Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ειρηνοδίκες μπορούν να μετατεθούν μόνον κατόπιν αίτησής τους, με εξαίρεση τους λόγους υποχρεωτικής μετάθεσης της παρ. 4 του άρθρου 60 του Kώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ν. 4938/2022, Α’ 109).
Αρχική Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΔικαιοσύνηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 9 Μεταθέσεις δικαστικών λειτουργών πρώτου βαθμού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 9 Μεταθέσεις δικαστικών λειτουργών πρώτου βαθμού
- 145 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ – ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1: Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 47 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ Άρθρο 4 Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας της πολιτικής δικαιοσύνης – Οργανικές θέσεις δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 5 Καθ’ ύλη αρμοδιότητα των εδρών των πρωτοδικείων
- 800 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αναδιάρθρωση πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων πρώτου βαθμού και καθορισμός της κατά τόπο αρμοδιότητάς τους
- 127 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ – ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 7 Κατάργηση βαθμών ιεραρχίας ειρηνοδικών – Ειδική επετηρίδα – Καθήκοντα – Επιμόρφωση
- 287 ΣχόλιαΆρθρο 8 Ένταξη στην ειδική επετηρίδα – Βαθμολογική αντιστοιχία – Ένταξη στη γενική επετηρίδα
- 44 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 9 Μεταθέσεις δικαστικών λειτουργών πρώτου βαθμού
- 81 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υπηρεσιακή κατάσταση δικαστικών υπαλλήλων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΩΝ Άρθρο 12 Μεταφορά διαχειριστικών αρμοδιοτήτων από τους προϊσταμένους πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και εισαγγελιών στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών ΚτιρίωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΩΝ Άρθρο 12 Μεταφορά διαχειριστικών αρμοδιοτήτων από τους προϊσταμένους πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και εισαγγελιών στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 13 Εξουσιοδοτική διάταξη
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 14 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΕΚΘEΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 15 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β’ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΕΚΘEΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 15 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4871/2021 Άρθρο 17 Βαθμός των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών που τοποθετούνται ως Διευθυντές Κατάρτισης και Επιμόρφωσης – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 Διορισμός εξεταστών της ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4871/2021Άρθρο 18 Διορισμός εξεταστών της ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4871/2021
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ενοποίηση των σταδίων γραπτής εξέτασης με τη συμπερίληψη της εξέτασης ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4871/2021
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Βαθμολόγηση των υποψηφίων μετά από την κατάργηση της διενέργειας ξεχωριστών γραπτών εξετάσεων ξένης γλώσσας και την ενσωμάτωση της εξέτασης στις γραπτές εξετάσεις των λοιπών μαθημάτων του εισαγωγικού διαγωνισμού – Τροποποίηση άρθρου 20 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 Κατάργηση της ξεχωριστής εκπαίδευσης των σπουδαστών που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δόκιμων εισηγητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4871/2021Άρθρο 21 Κατάργηση της ξεχωριστής εκπαίδευσης των σπουδαστών που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δόκιμων εισηγητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Τήρηση των αρχών και κανόνων που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κατά την επεξεργασία αντιγράφων φακέλων δικογραφιών στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 25 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Βασικοί διδάσκοντες και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 27 ν. 4871/2021Άρθρο 23 Βασικοί διδάσκοντες και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 27 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 Ύλη και επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 28 ν. 4871/2021Άρθρο 24 Ύλη και επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 28 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 Καθορισμός της σειράς επιτυχίας στους πίνακες επιτυχόντων των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 ν. 4871/2021Άρθρο 25 Καθορισμός της σειράς επιτυχίας στους πίνακες επιτυχόντων των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 Κατανομή των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης στα τμήματα της κατεύθυνσης Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 30 ν. 4871/2021Άρθρο 26 Κατανομή των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης στα τμήματα της κατεύθυνσης Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 30 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Εξαγωγή του τελικού βαθμού με βάση τον οποίο καθορίζεται η σειρά των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών στους πίνακες αρχαιότητας – Αντικατάσταση υποπερ. αβ) περ. α) παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4871/2021Άρθρο 27 Εξαγωγή του τελικού βαθμού με βάση τον οποίο καθορίζεται η σειρά των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών στους πίνακες αρχαιότητας – Αντικατάσταση υποπερ. αβ) περ. α) παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 34 ν. 4871/2021Άρθρο 28 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 34 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Διορισμός των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 4871/2021Άρθρο 29 Διορισμός των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Βαθμός του ψυχιάτρου που χορηγεί το πιστοποιητικό ψυχικής υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 55H ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Διδάσκοντες που αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 55ΙΘ ν. 4871/2021Άρθρο 31 Διδάσκοντες που αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 55ΙΘ ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Δικαστικές υπηρεσίες στις οποίες πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 55KB ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 55KΔ ν. 4871/2021Άρθρο 33 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 55KΔ ν. 4871/2021
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 34 Επιστροφή αποδοχών από τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων και από τους διοριζόμενους σε θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη παρ. 2 στο άρθρο 55ΚΕ ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 Επανακαθορισμός της σύνθεσης της Επιτροπής εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση άρθρου 55Θ ν. 4871/2021Άρθρο 35 Επανακαθορισμός της σύνθεσης της Επιτροπής εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση άρθρου 55Θ ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 3251/2004 ΚΑΙ Ν. 4786/2021 Άρθρο 36 Κατάργηση δυνητικού λόγου μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 12 ν. 3251/2004ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 3251/2004 ΚΑΙ Ν. 4786/2021 Άρθρο 36 Κατάργηση δυνητικού λόγου μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 12 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 Εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης κατά Έλληνα υπηκόου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 3251/2004Άρθρο 37 Εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης κατά Έλληνα υπηκόου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Άρνηση διαμεταγωγής υπηκόου άλλου κράτους μέλους – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 30 ν. 3251/2004Άρθρο 38 Άρνηση διαμεταγωγής υπηκόου άλλου κράτους μέλους – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 30 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Κατάργηση παραπομπής σε πλημμελήματα αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διώκονται αυτοτελώς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 16Β ν. 4786/2021Άρθρο 39 Κατάργηση παραπομπής σε πλημμελήματα αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διώκονται αυτοτελώς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 16Β ν. 4786/2021
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022 Άρθρο 40 Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δικαστικής Αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 3 ν. 4963/2022
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Κατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού της περιφερειακής υπηρεσίας πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 16Α ν. 4963/2022Άρθρο 41 Κατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού της περιφερειακής υπηρεσίας πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 16Α ν. 4963/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Χρονική διάρκεια εισαγωγικής εκπαίδευσης του αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 33 ν. 4963/2022
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 43 Κατάργηση της υποχρέωσης ενημέρωσης για τη δυνατότητα διαμεσολαβητικής διευθέτησης σε δίκες στις οποίες διάδικος είναι το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 3 του ν. 4640/2019
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικό επιμελητή έπειτα από παραγγελία – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 2 άρθρου 1 ν. 2318/1995Άρθρο 44 Σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικό επιμελητή έπειτα από παραγγελία – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 2 άρθρου 1 ν. 2318/1995
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Αδυναμία εξάλειψης του αξιοποίνου και μη επιβολής ποινής σε περιπτώσεις αδικημάτων που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4689/2020Άρθρο 45 Αδυναμία εξάλειψης του αξιοποίνου και μη επιβολής ποινής σε περιπτώσεις αδικημάτων που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4689/2020
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 46 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Απριλίου 2024, 23:58
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Απριλίου 2024, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
44 Σχόλια 1781 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Οι Ειρηνοδίκες ήδη μετατίθενται, εφόσον θα πρέπει να μετακινούνται μεταξύ Κεντρικών, Παράλληλων και Περιφερειακών Πρωτοδικείων, χωρίς καμία πρόβλεψη για αποζημίωση μετακινήσεων. Επιπλέον, εάν για παράδειγμα το 2027 συνταξιοδοτηθεί ένας νυν Ειρηνοδίκης Αθηνών και τη θέση του ζητήσει και λάβει ένας νυν Ειρηνοδίκης Λάρισας, εάν η θέση του Ειρηνοδίκη Λάρισας δεν ζητηθεί από κάποιον άλλον Ειρηνοδίκη θα περάσει στη γενική επετηρίδα. Εάν λοιπόν το 2030 ένας νυν Ειρηνοδίκης Θεσσαλονίκης επιθυμεί να μετατεθεί στη Λάρισα, δεν θα υπάρχει διαθέσιμη η θέση. Το δήθεν αμετάθετο, λοιπόν, θα καταστεί εγκλωβισμός, καθώς οι θέσεις των νυν Ειρηνοδικών συνεχώς θα μειώνονται και συνάμα θα μειώνονται και οι δυνατότητες μετάθεσης.
Προσυπογράφω τις Ολομέλειες των Ειρηνοδικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Ο νόμος εδώ είναι όλως ασαφής.
Οι οργανικές των πρώην Ειρηνοδικών πρέπει να παραμένουν προς διάθεση σε ενδεχόμενες μεταθέσεις πρώην Ειρηνοδικών, ειδάλλως κάποιοι συνάδελφοι θα εγκλωβιστούν για μια ζωή στα νησιά.
Προς διασφάλιση της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της εύλογης προσδοκίας των Ειρηνοδικών να μην ανατραπεί η υπηρεσιακή τους κατάσταση, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, θα πρέπει να τροποποιηθεί η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 9, έτσι ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο εγκλωβισμού πρώην Ειρηνοδικών σε διάφορες περιοχές μακριά από τον τόπο των οικογενειακών τους συμφερόντων, ως ακολούθως: «Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες μπορούν να μετατεθούν μόνον κατόπιν αίτησής τους, µε εξαίρεση τους λόγους υποχρεωτικής μετάθεσης της παρ. 4 του άρθρου 60 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ν. 4938/2022, Α’ 109). Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς μετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και, αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούμενης μετάθεσης θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού».
Εκφράζω την αντίθεσή μου στο παρόν άρθρο και στο συνολικό νομοσχέδιο και δηλώνω ότι συντάσσομαι με τις προτάσεις της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης.
Άπαντες οι υπηρετούντες Δικαστές στα Ειρηνοδικεία Καλαμάτας και Πύλου δηλώνουν την πλήρη αντίθεση και διαφωνία τους στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου, του οποίου οι άδικες, αντισυνταγματικές και προσβλητικές για το σώμα των Ειρηνοδικών ρυθμίσεις, δημιουργώντας δικαστές δύο ταχυτήτων και μη αναγνωρίζοντας έτη προϋπηρεσίας, παραβιάζουν κάθε έννοια της αρχής ισότητας, ενώ επιπλέον θίγουν κεκτημένα μισθολογικά δικαιώματα.
Η μη ρητή πρόβλεψη στο άρθρ.9 της δυνατότητας ενός Ειρηνοδίκη της ειδικής επετηρίδας να προηγηθεί στην κάλυψη της θέσης του αφυπηρετούντος Ειρηνοδίκη, ουσιαστικά συνεπάγεται ότι οι «νέοι» Ειρηνοδίκες περιερχόμαστε σε καθεστώς κατά τόπον «ομηρίας» για αόριστο χρόνο (πιθανώς εσαεί) χωρίς να δικαιολογείται η, προφανώς άνιση κι άδικη, πρόταξη όσων βρίσκονται στη γενική επετηρίδα στη θέση αυτή.
Προτείνεται η συμπλήρωση της διάταξης, ώστε οι Πρωτοδικές της ειδικής επετηρίδας να διατηρούν την οργανική τους θέση και στην περίπτωση της μεταπήδησής τους στη γενική επετηρίδα και να παραμένουν στην περιφέρεια του ίδιου Πρωτοδικείου μέχρι την πρώτη προαγωγή τους. Εφόσον ο νυν ειρηνοδικης εισφέρει την οργανική του θέση στον τόπο που υπηρετεί, κρίνεται δίκαιο να μην απωλέσει αυτήν σε περίπτωση μεταπήδησης στη γενική επετηρίδα.
Πρέπει να διευκρινιστεί το ζήτημα της αρχαιότητας κατά τη διενέργεια των μεταθέσεων. Σε περίπτωση κατά την οποία γίνει δεκτό ότι ο πρωτοδίκης της γενικής επετηρίδας προηγείται του πρωτοδίκη της ειδικής επετηρίδας, προκαλείται είτε ο εγκλωβισμός των πρωτοδικών της ειδικής επετηρίδας είτε η μετάθεσή τους σε μακρινότερο πρωτοδικείο. Το πρώτο αφορά σε ειρηνοδίκες οι οποίοι ήδη υπηρετούν σε απομακρυσμένα ειρηνοδικεία (ιδίως νησιωτικού χαρακτήρα), ενώ το δεύτερο σε ειρηνοδίκες οι οποίοι ενδεχομένως αναγκαστούν εκ των συνθηκών να ζητήσουν μετάθεση.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τίθεται ζήτημα προστασίας της εμπιστοσύνης των νυν ειρηνοδικών, καθόσον ανατρέπεται ο οικογενειακός και επαγγελματικός προγραμματισμός τους.
Ιδιαίτερη δε πρόνοια πρέπει ληφθεί προκειμένου για δικαστικούς λειτουργούς οι οποίοι ήδη συνυπηρετούν.
Προτεινόµενη τροποποίηση:
Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Eιρηνοδίκες µπορούν να µετατεθούν µόνον κατόπιν αίτησής τους, µε εξαίρεση τους λόγους υποχρεωτικής µετάθεσης της παρ. 4 του άρθρου 60 του Kώδικα Οργανισµού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (Ν. 4938/2022, Α’ 109). Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς µετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας (λαμβανομένης υπόψη και της σειράς που κατείχε ο καθένας εξ αυτών στην ειδική επετηρίδα των Ειρηνοδικών κατά τον χρόνο ισχύς του παρόντος) και αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούµενης µετάθεσης θα πρέπει να λαµβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγµατικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού.
Συντάσσομαι πλήρως με την με την υπ’ αριθμ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και την προτεινόμενη με αυτήν προσθήκη 2ης παραγράφου στο άρθρο 9 ως εξής: «Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς μετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και, αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούμενης μετάθεσης θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού. Σε περίπτωση εντάξεως Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας στη γενική επετηρίδα, θα παραμένει στην περιφέρεια του Πρωτοδικείου που υπηρετούσε». Ομοίως συντάσσομαι ως προς το ότι η μεταφορά των οργανικών θέσεων των αφυπηρετούντων Ειρηνοδικών από την ειδική επετηρίδα στην γενική θα πρέπει να ισχύσει αφού προηγουμένως δοθεί η δυνατότητα μετακίνησης μεταξύ των Ειρηνοδικών της ειδικής επετηρίδας.
Η εν λόγω διάταξη είναι αναγκαίο να συμπληρωθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’αρ. 30/12-04-2024 Απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών (παρατηρήσεις επί του άρθρου 9).
Προσυπογράφω τις Ολομέλειες των Ειρηνοδικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Οι οργανικές των πρώην Ειρηνοδικών πρέπει να παραμένουν προς διάθεση σε ενδεχόμενες μεταθέσεις πρώην Ειρηνοδικών, ειδάλλως κάποιοι συνάδελφοι θα εγκλωβιστούν για μια ζωή στα νησιά.
Στο σχέδιο νόµου υπάρχει ασάφεια αναφορικά με το ζήτηµα των µεταθέσεων των (πρώην) Ειρηνοδικών, καθώς στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι µε την αφυπηρέτηση κάθε Πρωτοδίκη της ειδικής επετηρίδας (δηλαδή πρώην Ειρηνοδίκη) η οργανική του θέση θα µεταφέρεται στη γενική, γεγονός που θα συνεπάγεται τη διαρκή συρρίκνωση των θέσεων των Πρωτοδικών της ειδικής επετηρίδας και τούτο θα έχει ως αποτέλεσμα, σταδιακά να αποστερηθούν οι υπηρετούντες στην ειδική επετηρίδα τη δυνατότητα μετάθεσής τους.
Προτεινόµενη τροποποίηση:
Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Eιρηνοδίκες µπορούν να µετατεθούν µόνον κατόπιν αίτησής τους, µε εξαίρεση τους λόγους υποχρεωτικής µετάθεσης της παρ. 4 του άρθρου 60 του Kώδικα Οργανισµού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (Ν. 4938/2022, Α’ 109). Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς µετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας (λαμβανομένης υπόψη και της σειράς που κατείχε ο καθένας εξ αυτών στην ειδική επετηρίδα των Ειρηνοδικών κατά τον χρόνο ισχύς του παρόντος) και αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούµενης µετάθεσης θα πρέπει να λαµβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγµατικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού.
Συντάσσομαι με τη με αριθ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και τις προτεινόμενες με αυτήν τροποποιήσεις.
Συντάσσομαι με την με αριθμό 34/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και την προτεινόμενη με αυτήν προσθήκη παρ. 2 στο άρθρο 9.
Συμφωνώ με τις αλλαγές όπως περιγράφονται από την Ολομέλεια του Ειρηνοδικείου Αθηνών
Πρόκειται για ενα νομοσχέδιο έκτρωμα που υποτιμά
Και εξευτελίζει (και χρησιμοποιώ αυτές τις λέξεις με μεγάλη
Επιείκεια) 900 δικαστές!!εν ενέργεια δικαστές!!!πρεπει να
Τροποποιηθεί άμεσα και γί´ αυτο προσυπογράφω της αποφάσεις
Των ολομελειών των ειρηνοδικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο αυτό όπως προτείνεται από τις ολομέλειες των Ειρηνδοικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης .
Συντάσσομαι με την πρόταση τροποποίησης του παρόντος άρθρου της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης.
Η διάταξη πρέπει να διορθωθεί/συμπληρωθεί, ώστε σε περίπτωση δημιουργίας κενών οργανικών θέσεων, λόγω αφυπηρέτησης κλπ πρώην ειρηνοδικών, να προηγείται πρώτα στάδιο κάλυψης των κενών αυτών από τους πρωτοδίκες της ειδικής επετηρίδας, και μόνο σε περίπτωση μη κάλυψης αυτών (από τις μεταθέσεις των πρώην ειρηνοδικών) να μεταφέρονται οριστικά οι θέσεις στη γενική επετηρίδα. Έτσι όπως το έχετε βάλει, εγκλωβίζετε για πάντα όλους τους πρώην ειρηνοδίκες στα μακρινά πρωτοδικεία (νησιά κλπ) και τους στερείτε κάθε δικαίωμα μετάθεσης στο μέλλον.
Συντάσσομαι πλήρως με την με την υπ’ αριθμ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και την προτεινόμενη με αυτήν προσθήκη 2ης παραγράφου στο άρθρο 9 ως εξής: «Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς μετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και, αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούμενης μετάθεσης θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού. Σε περίπτωση εντάξεως Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας στη γενική επετηρίδα, θα παραμένει στην περιφέρεια του Πρωτοδικείου που υπηρετούσε». Ομοίως συντάσσομαι ως προς το ότι η μεταφορά των οργανικών θέσεων των αφυπηρετούντων Ειρηνοδικών από την ειδική επετηρίδα στην γενική θα πρέπει να ισχύσει αφού προηγουμένως δοθεί η δυνατότητα μετακίνησης μεταξύ των Ειρηνοδικών της ειδικής επετηρίδας.
Τυγχάνει ασαφές το ζήτημα των μεταθέσεων των Ειρηνοδικών, καθόσον στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι με την αφυπηρέτηση κάθε Ειρηνοδίκη ειδικής επετηρίδας η οργανική του θέση θα μεταφέρεται στη γενική, κάτι που πρέπει να ισχύσει, εφόσον προηγουμένως δοθεί η δυνατότητα μετακίνησης μεταξύ των Ειρηνοδικών της ειδικής επετηρίδας. Είναι αναγκαίο να προβλεφθεί ότι, σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση να διατίθεται προς μετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση επόμενης μετάθεσης, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού.
Να προστεθεί εδ. β’, ότι σε περίπτωση ένταξης στη γενική επετηρίδα, ο εντασσόμενος δεν χάνει την οργανική του θέση στο Πρωτοδικείο, όπου υπηρετεί.
Ομόφωνα οι δικαστές του Ειρηνοδικείου Αχαρνών συντασσόμαστε με τη με αρ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και τις προτεινόμενες με αυτήν τροποποιήσεις.
Προς διασφάλιση της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της εύλογης προσδοκίας των Ειρηνοδικών να μην ανατραπεί η υπηρεσιακή τους κατάσταση, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, θα πρέπει να τροποποιηθεί η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 9, ούτως ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο εγκλωβισμού πρώην Ειρηνοδικών σε διάφορες περιοχές μακριά από τον τόπο των οικογενειακών τους συμφερόντων, ως ακολούθως: «Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες μπορούν να μετατεθούν μόνον κατόπιν αίτησής τους, µε εξαίρεση τους λόγους υποχρεωτικής μετάθεσης της παρ. 4 του άρθρου 60 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ν. 4938/2022, Α’ 109). Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς μετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και, αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούμενης μετάθεσης θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού». Συντάσσομαι με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης.
Στο σχέδιο νόµου υπάρχει ασάφεια αναφορικά με το ζήτηµα των µεταθέσεων των (πρώην) Ειρηνοδικών, καθώς στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι µε την αφυπηρέτηση κάθε Πρωτοδίκη της ειδικής επετηρίδας (δηλαδή πρώην Ειρηνοδίκη) η οργανική του θέση θα µεταφέρεται στη γενική, γεγονός που θα συνεπάγεται τη διαρκή συρρίκνωση των θέσεων των Πρωτοδικών της ειδικής επετηρίδας και τούτο θα έχει ως αποτέλεσμα, σταδιακά να αποστερηθούν οι υπηρετούντες στην ειδική επετηρίδα τη δυνατότητα μετάθεσής τους.
Προτεινόµενη τροποποίηση:
Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Eιρηνοδίκες µπορούν να µετατεθούν µόνον κατόπιν αίτησής τους, µε εξαίρεση τους λόγους υποχρεωτικής µετάθεσης της παρ. 4 του άρθρου 60 του Kώδικα Οργανισµού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (Ν. 4938/2022, Α’ 109). Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς µετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας (λαμβανομένης υπόψη και της σειράς που κατείχε ο καθένας εξ αυτών στην ειδική επετηρίδα των Ειρηνοδικών κατά τον χρόνο ισχύς του παρόντος) και αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούµενης µετάθεσης θα πρέπει να λαµβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγµατικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού.
Κατόπιν σύγκλησης της ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Λαυρίου αποφασίστηκε ομόφωνα με την με αριθμό 24/16-4-2024 απόφαση η προσυπογραφή της με αριθμό 30/2024 απόφασης της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών. Η ολομέλεια του Ειρηνοδικείου Λαυρίου.
Θα πρέπει να προβλεφθεί ειδικά για τους αιτούντες την είσοδο τους στη γενική επετηρίδα ότι δύνανται να μετατεθούν από τη θέση που κατεχουν μόνο κατόπιν αίτησής τους ή για τους λόγους του Αρ 60 του ΚΟΔΚΔΛ μέχρι την προαγωγή τους στο βαθμό του ΠΠρ δεδομένων ότι η μεταπηδηση δεν αποτελεί προαγωγή ούτε μετάταξη.
Επί του άρθρου 9:
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ, Η ΟΠΟΙΑ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΟΜΟΦΩΝΑ: «Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς μετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και, αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούμενης μετάθεσης θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού. Σε περίπτωση εντάξεως Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας στη γενική επετηρίδα, θα παραμένει στην περιφέρεια του Πρωτοδικείου που υπηρετούσε».
Επί του άρθρου 9: Στο σχέδιο νόμου παραμένει ασαφές το ζήτημα των μεταθέσεων των Ειρηνοδικών, καθώς στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι με την αφυπηρέτηση κάθε Ειρηνοδίκη της ειδικής επετηρίδας η οργανική του θέση θα μεταφέρεται στη γενική, κάτι που θα πρέπει να ισχύσει αφού προηγουμένως δοθεί η δυνατότητα μετακίνησης μεταξύ των Ειρηνοδικών της ειδικής επετηρίδας.
Συντάσσομαι πλήρως με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης. Η μεταφορά των οργανικών θέσεων των αφυπηρετούντων Ειρηνοδικών από την ειδική επετηρίδα στην γενική πριν δοθεί η δυνατότητα μετακίνησης μεταξύ των Ειρηνοδικών αυτής, θα οδηγήσει σε εγκλωβισμό πολλών πρώην Ειρηνοδικών σε νησιά και ακριτικές περιοχές, χωρίς να έχουν δυνατότητα να πλησιάσουν ποτέ τον τόπο των οικογενειακών του συμφερόντων, καθόσον η ειδική επετηρίδα δεν θα ανατροφοδοτείται.
Ορθότερη όλων η πρόταση των υπηρετούντων στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης
Μοναδικό κριτήριο για τις μεταθέσεις θα πρέπει να θεσπιστεί ο χρόνος υπηρεσίας, με θέσπιση προνομίου υπέρ του Πρωτόδικη της γενικής επετηρίδας ΜΟΝΟ σε περίπτωση ίσου αριθμού χρόνων υπηρεσίας μεταξύ αυτού και Πρωτόδικη παράλληλης επετηρίδας, ωασει του αρθρου 8 παραγραφος 1 του παροντος νομοσχεδίου. Ταυτόχρονα, για τις θέσεις της παράλληλης επετηρίδας, θα πρέπει να δίδεται προτεραιότητα στους Πρωτοδίκες της παράλληλης επετηρίδας έναντι των Πρωτοδικών της γενικής επετηρίδας. Οι θέσεις που δημιουργούνται ετησίως από συνταξιοδοτήσεις και παραιτήσεις καλύπτονται και από τις δύο επετηρίδες, ανάλογα με την αντιστοιχία της αρχαιότητάς τους. Τέλος, η πρόβλεψη του νομοσχεδίου περί αμετάθετου των πρώην Ειρηνοδικών θα πρέπει να διατηρηθεί.
Οι Πταισματοδίκες
Παναγιώτης Βασταρούχας
Αφροδίτη Σακελλαροπούλου
Προκειμένου να μην θίγεται το υφιστάμενο υπηρεσιακό status των Ειρηνοδικών είναι αναγκαίο να τροποποιηθεί το σχολιαζόμενο άρθρο, ακολούθως:
Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Eιρηνοδίκες µπορούν να µετατεθούν µόνον κατόπιν αίτησής τους, µε εξαίρεση τους λόγους υποχρεωτικής µετάθεσης της παρ. 4 του άρθρου 60 του Kώδικα Οργανισµού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ν . 4938/2022, Α ’ 109).
Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς µετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και, αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδας.
Σε κάθε περίπτωση αιτούµενης µετάθεσης θα πρέπει να λαµβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγµατικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού.
Πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρωθεί το άρθρο με την πρόβλεψη ότι σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς µετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και, αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Διαφορετικά υπάρχει ο κίνδυνος να μην μπορέσουν να μετατεθούν ποτέ πρώην Ειρηνοδίκες, διότι θα προηγούνται πάντα στις τοποθετήσεις και μεταθέσεις οι Δικαστές της Γενικής Επετηρίδας.
Μοναδικό κριτήριο για τις μεταθέσεις θα πρέπει να θεσπιστεί ο χρόνος υπηρεσίας, με θέσπιση προνομίου υπέρ του Πρωτόδικη της γενικής επετηρίδας ΜΟΝΟ σε περίπτωση ίσου αριθμού χρόνων υπηρεσίας μεταξύ αυτού και Πρωτόδικη παράλληλης επετηρίδας, βάσει του καθορισμού της ιεραρχίας που θεσπίζεται στο άρθρο 8 παράγραφος 1 του παρόντος νομοσχεδίου.
Ταυτόχρονα, για τις θέσεις της παράλληλης επετηρίδας, θα πρέπει να δίδεται προτεραιότητα στους Πρωτοδίκες της παράλληλης επετηρίδας έναντι των Πρωτοδικών της γενικής επετηρίδας.
Οι θέσεις που δημιουργούνται ετησίως από συνταξιοδοτήσεις και παραιτήσεις καλύπτονται και από τις δύο επετηρίδες, ανάλογα με την αντιστοιχία της αρχαιότητάς τους.
Τέλος, η πρόβλεψη του νομοσχεδίου περί αμετάθετου των πρώην Ειρηνοδικών θα πρέπει να διατηρηθεί.
Οι Πταισματοδίκες
Παναγιώτης Βασταρούχας
Αφροδίτη Σακελλαροπούλου
Συμφωνώ με την πρόταση της θεσσαλονικης
Τον προσεχή Μάιο ή Ιούνιο θα συνεδριάσει το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο για μεταθέσεις ειρηνοδικών. Η διαδικασία υποβολής των σχετικών αιτήσεων έχει ήδη ολοκληρωθεί. Πολλοί ειρηνοδίκες έχουν δηλώσει στις επιλογές μετάθεσής τους ειρηνοδικεία που δεν θα υφίστανται με το νέο δικαστικό χάρτη. Θα πρέπει, επομένως, να εκκινήσει πιθανώς διαδικασία επανυποβολής των σχετικών αιτήσεων μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Είναι ορθή επίσης η άποψη οι κενούμενες θέσεις πρώην ειρηνοδικών να καλύπτονται από πρώην ειρηνοδίκες και όχι από πρωτοδίκες, διότι έτσι και με δεδομένο ότι οι πρωτοδίκες θα προηγούνται σε αρχαιότητα των πρώην ειρηνοδικών, θα δημιουργηθεί τεράστια αδικία σε βάρος των πρώην ειρηνοδικών. Εξαίρεση θα μπορούσε να αποτελέσει η περίπτωση όταν δημιουργείται κενό σε θέση πρωτοδίκη και δεν έχει υποβληθεί αίτηση για τη θέση αυτήν από άλλον πρωτοδίκη, αλλά έχει υποβληθεί αίτηση από πρώην ειρηνοδίκη να δίδεται η θέση αυτή στον πρώην ειρηνοδίκη που την επιθυμεί και να μην μετατίθεται στη θέση αυτήν αναγκαστικά πρωτοδίκης, που δεν την έχει επιλέξει και δεν την επιθυμεί.
Στο σχέδιο νόμου παραμένει ασαφές το ζήτημα των μεταθέσεων των Ειρηνοδικών, καθώς στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι με την αφυπηρέτηση κάθε Ειρηνοδίκη της ειδικής επετηρίδας η οργανική του θέση θα μεταφέρεται στη γενική, κάτι που θα πρέπει να ισχύσει αφού προηγουμένως δοθεί η δυνατότητα μετακίνησης μεταξύ των Ειρηνοδικών της ειδικής επετηρίδας.
Προτεινόμενη τροποποίηση: Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Eιρηνοδίκες μπορούν να μετατεθούν μόνον κατόπιν αίτησής τους, με εξαίρεση τους λόγους υποχρεωτικής μετάθεσης της παρ. 4 του άρθρου 60 του Kώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ν. 4938/2022, Α’ 109). Σε περίπτωση αφυπηρέτησης Δικαστικού Λειτουργού της ειδικής επετηρίδας, η οργανική του θέση διατίθεται προς μετάθεση σε Δικαστικό Λειτουργό της ίδιας επετηρίδας και, αφού καλυφθεί, η αντίστοιχη κενή οργανική θέση που κενώθηκε οριστικά διατίθεται στη γενική επετηρίδα. Σε κάθε περίπτωση αιτούμενης μετάθεσης θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας εκάστου Δικαστικού Λειτουργού.
Στο εν λόγω άρθρο γίνεται δεκτό το αίτημα των Ειρηνοδικών να μην μετατεθούν κατά το στάδιο της υποχρεωτικής ενοποίησης του πρώτου βαθμού, καθώς και να μην υποστούν, εφόσον δεν προβλέπεται βαθμολογική τους εξέλιξη, όπως στην περίπτωση των Πρωτοδικών της νέας γενικής επετηρίδας, στη συνέχεια υποχρεωτικές μεταθέσεις, πέραν των προβλεπόμενων της παρ. 4 του άρθρου 60 του Kώδικα
Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών. Ωστόσο στο σύνολό του το νομοσχέδιο στερεί πρακτικά από τους νυν Ειρηνοδίκες, που θα ενταχθούν στην παράλληλη επετηρίδα Πρωτοδικών, τη δυνατότητα εκούσιας μετάθεσής τους από τον Σεπτέμβριο 2024 και εφεξής. Αυτό διότι σε κάθε αφυπηρέτηση νυν Ειρηνοδίκη-Πρωτοδίκη παράλληλης επετηρίδας προβλέπεται ότι η κενή θέση της παράλληλης θα εντάσσεται στις θέσεις γενικής επετηρίδας (βλ. ερώτημα 14 παρ.7 κατ’ άρθρο ανάλυση, του αρχείου Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης), προφανώς θα καταργούνται και οι θέσεις της παράλληλης κάθε φορά που εντάσσεται κάποιος Ειρηνοδίκης στη γενική επετηρίδα Πρωτοδικών. Συνεπώς κάποιοι θα παραμείνουν εγκλωβισμένοι μέχρι τη συνταξιοδότησή τους στη θέση που θα βρίσκονται το Σεπτέμβριο 2024, ή θα υποχρεωθούν να ενταχθούν στη γενική επετηρίδα προκειμένου να έχουν την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα υπηρετήσουν και στον τόπο συμφερόντων τους. Θα ήταν ενδεχομένως κάποια λύση να προβλεφθεί ότι πριν καταργηθεί η θέση της παράλληλης επετηρίδας θα προηγούνται οι μεταθέσεις των νυν Ειρηνοδικών-Πρωτοδικών παράλληλης επετηρίδας και να καταργούνται στη συνέχεια οι αρχικές θέσεις των μετατεθειμένων. Ωστόσο και αυτή η λύση δεν θα έλυνε ικανοποιητικά το πρόβλημα, διότι για παράδειγμα σε περίπτωση αφυπηρέτησης ή ένταξης στη γενική επετηρίδα δυο νυν Ειρηνοδικών Θεσσαλονίκης, αν υπέβαλαν αίτημα μετάθεσης για τις θέσεις αυτές ένας Ειρηνοδίκης Σερρών, ένας Καβάλας και ένας Ειρηνοδίκης Ρόδου, δίχως να υπάρχει και η δυνατότητα να είναι εκ των προτέρων μεταξύ τους γνωστά τα αιτήματα μετάθεσης που έχει υποβάλει ο καθένας, ενδέχεται ως αρχαίοτεροι να καταλάβουν τις θέσεις στη Θεσσαλονίκη οι νυν Ειρηνοδίκες Σερρών και Καβάλας, να καταργηθούν παράλληλα οι αρχικές τους θέσεις στην παράλληλη επετηρίδα στις Σέρρες και στην Καβάλα, και ο Ειρηνοδίκης Ρόδου να χάσει την ευκαιρία έστω και να πλησιάσει τον τόπο συμφερόντων του στη Θεσσαλονίκη, ίσως και μέχρι τη συνταξιοδότησή του. Φυσικά όποιος «καθυστερήσει» να ζητήσει μετάθεση για οποιονδήποτε λόγο, και αποφασίσει να το πράξει αργότερα (ιδίως μετά την αφυπηρέτηση των επιτυχόντων προηγούμενων του 2011 διαγωνισμών -νυν Ειρηνοδικών Α’), λόγω μεταβολής ενδεχομένως της οικογενειακής του κατάστασης, θα αναγκαστεί, λόγω έλλειψης θέσεων, που θα προκύψει μετά βεβαιότητας, μετά από πχ εννέα (9) χρόνια προϋπηρεσίας ως Πρωτοδίκης παράλληλης επετηρίδας, να ενταχθεί από την παράλληλη επετηρίδα στην γενική επετηρίδα, κάτω πάντα από τον τελευταίο Πρωτοδίκη αυτής, ασκώντας τα ίδια ακριβώς καθήκοντα χωρίς να προσμετράται στην ιεραρχία η προϋπηρεσία του, για να ελπίζει ότι μέσω της γενικής επετηρίδας κάποια στιγμή θα μετατεθεί.
Το άρθρο αυτό αναιρείται από το άρθρο 4, καθώς όλοι οι ειρηνοδίκες των περιφερειακών ειρηνοδικείων που δεν καταργούνται, μετατίθενται υποχρεωτικά (μέσω της μεταφοράς των οργανικών τους θέσεων) στο Κεντρικό Πρωτοδικείο, χωρίς να έχουν δικαίωμα να επιλέξουν να συνεχίζουν ν’ασκούν τα καθήκοντά τους στο περιφερειακό ειρηνοδικείο, όπου υπηρετούν, όπως οι δικαστικοί υπάλληλοι (άρθρο 11).
Πρέπει να προβλεφθεί ότι οι θέσεις των πρώην ειρηνοδικών- πρωτοδικών της ειδικής επετηρίδας θα παραμένουν θέσεις της ειδικής επετηρίδας και δεν θα εντάσσονται στη γενική επετηρίδα, διότι αυτό θα αποτελέσει μια κατάφωρη αδικία σε βάρος των νεότερων ειρηνοδικών που υπηρετούν μακριά από τον τόπο των συμφερόντων τους, καθώς οι θέσεις στις οποίες θα μπορούν να μετατεθούν θα βαίνουν συνεχώς μειούμενες.
Για να ισχύσει η δυνατότητα μετάθεσης των πρώην Ειρηνοδικών, που προβλέπει το παρόν άρθρο, πρέπει, ταυτόχρονα, να οριστεί ότι τα οργανικά κενά, που θα δημιουργούνται από συνταξιοδοτήσεις στην ειδική επετηρίδα, θα πληρούνται, έστω και κατα προτεραιότητα, από τους ενταχθέντες στην ειδική αυτή επετηρίδα, πρώην Ειρηνοδίκες, κατά τη σειρά αρχαιότητάς τους, άλλως ουδεμία ελπίδα μετάθεσης υπάρχει για αυτούς, καθώς στα αιτήματα μετάθεσης, θα προηγείται πάντοτε το σύνολο των υπηρετούντων στη γενική επετηρίδα. Το αποτέλεσμα αυτονόητο και άκρως δυσμενές, ήτοι ο «εγκλωβισμός» των πρώην Ειρηνοδικών σε παραμεθόριες και μακριά από τον τόπο κύριας κατοικίας τους έδρες, για πολλά χρόνια, ίσως και για πάντα.
Πρέπει να προστεθεί και άλλη παράγραφος η οποία να ορίζει τον τρόπο μετάθεσης των πρώην Ειρηνοδικών, ειδικά όσον αφορά τα οργανικά κενά που θα προκύπτουν από την αποχώρηση ομοίως πρώην Ειρηνοδικών, στα οποία και θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα στην προτίμηση οι Ειρηνοδίκες, δηλαδή να θεσπισθούν επί της ουσίας οργανικές θέσεις «παράλληλης επετηρίδας», αλλιώς στην πράξη δεν θα μπορέσουν να μετατεθούν ποτέ τους, αν προηγούνται μόνιμα στην προτίμηση οι νυν πρωτοδίκες, το οποίο θα οδηγήσει σε ακόμα μια αντισυνταγματικότητα της σχεδιαζόμενης ρύθμισης
Εστω οτι υποβαλλει αιτημα μεταθεσης ενας πρωην ειρηνοδικης. Θα μετατεθει σε θεση αλλου πρωην ειρηνοδικη εφοσνο ο αλλος πρωην ειρηνοδικης ζητησει και αυτος μεταθεση? διοτι με αυτο το σκεπτικο οι συναδελφοι που υπηρετουν σε νησια και επαρχια, δεν θα καταφερουν ποτε να μετατεθουν σε στερια, η σε πολεις οπως η αθηνα η η θεσσαλονικη που πολλοι συναδελφοι εχουν τη μονιμη κατοικια τους.