Άρθρο 24

1. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 128  του ΚΔΔ αντικαθίσταται ως εξής:

«Αντίγραφο του δικογράφου που κατατέθηκε, με μνεία της χρονολογίας κατάθεσής του, επιδίδεται, με τη φροντίδα της γραμματείας, στους καθ’ ων τούτο στρέφεται, εξήντα (60) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη δικάσιμο».

2. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του ίδιου  άρθρου αντικαθίσταται ως εξής:

«Η κλήση αυτή επιδίδεται εξήντα (60) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη δικάσιμο».

3. Η παράγραφος 4  του ίδιου άρθρου αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Εφόσον συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι, οι προθεσμίες των προηγουμένων παραγράφων μπορούν, με πράξη του προέδρου του συμβουλίου ή του δικαστή που διευθύνει το δικαστήριο, να συντέμνονται, σε κάθε περίπτωση όμως δεν μπορούν να είναι μικρότερες των δεκαπέντε (15) ημερών».

  • 24 Σεπτεμβρίου 2010, 01:27 | ΠΑΖ

    Η ΧΡΟΝΙΖΟΥΣΑ ΑΠΟΡΙΑ ΚΑΘΕ ΜΑΧΙΜΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ, ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΔΙΚΑΣΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΠΟΛΙΤΗ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΔΙΚΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΝΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΜΑΤΟΣ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΕΠΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΔΙΔΕΤΑΙ,  ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΑΣΚΟΥΝΤΟΣ ΑΥΤΟ, ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΝΤΟΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ, ΩΣΤΕ ΟΙ (ΣΥΝ)ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ «ΝΕΚΡΟ» ΧΡΟΝΟ, ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΝΤΑΣ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΑΥΤΟΝ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ. ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΠΡΟΔΗΛΩΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΛΕΥΡΕΣ, ΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΗ ΕΝΩ ΘΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΑΝΑΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ.
    ΑΝΤΙ ΑΥΤΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΙΔΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΗ, ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΔΙΚΟΓΡΑΦΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΚΑΣΙΜΟ. ΠΑΛΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΘΑ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ, ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ Ή ΜΗ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ, Ο ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΣ ΤΗΣ ΘΑ ΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΝΑΒΟΛΗ, ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΩΣ ΘΑ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΕΙ, ΔΙΟΤΙ ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΚΑΣΕΙ ΑΝΕΫ ΦΑΚΕΛΟΥ, Κ.Ο.Κ.
    ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΕΡΩΤΑΤΑΙ. ΕΚΤΟΣ, ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ (ΠΟΥ ΚΩΛΥΟΝΤΑΙ ΝΑ ΣΥΣΧΕΤΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΜΕΝΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΦΑΚΕΛΟ ΜΕ ΤΟ ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟ ΑΚΟΜΗ ΕΝΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΜΑ Ή ΜΕΣΟ) ΠΟΙΟΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ Η ΜΗ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΙΚΟΓΡΑΦΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΝΤΟΣ ΣΥΝΤΟΜΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ, ΕΚΤΟΣ, ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΩΛΥΟΝΤΑΙ ΝΑ ΣΥΣΧΕΤΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΜΕΝΟ ΦΑΚΕΛΟ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟ, ΑΚΟΜΗ, ΕΝΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΜΑ Ή ΜΕΣΟ;
     

  • 22 Σεπτεμβρίου 2010, 15:09 | Χρήστος Κοραντζάνης

    Θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι η συνδυασμένη εφαρμογή των προτεινόμενων αλλαγών των άρθρων 24 και 25  του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου φαλκιδεύει τη δυνατότητα ουσιαστικής προάσπισης των συμφερόντων των Δημοσίου από τα μέλη του Ν.Σ.Κ.
    Παρότι, σε σχέση με τα ισχύοντα,  μεγαλώνει η προθεσμία επίδοσης του εισαγωγικού δικογράφου μετά της κλήσης προς συζήτηση, η θέσπιση δρακόντιων χρηματικών ποινών καθώς και  ιδιαίτερου πειθαρχικού αδικήματος επί μη αποστολής του διοικητικού φακέλου και επί πρωτοείσακτων πλέον υποθέσεων είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει τόσο σε υποβάθμιση της ποιότητας των απόψεων της διοίκησης όσο και σε προχειρότητα κατά την συλλογή των προσηκόντων εγγράφων , αφού ο αρμόδιος υπάλληλος θα ενδιαφέρεται αποκλειστικά για την εμπρόθεσμη αποστολή τους και όχι για την πληρότητά τους.
    Τούτο θα έχει ως αποτέλεσμα να μην παρέχεται επαρκής εικόνα της υπόθεσης στον πληρεξούσιο του Δημοσίου, ο οποίος λαμβάνει γνώση του ιδίου φακέλου, και  ο οποίος θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλάκις κατευθύνει τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Διοίκησης για την αποστολή πρόσθετων στοιχείων ή αναζητά ο ίδιος τα πρόσφορα για την ανταπόδειξη έγγραφα. Ιδιαιτέρως εμφανές θα καταστεί αυτό  στις υποθέσεις των αποζημιωτικών αγωγών, όπου ελλείψει κάποιας διοικητικής προδικασίας η Διοίκηση συνήθως αγνοεί την ύπαρξη επιδικίας και ο φάκελος σχηματίζεται πολλές φορές με πρωτογενή έρευνα μετά την επίδοση της κλήσης και της χρέωσης της υπόθεσης σε αρμόδιο υπάλληλο. Στις περιπτώσεις αυτές  το χρονικό διάστημα των 60 ημερών είναι ασφυκτικό ενώ το μετά σύντμηση, όπως είναι η συνήθης δικαστηριακή πρακτική, χρονικό διάστημα των 30 ημερών  οδηγεί το Δημόσιο στο ακροατήριο με μόνη δυνατότητα την απλή άρνηση της αγωγής, στερούμενου οποιασδήποτε δυνατότητας ουσιαστικής αντίκρουσης.

  • 22 Σεπτεμβρίου 2010, 14:04 | ΕΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

    Οι  προθεσμίες επίδοσης του δικογράφου και κλήσης προς συζήτηση πρέπει να είναι μεγαλύτερες ώστε να δοθεί επαρκής χρόνος στη διάδικο αρχή να προετοιμασθεί εγκαίρως. Προτείνεται η τροποποίηση της διάταξης ώστε οι προθεσμίες επίδοσης του δικογράφου και κλήσης προς συζήτηση να είναι ενενήντα ημερών και η σύντμησή τους εφόσον συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι να μην είναι μικρότερες από εξήντα ημέρες και τούτο λαμβανομένων υπόψη των εξαιρετικά αυστηρών κυρώσεων που επιβάλλονται στη Διοίκηση με το άρθρο 25 του παρόντος σχεδίου νόμου.