Το άρθρο 19 του νόμου 3689/2008 τροποποιείται ως εξής:
«1. Το πρώτο στάδιο της κατάρτισης έχει κυρίως θεωρητικό χαρακτήρα και διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου του έτους εγγραφής στη Σχολή έως τις 31 Μαρτίου του ίδιου έτους. Κατά το στάδιο αυτό, η διδασκαλία αποβλέπει πρωτίστως στην καλλιέργεια του ελεύθερου φρονήματος των δικαστικών λειτουργών, στην ανάδειξη της ανάγκης προσήλωσης στις θεμελιώδεις δημοκρατικές αρχές αλλά και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευομένων για σημαντικά κοινωνικά προβλήματα, όπως αυτά των ατόμων που είναι εξαρτημένα από ναρκωτικά ή των μεταναστών. Επιχειρείται η διεύρυνση της γενικής και νομικής τους παιδείας και η μετάδοση προς αυτούς όσων άλλων γνώσεων θεωρούνται απαραίτητες για την ορθή άσκηση του δικαστικού λειτουργήματος.
2.Στη διδασκαλία αυτή περιλαμβάνονται ιδίως: (α) Θέματα ιστορίας της δικαιοσύνης, με έμφαση στη διδασκαλία παραδειγμάτων δικαστικών λειτουργών που διακρίθηκαν για το ήθος και την ανεξαρτησία της γνώμης τους. (β) Η νομοθεσία για την οργάνωση της δικαιοσύνης στην Ελλάδα και στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδίως αναφορικά με τους θεσμούς που διασφαλίζουν την ανεξαρτησία αυτής. (γ) Θέματα δεοντολογίας και πειθαρχικού δικαίου των δικαστικών λειτουργών. (δ) Θέματα μεθοδολογίας του δικαστικού έργου. (ε) Βασικές γνώσεις δικαστικής ψυχολογίας. (στ) Επιλεγμένα θέματα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προστασίας των ανηλίκων, των μειονοτήτων ή των μειονεκτούντων ατόμων, κοινωνιολογίας, εγκληματολογίας, σωφρονιστικής και ανακριτικής. (ζ) Βασικές έννοιες οικονομικής επιστήμης και λογιστικής, με έμφαση σε ζητήματα που απασχολούν συχνά τη δικαστική πράξη. Τέλος, περιλαμβάνονται θέματα εφαρμοσμένης πληροφορικής και ξένης νομικής ορολογίας, όπως όλα τα παραπάνω εξειδικεύονται στο πρόγραμμα σπουδών της κάθε κατεύθυνσης.
3. Κάθε διδάσκων παραδίδει ή αποστέλλει στη γραμματεία της Σχολής βαθμολογία για όλους τους εκπαιδευομένους, εντός δέκα ημερών από την ολοκλήρωση της διδασκαλίας που του έχει ανατεθεί. Η βαθμολογική κλίμακα εκτείνεται από μηδέν έως δεκαπέντε και η βαθμολόγηση καταχωρίζεται από κάθε βαθμολογητή.
4. Εκπαιδευόμενος, ο οποίος λόγω αδικαιολόγητων απουσιών δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθεί από διδάσκοντα, θεωρείται ότι βαθμολογείται από αυτόν με μηδέν. Αν η αδυναμία αξιολόγησης οφείλεται σε δικαιολογημένες απουσίες, ο εκπαιδευόμενος δεν βαθμολογείται από τον διδάσκοντα αυτόν. Αν την ύλη ορισμένης διδακτικής ενότητας έχουν καλύψει περισσότεροι από έναν διδάσκοντες, βαθμός προόδου κάθε εκπαιδευομένου σε αυτή τη διδακτική ενότητα είναι ο μέσος όρος των βαθμών, τους οποίους έλαβε από όλους τους διδάσκοντες στην εν λόγω ενότητα.
5. Ο γενικός βαθμός προόδου στο πρώτο στάδιο της κατάρτισης αποτελείται από το μέσο όρο των επί μέρους βαθμών προόδου όλων των διδασκόντων. Οι βαθμοί των διδασκόντων που έχουν καλύψει μέχρι 14 ώρες διδασκαλίας υπολογίζονται με συντελεστή 0,7, ενώ των υπολοίπων με συντελεστή 1. Θεωρούνται επιτυχόντες στο στάδιο αυτό της κατάρτισης όσοι εκπαιδευόμενοι έλαβαν γενικό βαθμό προόδου τουλάχιστον οκτώ. Δεκαδικοί πέραν του εκατοστού δεν λαμβάνονται υπόψη».
Στην προτεινόμενη με το παρόν άρθρο τροποποίηση της 1ης παραγράφου του άρθρου 19 του ν.3689/2008 να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά στα άτομα με αναπηρία ως ακολούθως:
«1. Το πρώτο στάδιο της κατάρτισης έχει κυρίως θεωρητικό χαρακτήρα και διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου του έτους εγγραφής στη Σχολή έως τις 31 Μαρτίου του ίδιου έτους. Κατά το στάδιο αυτό, η διδασκαλία αποβλέπει πρωτίστως στην καλλιέργεια του ελεύθερου φρονήματος των δικαστικών λειτουργών, στην ανάδειξη της ανάγκης προσήλωσης στις θεμελιώδεις δημοκρατικές αρχές αλλά και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευομένων για σημαντικά κοινωνικά προβλήματα, όπως αυτά των ατόμων που είναι εξαρτημένα από ναρκωτικά ή των μεταναστών ή των ατόμων με αναπηρία……
Ομοίως και στην περίπτωση στ) της 2ης παραγράφου ως ακολούθως:
2.Στη διδασκαλία αυτή περιλαμβάνονται ιδίως: (α) Θέματα ιστορίας της δικαιοσύνης, με έμφαση στη διδασκαλία παραδειγμάτων δικαστικών λειτουργών που διακρίθηκαν για το ήθος και την ανεξαρτησία της γνώμης τους……. (στ) Επιλεγμένα θέματα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προστασίας των ανηλίκων, των μειονοτήτων ή των μειονεκτούντων ατόμων και των ατόμων με αναπηρία, κοινωνιολογίας, εγκληματολογίας, σωφρονιστικής και ανακριτικής.
Το δεύτερο στάδιο της κατάρτισης που είναι και το ουσιαστικότερο,μάλλον δεν επαρκεί χρονικά,ειδικά αν σκεφτεί κανείς το εύρος της καλυπτόμενης ύλης,με αποτέλεσμα την έκπτωση τόσο στην εμβάθυνση που επιχειρείται (κάποια δε αντικείμενα δεν διδάσκονται καν λόγω έλλειψης χρόνου) όσο και στην αφομοίωση από πλευράς σπουδαστών.Θα ήταν ίσως χρήσιμο να εξετασθεί η συρρίκνωση του πρώτου σταδίου προς όφελος του δευτέρου.