Άρθρο 07:

1.Ο θεσμός της ηλεκτρονικής επιτήρησης θα εφαρμοσθεί πιλοτικά για χρονικό διάστημα 12 μηνών και θα αφορά :
α) έως 50 κρατουμένους που έχουν καταδικαστεί σε ποινή κάθειρξης έως 10 ετών και εκτίουν αυτήν στα Καταστήματα Κράτησης Διαβατών Θεσσαλονίκης, Νιγρίτας Σερρών και Τρικάλων, οι οποίοι δηλώνουν μόνιμη κατοικία στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Στους κρατούμενους αυτούς θα εφαρμοστεί σύστημα παρακολούθησης της παραμονής τους στην κατοικία τους και της κίνησής τους εκτός αυτής.
β) έως 50 κρατουμένους που έχουν καταδικαστεί σε ποινή περιορισμού έως 10 ετών και εκτίουν αυτήν στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα, οι οποίοι δηλώνουν μόνιμη κατοικία στην Περιφερειακή Ενότητα Αττικής, εξαιρουμένων των νήσων που υπάγονται σε αυτήν. Στους κρατούμενους αυτούς θα εφαρμοστεί σύστημα παρακολούθησης της παραμονής τους στην κατοικία τους και της κίνησής τους εκτός αυτής.
γ) έως 100 υποδίκους για εγκλήματα που επισύρουν ποινή πρόσκαιρης κάθειρξης, η ανάκριση των οποίων υπάγεται στην αρμοδιότητα του Πρωτοδικείου Αθηνών, οι οποίοι δηλώνουν μόνιμη κατοικία στην Περιφερειακή Ενότητα Αττικής, εξαιρουμένων των νήσων που υπάγονται σε αυτήν. Στους υπόδικους αυτούς θα εφαρμοστεί σύστημα παρακολούθησης της παραμονής τους στην κατοικία τους.
2. Ο αριθμός των κρατουμένων και υποδίκων που θα ενταχθούν στην πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικής επιτήρησης μπορεί να αυξομειώνεται με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

  • 9 Φεβρουαρίου 2014, 22:18 | Φραγκίσκος Χανιώτης

    1. Ο αριθμός των κρατουμένων και υποδίκων που θα ενταχθούν στην πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικής επιτήρησης καλό είναι να μην μειωθεί περισσότερο από 10% καθώς θα επηρεάσει την οικονομική βιωσιμότητα της λύσης τους αναδόχου λόγων των σημαντικών ποσών επένδυσης που απαιτούνται ανεξάρτητα του αριθμού των επιτηρουμένων

    2. Για τη εξασφάλιση της επιτυχημένης λειτουργίας του θεσμού της ηλεκτρονικής επιτήρηση υπόδικων, κατάδικων και κρατούμενων σε άδεια και την πιλοτική εφαρμογή του ο ανάδοχος θα πρέπει να διαθέτει ικανή αποδεδειγμένη εμπειρία π.χ. να έχει λειτουργήσει επιτυχημένα τουλάχιστον 3 συστήματα σε αντίστοιχες χώρες με ελάχιστο αριθμό 200 επιτηρούμενοι ανά χώρα τα τελευταία 2 χρόνια σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    3. Για λόγους ασφαλείας οι συσκευές επιτήρησης θα πρέπει να μπορούν να αναγνωρίζουν οποιαδήποτε προσπάθεια κακόβουλης επέμβασης εκπέμποντας σήμα προσπάθειας παραβίασης στο κέντρο ελέγχου πχ. αν κάποιος προσπαθήσει να ανοίξει την συσκευή.

    4. Για λόγους λειτουργικότητας & πρακτικότητας, η συσκευή παρακολούθησης της παραμονής του αιτούντος στην κατοικία του και της κίνησής του εκτός αυτής, θα πρέπει να μπορεί να φορτίζει χωρίς την ανάγκη σύνδεσης της (και αναγκαστικά του επιτηρούμενου που την φέρει) με πρίζα ηλεκτρικού ρεύματος (φόρτιση χωρίς καλώδια).

    5. Για την εξασφάλιση της υψηλότερης ποιότητας και την χρήση της τελευταίας τεχνολογίας οι συσκευές θα πρέπει να είναι κατασκευής των τελευταίων 12 μηνών πριν την έναρξη του πιλοτικού.

    6. Η συσκευή παρακολούθησης της παραμονής του αιτούντος στην κατοικία του και της κίνησής του εκτός αυτής θα πρέπει να μπορεί να κρατά στη μνήμη της το στίγμα της κίνησης του επιτηρούμενου κατ’ ελάχιστον 25 ημέρες μετά την απώλεια του σήματος επικοινωνίας και αμέσως μετά την επίτευξης σύνδεσης με το σύστημα ελέγχου επιτήρησης να στέλνει τα ιστορικά δεδομένα στο σύστημα ώστε να αποδεικνύεται το ιστορικό της η κίνησης του επιτηρούμενου κατά την διάρκεια που δεν υπήρχε επικοινωνία λόγω ανωτέρας βίας.

  • 8 Φεβρουαρίου 2014, 13:29 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΩΣΣΗΣ

    Εφόσον κατα την διάρκεια πιλοτικής εφαρμογής, το κέντρο ελέγχου θα εγκατασταθεί εντός ορίων Αττικής, στην Αθήνα, η όποια τεχνική υποστήριξη που χρειάζεται για τη διενέργεια ελέγχου αλλά και άμεσης αντιμετώπισης σημάτων (λανθασμένων ή γνήσιων) των Φορέων Ηλεκτρονικής Επιτήρησης, χρειάζεται την άμεση επίσκεψη απο τεχνικούς στις κατ’ τόπους διευθύνσεις των επιτηρούμενων. Πιο συγκεκριμένα η επιτήρηση κρατουμένων και υπόδικων εκτός Νομού Αττικής, (π.χ. Π. Ε. Θεσσαλονίκης), θεωρητικά παρουσιάζει σημαντικά ζητήματα ορθής και σωστής λειτουργίας, μόνο απο ενα Κεντρικό Τμήμα Ελέγχου εντός Αθηνών όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο.
    Πιστεύω ειναι αναγκαία και η στελέχωση αντίστοιχου παραρτήματος εκτός ορίων Νομού Αττικής, στην Περιφέρεια όπου θα εφαρμοστεί το πιλοτικό πρόγραμμα, για άμεση ανταπόκριση στις υποχρεώσεις απο την ανάδοχη εταιρεία και εντός των νομικών χρονικών ορίων που προβλέπονται.
    Ευχαριστώ.