Για την διεξαγωγή του διαγωνισμού κάθε περιόδου συγκροτούνται οι ακόλουθες Επιτροπές και Ομάδες με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης :
1. Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων με έδρα το Υπουργείο Δικαιοσύνης, η οποία αποτελείται από έναν (1) αρεοπαγίτη ως πρόεδρο, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, έναν (1) Καθηγητή Νομικού Τμήματος των Νομικών Τμημάτων των Σχολών των Α.Ε.Ι. της χώρας, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό Δικαιοσύνης και τους εκάστοτε Προέδρους των Δικηγορικών Συλλόγων Αθηνών, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, οι οποίοι ορίζουν από έναν αναπληρωτή τους δικηγόρο διορισμένο στον Άρειο Πάγο με εξειδίκευση στα εξεταζόμενα μαθήματα. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έχει την ευθύνη επιλογής των θεμάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα και της ασφαλούς μετάδοσής τους προς τα εξεταστικά κέντρα κατά τρόπο που διασφαλίζει το αδιάβλητο του διαγωνισμού.
2. Οργανωτικές Επιτροπές ανά Εφετείο, οι οποίες αποτελούνται από έναν (1) Πρόεδρο των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων, έναν (1) Εισαγγελέα Πρωτοδικών και τον Πρόεδρο ή τους Προέδρους των οικείων Δικηγορικών Συλλόγων με τους αναπληρωτές τους. Προκειμένου για τους Δικηγορικούς Συλλόγους Αθηνών, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, αντί του Προέδρου μετέχει άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται με απόφαση του τελευταίου. Οι Οργανωτικές Επιτροπές έχουν την ευθύνη του ελέγχου των δικαιολογητικών των υποψηφίων, του αποκλεισμού από το διαγωνισμό υποψηφίου που δεν συγκεντρώνει τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις, του ορισμού επαρκούς αριθμού επιτηρητών (δικηγόρων ή υπαλλήλων του Υπουργείου Δικαιοσύνης ή των οικείων Δικηγορικών Συλλόγων) και γενικά της διεξαγωγής του διαγωνισμού στο οικείο Εφετείο.
3. Με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής δύνανται να καθορισθούν Εξεταστικά Κέντρα σε μικρότερο αριθμό από τα υφιστάμενα Εφετεία ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων. Σε τέτοια περίπτωση επιλαμβάνονται οι Οργανωτικές Επιτροπές που αντιστοιχούν στα Εξεταστικά Κέντρα που έχουν καθορισθεί.
4. Ομάδες Βαθμολόγησης στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, οι οποίες είναι τριμελείς και αποτελούνται από ένα (1) Πρόεδρο Εφετών ή Εφέτη των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων, ένα (1) Πρόεδρο Πρωτοδικών και ένα (1) δικηγόρο με δεκαπενταετή τουλάχιστον άσκηση δικηγορίας και ο οποίος να μην έχει την ιδιότητα αιρετού εκπροσώπου δικηγορικού συλλόγου. Οι Ομάδες Βαθμολόγησης έχουν την ευθύνη της βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων των υποψηφίων και ο αριθμός τους καθορίζεται με την προκήρυξη του διαγωνισμού.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης καθορίζεται η αποζημίωση των μελών των ανωτέρω Επιτροπών και Ομάδων.
α) Δεν αποσαφηνίζεται ποιος ορίζει τον Πρόεδρο Πολιτικών και Ποινικών Δικαστηρίων, το εισαγγελέα Πρωτοδικών, ως μέλη της ΟΕΕ και τον Πρόεδρο Εφετών ή Εφέτη των πολιτικών και ποινικών Δικαστηρίων, τον Πρόεδρο Πρωτοδικών (ποιας δικαιοδοσίας;) και τον δικηγόρο με δεκαπενταετή τουλάχιστον δικηγορία ως μέλη της ΟΒ και ΚΥ του Υπ Δνης.
β) Ενώ αντικείμενο της εξέτασης είναι οι κλάδοι του Δημοσίου Δικαίου και της Διοικητικής Δικονομίας απουσιάζουν δικαστές των διοικητικών δικαστηρίων.
Επίσης γιατί μόνο καθηγητές νομικών τμημάτων;Και γιατί μόνο ΑΕΙ της χώρας μας;Προτείνω καθηγητές νομικών μαθημάτων σε ΑΕΙ είτε της χώρας μας (π.χ. και Πάντειο) είτε του εξωτερικού.
Οπωσδήποτε πρέπει να προσδιοριστούν τα κριτήρια με τα οποία θα επιλέγεται ένας δικηγόρος στην επιτροπή εξετάσεων. Όχι μόνο το χρονικό κριτήριο, αλλά επιπρόσθετα προσόντα όπως, παραδείγματος χάρη να είναι ταμειακώς εντάξει, ενδεχομένως ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, συμμετοχή σε σεμινάρια κτλ, κτλ. Επιπλέον να μην έχει συμμετάσχει περισσότερες από δύο ή τρεις το πολύ φορές (και όχι στο ίδιο μάθημα πάντοτε). Άλλο κριτήριο είναι φυσικά να μην έχει ασκούμενο εξεταζόμενο και να μην μπορεί να συμμετάσχει εάν έχει υπερβεί κάποιο όριο ηλικίας (π.χ. 70 ετών).
Η συμμετοχή δικαστικών λειτουργών στις επιτροπές εξετάσεων δεν είναι συμβατή με το άρθρο 89 του Συντάγματος, διότι το έργο των επιτροπών έστω και αν σχετίζεται με την λειτουργία της δικαιοσύνης είναι διοικητικό έργο. Βέβαια το ίδιο ζήτημα υπάρχει και με την σημερινή μορφή των αντίστοιχων επιτροπών. Η συμμετοχή μόνον δικηγόρων στις επιτροπές αλλά και η εν γένει διαδικασία εξετάσεων μπορεί να θέτουν ζητήματα περιορισμού του ανταγωνισμού (βλ. σχετικά με άλλο ρ επάγγελμα Γνωμοδότηση Επιτροπής της Ανταγωνισμού Αριθμ. 15/VI/2012 παρ. Ε.2 (ΦΕΚ τ. Β’ 364/ 17-2-2012, σελ.7442 επ.). Υπάρχει βέβαια αντίστοιχη Γνωμοδότηση η Αριθμ. 11/VΙ/2011 (ΦΕΚ τ. Β’ 431/17-3-2011), η οποία εκδόθηκε επί του σχεδίου του Ν. 3919/2011, αλλά αφορά μόνον το ζήτημα των νόμιμων αμοιβών και όχι τις εξετάσεις και την πρόσβαση στο επάγγελμα. Η αναπαραγωγή παλαιότερων μορφών με άλλο τρόπο δεν εξασφαλίζει ότι μέσω του ελέγχου των αναγκαίων γνώσεων δεν επιβάλλονται ταυτόχρονα περιορισμοί πρόσβασης σε επάγγελμα.
Αναφορικά με τις Επιτροπές Εξετάσεων,ίσως θα έπρεπε να τεθεί χρονικός περιορισμός συμμετοχής στα μέλη των Επιτροπών. Δηλαδή κανένας δικαστής ή δικηγόρος να μην μπορεί να μετέχει περισσότερες από δύο φορές σε επιτροπή εξετάσεων και αντίστοιχα να ισχύει και για τις ομάδες βαθμολόγησης. Επίσης να προσδιοριστεί με ποιά κριτήρια θα επιλέγεται ο δικηγόρος που θα συμμετέχει στην ομάδα βαθμολόγησης