Άρθρο 03:Στελέχωση Εθνικού Μηχανισμού Πρόληψης

1. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, ο Εθνικός Μηχανισμός Πρόληψης στελεχώνεται από μέλη του προβλεπόμενου στο άρθρο 5 του Ν.3094/2003 «Συνήγορος του Πολίτη κ.ά. διατάξεις» ειδικού επιστημονικού προσωπικού.
2. Για την επάρκεια στελέχωσης του Εθνικού Μηχανισμού Πρόληψης συνιστώνται στο Σ.τ.Π. τρείς (3) οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού κλάδου ΠΕ Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της ίδιας ειδικότητας της παρ. 3 του άρθρου 5 του Ν. 3094/2003, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 284 του Ν.3852/2010 που προστέθηκε με την παρ. 1α του άρθρου 9 του Ν. 3861/2010. Οι θέσεις αυτές καλύπτονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, οι οποίες διατάξεις διέπουν και το καθεστώς του υπηρετούντος σ΄αυτές προσωπικού.
3. Για την αποτελεσματικότερη άσκηση των αρμοδιοτήτων του Εθνικού Μηχανισμού Πρόληψης δύναται να αποσπώνται στο Συνήγορο του Πολίτη μόνιμοι ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι από υπηρεσίες του Δημοσίου ή των Ν.Π.Δ.Δ. ή των Ν.Π.Ι.Δ του ευρύτερου δημόσιου τομέα , όπως αυτός εκάστοτε οριοθετείται από τις ισχύουσες διατάξεις, για τη διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη του Εθνικού Μηχανισμού Πρόληψης. Η απόσπαση διενεργείται με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από αίτημα του Σ.τ.Π, χωρίς γνώμη υπηρεσιακών συμβουλίων, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών γενικών ή ειδικών διατάξεων. Η διάρκεια της απόσπασης ορίζεται τριετής, δύναται να παρατείνεται δύο ακόμη φορές για ίσο χρονικό διάστημα με διαπιστωτική πράξη του Συνηγόρου του Πολίτη και είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία του υπαλλήλου.
4. Ο Συνήγορος του Πολίτη αναθέτει την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του Ε.Μ.Π που προβλέπονται από τις παρούσες διατάξεις, σε έναν από τους Βοηθούς Συνηγόρους.

  • 24 Μαρτίου 2012, 20:20 | ΔΙΠΛΑ Χαριτίνη

    Για την εκτέλεση των καθηκόντων του ο Εθνικός Μηχανισμός πρόληψης χρειάζεται σοβαρή στελέχωση και επαρκή χρηματοδότηση. Το πρωτόκολλο προβλέπει ότι οι επισκέψεις σε όλους τους χώρους κράτησης πρέπει να είναι τακτικές και να διενεργούνται από στελέχη καταλλήλως καταρτισμένα και ικανά να ελέγχουν τόσο τις συνθήκες κράτησης όσο και να διαπιστώνουν ίχνη τραυμάτων η κακώσεων που οφείλονται σε κακή μεταχείριση (ιατροί με ιατροδικαστική εμπειρία, με εμπειρία σχετική με την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των κρατουμένων, καθώς και ψυχίατροι, με δεδομένο ότι στα επισκέψιμα ιδρύματα εντάσσοναι εντάσσονται ασφαλώς και τα δημοσία ψυχιατρεία καθώς και αυτά των φυλακών .
    Είναι επομένως αφενός αμφίβολο εάν ο προτεινόμενος αριθμός για την στελέχωση του Μηχανισμού είναι επαρκής, αφετέρου επιβάλλεται η συμμετοχή ατόμων και άλλων ειδικοτήτων από αυτές οι οποίες συνήθως χρησιμοποιούνται από τον Συνήγορο του Πολίτη.
    Με βάση τα ανωτέρω προτείνω να προστεθεί στο άρθρο 2 παρ 2 η παρακάτω φράση η οποία βρίσκεται σε εισαγωγικά :
    2. ….την παρ. 1ατου άρθρου 9 του Ν. 3861/2010. » Για την επιλογή των μελών του Εθνικού Μηχανισμού πρόληψης θα λαμβάνεται υποψιν ότι αυτά πρέπει να είναι εμπειρογνώμονες κατέχοντες τις απαραίτητες για την εκτέλεση των καθηκόντων τους ικανότητες και ειδικές επαγγελματικές γνώσεις.»
    Οι θέσεις αυτές ….

  • 22 Μαρτίου 2012, 23:27 | DimitriS SofianoS

    μπραβο Εφη !!!!

  • 20 Μαρτίου 2012, 12:11 | ΕΦΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

    ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ καποτε ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ, ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ, ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΜΕ ΜΕΣΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΗN ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΕΤΕ ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΕ ΩΡΑΙΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΟΥ ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΕ, ΣΠΑΤΑΛΩΝΤΑΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΧΩΡΑ.
    Ο ΒΟΗΘΟΣ ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ, ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ, ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΟΥΤΕ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ, ουτε ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ. ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΥΚΛΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΜΕΛΗ ΔΙΚΗΓ. ΣΥΛΛΟΓΩΝ (OXI OI ΙΔΙΟΙ/ΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ, ΓΝΩΣΤΟΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ- KΥΡΙΩΣ ΟΧΙ ΑΥΤΟΙ), ΔΙΚΑΣΤΕΣ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ, ΓΙΑΤΡΟΙ, ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΠΟΛΙΤΩΝ.
    Ο ΣτΠ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΕΧΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΛΕΧΘΕΙ, ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ;;;
    ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ BOHΘΟΥ ΣΥΝ.;
    ΠΟΙΑ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΟΘ. ΠΡΟΤΑΣΗ ;
    ΕΤΣΙ -ΟΠΩΣ ΠΑΝΤA-ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΙ ΣΕ ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ, ΧΩΡΙΣ ΣΚΕΨΗ, ΧΩΡΙΣ ΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΧΩΡΑ, ΜΙΜΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΕΙΡΙΑ ΘΡΑΣΕΩΝ ΓΡΑΦΙΑΔΩΝ, οι οποίοι ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΠΟΙΚΙΛΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ή ΚΟΜΜΑΤΑ και ΣΤΕΛΕΧΩΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΡΧΕΣ.
    ΕΤΣΙ ΦΤΙΑΞΑΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΩΡΑ 2 ΤΕΤΟΙΕΣ YΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣ, ΤΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΤΑ …ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑΣ.