ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’
ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Άρθρο 92
Σκοπός
Σκοποί του παρόντος Μέρους είναι η διευκόλυνση του σχεδιασμού και της υλοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων για το προσωπικό του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας για την καλύτερη δυνατή άσκηση των καθηκόντων του, η διευκόλυνση της ορθολογικής κατανομής και αξιοποίησης του προσωπικού του αστυνομικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας και η άμεση στελέχωση του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας.
Άρθρο 93
Αντικείμενο
Αντικείμενο του παρόντος Μέρους αποτελεί η τροποποίηση του ν. 4963/2022 (Α’ 149), και συγκεκριμένα:
α) η τροποποίηση του άρθρου 33, περί της εισαγωγικής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του προσωπικού της δικαστικής αστυνομίας,
β) η τροποποίηση του άρθρου 39, περί των μεταθέσεων του προσωπικού της δικαστικής αστυνομίας,
γ) η τροποποίηση του άρθρου 60, περί των μεταβατικών διατάξεων του νόμου αυτού,
δ) η προσθήκη άρθρων 60Α έως 60Ε, περί της διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4963/2022.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Άρθρο 94
Επιμορφωτικά σεμινάρια για το προσωπικό του πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας – Προσθήκη παρ. 2Α και τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 33 ν. 4963/2022
- Στο άρθρο 33 του ν. 4963/2022 (Α’ 149), περί της εισαγωγικής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του προσωπικού της δικαστικής αστυνομίας, προστίθεται παρ. 2Α ως εξής:
«2Α. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 για το προσωπικό του πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας υλοποιούνται, με φυσική παρουσία ή διαδικτυακά, από την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών και είναι διάρκειας τουλάχιστον έξι (6) εβδομάδων. Υπεύθυνοι για την υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου τους ορίζονται ο Γενικός Διευθυντής και ο Διευθυντής Οικονομικού Προγραμματισμού και Εποπτείας Οικονομικών Υποθέσεων, αντίστοιχα. Το περιεχόμενο των σεμιναρίων και ο τρόπος διεξαγωγής τους καθορίζονται με απόφαση του Γενικού Διευθυντή της Σχολής και κάθε άλλο σχετικό με την υλοποίησή τους ζήτημα που επιφέρει δημοσιονομικές συνέπειες με απόφαση του Διευθυντή Οικονομικού Προγραμματισμού και Εποπτείας Οικονομικών Υποθέσεων αυτής. Οι αποζημιώσεις και αμοιβές των επιμορφωτών, καθώς και των ομάδων εργασίας των επιμορφωτικών σεμιναρίων καταβάλλονται σύμφωνα με το άρθρο 52 του ν. 4871/2021 (Α΄ 246) και τις αποφάσεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή του. Στα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου και στους συμμετέχοντες στα επιμορφωτικά σεμινάρια καταβάλλονται δαπάνες μετακίνησης, σύμφωνα με την υποπαρ. Δ9 της παρ. Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 (Α’ 94).».
- Στην παρ. 3 του άρθρου 33 του ν. 4963/2022, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται η λέξη «αστυνομικού» πριν από τη λέξη «προσωπικού», β) προστίθενται οι λέξεις «και τα έξοδα των επιμορφωτικών σεμιναρίων του πολιτικού προσωπικού της από πόρους της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4871/2021» και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Τα έξοδα της εισαγωγικής εκπαίδευσης του αστυνομικού προσωπικού της Δικαστικής Αστυνομίας καλύπτονται από πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Δικαιοσύνης και τα έξοδα των επιμορφωτικών σεμιναρίων του πολιτικού προσωπικού της από πόρους της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4871/2021.».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’
ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Άρθρο 95
Αμοιβαία μετάθεση του αστυνομικού προσωπικού της δικαστικής αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39 ν. 4963/2022
Στην παρ. 1 του άρθρου 39 του ν. 4963/2022 (Α’ 149), περί των μεταθέσεων του προσωπικού της δικαστικής αστυνομίας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) οι λέξεις «και γ) για αμοιβαία μετάθεση» διαγράφονται, β) προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 1, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Μετάθεση εντός του ίδιου τομέα επιτρέπεται μετά από αίτηση του υπαλλήλου, μόνον όταν υπάρχει κενή θέση: α) για λόγους υγείας και β) για συνυπηρέτηση. Αμοιβαία μετάθεση επιτρέπεται μετά από αίτηση υπαλλήλου του αστυνομικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας σε οργανική θέση υπαλλήλου ίδιας κατηγορίας, βαθμού, κλάδου και τομέα.».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ν. 4963/2022
Άρθρο 96
Πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας – Μεταβατική ρύθμιση – Προσθήκη παρ. 1Α, 1Β και 1Γ άρθρου 60 ν. 4963/2022
Στο άρθρο 60 του ν. 4963/2022 (Α’ 149), περί των μεταβατικών διατάξεων του νόμου αυτού, προστίθενται παρ. 1Α, 1Β και 1Γ ως εξής:
«1Α. Οι θέσεις των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ του πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας που παραμένουν κενές κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος καλύπτονται με προσωπικό που επιλέγεται μέσω γραπτού διαγωνισμού, ο οποίος διεξάγεται από την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών.
1Β. Ως προς τα προσόντα και τα κωλύματα για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό της παρ. 1Α εφαρμόζονται τα άρθρα 6, περί ιθαγένειας, 7, περί ηλικίας διορισμού, 8, περί εκπλήρωσης στρατιωτικών υποχρεώσεων, 9, περί υγείας, 11, περί ποινικής καταδίκης και υποδικίας, 12, περί δικαστικής συμπαράστασης, και 13, περί απόλυσης από άλλη θέση για πειθαρχικούς λόγους. Ως προς τον χρόνο συνδρομής των προσόντων και έλλειψης των κωλυμάτων, εφαρμόζεται το άρθρο 14, περί του χρόνου συνδρομής των προϋποθέσεών διορισμού.
1Γ. Ως τυπικά προσόντα διορισμού ορίζονται τα προβλεπόμενα από το άρθρο 19.».
Άρθρο 97
Προκήρυξη γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας – Προσθήκη άρθρου 60Α στον ν. 4963/2022
Στον ν. 4963/2022 (Α’ 149) προστίθεται άρθρο 60Α ως εξής:
«Άρθρο 60Α
Προκήρυξη διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας
- Στην προκήρυξη του διαγωνισμού της παρ. 1Α του άρθρου 60, η οποία εκδίδεται από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, ορίζονται: α) ο συνολικός αριθμός των θέσεων που προκηρύσσονται, β) οι θέσεις που πρόκειται να πληρωθούν ανά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα και περιφερειακή υπηρεσία, γ) τα προσόντα συμμετοχής στο διαγωνισμό, δ) ο χρόνος διενέργειας του διαγωνισμού και ε) η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και τα δικαιολογητικά απόδειξης των προσόντων για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό, η οποία δεν δύναται να είναι μικρότερη των δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση της προκήρυξης.
- Το πρόγραμμα, η εξεταστέα ύλη, η διαδικασία, ο ορισμός επιτηρητών, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, το οποίο αναφέρεται στους υποψηφίους, στους όρους και στον τρόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού, καθορίζονται με απόφαση της Εξεταστικής Επιτροπής του άρθρου 60Β, πλην των εξεταστικών κέντρων που ορίζονται από την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών. Οι αποφάσεις της Εξεταστικής Επιτροπής αναρτώνται στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Δικαιοσύνης και της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών.
- Οι υποψήφιοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά στη γραμματεία της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών αιτήσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό, οι οποίες έχουν τον χαρακτήρα υπεύθυνων δηλώσεων. Με τις αιτήσεις δηλώνουν μία (1) μόνο κατηγορία, στην οποία επιθυμούν να διαγωνιστούν, όπως κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) ή κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), καθώς και μία ειδικότητα, αναλόγως των τυπικών τους προσόντων. Με την αίτηση συνυποβάλλουν και τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή στο πρόσωπό τους των προσόντων και την έλλειψη των κωλυμάτων των παρ. 1Β και 1Γ του άρθρου 60.
- Η υγεία του υποψηφίου πιστοποιείται με γνωματεύσεις, που υποβάλλονται ηλεκτρονικά μαζί με την αίτηση: α) παθολόγου ή γενικού ιατρού κατά την παρ. 2 του άρθρου 7 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26) και β) ψυχιάτρου ψυχιατρικής κλινικής κρατικού ή πανεπιστημιακού νοσοκομείου ή του νόμιμου αναπληρωτή του. Σε περίπτωση διαπίστωσης έλλειψης φυσικών ή ψυχικών δεξιοτήτων του υποψηφίου, εξετάζεται κατά πόσο η έλλειψη αυτή εμποδίζει ή όχι την άσκηση των καθηκόντων του.
- Εντός δέκα (10) ημερών μετά από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, ο Γενικός Διευθυντής της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών καταρτίζει πίνακα υποψηφίων, οι οποίοι γίνονται δεκτοί στο διαγωνισμό, καθώς και πίνακα αποκλειομένων. Οι ανωτέρω πίνακες αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών. Ένσταση κατά του πίνακα υποψηφίων, από όσους αποκλείονται του διαγωνισμού, ασκείται ηλεκτρονικά εντός δύο (2) ημερών από την ανάρτησή του. Επί της ενστάσεως αποφαίνεται η Εξεταστική Επιτροπή εντός της ίδιας ή το αργότερο της επομένης ημέρας από την υποβολή της. Οι τελικοί πίνακες των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό αναρτώνται στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Δικαιοσύνης και της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών.».
Άρθρο 98
Εξεταστική Επιτροπή για τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας – Προσθήκη άρθρου 60Β στον ν. 4963/2022
Στον ν. 4963/2022 (Α’ 149) προστίθεται άρθρο 60Β ως εξής:
«Άρθρο 60Β
Εξεταστική Επιτροπή για τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας
- Ο διαγωνισμός της παρ. 1Α του άρθρου 60 διενεργείται από Εξεταστική Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
- Η επιτροπή αποτελείται από:
α) έναν (1) Πρόεδρο Εφετών διοικητικών δικαστηρίων, με τον νόμιμο αναπληρωτή του,
β) έναν (1) Πρόεδρο Εφετών των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων, με τον νόμιμο αναπληρωτή του,
γ) έναν (1) Πάρεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τον νόμιμο αναπληρωτή του,
δ) έναν (1) Εισαγγελέα Εφετών, με τον νόμιμο αναπληρωτή του,
ε) έναν (1) σύμβουλο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), με νομική κατάρτιση, με τον αναπληρωτή του, και
στ) έναν (1) δικηγόρο με εικοσαετή, τουλάχιστον, δικηγορική εμπειρία, με τον αναπληρωτή του.
Στην επιτροπή προεδρεύει ο αρχαιότερος δικαστικός λειτουργός. Η επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον είναι παρόντα τέσσερα (4) μέλη. Σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερισχύει η ψήφος του προεδρεύοντος.
- Τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής που έχουν την ιδιότητα του δικαστικού λειτουργού ορίζονται, με τους αναπληρωτές τους, από τους Προέδρους των Ανωτάτων Δικαστηρίων και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κατά περίπτωση. Ο Σύμβουλος του Α.Σ.Ε.Π., με τον αναπληρωτή του, ορίζεται από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π.. Το μέλος που έχει την ιδιότητα του δικηγόρου ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Πρόεδρο της Ολομέλειας των Προέδρων των δικηγορικών συλλόγων της χώρας.
- Με την απόφαση της παρ. 1 ορίζονται ο γραμματέας της επιτροπής και ο αναπληρωτής του. Καθήκοντα γραμματέα ανατίθενται σε υπάλληλο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών.».
Άρθρο 99
Διενέργεια γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας – Προσθήκη άρθρου 60Γ στον ν. 4963/2022
Στον ν. 4963/2022 (Α’ 149) προστίθεται άρθρο 60Γ ως εξής:
«Άρθρο 60Γ
Διενέργεια γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας
- Ο διαγωνισμός της παρ. 1Α του άρθρου 60, ο οποίος διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, περιλαμβάνει γραπτή εξέταση, με τη μορφή γραπτού δοκιμίου ή θεμάτων πολλαπλής επιλογής, στα εξής αντικείμενα, που εξετάζονται ως ακολούθως:
α) θέμα γενικής παιδείας,
β) θέμα σχετικό με την οργάνωση και λειτουργία των δικαστηρίων και των εισαγγελιών που περιλαμβάνει στοιχεία του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ν. 4938/2022, Α’ 109) και του Οργανικού Νόμου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ν. 4820/2021, Α’ 130),
γ) στοιχεία συνταγματικού και ουσιαστικού και δικονομικού ποινικού δικαίου.
Τα θέματα της περ. β) βαθμολογούνται από τους δικαστικούς λειτουργούς και τα θέματα των περ. α) και γ) από όλα τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής του άρθρου 60Β Ο Πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής κατανέμει την εξέταση των αντικειμένων κατά τέτοιο τρόπο, ώστε σε κάθε εξεταζόμενο αντικείμενο να αντιστοιχούν δύο (2) βαθμολογητές. Κάθε βαθμολογητής προετοιμάζει δύο (2) θέματα για το αντικείμενο που πρόκειται να βαθμολογήσει για κάθε κατηγορία εξεταζόμενων. Την ημέρα των εξετάσεων συνέρχεται η Εξεταστική Επιτροπή, εγκρίνει κατά πλειοψηφία δύο (2) από τα θέματα αυτά. O Πρόεδρος αυτής, ενώπιον όλων των μελών της, διενεργεί κλήρωση και το θέμα που εξάγεται από την κληρωτίδα για κάθε κατηγορία τίθεται στις εξετάσεις. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών.».
Άρθρο 100
Βαθμολόγηση – Πίνακας οριστικών αποτελεσμάτων και πίνακας διοριστέων του γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας – Προσθήκη άρθρου 60Δ στον ν. 4963/2022
Στον ν. 4963/2022 (Α’ 149) προστίθεται άρθρο 60Δ ως εξής:
«Άρθρο 60Δ
Βαθμολόγηση – Πίνακας οριστικών αποτελεσμάτων και πίνακας διοριστέων του γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας
- Η κλίμακα βαθμολόγησης των γραπτών του διαγωνισμού της παρ. 1Α του άρθρου 60 εκτείνεται από μηδέν (0) έως δεκαπέντε (15).
- Η βαθμολόγηση κάθε γραπτού διενεργείται από δύο (2) βαθμολογητές, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 60Γ. Οι ενδείξεις των ατομικών στοιχείων των διαγωνιζομένων και η βαθμολογία του πρώτου βαθμολογητή καλύπτονται με αδιαφανές χαρτί, το οποίο αφαιρείται ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής μετά από την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης σε όλες τις θεματικές ενότητες. Απαγορεύονται οποιεσδήποτε σημειώσεις επάνω στο γραπτό. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) βαθμολογητών αποτελεί τον βαθμό του υποψηφίου. Ως επιτυχόντες του διαγωνισμού θεωρούνται όσοι υποψήφιοι έλαβαν μέσο όρο βαθμολογίας στις τρεις (3) γραπτές δοκιμασίες τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καμία από αυτές κάτω από πέντε (5). Ο τελικός βαθμός κάθε υποψηφίου προκύπτει από τον συνυπολογισμό των βαθμών που έλαβε στις τρεις (3) γραπτές δοκιμασίες.
- Ο τελικός βαθμός επιτυχίας κάθε υποψηφίου προσαυξάνεται κατά ένα δέκατο (1/10) της μονάδας για κάθε ένα (1) μεταπτυχιακό δίπλωμα, πάντως όχι περισσότερα από δύο (2), Πανεπιστημιακής Σχολής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αναγνωρισμένο με πράξη αρμοδίου οργάνου ή που έχει λάβει αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) ή το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και κατά τρία δέκατα (3/10) της μονάδας για ένα διδακτορικό δίπλωμα Πανεπιστημιακής Σχολής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αναγνωρισμένο με πράξη αρμοδίου οργάνου ή που έχει λάβει αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) ή το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Σε περίπτωση κατοχής διδακτορικού διπλώματος, δεν προστίθεται η προσαύξηση μεταπτυχιακού διπλώματος. Τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής αποφαίνονται αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις προσαύξησης λόγω μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος. Η συνάφεια ή μη του διπλώματος με τα καθήκοντα του προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας δεν ασκεί επιρροή για την κρίση αυτή της Εξεταστικής Επιτροπής.
- Στον πίνακα οριστικών αποτελεσμάτων περιλαμβάνονται μόνο οι υποψήφιοι οι οποίοι έλαβαν τελικό βαθμό επιτυχίας στον διαγωνισμό τουλάχιστον οκτώ (8). Μετά από τον υπολογισμό των προσαυξήσεων της παρ. 3, οι υποψήφιοι κατατάσσονται κατά βαθμολογική σειρά στον πίνακα του πρώτου εδαφίου και συντάσσεται πίνακας διοριστέων. Ακολούθως, ο πίνακας επικυρώνεται από την Εξεταστική Επιτροπή, αποστέλλεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, αναρτάται στην ιστοσελίδα της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.».
Άρθρο 101
Διορισμός υποψήφιων που περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων του γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας – Προσθήκη άρθρου 60Ε στον ν. 4963/2022
«Άρθρο 60Ε
Διορισμός υποψήφιων που περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων του γραπτού διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων προσωπικού του πολιτικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας
- Οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων του διαγωνισμού της παρ. 1Α του άρθρου 60 διορίζονται στον πολιτικό τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας, με απόφαση του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, κατά τα οριζόμενα στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 96). Η επίδοση της απόφασης διορισμού διενεργείται από την εισαγγελία του τόπου κατοικίας του διοριζόμενου σύμφωνα με τα άρθρα 155 έως 165 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ν. 4620/2019, Α’ 96). Παράταση της προθεσμίας ορκωμοσίας δεν επιτρέπεται εκτός από την περίπτωση ανωτέρας βίας και για όσο χρόνο διαρκεί το απρόβλεπτο γεγονός.
- Το Υπουργείο Δικαιοσύνης αναζητά αυτεπάγγελτα για τους υποψηφίους που καλούνται για διορισμό τα εξής δικαιολογητικά:
α) αντίγραφο ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης,
β) πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης, για όλους τους άνδρες και για όσες γυναίκες έχουν υπηρετήσει στις ένοπλες δυνάμεις,
γ) πιστοποιητικό της εισαγγελικής αρχής περί μη ύπαρξης ποινικής εκκρεμότητας σε βάρος του διοριζομένου,
δ) πιστοποιητικό περί μη θέσης σε δικαστική συμπαράσταση ή απαγόρευση,
ε) πιστοποιητικό ότι ο υποψήφιος δεν έχει απολυθεί από θέση δημόσιας υπηρεσίας, Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου του δημοσίου τομέα λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο οφειλόμενο σε υπαιτιότητα του εργαζομένου.
- Στα κενά που δημιουργούνται από τον, για οποιονδήποτε λόγο, μη διορισμό υποψηφίων ή την παραίτηση όσων διορίσθηκαν εντός ενός (1) έτους από τον διορισμό τους, καλύπτονται με απόφαση του αρμόδιου για διορισμό οργάνου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, από τον πίνακα επιλαχόντων υποψηφίων της αντίστοιχης κατηγορίας εκπαίδευσης.
- Ο διοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Υπηρεσία Δικαστικής Αστυνομίας για πέντε (5) τουλάχιστον χρόνια. Αν παραιτηθεί προτού συμπληρωθεί η πενταετία, επιστρέφει τις αποδοχές που εισέπραξε κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής εκπαίδευσης του άρθρου 33.».
Συγχαρητήρια στο υπουργείο για τη τροποποίηση με το άρθρο 95 και τις αμοιβαίες. Συμβάλλει στην έγκαιρη τοποθέτηση των υπαλλήλων της Δικαστικής Αστυνομίας στις θέσεις προτίμησης χωρίς καμία επιβάρυνση.
Πολλά συγχαρητήρια για την απόφαση αυτή να γίνουν αμοιβαίες μεταθέσεις και να διευκολυνθούν όλα τα παιδιά
Αν ισχύει αυτο με τις αμοιβαίες κ περάσει τελείωσε θα μείνουν τρεις και ο κούκος όταν βγει η δημοτική. Είναι δυνατόν σε 500 άτομα με συγκεκριμένες θέσεις να περιορίζονται τόσο πολύ;
Με 755 ευρώ που παίρνει ένας ΔΕ δικαστικός αστυνομικός με ποιο τρόπο θα καταφέρει να μην παραιτηθεί και να επιστρέψει πίσω στο σπίτι του την στιγμή που για ένα πολύ μικρό σπίτι χρειάζεται 500 ευρώ έξοδα τον μήνα; (ενοίκιο και πάγια έξοδα).
Προτείνω ένα σύστημα μεταθέσεων/αποσπάσεων ανοιχτό για όλους με βάση τα μόρια όπως οι εκπαιδευτικοί με σκοπό την διευκόλυνση και την καλή ψυχική υγεία του προσωπικού έχοντας με αυτόν τον τρόπο έναν ορίζοντα.
Μπράβο για την πρωτοβουλία των αμοιβαίων καθώς είναι μια λύση για να διορθώσει τυχόν λάθη(όπως την πόλη τοποθέτησης) και να βοηθήσει το προσωπικό ώστε να εργάζεται απρόσκοπτα στο τόπο της επιλογής του. Άλλωστε οι μεταθέσεις αυτές ούτε μεταβάλλουν το οργανόγραμμα του σώματος αλλά ούτε και επιβαρύνουν οικονομικά το κράτος. Άρα έπρεπε να επιτρέπονται εξ αρχής. Αναμένουμε πλέον να περάσει το νομοσχέδιο και το συντομότερο να τρέξει η διαδικασία ώστε να δουλέψουν δίπλα στις οικογένειές τους, τα παιδιά τους και σε ένα οικείο περιβάλλον, που ζούσανε πριν ενταχθούν στο σώμα, το συντομότερο. Και πάλι μπράβο στο Υπουργείο και όσους εμπλέκονται σε αυτό το νομοσχέδιο. Η διάκριση τυχόν προβλημάτων και η επίλυση τους θα διαφυλάξουν αυτό το εγχείρημα και θα στηρίξουν έμπρακτα το προσωπικό.
Το πολιτικό προσωπικό της δικαστικής αστυνομίας θα πρέπει να βοηθήσει ή να αναλάβει την επίδοση δικογράφων.
Το αστυνομικό προσωπικό της δικαστικής αστυνομίας λόγω υποστελέχωσης του σώματος του αστυνομικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας (500 άτομα) δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της εκάστοτε υπηρεσίας.
Αναφέρομαι στο άρθρο 95 για τις αμοιβαίες και επι την ευκαιρία να αναφερθώ και για της κανονικές μεταθέσεις. Το σύστημα ειναι αυστηρό σε ένα νέο σώμα που ακόμα το μέλλον είναι θολό. Σημασία έχει να διευκολυνθούν οι άνθρωποι και να μη ταλαιπωρηθούν. Ανοίξτε θέσεις όλων των κατηγοριών ώστε να μπορούν να μετακινούνται εύκολα , δώστε τ ευκαιρία σε αυτούς με οικογένειες , παιδιά , θέματα υγείας , εντοποιοτητα να γυρνάμε στ τόπο τους και ΕΙΔΙΚΑ αν θέλουν να φύγουν από Αθήνα Θεσσαλονίκη κ να πάνε νησιά , σύνορα , δύσβατα μέρη. Μη δυσκολεύεται τον τρόπο με τον οποίο κάποιος θέλει να κάνει μετάθεση.. μη ξεχνάτε ένας υπάλληλος στ τόπο του θα μείνει γι πάντα να δουλέψει ενώ σε άλλον τόπο όχι. Επίσης, μη ξεχνάτε ότι αναμένονται αποτελέσματα από μια τεράστια προκυριξη σε δήμους όλης της χώρας που μπορεί να σε στείλουν δίπλα στο σπιτι σου. Μη αποδυναμωθεί τ σώμα της δικαστικής αστυνομίας λίγους μήνες μετά.. είναι κρίμα για την τεράστια προσπάθεια! Βγάλατε θέσεις ΠΕ ΤΕ ΔΕ όπως να ναι με αποτέλεσμα κάποιες περιοχές να μη έχουν καθόλου κατηγορίες όλων των θέσεων. Δώστε ευκαιρία στα παιδιά να στηρίξουν το σώμα και όχι να σκέφτονται τ επόμενη προκυριξη που θα τους πάει σπιτι τους. Ειμαι σίγουρος ότι θα το κάνετε και η δικαστική αστυνομία θα πετύχει.!
Στην επιτροπή εξετάσεων είναι παντελώς αόριστο & απαράδεκτο να προβλέπεται συμμετοχή δικηγόρου τουλάχιστον 20ετους δικηγορικής προϋπηρεσίας με εντελώς αυθαίρετη επιλογή ενώ θα έπρεπε να προβλέπεται δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω που θα προτείνεται από την Συντονιστική Επιτροπή της ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων με τον νόμιμο αναπληρωτή του.
Αμοιβαία μετάθεση επιτρέπεται μετά από αίτηση υπαλλήλου του αστυνομικού τομέα της δικαστικής αστυνομίας σε οργανική θέση υπαλλήλου ίδιας κατηγορίας, βαθμού, κλάδου και τομέα.».
Μπορεί κάποιος να εξηγήσει αναλυτικά τ εννοεί;;
Καλησπέρα ! Εγώ θα ήθελα να γράψω ότι για την μετάθεση σοβαρών λόγων υγείας
Θα έπρεπε ο νομος να ειναι πιο ελαστικός η μετάθεση πιο εύκολη και αυτοί που τον έφτιαξαν πιο ευαισθητοποιημένοι
Δεν μπορεί να ζητάει πιστοποιητικά κεπα κλπ και να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν εάν οι λόγοι υγείας προϋπήρχαν και ληφθήκαν υπόψιν για την πρόσληψη του. Τι σημασία έχει ; Ο άρρωστος άνθρωπος ήταν και παραμένει άρρωστος και μπορεί να χρειάζεται την συνδρομή του γιου του σε κάποια πράγματα ! Καλό θα ήταν να καταργηθούν τέτοιες τροποποιήσεις που μόνο σκοπό έχουν τον βαθμό δυσκολίας της μετάθεσης .. μιλάμε
Για υγεία όχι για την πλάκα μας..
Bravo