Ο δικηγόρος πρέπει:
1. Να είναι Έλληνας πολίτης ή πολίτης κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έλληνας το γένος μπορεί να διορισθεί δικηγόρος μετά από άδεια του Υπουργού Δικαιοσύνης, που εκδίδεται μετά τη διατύπωση γνώμης του οικείου δικηγορικού συλλόγου.
2. Να είναι κάτοχος πτυχίου Τμήματος Νομικής σχολής Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος στην Ελλάδα ή ισότιμου και αντίστοιχου πτυχίου άλλης χώρας, εφόσον αυτό έχει αναγνωριστεί σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες.
3. Να μην έχει καταδικαστεί αμετάκλητα:
(α) σε κάθειρξη για οποιοδήποτε έγκλημα,
(β) σε ποινή φυλάκισης άνω των 12 μηνών για τα εγκλήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, εκβίασης, πλαστογραφίας, νόθευσης, δωροδοκίας, τοκογλυφίας και ψευδορκίας,
4. Σε κάθε περίπτωση να μην έχει στερηθεί αμετάκλητα των πολιτικών δικαιωμάτων του, αποκλειομένου του διορισμού του για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή.
5. Να μην έχει τεθεί σε δικαστική πλήρη ή μερική συμπαράσταση κατά τo άρθρο 1676 του Αστικού Κώδικα αποκλειομένου του διορισμού του για όσο χρόνο διαρκεί η κατάσταση αυτή.
6. Να μη φέρει την ιδιότητα του κληρικού ή μοναχού. Γενόμενος δε κληρικός ή μοναχός αποβάλλει αυτοδικαίως τη δικηγορική ιδιότητα.
‘Αρθρο 6: Προϋποθέσεις δικηγορικής ιδιότητας – Κωλύματα.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 1:Η φύση της δικηγορίας.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2: Η θέση του δικηγόρου στην απονομή της Δικαιοσύνης.
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 3: Το επάγγελμα του δικηγόρου.
- 7 Σχόλια‘Αρθρο 4: Απόκτηση της δικηγορικής ιδιότητας.
- 3 Σχόλια‘Αρθρο 5: Θεμελιώδεις αρχές και αξίες στην άσκηση της δικηγορίας.
- 21 Σχόλια‘Αρθρο 6: Προϋποθέσεις δικηγορικής ιδιότητας – Κωλύματα.
- 35 Σχόλια‘Αρθρο 7:Αυτοδίκαιη απώλεια και αποβολή της ιδιότητας του δικηγόρου.
- 42 Σχόλια‘Αρθρο 8: Έργα που επιτρέπονται στον δικηγόρο.
- 6 Σχόλια‘Αρθρο 9: Αντιποίηση της δικηγορίας.
- 16 Σχόλια‘Αρθρο 10: Μαθητεία φοιτητών σε Δικηγορικά Γραφεία
- 8 Σχόλια‘Αρθρο 11: Γενικές προϋποθέσεις για την έναρξη της άσκησης.
- 3 Σχόλια‘Αρθρο 12: Προϋποθέσεις της ιδιότητας του ασκούμενου δικηγόρου – Κωλύματα.
- 6 Σχόλια‘Αρθρο 13: Δικαίωμα παράστασης του ασκούμενου δικηγόρου
- 10 Σχόλια‘Αρθρο 14: Διάρκεια της άσκησης – Περιεχόμενο.
- 5 Σχόλια‘Αρθρο 15: Ειδική επιτροπή εποπτείας κατά την άσκηση.
- 17 Σχόλια‘Αρθρο 16: Ειδικές προϋποθέσεις
- 3 Σχόλια‘Αρθρο 17: Μόνιμη Επιτροπή Δοκιμασίας Επάρκειας.
- 4 Σχόλια‘Αρθρο 18:Δοκιμασία Επάρκειας
- 7 Σχόλια‘Αρθρο 19: Περιεχόμενο της δοκιμασίας επάρκειας.
- 5 Σχόλια‘Αρθρο 20:Συμμετοχή στο διαγωνισμό
- 18 Σχόλια‘Αρθρο 21:Μορφή και διαδικασία του διαγωνισμού
- 5 Σχόλια‘Αρθρο 22: Επιτροπές Εξετάσεων.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 23: Διαδικασία και μέθοδοι βαθμολόγησης.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 24:Έκδοση των αποτελεσμάτων.
- 6 Σχόλια‘Αρθρο 25: Διορισμός δικηγόρων.
- 5 Σχόλια‘Αρθρο 26: Ορκοδοσία.
- 8 Σχόλια‘Αρθρο 27: Μετάθεση Δικηγόρου.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 28: Τήρηση Βιβλίου Διοριζομένων Δικηγόρων – Μητρώου – Ατομικού Φακέλου.
- 16 Σχόλια‘Αρθρο 29: Επαναδιορισμός Δικηγόρου.
- 31 Σχόλια‘Αρθρο 30: Προαγωγή Δικηγόρου.
- 4 Σχόλια‘Αρθρο 31: Ταυτότητα Δικηγόρου.
- 4 Σχόλια‘Αρθρο 32: Υποβολή Ετησίων Δηλώσεων.
- 8 Σχόλια‘Αρθρο 33: Αναστολή της δικηγορικής ιδιότητας
- 14 Σχόλια‘Αρθρο 34: Μερική αναστολή της δικηγορικής ιδιότητας
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 35:Παύση Δικηγόρων
- 5 Σχόλια‘Αρθρο 36: Υποχρέωση σεβασμού και τιμής στο λειτούργημα του δικηγόρου
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 37: Θεμελιώδεις υποχρεώσεις του δικηγόρου
- 19 Σχόλια‘Αρθρο 38: Περιγραφή του έργου του δικηγόρου
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 39: Αποδοχή εντολής. Τήρηση επιμέλειας και ευπρέπειας.
- 3 Σχόλια‘Αρθρο 40:Απόρρητο και Εχεμύθεια
- 4 Σχόλια‘Αρθρο 41:Δικονομική Αντιμετώπιση του Δικηγόρου
- 10 Σχόλια‘Αρθρο 42: Επαγγελματική προβολή
- 4 Σχόλια‘Αρθρο 43: Τήρηση των Αρχών Δεοντολογίας
- 48 Σχόλια‘Αρθρο 44:Έμμισθη εντολή.
- 8 Σχόλια‘Αρθρο 45: Πρόσληψη εμμίσθου δικηγόρου.
- 7 Σχόλια‘Αρθρο 46: Περιορισμοί στους έμμισθους δικηγόρους.
- 56 Σχόλια‘Αρθρο 47: Διάρκεια και λήξη έμμισθης εντολής – Αποζημίωση.
- 6 Σχόλια‘Αρθρο 48:Παροχή υπηρεσιών από δικηγόρους συνταξιούχους άλλων κλάδων.
- 8 Σχόλια‘Αρθρο 49:Παροχή Υπηρεσιών προς Δικηγόρους και Δικηγορικές Εταιρίες
- 25 Σχόλια‘Αρθρο 50:Ίδρυση Δικηγορικής Εταιρίας – Έδρα – Υποκαταστήματα – Νομική προσωπικότητα – Εταιρική Επωνυμία.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 51:Καταστατικό δικηγορικής εταιρίας και διαδικασία έγκρισής του.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 52: Είσοδος, Έξοδος και Αποβολή Εταίρου.‘Αρθρο 52: Είσοδος, Έξοδος και Αποβολή Εταίρου.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 53:Εισφορές – Εταιρική Περιουσία – Εταιρικές Μερίδες.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 54:Διοίκηση, Διαχείριση και Εκπροσώπηση της Εταιρείας.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 55: Δικαιώματα – Διανομή Εσόδων – Ευθύνη των Εταίρων – Διαφορές μεταξύ των Εταίρων – Σχέσεις με Εντολείς.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 56: Σχέσεις Εταιρίας προς τρίτους.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57:Διάρκεια – Λύση και Εκκαθάριση.
- 5 Σχόλια‘Αρθρο 58:Δικαίωμα σε αμοιβή – Ανάλογη Προκαταβολή.
- 11 Σχόλια‘Αρθρο 59: Αμοιβή δικηγόρου – Νόμιμες Αμοιβές.
- 7 Σχόλια‘Αρθρο 60: Εργολαβικό Δίκης.
- 2 Σχόλια‘Αρθρο 61: Προκαταβολή εισφορών – κρατήσεων
- 2 Σχόλια‘Αρθρο 62: Διανεμητικοί λογαριασμοί.
- 10 Σχόλια‘Αρθρο 63: Καθορισμός των νομίμων αμοιβών.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 64:Αμοιβή στη σώρευση αγωγών.‘Αρθρο 64:Αμοιβή στη σώρευση αγωγών.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 65:Αμοιβή για ανταγωγή, παρέμβαση, ανακοπή.‘Αρθρο 65:Αμοιβή για ανταγωγή, παρέμβαση, ανακοπή.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 66: Αμοιβή για ανακοίνωση δίκης και για ανακοπή.‘Αρθρο 66: Αμοιβή για ανακοίνωση δίκης και για ανακοπή.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 67: Αμοιβή για παρεμπίπτουσα αγωγή που αφορά σε τόκους κ.λπ‘Αρθρο 67: Αμοιβή για παρεμπίπτουσα αγωγή που αφορά σε τόκους κ.λπ
- 2 Σχόλια‘Αρθρο 68: Αμοιβή για τη σύνταξη προτάσεων κατά την πρώτη συζήτηση.
- 2 Σχόλια‘Αρθρο 69: Αμοιβή για τη σύνταξη προτάσεων ενώπιον του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 70:Αμοιβή για τη σύνταξη αίτησης ασφαλιστικών μέτρων νομής, για αγωγή λογοδοσίας και αίτηση διαιτησίας.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 71: Αμοιβή για συμβιβασμό ή εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς‘Αρθρο 71: Αμοιβή για συμβιβασμό ή εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς
- 4 Σχόλια‘Αρθρο 72: Αμοιβή για σύνταξη επιταγής προς εκτέλεση.
- 1 Σχόλιο‘Αρθρο 73: Έλεγχος Τίτλων.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 74: Συμβόλαια.‘Αρθρο 74: Συμβόλαια.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 75: Αμοιβή εργασιών με περισσότερους εντολείς.‘Αρθρο 75: Αμοιβή εργασιών με περισσότερους εντολείς.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 76: Υποχρέωση σε ολόκληρον με περισσότερους εντολείς.‘Αρθρο 76: Υποχρέωση σε ολόκληρον με περισσότερους εντολείς.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 77 Αμοιβή δικηγόρων από κοινό εντολέα.Άρθρο 77 Αμοιβή δικηγόρων από κοινό εντολέα.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 78: Αμοιβή σε περίπτωση ανάκλησης εντολής.‘Αρθρο 78: Αμοιβή σε περίπτωση ανάκλησης εντολής.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 79: Αμοιβή σε περίπτωση μη εκτέλεσης εντολής.‘Αρθρο 79: Αμοιβή σε περίπτωση μη εκτέλεσης εντολής.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 80: Αμοιβή μη περατωμένης εντολής λόγω ανωτέρας βίας.‘Αρθρο 80: Αμοιβή μη περατωμένης εντολής λόγω ανωτέρας βίας.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 81: Αμοιβή για σύνταξη εγγράφου από δικηγόρο‘Αρθρο 81: Αμοιβή για σύνταξη εγγράφου από δικηγόρο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ‘Αρθρο 82: Αμοιβή δικηγόρου για αυτοπρόσωπη υπεράσπιση δικών του υποθέσεων.‘Αρθρο 82: Αμοιβή δικηγόρου για αυτοπρόσωπη υπεράσπιση δικών του υποθέσεων.
- 6 Σχόλια‘Αρθρο 83:Παροχή υπηρεσιών δωρεάν ή με μειωμένη αμοιβή.
- 2 Σχόλια‘Αρθρο 84: Αμοιβή για δικαστικές ή εξώδικες υπηρεσίες.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85: Δικαστική εκκαθάριση εξόδων και δικηγορικής αμοιβής από το δικηγόρο.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86: Δικαστική εκκαθάριση εξόδων και δικηγορικής αμοιβής από τα δικαστήρια.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87: Δικαίωμα επίσχεσης εγγράφων.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88: Δικαστική προστασία αμοιβών δικηγόρων.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 89: Οι δικηγορικοί Σύλλογοι.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 90: Διοικητική και Οικονομική Αυτοτέλεια.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 91: Σκοποί και Αρμοδιότητες Δικηγορικών Συλλόγων.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 92: Όργανα του Δικηγορικού Συλλόγου.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 93: Αρμοδιότητες Προέδρου και Εκπροσώπηση Δικηγορικού ΣυλλόγουΆρθρο 93: Αρμοδιότητες Προέδρου και Εκπροσώπηση Δικηγορικού Συλλόγου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94: Αρμοδιότητες Γενικής Συνέλευσης.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 95: Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 96: Κανονισμός οργάνωσης και λειτουργίας των δικηγορικών συλλόγων.Άρθρο 96: Κανονισμός οργάνωσης και λειτουργίας των δικηγορικών συλλόγων.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97: Αριθμός μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και θητεία.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98: Σύγκληση Γενικής Συνέλευσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99: Απαρτία Γενικής Συνέλευσης.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 100: Διεξαγωγή Γενικής Συνέλευσης.Άρθρο 100: Διεξαγωγή Γενικής Συνέλευσης.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101: Ψηφοφορία στη Γενική Συνέλευση.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 102:ΑποφάσειςΆρθρο 102:Αποφάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103: Εκλογικό Δικαίωμα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 104: Εκλογιμότητα.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 105: Ποιοι αποκλείονται να εκλεγούν.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106:Έναρξη και λήξη θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου.Άρθρο 106:Έναρξη και λήξη θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 107:Ημερομηνία και τόπος διεξαγωγής εκλογών.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108: Χρόνος ψηφοφορίας.Άρθρο 108: Χρόνος ψηφοφορίας.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 109:Υποβολή υποψηφιοτήτων. Μεμονωμένοι και συνδυασμοί.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 110: Ενιαίο ψηφοδέλτιο υποψηφίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 111:Προϋποθέσεις έγκυρης δήλωσης υποψηφίωνΆρθρο 111:Προϋποθέσεις έγκυρης δήλωσης υποψηφίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112:Ανακήρυξη υποψηφίων και συνδυασμών.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 113: Κατάλογος υποψηφίων και δημοσιεύσεις.Άρθρο 113: Κατάλογος υποψηφίων και δημοσιεύσεις.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114:Εφορευτική Επιτροπή των εκλογών. Ψηφοφορία.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 115: Η διενέργεια της ψηφοφορίας και οι σταυροί προτιμήσεως
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 116: Άκυρα ψηφοδέλτια.Άρθρο 116: Άκυρα ψηφοδέλτια.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117: Απαρτία στη ψηφοφορία.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 118: Σύστημα αναλογικής και συνδυασμοί.Άρθρο 118: Σύστημα αναλογικής και συνδυασμοί.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 119: Κλήρωση σε περίπτωση ισοψηφίας.Άρθρο 119: Κλήρωση σε περίπτωση ισοψηφίας.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 120:Τα αποτελέσματα της εκλογής. Γνωστοποιήσεις.Άρθρο 120:Τα αποτελέσματα της εκλογής. Γνωστοποιήσεις.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 121:Ενστάσεις κατά του κύρους των εκλογών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 122: Μη Αποδοχή της εκλογής από τον πρόεδρο ή θάνατος ή παραίτηση του.Άρθρο 122: Μη Αποδοχή της εκλογής από τον πρόεδρο ή θάνατος ή παραίτηση του.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 123: Μη αποδοχή της εκλογής του από σύμβουλο, θάνατος του ή παραίτησή του.Άρθρο 123: Μη αποδοχή της εκλογής του από σύμβουλο, θάνατος του ή παραίτησή του.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 124: Μη διενέργεια εκλογών ή ακύρωσης τους.Άρθρο 124: Μη διενέργεια εκλογών ή ακύρωσης τους.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 125: Αποβολή της ιδιότητας του Προέδρου ή του συμβούλου. Έκπτωση από το αξίωμα.Άρθρο 125: Αποβολή της ιδιότητας του Προέδρου ή του συμβούλου. Έκπτωση από το αξίωμα.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 126: Παραίτηση από το αξίωμα.Άρθρο 126: Παραίτηση από το αξίωμα.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 127: Η παροχή υπηρεσιών είναι άμισθη.Άρθρο 127: Η παροχή υπηρεσιών είναι άμισθη.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 128:Συγκρότηση σε σώμα των εκλεγέντων. Τα αξιώματα.Άρθρο 128:Συγκρότηση σε σώμα των εκλεγέντων. Τα αξιώματα.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 129: Σύσταση και οργάνωση επιτροπών.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 130: Έργο Επιτροπών Μητρώου.Άρθρο 130: Έργο Επιτροπών Μητρώου.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 131: Μόνιμη διαιτησία σε όλους τους Δικηγορικούς Συλλόγους.Άρθρο 131: Μόνιμη διαιτησία σε όλους τους Δικηγορικούς Συλλόγους.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 132: Διαδικασία στις διαιτησίες των Δικηγορικών Συλλόγων.Άρθρο 132: Διαδικασία στις διαιτησίες των Δικηγορικών Συλλόγων.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 133: Έκδοση Προεδρικών διαταγμάτων.Άρθρο 133: Έκδοση Προεδρικών διαταγμάτων.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 134: Η Ολομέλεια ως συντονιστικό όργανο.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 135:Έργο της Ολομέλειας.Άρθρο 135:Έργο της Ολομέλειας.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 136: Συνεδριάσεις της ΟλομέλειαςΆρθρο 136: Συνεδριάσεις της Ολομέλειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 137: Οργάνωση Πανελλήνιου Συνεδρίου Δικηγορικών Συλλόγων.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 138: Συντονιστική Επιτροπή.Άρθρο 138: Συντονιστική Επιτροπή.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 139: ΔημοψηφίσματαΆρθρο 139: Δημοψηφίσματα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 140: Γενικές Αρχές.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 141: Πειθαρχικά παραπτώματα.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 142:Παραγραφή.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 143: Πειθαρχικές ποινές.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 144: Συνέπειες Παύσης – Απαγόρευση εκπροσώπησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 145: Επιμέτρηση ποινής.Άρθρο 145: Επιμέτρηση ποινής.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 146: Δημοσιότητα.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 147: Πειθαρχικά Συμβούλια.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 148: Πρωτοβάθμια πειθαρχικά συμβούλια.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 149: Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 150: Συγκρότηση πειθαρχικών συμβουλίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 151: Εξαίρεση μελών πειθαρχικού συμβουλίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 152: Τοπική αρμοδιότητα των πειθαρχικών συμβουλίων.Άρθρο 152: Τοπική αρμοδιότητα των πειθαρχικών συμβουλίων.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 153: Προκαταρκτική πειθαρχική εξέταση.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 154: Άσκηση πειθαρχικής δίωξης.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155: Διαδικασία ενώπιον των πειθαρχικών συμβουλίων.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 156: Πειθαρχικά παραπτώματα ενώπιον δικαστηρίων.Άρθρο 156: Πειθαρχικά παραπτώματα ενώπιον δικαστηρίων.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 157: Έκδοση της πειθαρχικής απόφασης.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 158: Έφεση.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 159: Έλεγχος των πειθαρχικών συμβουλίων.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 160: Εκτέλεση πειθαρχικών αποφάσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 161: Υποχρέωση αποζημίωσης από δικηγόρο
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 162:Παραγραφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 163: Αρμόδιο δικαστήριο.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 164: Περιεχόμενο αγωγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165: Συνέπειες απόρριψης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166: Μεταβατικές Διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 167: Τελικές Διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Φεβρουαρίου 2013, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Φεβρουαρίου 2013, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
21 Σχόλια 757 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Ενδιαφέρουσα η συζήτηση. Δεχόμαστε να είναι Δικηγόρος στην Ελλάδα ως «κοινοτικός » ο οποιοσδήποτε Γερμανός,Σουηδός Γάλλος ,Σλοβένος, και άλλοι, που δεν έχουν καμμία άλλη σχέση με την χώρα μας. Καλά τους δεχόμαστε . Κακώς όμως αρνούμαστε το δικαίωμα αυτό στα παιδιά μεταναστών που μεγάλωσαν στην Ελλάδα, τελείωσαν Ελληνικά σχολεία και κοσμούν με τις επιδόσεις τους τον τόπο μας, ζούν εδώ και θέλουν να συνεχίσουν να ζούν και να δραστηριοποιούνται στον τόπο μας, γιατί δεν έχουν δικαίωμα να είναι άμισθοι δημόσιοι λειτουργοί δηλ. Δικηγόροι. Το βρίσκω παράλογο και πιστεύω οτι πρέπει να επιδιώκουμε το αντίθετο .
Συμφωνώ με τη μη απαλοιφή των περί ιθαγένειας.
Σε άλλες χώρες, ευρωπαϊκές και μη, το να αποκτήσει κάποιος αλλοδαπός άδεια άσκησης δικηγορικού επαγγέλματος είναι, εάν όχι ανέφικτο, τουλάχιστον ιδιαιτέρως δύσκολο.
Οι δήθεν αναχρονιστικές αντιλήψεις και η τεράστια ανοχή στα πάντα μας φάγανε σε αυτή τη χώρα.
Μη μπερδεύουμε τον αδιαμφισβήτητο σεβασμό χωρίς καμία απολύτως διάκριση σε ημεδαπούς και αλλοδαπούς, με την άσκηση δημοσίου λειτουργήματος μόνο από έλληνες πολίτες.
Επίσης, να απαλειφθεί το περί ψευδορκίας, διότι θα είναι πράγματι χαοτικό και άνευ ελέγχου όπλο στα χέρια «πονηρών».
Παρατηρήσεις-προτάσεις :
‘Αρθρο 6: Προϋποθέσεις δικηγορικής ιδιότητας – Κωλύματα.
Ο δικηγόρος πρέπει:
1. Να είναι Έλληνας πολίτης ή πολίτης κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έλληνας το γένος μπορεί να διορισθεί δικηγόρος μετά από άδεια του Υπουργού Δικαιοσύνης, που εκδίδεται μετά τη διατύπωση γνώμης του οικείου δικηγορικού συλλόγου.
-> Απαραίτητη προυπόθεση αυτά που ορίζει το άρθρο, γιατί ο δικηγόρος καλείται να συμμετέχει και σε θεσμοθετημένα όργανα της ελληνικής πολιτείας κλ.
Φυσικά θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για τους ομογενείς. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται γνώμη δικηγορικού συλλόγου, γιατί το θέμα είναι πραγματικό και μόνο της Ελληνικής πολιτείας.
2. Να είναι κάτοχος πτυχίου Τμήματος Νομικής σχολής Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος στην Ελλάδα ή ισότιμου και αντίστοιχου πτυχίου άλλης χώρας, εφόσον αυτό έχει αναγνωριστεί σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες.
3. Να μην έχει καταδικαστεί αμετάκλητα:
(α) σε κάθειρξη για οποιοδήποτε έγκλημα,
(β) σε ποινή φυλάκισης άνω των 12 μηνών για τα εγκλήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, εκβίασης, πλαστογραφίας, νόθευσης, δωροδοκίας, τοκογλυφίας και ψευδορκίας,
4. Σε κάθε περίπτωση να μην έχει στερηθεί αμετάκλητα των πολιτικών δικαιωμάτων του, αποκλειομένου του διορισμού του για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή.
5. Να μην έχει τεθεί σε δικαστική πλήρη ή μερική συμπαράσταση κατά τo άρθρο 1676 του Αστικού Κώδικα αποκλειομένου του διορισμού του για όσο χρόνο διαρκεί η κατάσταση αυτή.
6. Να μη φέρει την ιδιότητα του κληρικού ή μοναχού. Γενόμενος δε κληρικός ή μοναχός αποβάλλει αυτοδικαίως τη δικηγορική ιδιότητα.
-> Χρειάζεται και πάλι προσοχή όσον αφορά την αναφορά περί κληρικού ή μοναχού. Υπάρχει και μια μονομέρεια, αφού αποκλείει μόνο κληρικούς ή μοναχούς, άρα μόνο Χριστιανούς και κατά βάση ορθόδοξους. Είναι σίγουρο ότι με την πρώτη προσφυγή στο ΕΣΔΑ ή στην Ε.Ε. θα καταπέσει η διάταξη.
Στις προυποθέσεις απόκτησης της Δικηγορικής ιδιότητας πρέπει να προστεθεί για τους νέους επιστήμονες που αφού φοίτησαν στα Ελληνικά Σχολεία και τελείωσαν Ελληνικό Πανεπιστήμιο συμμετέχοντας στις Πανελλαδικές εξετάσεις ισότημα με τα άλλα Ελληνόπουλα η δυνατότηα να γίνονται δικηγόροι όπως όλα τα άλλα παιδιά που ζούν και εργάζονται στην πατρίδα μας.
Για το λόγο αυτό προτείνω να προστεθεί παράγραφος που να λέει:
Δικηγόροι διορίζονται και τα τέκνα αλλοδαπών που παρακολούθησαν την υποχρεωτική εκπαίδευση σε Ελληνικό Σχολείο και αποφοίτησαν απο αυτό,κατοικούν μόνιμα στην Ελλάδα συμμετείχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις ισότιμα με τους ‘Ελληνες πολίτες και αποφοίτησαν απο Νομική Σχολή Ελληνικού Πανεπιστημίου.
Λυπάμαι που συμμετείχα και αφιερωσα χρονο σε αυτήν την λογοκρινόμενη αντιδημοκρατική και ιδεοληπτική διαδικασία που καταχρηστικα ονομάζεται δημόσια διαβούλευση. Φαίνεται καποιες απόψεις σχετικά με την ιθαγένεια σας πονάνε και τις κόβετε και κάποιες άλλες ιδεοληπτικά τις προβάλλετε. Ντροπή. Ως Ελληνας αισθάνομαι βαθύτατα προσβεβλημένος. Δεν πρόκειται να συμμετάσχω ποτέ ξανά και θα ενημερώσω τους συναδέλφους μου.
το σχολιο που σας έστειλα ήταν:Διαφωνώ απολύτως με την απαλοιφή της προϋπόθεσης της ιθαγένειας. Επειδή κάποιος τελείωσε στην Ελλάδα μία ανώτατη σχολή δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ασκεί καθήκοντα αμίσθου δημοσίου λειτουργού στην χώρα μας. Δεν θα τα ισοπεδώσουμε όλα. Το σύνταγμα μας αναφέρεται στην ισότητα μεταξύ των ελλήνων πολιτών, οι οποίοι μάλιστα οφείλουν, να έχουν εκπληρώσει και τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν κάποιοι, να έχουν όλα τα σχετικά δικαιώματα χωρίς, να έχουν εκτελέσει τις ίδιες υποχρεώσεις. Αυτό είναι καταφανώς άδικο και βάσει του συντάγματος μας και αντισυνταγματικό. Τα περί ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία δεν εξυπηρετούνται με πονηρές υπερβάσεις και ισοπεδώσεις. Μπορείς κάλλιστα, να ενσωματώσεις τους νόμιμους μετανάστες χωρίς, να μετατραπείς σε μία πολυπολιτισμική σούπα, διαλύοντας την πραγματική εθνική ταυτότητα και συνοχή καθώς και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν απο αυτή την ιδιότητα. Για κάποια πράγματα δεν αρκεί απλώς η γνώση της ελληνικής γλώσσας μόνο. Αν τόσο πολύ το θέλουν, να πάρουν την ιθαγένεια πρώτα και μετά να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, αφού λένε ότι αγαπούν τόσο πολύ την Ελλάδα και μετά να ζητούν τα ίδια καθήκοντα. Όχι και το σκύλο χορτάτο και την πίττα αφάγωτη. Δηλαδή οι Έλληνες ι που θα πρέπει να υπηρετούν πρώτα την θητεία τους και να χάνουν 1 χρόνο από την ζωή τους είναι δίκαιο να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση; Επίσης, να απαλειφθεί η διάταξη περι ψευδορκίας, η οποία θα γίνει όπλο στα χέρια κακόπιστων και θα δημιουργήσει χαοτικές καταστάσεις.
Προβλέπεται η «ακαδημαϊκή αναγνώριση» (αναγνώριση ισοτιμίας και αντιστοιχίας) για την απόκτηση της δικηγορικής ιδιότητας. Η προϋπόθεση όμως αυτή έχει κριθεί ότι αντίκειται στο Ενωσιακό Δίκαιο (ΟλΣτΕ 2770, 2771/2011, ΣτΕ 3900/2012 7μ).
Η προϋπόθεση της ιθαγένειας της παραγράφου 1 είναι απολύτως αναχρονιστική και πρέπει να απαλειφθεί. Πέραν του πραγματικού γεγονότος της ύπαρξης μεταναστών πρώτης και δεύτερης γενιάς που έχουν τελειώσει νομικές σχολές της ημεδαπής και αδυνατούν να διοριστούν ως δικηγόροι, θεωρώ ότι δεν υπάρχει δικαιολογητικός λόγος για τον αποκλεισμό όσων δεν έχουν ελληνική ιθαγένεια (ή δεν είναι πολίτες κρατών-μελών της ΕΕ) από την άσκηση του λειτουργήματος του δικηγόρου.
Διαφωνώ απολύτως με την απαλοιφή της προϋπόθεσης της ιθαγένειας. Επειδή κάποιος τελείωσε στην Ελλάδα μία ανώτατη σχολή δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ασκεί καθήκοντα αμίσθου δημοσίου λειτουργού στην χώρα μας. Δεν θα τα ισοπεδώσουμε όλα. Το σύνταγμα μας αναφέρεται στην ισότητα μεταξύ των ελλήνων πολιτών, οι οποίοι μάλιστα οφείλουν, να έχουν εκπληρώσει και τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν κάποιοι, να έχουν όλα τα σχετικά δικαιώματα χωρίς, να έχουν εκτελέσει τις ίδιες υποχρεώσεις. Αυτό είναι καταφανώς άδικο και βάσει του συντάγματος μας και αντισυνταγματικό. Τα περί ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία δεν εξυπηρετούνται με πονηρές υπερβάσεις και ισοπεδώσεις. Μπορείς κάλλιστα, να ενσωματώσεις τους νόμιμους μετανάστες χωρίς, να μετατραπείς σε μία πολυπολιτισμική σούπα, διαλύοντας την πραγματική εθνική ταυτότητα και συνοχή καθώς και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν απο αυτή την ιδιότητα. Για κάποια πράγματα δεν αρκεί απλώς η γνώση της ελληνικής γλώσσας μόνο. Αν τόσο πολύ το θέλουν, να πάρουν την ιθαγένεια πρώτα και μετά να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, αφού λένε ότι αγαπούν τόσο πολύ την Ελλάδα και μετά να ζητούν τα ίδια καθήκοντα. Όχι και το σκύλο χορτάτο και την πίττα αφάγωτη. Δηλαδή οι Έλληνες ι που θα πρέπει να υπηρετούν πρώτα την θητεία τους και να χάνουν 1 χρόνο από την ζωή τους είναι δίκαιο να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση; Επίσης, να απαλειφθεί η διάταξη περι ψευδορκίας, η οποία θα γίνει όπλο στα χέρια κακόπιστων και θα δημιουργήσει χαοτικές καταστάσεις.
Έχω ενστάσεις και για τις προϋποθέσεις απόκτησης της ιδιότητας του ασκούμενου δικηγόρου και για τις αντίστοιχες προϋποθέσεις του δικηγόρου.Χρόνια τώρα ψάχνω να βρω ένα παραθυράκι και πάλι με το νέο νόμο σφραγίζουν τα πάντα δεδομένου ότι ο οικείος δικηγορικός σύλλογος υποχρεούται στην εφαρμογή του παρόντος από την δημοσίευσή του Κώδικα. Ερωτώ λοιπόν γιατί κάποιος που σπούδασε όλα τα χρόνια στην Ελλάδα και τελείωσε εδώ τη Νομική κωλύεται λόγω ιθαγένειας να κάνει άσκηση και περαιτέρω να διορισθεί δικηγόρος; Παραβλέπει η διάταξη ότι πολλά παιδιά μεγαλώνουν με την ελληνική νοοτροπία, μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, δίνουν πανελλήνιες και εισάγονται με τα μόρια τους σε μια Νομική Σχολή… και μια μέρα βλέπουν ότι με το πτυχίο τους δεν έχουν καν ελπίδα έστω να προσπαθήσουν να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα.Γιατί μας κλείνετε τις πόρτες; Ρωτήσατε ποια είναι τα όνειρά μας, αν θέλουμε να μείνουμε σε αυτή τη χώρα ως παραγωγικά μέλη-πολίτες, αν αγαπάμε αυτή τη χώρα, αν ξέρουμε τη μητρική μας σαν την ελληνική, αν διψάμε για μαχόμενη δικηγορία, τι είχαμε στο νου μας όταν δίναμε πανελλήνιες και αγγίζαμε τα 18.500 μόρια, όταν γράφαμε στα αρχαία 100;;;
Λοιπόν για όλους αυτούς τους λόγους θεωρώ την εν λόγω διάταξη μονόθφαλμη, αναχρονιστική και ρατσιστική. Δεν είναι δυνατόν να παραβλέπονται ουσιώδη κριτήρια-δυνατότητες και να προσκολλάται ο νόμος σε κριτήρια που ίσχυσαν σε κάποια Ελλάδα κάποτε.Άλλαξαν οι καιροί και οι νόμοι πρέπει να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της κοινωνίας, αλλιώς θα υπάρχει διαρκώς το πρόβλημα η κοινωνία να μην μπορεί να εξελιχθεί εξαιτίας των παγωμένων νόμων. Dura lex sed lex όμως ας μην κλείνουμε το ένα μάτι. Εάν αυτή η διάταξη ψηφιστεί τότε για ένα να είστε βέβαιοι ότι πολλοί από μας που ανήκουμε σε όσα περιγράφω, εν στενή ή εν ευρεία έννοια, θα έχουμε πετάξει 23 χρόνια στα σκουπίδια για το Ελληνικό όνειρο, για μια νεφέλη.Ας ανοίξουμε τα μάτια να υποδεχθούμε τις νέες γενιές με ανοιχτή αγκαλιά και όχι με γυρισμένη πλάτη γιατί η πρόληψη είναι αντιμετώπιση. Το θεωρώ αδιανόητο να εξαιρείται κάποιος από την δικηγορία που συγκεντρώνει τις ίδιες προϋποθέσεις με τα »τυπικώς» Ελληνόπουλα επειδή δεν είναι τυπικά Ελληνόπουλο. Κατά το σοφό ρητό, μάνα είναι αυτή που σε μεγαλώνει και αφού σε μεγαλώσει δεν πρέπει να σε πετάξει από την αγκαλιά της, αλλά να σου δίνει φτερά να πετάξεις. Ακούς Ελλάδα;
1) το κώλυμα για κληρικό ή μοναχό είναι ανόητο ! και με μια προσφυγή στο ΕΣΔΑ θα πάει …περίπατο !
2) δεν χρειάζονται πολλές προυποθέσεις – αρκούν αυτές που αναφέρονται και καλό είναι να δει κανείς με προσοχή ότι αναφέρει η Ε.Ε. Μπούτσικα
3)φυσικά όχι κώλυμα για καταδίκη σε πλημμέλημα !
Σχετικά με τα κωλύματα επισημαίνω τα εξής:αναφορικά με το αδίκημα της ψευδορκίας ο κάθε δικηγόρος μπορεί ανά πάσα στιγμή να είναι «όμηρος» του κάθε κακόβουλου αντιδίκου ο οποίος από εκδικητικούς και μόνο λόγους μπορεί να στραφεί εναντίον συναδέλφου για δήθεν διάπραξη του παραπάνω αδικήματος. Ειδικά δε για την ψευδορκία έχει σκεφθεί κανένας από εσάς πόσο εύκολο είναι να μας ασκούν μηνύσεις διότι δήθεν οδηγήσαμε τους μάρτυρες στην κατάθεση δήθεν ψευδών γεγονότων? Στα ακροατήρια πολλές φορές δεν έχετε ακουσει τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου να ρωτάει «πώς τα γνωρίζετε αυτά που καταθέτετε?» και ο μάρτυρας να απαντά «ο δικηγόρος μου είπε τα τα πω». Άντε να αποδείξεις το αντίθετο.
Πρότασή μου λοιπόν: η απαλείφεται τελείως το αδίκημα της ψευδορκίας ή το όριο να μην τεθεί άνω των 12 μηνών αλλά άνω των 24 μηνών. Ευχαριστώ.
Νομίζω ότι πρέπει να προστεθούν κι άλλα αδικήματα (πλημμελήματα) στην παράγραφο 3. Η απαρίθμηση τους είναι περιοριστική και ελλιπής. Για παράδειγμα όποιος έχει τελέσει απάτη ή υφαίρεση ή φθορά ξένης ιδιοκτησίας και καταδικασθεί σε ποινή κάτω του έτους θα μπορεί να διορίζεται δικηγόρος? όπως επισης και κάποιος που έχει τελέσει κάποιο ή κάποια από τα αδικήματα που αναφέρονται ρητά και έχει καταδικασθεί με ποινή κάτω του έτους? Νομιμοποιούνται δηλαδή οι λοιποί?
Έχει ήδη κριθεί με αποφάσεις του Σ.τ.Ε. ότι τα πτυχία, τα οποία έχουν χορηγηθεί από Νομικές Σχολές Κρατών μελών της Ευρωπαϊκής ένωσης, δεν είναι απαραίτητο να έχουν αναγνωριστεί από το πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ ή το ήδη ΔΟΑΤΑΠ για την εγγραφή του πτυχιούχου ως ασκούμενου δικηγόρου. Πρέπει επομένως να γίνει διάκριση, όσον αφορά τη χώρα, Νομική Σχολή της οποίας χορήγησε το σχετικό πτυχίο.
Η παράγραφος 2 φαίνεται να αγνοεί τις διατάξεις του Π.Δ.122/2010 ,ΦΕΚ Α’ 200 και του Π.Δ. 152/2000,ΦΕΚ Α’ 130 και σε συνδυασμό με το άρθρο 167 μπορεί να οδηγήσει στην εντύπωση ότι τα εν λόγω δύο ΠΔ καταργούνται. Επισημαίνεται ότι κατά το άρθρο 5 παρ. 2 του Π.Δ. 152/2000 αρκεί απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του δικηγορικού συλλόγου ενώ κατά το άρθρο 4 περ (β) του Κώδικα απαιτείται απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης (βλ. και σχετικό σχόλιο στο άρθρο 4). Σκόπιμο είναι να προστεθεί εδάφιο στην παράγραφο 2 ή νέα παράγραφος μετά την παράγραφο 2 που να προβλέπει ότι οι διατάξεις του Π.Δ.122/2010 , ΦΕΚ Α’ 200 και του Π.Δ. 152/2000,ΦΕΚ Α’ 130 εξακολουθούν να ισχύουν για τις εκεί ρυθμιζόμενες περιπτώσεις.
Η καταδίκη για το αδίκημα της νόθευσης που αποτελεί κώλυμα κατά την περίπτωση (β) της παραγράφου 3 δεν είναι σαφές αν αναφέρεται σε ένα από τα αδικήματα των ΠΚ 150, 158, 164, 187 παρ.1, 207, 216-218, 242, 354 ή κάποια από αυτά ή όλα. Αντίστοιχη ασάφεια υπάρχει και στην γενική αναφορά στο αδίκημα της δωροδοκίας. Είναι περίεργο γιατί δεν περιλαμβάνονται ως κώλυμα διορισμού τα βασικά αδικήματα που απαριθμούνται στις περιπτώσεις α’- ιζ’ του άρθρου 3 και των παρ. 2-4 του άρθρου 2 και του άρθρου 45 του Ν. 3691/2008. Μπορεί να θεωρηθεί ότι αυτά καλύπτονται από την περίπτωση (α) με δεδομένο ότι τα περισσότερα από αυτά είναι κακουργήματα, αλλά μεταξύ αυτών υπάρχουν και πλημμελήματα που δεν περιλαμβάνονται στην περ. (β). Επίσης είναι περίεργο ότι κώλυμα αποτελεί μόνον η καταδίκη σε ποινή φυλάκισης άνω των 12 ετών, ενώ μπορεί να υποστηριχθεί ότι λόγω του είδους των αδικημάτων αρκεί η επιβολή ποινής οποιουδήποτε ύψους. Το ίδιο ισχύει και για άλλα αδικήματα του ΠΚ όπως μορφές αδικήματα απιστίας , απάτης κλπ κατά το μέρος που είναι πλημμελήματα. Γιατί δεν αποτελεί κώλυμα η καταδίκη για τα πλημμελήματα των ΠΚ 324 παρ.1, 330,332, 333 κλπ; Η αυτοδίκαιη απώλεια της δικηγορικής ιδιότητας σε περίπτωση κληρικών και μοναχών κατά την παρ. 6 , ανήκει νομοτεχνικά στο άρθρο 7.
Η δυνατότητα της ασκήσεως συγχρόνως του επαγγέλματος του Συμβολαιογράφου γιατί δεν εξετάζεται;
Δηλαδή μπορεί ο μικροαπατεωνάκος, ο μικροκλέφτης κλπ. δεν έχει κώλυμα.
Σχετικά με τους χιλιάδες πτυχιούχους της Νομικής χωρών μελών της ΕΕ απαιτείται αναγνώριση; Τώρα όλοι αυτοί εγγράφονται γιατί να μην ξεκαθαριστεί αυτό από τούδε;
Θεωρώ ότι είναι απολύτως αναγκαίο να απαλειφθεί η περίπτωση 1, δηλαδή η προϋπόθεση της ιθαγένειας (ελληνικής ή κράτους της Ε.Ε.). Η προϋπόθεση αυτή είναι αναχρονιστική και ενισχύει τον κοινωνικό αποκλεισμό των μεταναστών από τρίτες χώρες. Αρκετοί μετανάστες πρώτης και δεύτερης γενιάς από τέτοιες χώρες έχουν αποφοιτήσει από ελληνικές νομικές σχολές και αδυνατούν να γίνουν δικηγόροι στην Ελλάδα, μολονότι έχουν διδαχθεί το ελληνικό δίκαιο. Ενδεικτικά παραπέμπω σε δύο δημοσιεύματα (http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=114879 και http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=121927) που αναφέρονται στις περιπτώσεις τέτοιων συναδέλφων, ένας εκ των οποίων μάλιστα έγινε και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο των Τιράνων. Είναι άδικο για τους ίδιους, είναι επιβλαβές και για την ελληνική κοινωνία να μην μπορούν να προσφέρουν αυτοί οι άνθρωποι ανάλογα με τις γνώσεις και την εκπαίδευσή τους. Η προϋπόθεση της ιθαγένειας συν τοις άλλοις αποτρέπει και άλλους ικανούς μαθητές της ελληνικής μέσης εκπαίδευσης καταγόμενους από τρίτες χώρες να προσπαθήσουν για την εισαγωγή τους στις ελληνικές νομικές σχολές. Είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής να έχουν την ευκαιρία οι μετανάστες πρώτης και δεύτερης γενιάς, ανάλογα με τις δυνατότητες και την αξία τους, να ανέλθουν κοινωνικά, ασκώντας και ελευθέρια επαγγέλματα, όπως του δικηγόρου.
ΘΕΩΡΩ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΗ ΤΗΝ ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ!
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΛΕΚΕΤΑΙ ΤΟ ΑΣΧΕΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ
Συμφωνω απολυτα με την προλαλησασα.Ειδικα στην εποχή που ζουμε και που πολυ συντομα θα οδηγηθουμε σε αθροες παραιτησεις νεων κυριως συναδελφων ,ειναι τουλαχιστον υποκριτικο να μιλούμε για επαγγελματικά αυμβιβαστα-κωλυματα. Την εποχή που οι δικηγόροι χάνουν συνεχώς ύλη-χωρίς ο ΔΣΑ υπαίτια ή εστω αναίτια, σε καθε περίπτωση πάντως με καθυστερηση δεκαετίας αντεδρασε εκ των υστερων στις επιθεσεις κατα των δικηγόρων- χανουν υλη απο τους λογιστές (βλ. π.χ. μη υποχρεωτικη παρασταση σε ιδρυση εταιριών ούτε καν επι συγχωνευσεων εταιριών!- πρωτοφανες στα ευρωπαίκα νομικα χρονικά), πετιούνται εξω από τα συμβόλαια ακινήτων, χαρακτηρίζονται επιτηδευματίες και δη φοροφυγαδες επιτηδευματίες, εμείς διατηρουμε ως κόρην οφθαλμού την τυπολατρία εν έτει 2013..
Ναι , σαφως να μην γινει ξεφραγο αμπέλι αλλά γιατι να μην μπορεί καποιος δικηγόρος υπο προϋποθεσεις να ασκησει καποιο άλλο επάγγελμα (π.χ. οικονομικός διευθυντής) αρκει να μην υπάρχει ad hoc συγκρουση συμφερόντων….Τόσες γνωσεις που εγκλωβιζονται σε παρωχημένες αγκυλώσεις που αναπαραγονται συνεχώς και ανατρέχουν στο 1954….Απώλεια δικηγορικης ιδιοτητας δικαιολογείται μόνο για πραγματικα και ουσιαστικα βαρύτατα πειθαρχικά παραπτώματα και όχι για a la carte κλισε του 1954(με το σκεπτικο αυτό θα έπρεπε να είχαν διαγραφεί οι μισοι δικηγόροι γιατι υποβάλλουν τηνετησια δηλωση τον Ιούνιο αντι για τον Φλεβαρη όπως ρητα προέβλεπε το παλιο αρθρο 28 και εν πολλοίς προβλέπει ακόμα και τωρα). Ας δουμε την ουσία έστω και τωρα που ειναι ηδη πολύ αργα…
«σε ποινή φυλάκισης άνω των 12 μηνών για τα εγκλήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, εκβίασης, πλαστογραφίας, νόθευσης, δωροδοκίας, τοκογλυφίας και ψευδορκίας» θα προσέθετα «καθώς και σε ποινή στερητική της ελευθερίας άνω των 36 μηνών για οποιοδήποτε πλημμέλημα»
Νομίζω χρήσιμη θα ήταν μια αναθεώρηση των κωλυμάτων που οδηγούν σε απώλεια της δικηγορικής ιδιότητας, που ορίζονται στα άρθρα 6 και 7 του παρόντος. Δεδομένων των αντίξοων οικονομικών συνθηκών της χώρας, το να αναγκάζονται ασκούμενοι και νέοι δικηγόροι να επιβιώνουν με αμοιβές που πολλές φορές δεν ξεπερνούν τα 300 ευρώ χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν ένα δεύτερο επάγγελμα είναι άδικο και υποκριτικό. Δεν υποβιβάζεται το δικηγορικό επάγγελμα με τέτοιες πρακτικές. Ίσα ίσα διαφυλάσσεται και η αξιοπρέπεια των νέων συναδέλφων. Άλλωστε στην πράξη είναι κοινό μυστικό πως οι περισσότεροι καταφεύγουν στη μαύρη εργασία που δεν είναι φυσικά λύση.
Μπορούν δε να θεσπιστούν ειδικές προϋποθέσεις για άρση των κωλυμάτων (για ασκούμενους και νέους δικηγόρους, ανάλογα με το ετήσιο εισόδημα κτλ) προκειμένου να μην υπάρξει εκμετάλλευση από άλλους συναδέλφους, μεγαλύτερης εργασιακής ηλικίας με σκοπό την κερδοσκοπία κτλ.