Άρθρο 129: Σύσταση και οργάνωση επιτροπών.

1. Σε κάθε Δικηγορικό Σύλλογο συνιστώνται μία Επιτροπή Μητρώου σε πρώτο βαθμό και μία Επιτροπή Μητρώου σε δεύτερο βαθμό με έδρα τον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο. Στους Δικηγορικούς Συλλόγους Αθηνών και Θεσσαλονίκης μπορούν να συσταθούν περισσότερες Επιτροπές Μητρώου σε κάθε βαθμό. Τα μέλη των επιτροπών εκλέγονται από τα Διοικητικά Συμβούλια των Δικηγορικών Συλλόγων ανά τριετία και το αργότερο μέχρι την 15η Φεβρουαρίου, με τετραετή θητεία, αρχομένη από 1 Μαρτίου και λήγουσα την τελευταία ημέρα Φεβρουαρίου του τρίτου έτους.
2. Οι Επιτροπές Μητρώου αποτελούνται από επτά δικηγόρους που δεν είναι μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων με 10ετή τουλάχιστον θητεία και 15ετή, αν πρόκειται για τις Επιτροπές Μητρώου δεύτερου βαθμού, στις οποίες προεδρεύει ο αρχαιότερος κατά τον διορισμό. Χρέη Γραμματέα ασκεί ο νεώτερος δικηγόρος.

  • 8 Φεβρουαρίου 2013, 17:26 | Παπαδημητρίου Γ. Βασίλης

    Τα σχόλιά μου στο άρθρο 129 (σύσταση και οργάνωση επιτροπών).
    Από τη μακρά μου θητεία σαν μέλος στην πρωτοβάθμια επιτροπή μητρώου του ΔΣΑ έχω να παρατηρήσω ότι στην παρ. 2 του άρθρου 129 προβλέπεται η σύνθεση των επιτροπών να αποτελείται από επτά (7) μέλη. Ο αριθμός είναι μικρός διότι και απουσίες συναδέλφων παρατηρούνται συχνότατα στις συνεδριάσεις των επιτροπών λόγω της φύσης του επαγγέλματος (έκτακτη απασχόληση, απουσία εκτός έδρας, ασθένεια και λοιπά κωλύματα)και η ύλη των επιτροπών είναι μεγάλη ειδικά στον ΔΣΑ και ορίζονται εισηγητές που δεν μπορεί να χρεωθούν μεγάλο αριθμό υποθέσεων, πολλές από τις οποίες χρειάζονται μεγάλη απασχόληση (ας μην ξεχνάμε ότι οι επιτροπές έχουν και προανακριτικό έργο και ασκούν και πειθαρχικό ενίοτε έλεγχο) ώστε η κρίση για τους ελεγχόμενους συναδέλφους να είναι ορθή και τεκμηριωμένη.
    Γι αυτό ο αριθμός πρέπει να οριστεί τουλάχιστον σε έντεκα (11)μέλη.
    Ακόμα, προβλέπεται στο σχέδιο ότι χρέη γραμματέα της επιτροπής θα ασκεί ο νεώτερος δικηγόρος – μέλος. Αυτό είναι ανεφάρμοστο και προφανώς υπάρχει στη διάταξη χωρίς καμιά προηγούμενη έρευνα για το έργο των επιτροπών. Για τον ΔΣΑ ειδικότερα, ο όγκος των φακέλων των ελεγχόμενων από τις επιτροπές συναδέλφων καταλαμβάνει δεκάδες ερμάρια δύο (2) γραφείων του ΔΣΑ στην οδό Ακαδημίας και διαθέτει ειδικό αρχείο σε άλλο χώρο, απασχολείτο πάντοτε υπάλληλος του ΔΣΑ με αποκλειστική καθημερινή απασχόληση στο έργο αυτό, γιατί επικοινωνεί με όλες τις υπηρεσίες του Συλλόγου (μητρώο, λογιστήριο, τηλεματική, Γραφείο Προέδρου, Πειθαρχικά Συμβούλια,Γραμματεία, Γραφεία Συμβούλων κλπ), έργο που δεν είναι δυνατόν να επιφορτιστεί κάποιο μέλος της επιτροπής και ειδικά το νεώτερο, όταν πρόκειται για δικηγόρο που διατηρεί γραφείο και έχει πλήρη επαγγελματική απασχόληση και μόνο κάποιες μέρες και ώρες μπορεί να διαθέσει για το έργο της επιτροπής, που είναι καθημερινό (αλληλογραφία, παραγγελίες επιδόσεων,επικοινωνία με ελεγχόμενους συναδέλφους, υπηρεσίες κλπ, καθαρογραφή αποφάσεων, σύνταξη πρακτικών, σύνταξη εκθεμάτων, κλήσεις ελεγχομένων συναδέλφων και τόσα άλλα). Ασφαλώς απαιτείται, τουλάχιστον για μεγάλους δικηγορικούς συλλόγους, η απασχόληση υπαλλήλου με την συνεπικουρία μελών της επιτροπής.

    Ευχαριστώ
    Βασίλης Γ. Παπαδημητρίου
    Δικηγόρος Αθηνών
    ΑΜ 7290/ΔΣΑ