεσίας, κατ΄ αναλογία με την μισθολογική και υπηρεσιακή εξέλιξη των δικαστικών λειτουργών της γενικής επετηρίδας και τον αντίστοιχο βαθμό μέχρι και τον βαθμό του Προέδρου Εφετών, σύμφωνα με το ισχύον εκάστοτε μισθολόγιο και χρονοεπιδόματα, εξομοιούμενοι πλήρως μισθολογικά, λαμβάνοντας τόσο τις πλήρεις αποδοχές του βαθμού του Εφέτη όσο και του Προέδρου Εφετών, όπως ο νόμος ορίζει. Κατά την συνταξιοδότησή τους αποχωρούν με τον βαθμό του Προέδρου Εφετών επί τιμή».
Η προτεινόμενη ρύθμιση τελεί σε πλήρη αντίφαση με τα όσα διαλαμβάνονται στην αιτιολογική έκθεση του υπό ψήφιση Νομοσχεδίου, όπου γίνεται λόγος περί μη χειροτέρευση της θέσης αλλά και περί μη διάψευσης της εύλογης προσδοκίας των Ειρηνοδικών αναφορικά με τη μισθολογική τους κατάσταση, δοθέντος ότι ουδεμία αναφορά λαμβάνει χώρα στην υπό ψήφιση διάταξη του άρθρου 10 περί των αποδοχών (βασικό μισθό εφέτη), τις οποίες λαμβάνουν οι Ειρηνοδίκες σύμφωνα με την ισχύουσα σήμερα διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ΄ του Ν. 2251/1997, συναγόμενης περαιτέρω εκ της σιωπής αυτής του νομοθέτη της πρόθεσης κατάργησης της εν λόγω προσδοκίας και τελούσας της παράλειψης αυτής σε δυσαρμονία με την εν γένει ισχύουσα και συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη έναντι του Κράτους. Συντάσσομαι τέλος με τις Προτάσεις του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης και την προτεινόμενη με αυτές τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 10 του υπό ψήφιση Νομοσχεδίου.
Τα μισθολογικα κεκτημένα των Ειρηνοδικων θα πρέπει να ισχύουν ΟΧΙ ΜΟΝΟ για όσους από τους Ειρηνοδίκες τα έχουν ήδη κατοχυρώσει κατά το χρόνο ενάρξεως ισχύος του νομου αυτού, αλλά θα πρέπει ΡΗΤΑ να αναφερθεί στη συγκεκριμένη διάταξη ότι τα μισθολογικα κεκτημένα των Ειρηνοδικων θα ισχύσουν για όλους τους Ειρηνοδικες και θα ισχύουν μέχρι την αφυπηρέτηση του τελευταίου εξ αυτών.
Ταυτόχρονα, η μισθολογική κλίμακα των Ειρηνοδικών, κατά την ενοποιήση του πρώτου βαθμού, θα πρέπει να βασίζεται όχι μόνο στο βαθμό, αλλά και στα χρόνια Υπηρεσίας του πρώην Ειρηνοδίκη, σε πλήρη αντιστοιχία με μισθολογική κατάσταση του Πρωτόδικη της γενικής επετηριδας με τα ίδια χρονιά υπηρεσίας.
Απαιτείται άμεση τροποποίηση του άρθρου όπως προτείνεται με την υπ’ αρ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών, προκειμένου να μην απωλεσθούν μισθολογικά κεκτημένα ετών.
Ειρηνοδίκης Γ Τάξης Αθηνών
Οι αποδοχές των εξ ειρηνοδικών προερχόμενων πρωτοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν ή ευλόγως προσδοκούσαν να λάβουν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων. Η διάταξη του άρθρου 10 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου παραβιάζει διατάξεις του Συντάγματος (άρθρα 5, 17) και του ευρωπαϊκού και διεθνούς δικαίου (ενδεικτικά άρθρο 1 ΠΠΠΕΣΔΑ), καθώς οι, σε βάθος χρόνου, απολαβές των εξ ειρηνοδικών πρωτοδικών θα είναι λιγότερες από αυτές που θα ελάμβαναν ως ειρηνοδίκες, γεγονός που επηρεάζει ακόμη και το ύψος των συντάξιμων αποδοχών τους. Συντάσσομαι πλήρως με την υπ’ αρ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και τις προτάσεις του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης, τόσο όσον αφορά το συγκεκριμένο άρθρο όσο και το σύνολο των παρατηρήσεων/προτάσεων.
Άλλη μία κατάφωρη παραβίαση συνταγματικών αρχών και ΕΣΔΑ απορρέουσα από το παρόν άρθρο που χρήζει άμεσα τροποποίησης όπως έχουν επισημάνει τόσοι δικαστικοί λειτουργοί, συνταγματολόγοι και όπως περαιτέρω το υπαγορεύει η κοινή λογική! Δεν γίνεται να ομιλούμε όχι απλώς για αύξηση αρμοδιότητας αλλά για διαφορετικό αντικείμενο και ενοποίηση εφόσον μακροπρόθεσμα οι πρώην Ειρηνοδίκες θα λαμβάνουν αποδοχές (μισθό και αργότερα σύνταξη) χαμηλότερες αυτών που θα ελάμβαναν εάν παρέμεναν Ειρηνοδίκες και έχοντας αρκετά πιο περιορισμένη αρμοδιότητα και καθήκοντα. Το παρόν άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί, διασφαλίζοντας τα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά κεκτημένα των νυν Ειρηνοδικών, ακριβώς όπως πολύ ορθά έχει επισημανθεί σε ανωτέρω σχόλια.
α) Η ανωτέρω διάταξη είναι δυσνόητη, καθώς δημιουργείται νοηματική ασάφεια από την φράση «συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας».
β) Περαιτέρω, υφίσταται μεν η πρόβλεψη πως οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες αυτών που λάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Ωστόσο, οι Ειρηνοδίκες Α’ τάξης μετά από 24 έτη υπηρεσίας θα λάμβαναν τον μισθό του Εφέτη (άρθρ. 4 παρ. 1 ΣΤ’ Ν.2521/1997). Με την επιχειρούμενη ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας είναι χρονικά αδύνατο ένας Ειρηνοδίκης να μπορέσει να λάβει τον βαθμό του Εφέτη, καθώς τοποθετείται πίσω από τον τελευταίο Πρωτοδίκη. Εξάλλου, ούτε στην ειδική επετηρίδα προβλέπεται ο ανωτέρω βαθμός. Συνεπώς, ως αντιστάθμισμα της απώλειας πραγματικών ετών υπηρεσίας του, προτείνεται στα 16χρόνια υπηρεσίας οι πρώην Ειρηνοδίκες να λαμβάνουν τον πλήρη μισθό του Εφέτη.
γ) Τέλος, ένας Πρωτοδίκης, μετά από 7συνολικά έτη δικαστικής υπηρεσίας, λαμβάνει τον μισθό του Προέδρου Πρωτοδικών, ασχέτως αν έχει προαχθεί σε αυτόν τον βαθμό (άρθρ. 4 παρ. 1α’ Ν.2521/1997). Συνεπώς, ενόψει της ενοποίησης του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, ως αντιστάθμισμα της μη εισαγωγής των Ειρηνοδικών στην γενική επετηρίδα με σημείο αναφοράς τα χρόνια υπηρεσίας τους στο Δικαστικό Σώμα, παρέχεται η πλήρης μισθολογική τους εξομοίωση με τους Πρωτοδίκες, ενόψει της άσκησης κοινών καθηκόντων.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
Άρθρο10
Μισθολογική κατάσταση
«Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών. Στους πρώην Ειρηνοδίκες που συμπληρώνουν δικαστική υπηρεσία επτά (7) ετών, συνυπολογιζομένης και της υπηρεσίας ως Δόκιμων Ειρηνοδικών, παρέχονται οι αποδοχές του Προέδρου Πρωτοδικών. Στους πρώην Ειρηνοδίκες που συμπληρώνουν δικαστική υπηρεσία δεκαέξι (16) ετών παρέχεται ο Βασικός μισθός του Εφέτη. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των ανωτέρω δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν ή θα ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων».
Το άρθρο αυτό παραβιάζει το Σ και την ΕΣΔΑ (άρθρο 1 του 1ου πρόσθετου πρωτοκόλλου) και πρέπει οπωσδήποτε να τροποποιηθεί, όπως προτείνεται από τις ολομέλειες των Ειρηνοδικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Πρέπει να αποσαφηνιστεί και να προβλεφθεί ρητά ότι οι πρώην ειρηνοδίκες δεν θα χάσουν μισθολογικά κεκτημένα. Ήτοι ακόμα και οι νυν Ειρηνοδίκες Δ’ τάξης πρέπει με την συμπλήρωση των 24 ετών υπηρεσίας να λαμβάνουν αποδοχές Εφέτη, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
Συντάσσομαι πλήρως με την υπ’ αριθμ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου της Αθήνας και την προτεινόμενη με αυτήν τροποποίηση του άρθρου 10.
Θα πρέπει να διασφαλιστούν όχι μόνο τα κεκτημένα κατά την έναρξη του νόμου, αλλά και αυτά που κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων προσδοκούσαν να λάβουν οι Ειρηνοδίκες. Συντάσσομαι με τις αποφάσεις των Ολομελειών ΑΘήνας, Θεσσαλονίκης.
Ως προς τη μισθολογική εξέλιξη, το σχέδιο νόμου προβλέπει ως ανώτατο μισθό για τους Πρωτοδίκες Ειδικής Επετηρίδας το μισθό του Προέδρου Πρωτοδικών, τον οποίο θα λάμβαναν ούτως ή άλλως με βάση το μισθολόγιο που είχαν μέχρι τώρα.
Ωστόσο, Ειρηνοδίκες της Α΄ τάξης που το έτος 2025 θα συμπλήρωναν 24 έτη υπηρεσίας και των λοιπών τάξεων που ευλόγως προσδοκούσαν τη λήψη του μισθού του Εφέτη, δεν θα λάβουν ποτέ το μισθό αυτό.
Σε βάθος χρόνου λοιπόν, το σύνολο των απολαβών των πρώην Ειρηνοδικών θα είναι μικρότερο από αυτό που θα ελάμβαναν αν συνέχιζαν να είναι Ειρηνοδίκες. Επίσης αναμένεται να λάβουν μικρότερη σύνταξη, καθώς αυτή θα υπολογισθεί με βάση τις αποδοχές του Προέδρου Πρωτοδικών και όχι του Εφέτη, γεγονός που αυξάνει έτι περαιτέρω την οικονομική τους ζημία. Μια τέτοια ρύθμιση είναι καθ΄ όλα άδικη και αντισυνταγματική.
Συνεπώς, απαιτείται να προβλεφθεί σαφώς ότι οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών της ειδικής επετηρίδας δεν μπορούν να είναι κατώτερες αυτών που ευλόγως προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες και θα συνεχίζουν και μετά τη λήψη του βαθμού του Προέδρου Πρωτοδικών να προσδιορίζονται με βάση τα έτη της συνολικής δικαστικής υπηρεσίας κατ’ αναλογία με τη μισθολογική εξέλιξη των δικαστικών λειτουργών της γενικής επετηρίδας μέχρι και τον βαθμό του Εφέτη και θα δικαιούνται να λάβουν με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας το βασικό μισθό του Εφέτη , κατ’ αναλογία με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 παρ.1 στ ν.2521/ 1997. Διαφορετικά πρόκειται για αύξηση του αντικείμενου εργασίας με ταυτόχρονη μείωση των αποδοχών, συνεπώς υπηρεσιακή και μισθολογική υποβάθμιση.
ΟΙ ΝΥΝ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΣ Β ΤΑΞΕΩΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΛΑΒΟΥΝ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥ ΕΦΕΤΗ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ. ΤΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΜΙΣΘΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΡΟΥΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΡΧΗ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΒΛ. ΑΡΘΡΟ 1 ΕΣΔΑ
Συμφωνώ απόλυτα με τις προτάσεις της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης και αυτής του Ειρηνοδικείου Αθηνών
Συντάσσομαι με την με αριθμό 34/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και την προτεινόμενη με αυτήν τροποποίηση του άρθρου 10.
Συμφωνώ με τις αλλαγές όπως περιγράφονται από τους υπηρετούντες στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης και την Ολομέλεια του Ειρηνοδικείου Αθηνών.
Συμφωνώ με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης. Πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη, αντίστοιχη με αυτή του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ του ν. 2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδίκες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης.
Πρόκειται για ενα νομοσχέδιο έκτρωμα που υποτιμά
Και εξευτελίζει (και χρησιμοποιώ αυτές τις λέξεις με μεγάλη
Επιείκεια) 900 δικαστές!!εν ενέργεια δικαστές!!!πρεπει να
Τροποποιηθεί άμεσα και γί´ αυτο προσυπογράφω της αποφάσεις
Των ολομελειών των ειρηνοδικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο αυτό όπως προτείνεται από τις ολομέλειες των Ειρηνδοικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης
Συντάσσομαι με την πρόταση τροποποίησης της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών. Παρακαλώ να το τροποιποιήσετε/αποσαφηνίσετε σύμφωνα με την παραπάνω πρόταση.
Aπαιτείται να προβλεφθεί ότι οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών της ειδικής επετηρίδας δεν μπορούν να είναι κατώτερες αυτών που ευλόγως προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες και θα συνεχίζουν και μετά τη λήψη του βαθμού του Προέδρου Πρωτοδικών να προσδιορίζονται με βάση τα έτη της συνολικής δικαστικής υπηρεσίας κατ’ αναλογία με τη μισθολογική εξέλιξη των δικαστικών λειτουργών της γενικής επετηρίδας μέχρι και τον βαθμό του Εφέτη και θα δικαιούνται να λάβουν με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας το βασικό μισθό του Εφέτη , κατ’ αναλογία με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 παρ.1 στ ν.2521/ 1997. Διαφορετικά πρόκειται για αύξηση του αντικείμενου εργασίας με ταυτόχρονη μείωση των αποδοχών, συνεπώς υπηρεσιακή και μισθολογική υποβάθμιση.
Aπαιτείται να προβλεφθεί ότι οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών της ειδικής επετηρίδας δεν μπορούν να είναι κατώτερες αυτών που ευλόγως προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες και θα συνεχίζουν και μετά τη λήψη του βαθμού του Προέδρου Πρωτοδικών να προσδιορίζονται με βάση τα έτη της συνολικής δικαστικής υπηρεσίας κατ’ αναλογία με τη μισθολογική εξέλιξη των δικαστικών λειτουργών της γενικής επετηρίδας μέχρι και τον βαθμό του Εφέτη και θα δικαιούνται να λάβουν με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας το βασικό μισθό του Εφέτη , κατ’ αναλογία με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 παρ.1 στ ν.2521/ 1997. Διαφορετικά πρόκειται για αύξηση του αντικείμενου εργασίας με ταυτόχρονη μείωση των αποδοχών, συνεπώς υπηρεσιακή και μισθολογική υποβάθμιση.
Συντάσσομαι πλήρως με την με την υπ’ αριθμ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και την προτεινόμενη με αυτήν τροποποίηση του άρθρου 10 ως εξής: «1. Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, με βάση το μέχρι σήμερα μισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα. 2. Οι αποδοχές των ανωτέρω δικαστικών λειτουργών της ειδικής επετηρίδας, οι οποίες δεν μπορούν να είναι κατώτερες αυτών που ελάμβαναν ή προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες, συνεχίζουν να προσδιορίζονται και μετά τη λήψη του βαθμού του προέδρου πρωτοδικών, με βάση τα έτη συνολικής δικαστικής υπηρεσίας, κατ΄ αναλογία με την μισθολογική και υπηρεσιακή εξέλιξη των δικαστικών λειτουργών της γενικής επετηρίδας και τον αντίστοιχο βαθμό μέχρι και τον βαθμό του Προέδρου Εφετών, σύμφωνα με το ισχύον εκάστοτε μισθολόγιο και χρονοεπιδόματα, εξομοιούμενοι πλήρως μισθολογικά, λαμβάνοντας τόσο τις πλήρεις αποδοχές του βαθμού του Εφέτη όσο και του Προέδρου Εφετών, όπως ο νόμος ορίζει. Κατά την συνταξιοδότησή τους αποχωρούν με τον βαθμό του Προέδρου Εφετών επί τιμή».
Ως προς τη μισθολογική εξέλιξη, το σχέδιο νόμου προβλέπει ως ανώτατο μισθό για τους Πρωτοδίκες Ειδικής Επετηρίδας το μισθό του Προέδρου Πρωτοδικών, τον οποίο θα λάμβαναν ούτως ή άλλως με βάση το μισθολόγιο που είχαν μέχρι τώρα. Ωστόσο, Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης που το έτος 2025 θα συμπλήρωναν 24 έτη υπηρεσίας, καθώς και οι Ειρηνοδίκες των υπόλοιπων τάξεων που ευλόγως προσδοκούσαν τη λήψη του μισθού του Εφέτη, δεν θα λάβουν ποτέ το μισθό αυτό. Καίτοι λοιπόν στην πλειονότητα των Ειρηνοδικών θα δοθεί πιο σύντομα κάποια αύξηση, εντέλει σε βάθος χρόνου το σύνολο των απολαβών τους θα είναι μικρότερο από αυτό που θα ελάμβαναν αν συνέχιζαν να είναι Ειρηνοδίκες. Επίσης αναμένεται να λάβουν μικρότερη σύνταξη, καθώς αυτή θα υπολογισθεί με βάση τις αποδοχές του Προέδρου Πρωτοδικών και όχι του Εφέτη, γεγονός που αυξάνει έτι περαιτέρω την οικονομική τους ζημία. Μια τέτοια ρύθμιση παραβιάζει το Σ και την ΕΣΔΑ (άρθρο 1 του 1ου πρόσθετου πρωτοκόλλου) αφού θίγει κατοχυρωμένο δικαίωμά τους που αποτελεί στοιχείο της περιουσίας τους.
το σχέδιο νόμου προβλέπει ως ανώτατο μισθό για τους Πρωτοδίκες Ειδικής Επετηρίδας το μισθό του Προέδρου Πρωτοδικών, τον οποίο θα λάμβαναν ούτως ή άλλως με βάση το μισθολόγιο που είχαν μέχρι τώρα. Ωστόσο, Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης που το έτος 2025 θα συμπλήρωναν 24 έτη υπηρεσίας, καθώς και οι Ειρηνοδίκες των υπόλοιπων τάξεων που ευλόγως προσδοκούσαν τη λήψη του μισθού του Εφέτη, δεν θα λάβουν ποτέ το μισθό αυτό. Επίσης αναμένεται να λάβουν μικρότερη σύνταξη, καθώς αυτή θα υπολογισθεί με βάση τις αποδοχές του Προέδρου Πρωτοδικών και όχι του Εφέτη, γεγονός που αυξάνει έτι περαιτέρω την οικονομική τους ζημία. Μια τέτοια ρύθμιση παραβιάζει το Σ και την ΕΣΔΑ (άρθρο 1 του 1ου πρόσθετου πρωτοκόλλου) αφού θίγει κατοχυρωμένο δικαίωμά τους που αποτελεί στοιχείο της περιουσίας τους.