Σκοπός του παρόντος είναι η δημιουργία ενός συνεκτικού και σύγχρονου νομοθετικού πλαισίου γύρω από την εμπράγματη ασφάλεια του ενεχύρου, ώστε να προσαρμοστεί στα νέα τεχνολογικά και οικονομικά δεδομένα βάσει των ευρωπαϊκών και διεθνών καλών πρακτικών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα που εντοπίζονται στον τομέα της παροχής πίστωσης και χρηματοδότησης μέσω της παροχής εξασφαλίσεων σε κινητά.
Αρχική Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 3 Πεδίο εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΝΕΧΥΡΟ ΕΠΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 5 Ενέχυρο σε απαίτηση – Συστατικός Τύπος – Έκταση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Γνωστοποίηση στον οφειλέτη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Έναρξη αποτελεσμάτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Καταβολή και ελευθέρωση του τρίτου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ικανοποίηση ενεχυρούχου δανειστή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 Καταπιστευτική εκχώρηση απαίτησης
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΝΕΧΥΡΟ ΕΠΙ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ Άρθρο 11 Ενέχυρο σε ονομαστικές μετοχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ενέχυρο σε λοιπές μορφές εταιρικών συμμετοχών
- 3 ΣχόλιαKΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΝΕΧΥΡΟ ΕΠΙ ΚΙΝΗΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ Άρθρο 13 Πλασματικό ενέχυρο κινητών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Ενέχυρο κινητών αξιών
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΝΕΧΥΡΩΝ Άρθρο 15 Σύσταση Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων – Φορέας Διαχείρισης και Λειτουργίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Αρχές λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων – Υποχρεώσεις του Φορέα Διαχείρισης και ΛειτουργίαςΆρθρο 16 Αρχές λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων – Υποχρεώσεις του Φορέα Διαχείρισης και Λειτουργίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Αντικείμενο του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων – Εγγραπτέες πράξεις – Υποχρεωτικές εγγραφές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 Ηλεκτρονικά Βιβλία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων – ΔημοσιότηταΆρθρο 18 Ηλεκτρονικά Βιβλία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων – Δημοσιότητα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 Υποβολή εγγραπτέων πράξεων στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ενεχύρων – ΔικαιολογητικάΆρθρο 19 Υποβολή εγγραπτέων πράξεων στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ενεχύρων – Δικαιολογητικά
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Έλεγχος εγγραπτέων πράξεων και δικαιολογητικών – Άρνηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ενεχύρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Ενημέρωση και έρευνα στη βάση δεδομένων του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 Τέλη
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΤΕΛΙΚΕΣ, ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 23 Τελική διάταξη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 27 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 27 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Μαΐου 2024, 23:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Μαΐου 2024, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 77 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35853 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- Αντιμετώπιση νέων μορφών βίας κατά των γυναικών –Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1385 – Πρόσθετες ρυθμίσεις στον νόμο περί ενδοοικογενειακής βίας –Αναδιοργάνωση των ιατροδικαστικών υπηρεσιών...
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Άρθρο 1
Το άρθρο 1 δεν αναφέρει ποιες είναι οι ευρωπαϊκές η διεθνείς καλές πρακτικές που το νομοσχέδιο υιοθετεί. Γενικά γίνεται δεκτό ότι οι διεθνείς καλές πρακτικές περιλαμβάνουν τον Πρότυπο Νόμο για τις ασφαλισμένες πιστώσεις της Επιτροπής του ΟΗΕ για το διεθνές εμπορικό δίκαιο (ο «Πρότυπος Νόμος»). Αλλά το νομοσχέδιο δεν υιοθετεί παρά μόνο κάποιες από αυτές τις διεθνείς καλές πρακτικές.
Άρθρο 5.1.
Σύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, η συμφωνία είναι επαρκής για την σύσταση του ενεχύρου. Η εγγραφή στο Μητρώο απαιτείται μόνο για την ισχύ του ενεχύρου έναντι τρίτων.
Άρθρο 5.2
Σύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, η εγγραφή απαιτείται και για ενέχυρο τραπεζικών καταθέσεων. Αλλά η συμφωνία ελέγχου μεταξύ της Τραπέζης, του καταθέτη και του ενεχύρου που δανειστή δημιουργεί ενέχυρο με υψηλότερη προτεραιότητα.
Άρθρα 6 και 7
Σύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, η γνωστοποίηση στον οφειλέτη δεν είναι απαραίτητη παρά μόνο για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ο οφειλέτης μπορεί να εκπληρώσει την υποχρέωση του και να απαλλαγεί.
Άρθρο 8
Σύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, ο οφειλέτης απαλλάσσεται όταν εκπληρώσει πλήρως όλες τις απαιτήσεις, χωρίς να χρειάζεται για αυτό απόσβεση της εγγραφής. Ο ενεχυρούχος δανειστής έχει υποχρέωση να αποσβέσει την εγγραφή και, αν δεν το κάνει, ο οφειλέτης μπορεί να τον υποχρεώσει να το κάνει.
Άρθρο 9
Σσύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, για να εισπράξει ο ενεχυρούχος δανειστής την ενέχυρασθείσα τραπεζική κατάθεση, απαιτείται τριμερής συμφωνία ελέγχου μεταξύ της Τραπέζης, του καταθέτη και του ενεχυρούχου δανειστή.
Άρθρο 11
Σύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, η εγγραφή στο Μητρώο απαιτείται για την ισχύ έναντι τρίτων, όχι την σύσταση. Και η εγγραφή στο βιβλίο μετοχών είναι εναλλακτικός τρόπος για τα αποτελέσματα έναντι τρίτων. Δεν απαιτούνται δύο εγγραφές.
Άρθρο 13
Σύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, παράδοση της κατοχής και η εγγραφή στα Μητρώα ενέχυρων είναι εναλλακτικοί τρόποι για να ισχύει το ενέχυρο έναντι τρίτων, όχι για να συσταθεί, και οι τρόποι αυτοί δεν είναι σωρευτικοί.
Άρθρα 15-22
Τα άρθρα αυτά μόνο εν μέρει εκφράζουν τις καλές διεθνείς πρακτικές για τα μητρώα ενέχυρων που περιέχονται στον Πρότυπο Νόμο.
Πρώτα, η εγγραφή σύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, είναι προαιρετική και χρειάζεται μόνο αν ο ενεχυρούχος δανειστής χρειάζεται την ισχύ και την πρότεραιοτητα έναντι τρίτων.
Έπειτα, σύμφωνα με τον Πρότυπο Νόμο, τα Μητρώα δεν ελέγχουν τίποτα. Μόνο αυτόματα αν έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαραίτητα στην ηλεκτρονική φόρμα. Αν η εγγραφή είναι άκυρη. Απλά δεν παράγει ισχύ και προτεραιότητα έναντι τρίτων.
Και τέλος, η εγγραφή έχει συμβολικό κόστος. Διαφορετικά επιβαρύνει τις συναλλαγές και τον δανεισμό και κάνει τον νόμο αντιπαραγωγικό.
Προτείνεται η κάτωθι προσθήκη:
[…] παροχής εξασφαλίσεων σε κινητά, απαιτήσεις, και άλλα δικαιώματα.
Να γίνει η κάτωθι προσθηκη:
[…] παροχής εξασφαλίσεων σε κινητά, απαιτήσεις, και άλλα δικαιώματα.
Πως πραγματοποιείται εκσυγχρονισμός ενώ η διαδικασία για τις κινητές αξίες αντί να είναι σε ένα (το φυσικό δηλαδή Μητρώο) ΓΕΜΗ πάει στο άσχετο (πραγματικά άσχετο) Μητρώο του Κτηματολογίου. Δύο Μητρώα δύο διαδικασίες One Stop Shop δηλαδή.
Στο ΠΔ 5/2022 στο άρθρο 38 παρ.1 σημείο (στ) προβλέπεται ότι στην αρμοδιότητα της Δ/νσης Εταιρειών που τηρεί το ΓΕΜΗ «στ) Η τήρηση και η παρακολούθηση της λειτουργίας του Μητρώου Πλασματικών Ενεχύρων και Απαιτήσεων».
Πριν 2 έτη προφανώς υπήρξε κυβερνητική πρόνοια να μεταφερθούν τα ενέχυρα επί τίτλων (μετοχών, ομολογιών, μεριδίων πάσης φύσεων ΝΠ) στο ΓΕΜΗ. Ο προγραμματισμός λοιπόν για την δημιουργία του εν λόγω Μητρώου εκ πρώτης άποψης φαινόταν ορθός καθώς όλες οι εταιρικές πράξεις θα καταχωρίζονται στο φυσικό τους Μητρώο που είναι το ΓΕΜΗ. Τώρα επειδή μάλλον τα έσοδα του Κτηματολογίου δεν επαρκούν μεταφέρεται η εν λόγω διαδικασία στο Κτηματολόγιο που δεν έχει φυσικά καμμία λογική. Τι δουλεία λοιπόν έχουν τα χωράφια τα κτήματα και τα κτηματολογικά διαγράμματα με τα εταιρικά γεγόνοτα; Καμμία απολύτως αλλά δεν πειράζει ας πηγαίνουν οι ενδιαφερόμενοι σε δύο Υπηρεσίες είναι πιο καλά. Η διάταξη λοιπόν είναι λάθος οι κινητές αξίες εφόσον συσταθεί το ηλεκτρονικό Μητρώο Ενεχύρων πρέπει να πάνε στο ΓΕΜΗ. Είναι σαν να υποβάλλεις αίτημα για έκδοση οικοδομικής άδειας στην ΥΔΟΜ και να κάνεις αναθεώρηση άδεια στην Πυροσβεστική.
Σκοπός του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι αποκλειστικά:
1) η ηλεκτρονικοποίηση/αυτοματοποίηση/απλοποίηση της διαδικασίας καταχώρισης και έρευνας του μητρώου πλασματικών ενεχύρων, κυμαινόμενων ασφαλειών και απαιτήσεων (ήτοι αυτών του νόμου 2844/2000) καθώς και της καταχώρισης και έρευνας των τιτλοποιήσεων του Ν.3156/2003 και της μεταβίβασης απαιτήσεων του Ν. 5072/2023 (πρώην 4354/2015)
2) η πρόβλεψη ότι η επίδοση/γνωστοποίηση, όπου τυχόν προβλέπεται ή απαιτείται κατά τα λοιπά, της σύστασης ενεχύρου (οποιασδήποτε φύσεως) να δύναται να γίνεται και μέσω email, και όχι αποκλειστικά δια δικαστικού επιμελητή, και ότι τέτοια γνωστοποίηση με email να συνιστά έγγραφο βέβαιης χρονολογίας
3) η ενεχυριάση μετοχών/εταιρικών συμμετοχών μη εισηγμένων εταιριών να καταχωρίζεται στο ΓΕΜΗ (και όχι στο κτηματολόγιο), όχι όμως ως συστατική δημοσιότητα (στις εισηγμένες/αποϋλοποιημένες μετοχές καταχωρίζεται στο Σύστημα Άυλων Τίτλων)
4) Ότι επιτρέπεται η καταπιστευτική μεταβίβαση κινητών και απαιτήσεων ως εξασφάλιση χρηματικών απαιτήσεων (πιθανώς με παρεμβάσεις/τροποποίησης στα σχετικά άρθρα του Αστικού Κώδικα).
Δεν θα πρέπει το νομοσχέδιο να θίξει κατά τα λοιπά τις διαδικασίες σύστασης, ουσιαστικού περιεχομένου/συμφωνιών και εκτέλεσης ενεχύρων όπως ήδη προβλέπονται στον Αστικό Κώδικα, τον ΚΠολΔ, τον Ν.4548/2018 και λοιπών εταιρικών νόμων καθώς και σε τυχόν ειδικά νομοθετήματα (π.χ. Ν.Δ. 1923).
Θα μπορούσαν πιθανώς να επικαιροποιηθούν κάποιες διατάξεις του Ν.Δ. 1923.
Bravoo