1. Πριν από την εγγραφή στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ενεχύρων, το κατά τόπο αρμόδιο, Κτηματολογικό Γραφείο ή Υποκατάστημα του Φορέα του μητρώου ελέγχει την εγγραπτέα πράξη και τα συνυποβαλλόμενα με αυτήν δικαιολογητικά, αποκλειστικά ως προς τα εξής:
α) Αν η εγγραπτέα πράξη περιλαμβάνεται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος.
β) Αν με την εγγραπτέα πράξη συνυποβάλλονται τα έγγραφα της παρ. 3 του άρθρου 19.
2. Σε περίπτωση απόρριψης εγγραπτέας πράξης, η απόρριψη μαζί με συνοπτική αιτιολόγηση αυτής, γνωστοποιούνται αμελλητί, ηλεκτρονικά, στον αιτούντα. Στην περίπτωση αυτή, εφαρμόζεται το άρθρο 791 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
3. Με απόφαση του Γενικού Διευθυντή του Φορέα, δύναται να ανατίθενται σε Προϊστάμενο Κτηματολογικού Γραφείου ή Υποκαταστήματος ο νομικός έλεγχος των εγγραπτέων πράξεων, που υποβάλλονται μέσω του μητρώου, και η έκδοση απόφασης για την αποδοχή ή την απόρριψη καταχώρισής τους, για οποιοδήποτε άλλο Κτηματολογικό Γραφείο ή Υποκατάστημα, και να προσδιορίζεται ο σχετικός επιμερισμός εργασιών.