Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από την δημοσίευσή του Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο 8
Αναρτήθηκε
28 Ιανουαρίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Φεβρουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 70 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Καταθέτω την αποψή μου για θέμα που φαίνεται να είναι καθαρά νομικής αρμοδιότητας , όμως θεωρώ ότι ο χώρος της δικαιοσύνης αδυνατεί να ακολουθήσει τις απαιτήσεις των καιρών, ακριβώς γιατί εγκλωβίζεται σε μεταξύ Νομικών , νομικές διαβουλεύσεις και απομακρύνεται από την ουσία των πραγμάτων. Είναι ολοφάνερο για μένα πως χρειάζεται άμεσα τεχνοκρατική υποστήριξη.
Για να μην θεωρηθώ κατά των Δικαστών προλέγω ότι το σύνολο των Προϊσταμένων στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης που υπηρετώ τις δύο τελευταίες δεκαετίες που γνώρισα καλά και συνεργάστηκα μαζί τους ήσαν αξιόλογοι, ακέραιοι και καθολικής αναγνώρισης Δικαστές, άσχετα από τον τρόπο που επελέγησαν. Όμως τα προβλήματα στα μεγάλα δικαστήρια όπως η συσσώρευση υποθέσεων και ο ρυθμός απόδοσης της δικαιοσύνης δεν εξαρτάται από έναν καλό Προϊστάμενο που έτσι και αλλιώς αλλάζει κάθε λίγο.
Πίστευα όλα τα χρόνια ότι και χρήματα υπάρχουν, και άνθρωποι υπάρχουν και πολλές φορές χώροι υπάρχουν. Είναι δυνατό , χρόνια τώρα , να ακούγεται ότι δεν επαρκεί το δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης , μεγάλο και καινούργιο κτίριο; Είναι δυνατό με εκατοντάδες δικαστές και υπαλλήλους το πρώτο που προβάλλεται να είναι δεν έχουμε προσωπικό ; Να υπάρχουν εκκρεμότητες και να μην επαρκούν οι χώροι ;
Λείπει η σωστή διαχείρηση. Ανθρώπων και μέσων. Ποια διοίκηση μεγάλης δικαστικής υπηρεσίας γνωρίζει το ποσοστό (%)εκμετάλλευσης των δικαστικών αιθουσών στην διάρκεια του χρόνου και αναζητά τρόπους αύξησης του ποσοστού αυτού ; Και χρήματα υπάρχουν, και άνθρωποι υπάρχουν.Ας μην επεκταθώ , θα πετροβοληθώ.
Εργάσθηκα πολλά χρόνια για την μηχανοργάνωση του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης , πολλές διαδικασίες της Γραμματείας απλοποιήθηκαν , πολλές θέσεις εργασίας θα έπρεπε να είχαν μειωθεί, πολλά χρήμα τα θα έπρεπε να είχαν εξοικονομηθεί όμως το μεγάλο θεριό της γραφειοκρατίας μας καλά στημένο , δεν θέλει δημιουργία, δεν θέλει εξέλιξη , δεν θέλει πρόοδο. Ούτε και πολυθέλει μετρήσεις έργου , στατιστικά στοιχεία , κωδικοποίηση υποθέσεων , προτάσεις και αλλαγές τρόπων και μεθόδων. Ούτε και πολλή δουλειά θέλει, αντίθετα την τιμωρεί. Επικρατεί το όποιος έχει φιλότιμο εργάζεται, με αποτέλεσμα την σύγχυση , την ισοπέδωση , την αδιαφορία, την αναξιοκρατία. Δεν είναι αρκετό. Όποιος εργάζεται θέλει να εισακούεται, να αξιοποιείται , να ανταμείβεται . ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΩΣ ΔΙΚΑΣΤΗΣ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙ.
Με το φόβο μη στηθούν ακόμη κάποιοι δημόσιοι φορείς ή επιτροπές προτείνω την κάλυψη του κενού στην διοίκηση των μεγάλων τουλάχιστον δικαστικών υπηρεσιών με ισχυρή γραμματειακή , μηχανογραφική και διοικητική υποστήριξη με άμεση και δυναμική συνεργασία με το Υπουργείο για λήψη αποφάσεων ‘πέρα από το αυτοδιοίκητο’ που πρέπει να περιοριστεί στο νομικό μόνο μέρος.
Για να απαντηθεί επιτέλους η απορία στον αδαή πολίτη γιατί η απόδοση μισθωμάτων πρέπει να ακολουθεί την ασύμφορη πορεία , δικηγόρος , δικόγραφα, δικάσιμοι , μάρτυρες, απόφαση, ένδικα μέσα …. Γιατί η απλή διόρθωση κτηματολογικού χάρτη να χρειάζεται δυό χρόνια για την πρώτη εκδίκαση
Και γιατί ο πτωχός να πρέπει να πιστοποιήσει στην Εφορία ότι πτώχευσε πληρώνοντας εκατό ευρώ σε δικηγόρο. Και γιατί ο επιχειρηματίας κάθε λίγο πρέπει να πιστοποιεί την υγεία της επιχείρησης του ως κυνηγός και συλλέκτης πιστοποιητικών. Μερικά μόνο από την πρόσφατη εμπειρία μου.
Απλά προς επιβεβαίωση και προβληματισμό για τα παραπάνω να αναφέρω πως στο μικρόκοσμο του γραφείου μου (έκδοση πιστοποιητικών) τα δύο τελευταία χρόνια , χωρίς μέσα, πέτυχα 50% μείωση χώρων, 50% μείωση προσωπικού , άμεση έκδοση πιστοποιητικών. Να και η λύση : δίνοντας τα πιστοποιητικά άμεσα οι 200 επισκέπτες την ημέρα έγιναν 100 …. οι πολίτες ευχαριστημένοι , αλλά εγώ όλα αυτά που λέω θαρρώ πως ακούγονται σαν κινέζικα
… ας μου συγχωρεθεί το πρόχειρο της έκθεσης και η περιαυτολογία, το εύγε δεν το θέλω την ανταμοιβή την επιζητώ.
γιάννης γιαννακός
γραμματέας στο τμήμα πτωχεύσεων πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης
Η προτεινόμενη ρύθμιση δεν κινείται καθόλου εντός του πλαισίου που διαγράφει το ισχύον Σύνταγμα, μολονότι αυτό αναφέρει στο προοίμιο του σχετικού νομοσχεδίου ο κ. Χάρης Καστανίδης, υπουργός Δικαιοσύνης Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και το΄΄υτο γιατί, ανεξάρτητα από το ότι η επαναφορά του θεσμού του «αυτοδιοίκητου», μόνο δεινά θα ξαναφέρει στα μεγάλα Δικαστήρια της χώρας, έχουμε προτίστως να παρατηρήσουμε τα εξής:
Η βίαιη διακοπή της θητείας των υπαρχουσών τώρα διοικήσεων των Δικαστηρίων αποτελεί νομοθετικό πραξικόπημα και παραβιάζει το άρθρο 90 παρ. 4 του Συντάγματος. Δεδομένου ότι όσον αφορά τους προέδρους των τριμελών συμβουλίων αυτοί επελέγησαν με βάση τον ν. 3689/2008, από τα 15μελή Ανώτατα Δικαστικά Συμβούλια (τα μέλη των οποίων προέρχονται από κλήρωση) με συγκεκριμένη θητεία η οποία ορίστηκε ότι λήγει στις 30/9/2011 και ακολούθησαν τα σχετικά α.δ/τα. Ως εκ τούτου απαξιώνονται με το εν λόγω νομοσχέδιο και τα Ανώτατα Δικαστικά Συμβούλια και οι αποφασεις τους, πράξη αντιδεοντολογική και χωρίς νομική ηθική. όσον αφορά δε τα αιρετά μέλη, αυτά εξελέγησαν, με την ίδια θητεία από τιςς ολομέλειες των ίδιων Δικασστηρίων και κατ’ ανάλογο τρόπο, ο Υπουργός Δικαιοσύνης αποδυκνύει περιφρόνηση προς τις αποφάσεις των ολομελειών των Δικαστηρίων.
Εξάλλου μολονότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο ορίζει διετή θητεία, εντούτις για τα μέλη των νέων συμβουλίων που θα επιλεγούν το πρώτο μετά από διωγμό, ως εγκάθετων, των υπαρχουσών διοικήσεων (με αιρετά από τις ολομέλεις των οικειων Δικαστηρίων και επιλεγέντα από τα 15μελή Ανώτατα Δικαστικά Συμβούλια μέλη), ορίζεται ότι θα έχουν θητεία μέχρι 30/9/2012, δηλαδή μεγαλύτερη της διετίας.
Το τελευταίο τούτο δεν μας πείθει, όμως, για δημοκρατικές, δίκαιες και διαφανείς προθέσεις του κ. Υπουργού.
Οι νέες διατάξεις περί εκλογής τών μελών τών Συμβουλίων Διεύθυνσης τών κατά τα προαναφερόμενα μεγάλων Δικαστηρίων πρέπει να ισχύσουν μετά την λήξη τής θητείας εκίνων που εκλέγηκαν κατά τις εκλογές τής 20ης Σεπτεμβρίου 2008 , ή τουλάχιστον αυτό πρέπει για λόγους δημοκρατικής συνέπειας και πολιτειακής συνέχειας , να ισχύσει για τα εκλεγέντα (αιρετά) μέλη των Συμβουλίων αυτών .
Ανεξάρτητα από τις άλλες καταργητέες τροποποιήσεις ως προς τον διορισμό τών Προέδρων τών Συμβουλίων Διοίκησης τών εν λόγω Δικαστηρίων , που επήλθαν με τις ατυχείς και εσφαλμένες αντίστοιχες διατάξεις τού ν. 3659/2008 , τα αιρετά μέλη των παραπάνω Συμβουλίων εξελέγησαν σύμφωνα με τις διατάξεις τού άρθρου 15 τού Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 1756/1988 (Α΄ 35) και σύμφωνα με τις αρχές τού ν. 2173/1993 , με μόνη διαφοροποίηση την διάρκεια τής θητείας τους που θεσπίσθηκε τριετής (από την 1η Οκτωβρίου του έτους τής εκλογής τους μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου τού τρίτου μετά την εκλογή έτους) . Κατόπιν αυτού είναι προφανές ότι η θητεία των εκλεγέντων μελών αυτών λήγει νομίμως στις 30 Σεπτεμβρίου 2011 ˙ ας σημειωθεί ότι ως προς το ζήτημα τής διάρκειας τής θητείας ουδέποτε προβλήθηκαν αμφισβητήσεις και δεν έχει τεθεί ποτέ (ούτε φαντάζομαι ποτέ να τεθεί) ζήτημα συνταγματικότητας τής αντίστοιχης διάταξης .
Νομίζω ότι , λόγοι αρχής επιβάλλουν να μην υποτιμηθεί η δημοκρατική και αντιπροσωπευτική ανάδειξη τών Δικαστών , στους οποίους ανατέθηκε με την ψήφο Δικαστών – συναδέλφων τους η διεύθυνση των αντίστοιχων Δικαστηρίων για τρία χρόνια , μέχρι 30/9/2011 . Όπως λόγοι αρχής επιβάλλουν την επάνοδο στο σύστημα τής εκλογής όλων ανεξαιρέτως των μελών των παραπάνω Συμβουλίων από τις αντίστοιχες Ολομέλειες , επίσης ζήτημα αρχής (συνέπειας προς τις δημοκρατικές διαδικασίες που προβάλλουμε και υποστηρίζουμε) είναι και ο σεβασμός των αποφάσεων που ελεύθερα , δημοκρατικά και ενσυνείδητα λάβαμε ως Δικαστικές Ολομέλειες . Και δεν είναι μόνο το γεγονός ότι κατά την ψηφοφορία τής 20/9/2008 ήταν ήδη δεδομένο ότι η θητεία για την οποία εκλέγονταν τα αιρετά μέλη των παραπάνω Συμβουλίων θα ήταν τριετής και επομένως για τέτοια θητεία και εν πλήρη επιγνώσει των εκλογέων εξελέγησαν οι αιρετοί εκπρόσωποι από τις Ολομέλειες των αντιστοίχων Δικαστηρίων ˙ η τριετία ως χρονικό διάστημα άσκησης τών καθηκόντων τών Συμβουλίων , άλλωστε , ούτε παράνομα θεσπίσθηκε , ούτε αμφισβητήθηκε από τις Δικαστικές Ενώσεις . Πέραν και πλέον αυτού , γίνεται από πολλού χρόνου δεκτό ότι , οι αποφάσεις των Ολομελειών των Δικαστηρίων ως αποφάσεις Δικαστών σε νομίμως συντεταγμένο όργανο είναι ισόκυρες προς όλες τις λοιπές Δικαστικές αποφάσεις . Η εκλογή επομένως των αιρετών Δικαστών στα εν λόγω Συμβούλια των παραπάνω μεγάλων Δικαστηρίων έχει περιβληθεί το κύρος Δικαστικής απόφασης ˙ ως εκ τούτου τροποποίηση οποιουδήποτε στοιχείου τής απόφασης αυτής (περιλαμβανομένου και εκείνου τής διάρκειας τής θητείας για την οποία εξελέγησαν οι Δικαστές αυτοί από τις αντίστοιχες Δικαστικές Ολομέλειες , πριν την λήξη τής τριετίας) με πράξη είτε τής Νομοθετικής είτε τής Εκτελεστικής Λειτουργίας συνιστά παραβίαση τής Συνταγματικής αρχής τής διάκρισης τών Λειτουργιών (Σ.26)˙ είναι αντισυνταγματική .
Για την κατά το δυνατόν πληρότητα τού προβληματισμού συμπληρώνω ότι θα μπορούσε ίσως να προβληθεί η άποψη ότι, έστω και έτσι πάλι οι Ολομέλειες των Δικαστηρίων θα ήταν δυνατόν να κληθούν να αποφασίσουν , εφαρμόζοντας αυτές νέα σχετική διάταξη και για την διακοπή τής θητείας των εκλεγμένων από αυτές πριν ενάμιση χρόνο συναδέλφων και για την επανεκλογή τους ή εκλογή άλλων , χωρίς έτσι να παραβιασθεί η αρχή τής διάκρισης των λειτουργιών˙ όμως η θέσπιση τέτοιας διάταξης από τον νομοθέτη , προϋποθέτει αιτιολογημένο αίτημα διακοπής τής θητείας των εκλεγέντων από τους συναδέλφους τους Δικαστών ˙ τέτοια αιτιολόγηση δεν μπορεί να αποτέσει βέβαια μόνη η αναφορά στην τυχόν εν τω μεταξύ προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό, πρωτίστως διότι αυτά ήσαν γνωστά και βασίμως προσδοκόμενα κατά την εκλογή τους . Πολλώ μάλλον δεν μπορεί να θεωρηθεί τέτοιος λόγος η εκλογή τους υπό το καθεστώς που ίσχυε στις 20/9/2008, διότι ως προς τούς εκλεγέντες Δικαστές ίσχυσε η αρχή τής αυτοδιοίκησης – και όχι τού διορισμού (έστω και από ανώτατα Δικαστικά Συμβούλια), αλλά και ιδίως διότι όλοι ανεξαιρέτως εξελέγησαν “ως προμαχούντες” κατά τής απαράδεκτης τροποποίησης που εισήγαγε τον διορισμό τού προέδρου ˙ επομένως η “κατάργηση” (διακοπή τής θητείας) εκείνων των Δικαστών που πολέμησαν το παρεκκλιτικό καθεστώς και επιβραβεύθηκαν με την ψήφο τών συναδέλφων τους μεταξύ άλλων και γι’ αυτήν την αγωνιστική δράση και παρουσία τους , τελικά θα συνιστούσε (αφού θα τους συμπαρέσυρε μαζί με τούς “διορισμένους”) αντιμετώπισή τους ως εάν δήθεν να είχαν επωφεληθεί από εκείνο κατά τού οποίου αυτοί αντιθέτως αγωνίστηκαν !
Ορθή μεταβατική αντιμετώπιση τού ζητήματος θα ήταν η ανάλογη εφαρμογή τών διατάξεων τής παραγράφου 5 τού άρθρου 1 τού ισχύοντος νόμου , όπου προβλέπεται αναπλήρωση τού (διορισμένου από τα ανώτατα Δικαστικά Συμβούλια) προέδρου από το αρχαιότερο αιρετό μέλος και διενέργεια αναπληρωματικής εκλογής για το υπόλοιπο της τριετούς θητείας τού Συμβουλίου .
Δεν νοείται σε Δημοκρατικές Πολιτείες να διακόπτεται η θητεία αιρετών οργάνων ή αιρετών μελών νόμιμα λειτουργούντων μιτών οργάνων , εκλεγέντων δημοκρατικά και με ελεύθερη ψηφοφορία (και μάλιστα από Ολομέλειες Δικαστηρίων) χωρίς αιτιολογία που να αφορά αποκλειστικά το πρόσωπο ενός εκάστου και σύμφωνα με προϋφιστάμενο νόμο .