Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 3 του Ν.Δ. 811/1971 «Περί τροποποποιήσεως και συμπληρώσεως ενίων διατάξεων του Α.Ν. 153)1967 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως του από 19/23 Ιουλίου 1941 Κανονιστικού Διατάγματος «περί Οργανισμού Υποθηκοφυλακείων του Κράτους»» (Α’ 9) αντικαθίσταται ως εξής:
«Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται έπειτα από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και μετά από γνωμοδότηση της Ολομέλειας του οικείου Πρωτοδικείου δύναται, σε περίπτωση θανάτου ή για οποιονδήποτε λόγο οριστικής αποχώρησης από την υπηρεσία ειδικού άμισθου Υποθηκοφύλακα, να συγχωνευθεί το άμισθο υποθηκοφυλακείο με όμορο έμμισθο ή άμισθο υποθηκοφυλακείο της ίδιας ειρηνοδικειακής ή πρωτοδικειακής περιφέρειας, ή να μετατραπεί σε έμμισθο».
Άρθρο 51:
- 2.496 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σύσταση
- 95 ΣχόλιαΆρθρο 02: Προϋποθέσεις
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 03: Άκυρο και ακυρώσιμο σύμφωνο
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 04: Επώνυμο
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 05: Σχέσεις των μερών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 06:
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 07: Λύση
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 08: Κληρονομικό δικαίωμα
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 09: Τεκμήριο πατρότητας
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 10: Επώνυμο τέκνων
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 11: Γονική μέριμνα
- 61 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ανάλογη εφαρμογή άλλων διατάξεων – Εξουσιοδοτήσεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 13: Πεδίο εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τροποποίηση διατάξεων του Αστικού Κώδικα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 15: Σύσταση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16: Σύνθεση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17: Αρμοδιότητες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Λειτουργία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19: Συνεργασία με φορείς και κοινωνικός διάλογος
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 20:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21:
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 22:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27:Άρθρο 27:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29:Άρθρο 29:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30:
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 31:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32:Άρθρο 32:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33:Άρθρο 33:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34:Άρθρο 34:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35:Άρθρο 35:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36:Άρθρο 36:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Διάθεση κατασχεθέντων, δημευθέντων προϊόντων σε Καταστήματα Κράτησης
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 40:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41: Σύσταση της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής του Σωφρονιστικού Κώδικα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42: Ενίσχυση αγροτικών φυλακών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 43: Εξ’ αποστάσεως φοίτηση κρατουμένων σε ΑΕΙ/ΤΕΙ με ηλεκτρονική επιτήρηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Τροποποίηση του άρθρου 13 του Ν. 3772/2009
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 45:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46:
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 47:
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 48:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50:
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 51:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57: Μεταβατικές διατάξεις.
- 78 ΣχόλιαΆρθρο 58: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Νοεμβρίου 2015, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
23 Νοεμβρίου 2015, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
18 Σχόλια 3324 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΙΔΙΚΑ ΑΜΙΣΘΑ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ.ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΔΕΙΕΣ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ. ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΥΠΟΘ/ΚΑ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΟΥΝ. ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΩΡΑ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΣΥΜΒΟ/ΦΟΙ.ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΔΥΟ ΜΕΡΙΕΣ.ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΒΙΩΣΙΜΑ.ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΣΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΓΑΖΕΙΣ ΟΥΤΕ 500 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ.ΤΕΛΕΙΩΝΤΕ ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ 10 Η 20 ΜΕΓΑΛΩΝ ΥΠΟΘ/ΚΕΙΩΝ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ.
Αισχος Σοδομα και Γομορα ο Θεος θα μας καψει.
Αγαπητή Γιαννα οι υπάλληλοι των αμιςθων υποθηκοφυλακείων πληρώνονται σε κάθε περίπτωση απο τα έσοδα του Υποθηκοφυλακείου τα οποία εισπράττονται απο τους Έλληνες πολίτες, απο δημόσιο χρήμα!!, παρέχοντας εξειδικευμένη εργασια!
Αγαπητή Γιαννα οι υπάλληλοι των υποθηκοφυλακείων πληρώνονται σε κάθε περίπτωση απο τα έσοδα του Υποθηκοφυλακείου τα οποία εισπράττονται απο τους Έλληνες πολίτες, απο δημόσιο χρήμα!!, παρέχοντας εξειδικευμένη εργασια!
Η προτεινόμενη διάταξη διαφοροποιείται από την ισχύουσα σήμερα (άρ. 3 ΝΔ 811/1971) κατ’ αρχήν ως προς την δυνατότητα συγχωνεύσεων εντός της ίδιας, όχι μόνο ειρηνοδικειακής, αλλά πλέον και πρωτοδικειακής περιφέρειας. Η ρύθμιση αυτή, εφόσον η συζήτηση περί συγχωνεύσεων γίνει επί τη βάσει ορθολογικών και αντικειμενικών κριτηρίων και όχι προς την κατεύθυνση αποσπασματικών λύσεων σε μεμονωμένες και φωτογραφικές περιπτώσεις, δύναται να δώσει μεγαλύτερη ευχέρεια σε ενδεχόμενες συνενώσεις.
Ωστόσο, μας προκαλεί εντύπωση η απαλοιφή του δεύτερου εδαφίου της τροποποιούμενης διάταξης (όπως αυτή ίσχυε μετά την τελευταία τροποποίησή της με το άρθρο 8 παρ. 11 Ν. 4205/2013), το οποίο είχε ως εξής «Με την ανωτέρω διαδικασία δύναται να συγχωνευθεί έμμισθο υποθηκοφυλακείο με όμορο έμμισθο υποθηκοφυλακείο, καθώς και μη ειδικό υποθηκοφυλακείο με όμορο έμμισθο ή άμισθο υποθηκοφυλακείο». Και προκαλεί εντύπωση διότι, ενώ υποτίθεται ότι, εν όψει της συζήτησης περί συγχωνεύσεων, πρόθεση του Υπουργείου είναι να διευρυνθεί η δυνατότητα αυτών (εξ ου και η ως άνω πρόβλεψη περί πρωτοδικειακής περιφέρειας), δε δικαιολογείται γιατί να μην είναι δυνατή η συγχώνευση εμμίσθων υποθηκοφυλακείων και ιδίως η συγχώνευση μη ειδικών αμίσθων, η οποία μάλιστα πολύ πρόσφατα (με το Ν. 4205/2013) εισήχθη ως προβλεπόμενη από το νόμο δυνατότητα.
Σε σχέση δε με την ύπαρξη μη ειδικών αμίσθων υποθηκοφυλακείων (138 στον αριθμό σήμερα), όπου συμβολαιογράφοι εκτελούν ταυτόχρονα και χρέη υποθηκοφύλακα, ισχύουν τα ίδια επιχειρήματά μας σε σχέση με την ανάθεση καθηκόντων σε συμβολαιογράφο κατόπιν αποχώρησης του υποθηκοφύλακα (βλ. σχόλια στο άρθρο 48). Η σύμπτωση των δύο λειτουργιών στο ίδιο πρόσωπο δε μπορεί να γίνεται αποδεκτή και δεν απαντάται σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα, όπου υπάρχει ο θεσμός του υποθηκοφυλακείου (land registry) και του συμβολαιογράφου (notary). Κατά την άποψή μας η όλη συζήτηση περί συγχωνεύσεων θα έπρεπε να ξεκινήσει όχι μόνο από τα «ακέφαλα» ειδικά άμισθα υποθηκοφυλακεία, αλλά και από τα μη ειδικά που συγχωνευόμενα με όμορα ειδικά άμισθα, και μην έχοντας προσωπικό, θα μπορούσε να αποτελέσει μία λύση προς την κατεύθυνση της δημιουργίας περισσότερο βιώσιμων γραφείων. Ποιος άραγε είναι σήμερα ο δικαιολογητικός λόγος της διατήρησης 138 υποθηκοφυλακείων στα γραφεία συμβολαιογράφων; Και γιατί στην προτεινόμενη διάταξη δεν προβλέπεται τίποτα σχετικά με τη δυνατότητα συγχώνευσης αυτών;
Κανεις δεν ζήτησε να γίνουν δημόσιοι υπαλληλοι αλλα να διατηρήσουν την δουλεια τους !
Αυτό μας λείπει τώρα και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι χωρίς μάλιστα να έχουν περάσει από ΑΣΕΠ
Να συμπεριλάβετε ρήτρα για τη τύχη των εργαζομένων οτι θα προβλέπεται η απορρόφηση των στο εμμιςθο Υποθηκοφυλακείο σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις που θα συσταθούν για το σκοπό αυτο.
Όπως αναφέρουμε και στο σχόλιό μας στο άρθρο 48. Το καθεστώς των Άμισθων Υποθηκοφυλακείων και ο θεσμός του άμισθου υποθηκοφύλακα απαλλάσσει το δημόσιο από κάθε ευθύνη λειτουργική και μισθολογική.
Το ελληνικό δημόσιο ευθύνεται μόνο για τα Έμμισθα Υποθηκοφυλακεία!!
Τα Άμισθα Υποθηκοφυλακεία είναι ένα πελατειακό μόρφωμα!! Συντηρείται χρόνια τώρα σε βάρος των Ελλήνων πολιτών και των υπαλλήλων των Αμίσθων Υποθηκοφυλακείων!!
Σήμερα ο πανελλαδικός χάρτης των υποθηκοφυλακείων περιλαμβάνει 394 υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία τριών τύπων (τριφασικό σύστημα):
1. 17 Έμμισθα υποθηκοφυλακεία (στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα 2 κτηματολογικά γραφεία Ρόδου και Κω-Λέρου. 13 (11+2) κτηματολογικά γραφεία και 4 Υποθηκοφυλακεία με 246 υπαλλήλους (226 δικαστικούς υπαλλήλους και 20 Ι.Δ.Α.Χ.).
2. 239 Ειδικά άμισθα υποθηκοφυλακεία. 83 εξ αυτών λειτουργούν ως κτηματολογικά γραφεία για τους δήμους της αρμοδιότητας τους που έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση και 156 υποθηκοφυλακεία. Στο σύνολό τους απασχολούνται 750 υπάλληλοι (Ι.Δ.Α.Χ.) και 187 Υποθηκοφύλακες – Προϊστάμενοι. Ο αριθμός των Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων εμφανίζεται μειωμένος λόγω των αποχωρήσεων-συνταξιοδοτήσεων και το πάγωμα των διαγωνισμών από το 2011, κυρίως λόγου της διαδικασίας μετάβασης στο Κτηματολόγιο.
3. 138 Μη ειδικά άμισθα υποθηκοφυλακεία. 10 εξ αυτών λειτουργούν ως κτηματολογικά γραφεία για τους δήμους της αρμοδιότητας τους που έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση και 128 Υποθηκοφυλακεία. (τα οποία δεν απασχολούν προσωπικό και υποθηκοφύλακας είναι ο Συμβολαιογράφος της περιοχής στην οποία έχει συσταθεί το Υποθηκοφυλακείο)
Η προτεινόμενη διάταξη ακόμα και με την προσθήκη δυνατότητας συγχωνεύσεων σε Πρωτοδιακειακή αρμοδιότητα είναι πισωγύρισμα αφού έχει αγνοηθεί η διάταξη του ν.4205/2013 άρθρο 8 παράγραφος 11 στην οποία υπήρχε η δυνατότητα κατάργησης και συγχώνευσης για τα ΜΗ ΕΙΔΙΚΑ ΑΜΙΣΘΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ.
Όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη μπορεί να προκύψει η συγχώνευση ενός ΕΙΔΙΚΟΥ ΑΜΙΣΘΟΥ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟΥ με ΜΗ ΕΙΔΙΚΟ ΑΜΙΣΘΟ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟ αφού υπάρχει η δυνατότητα συγχώνευσης με όμορο άμισθο υποθηκοφυλακείο, χωρίς όμως να εξειδικεύεται αν πρόκειται για ΕΙΔΙΚΟ ΑΜΙΣΘΟ ή ΜΗ ΕΙΔΙΚΟ ΑΜΙΣΘΟ.
Αυτό μας βάζει σε σκέψεις μήπως δεν πρόκειται απλά για κακοδιατύπωση ή λεκτική αστοχία αλλά για διάταξη σκούπα (κυρίως για την επαρχία) αφού από την διάταξη απουσιάζει τελείως οποιαδήποτε αναφορά για την διασφάλιση και την μεταφορά του υπάρχοντος προσωπικού. (αναφέρουμε ότι στα ΜΗ ΕΙΔΙΚΑ ΑΜΙΣΘΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις υπαλλήλων)
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ για την μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό:
1. Κατάργηση των τριών τύπων υποθηκοφυλακείων (ΕΜΜΙΣΘΑ, ΕΙΔΙΚΑ ΑΜΙΣΘΑ, ΜΗ ΕΙΔΙΚΑ ΑΜΙΣΘΑ) και θεσμοθέτηση ενός τύπου: ΕΜΜΙΣΘΟ υποθηκοφυλακείο.
2. Συνενώσεις υποθηκοφυλακείων με ΕΝΙΑΙΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΑ και ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ βάση του διπλού κριτηρίου α. ένα ΕΜΜΙΣΘΟ υποθηκοφυλακείο σε κάθε ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ και β. ένα ΕΜΜΙΣΘΟ υποθηκοφυλακείο σε κάθε Πρωτοδικείο.
3. Πρόβλεψη νησιωτικότητας (κυρίως στις Περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου) με κριτήριο ένα ΕΜΜΙΣΘΟ υποθηκοφυλακείο στα νησιά με πληθυσμό μεγαλύτερο από 4.000 κατοίκους.
4. Πρόβλεψη για 8 έως 10 ΕΜΜΙΣΘΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ στην Περιφέρεια Αττικής (με πληθυσμό 3.000.000 κατοίκους – απογραφή 2011).
5. Άμεση απλοποίηση του τρόπου υπολογισμού των εισπραττομένων τελών για την μεταγραφή των πράξεων και θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής πληρωμής (e-παράβολο).
6. Κάλυψη και διασφάλιση του υπηρετούντος προσωπικού (υποθηκοφύλακες και υπάλληλοι).
Η πρόταση μας οδηγεί σε 100 (ή 150 αν μείνουμε στην Ειρηνοδιακειακή αρμοδιότητα σε κάποιες περιπτώσεις) βιώσιμα υποθηκοφυλακεία ενός τύπου με θετικό δημοσιονομικό αποτύπωμα, με εξυπηρέτηση του πολίτη χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς και με την πλήρη διασφάλιση του προσωπικού.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ωραία μας τα λέτε, αλλά δεν βλέπω πουθενά τί γίνεται με τους εργαζόμενους… Ποιά η μοίρα τους? Συγχώνευση και εμμισθοποίηση τώρα! Να φύγουν τα λεφτά από τους «λίγους κι εκλεκτούς» Υποθηκοφύλακες, που λυμαίνονται τη Χώρα και να πάνε τα λεφτά στο Δημόσιο επιτέλους!
Υποθετω Αναστασία οτι εισαι υπάλληλος αμισθου και καλα κανεις και ρωτάς για το τι προβλέπει το προεδρικό διάταγμα σχετικά με την τύχη των υπαλλήλων στην περίπτωση εμμισθοποιησης κλπ.
Μονο που το ΠΔ δεν εχει εκδοθεί οπότε κανεις δεν πρόκειται να σε βεβαιώσει για το περιεχόμενο του. Ακριβώς και γι αυτόν τον λόγο θα πρεπει πιέσετε το υπουργειο να συμπεριλάβει στο άρθρο 51 τη ρήτρα οτι στο ΠΔ θα προβλέπεται η απορρόφηση των υπηρετούντων υπαλλήλων στο έμμισθο υποθηκοφυλακείο οι οποίοι θα καταλάβουν προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις που θα συσταθούν για το σκοπό αυτόν.
Έτσι οπως ειναι το άρθρο δεν ασφαλίζεστε.
Είναι από τις λίγες φορές που συμμετέχω σε διαβούλευση και δεν υπάρχει ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ που να αναφέρει το σκοπό του νομοθέτη για κάθε άρθρο.
Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν 394 ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ !!!!!:
17 ΕΜΜΙΣΘΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ
239 ΕΙΔΙΚΑ ΑΜΙΣΘΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ
138 ΜΗ ΕΙΔΙΚΑ ΑΜΙΣΘΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ
Από τα 239 ΕΙΔΙΚΑ ΑΜΙΣΘΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ τα 52 δεν έχουν υποθηκοφύλακα και τα λειτουργούν αναπληρωτές συμβολαιογράφοι.
ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΡΧΗΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ και ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΩΝ ΕΧΕΣΕΩΝ:
Ο νομός Ευρυτανίας με πληθυσμό 30.790 κατοίκους έχει τον ίδιο αριθμό υποθηκοφυλακείων (5) με τον νομό Κοζάνης με πληθυσμό 160.321 κατοίκους.
Ο νομός Φωκίδας με πληθυσμό 44.959 κατοίκους έχει τον ίδιο αριθμό υποθηκοφυλακείων (10) με τον νομό Αχαΐας με πληθυσμό 291.461 κατοίκους.
Ο νομός Ροδόπης με πληθυσμό 108.555 έχει 2 υποθηκοφυλακεία όταν ο νομός Λακωνίας με πληθυσμό 93.462 έχει 14 υποθηκοφυλακεία.
Ο νομός Ξάνθης με πληθυσμό 110.885 κατοίκους έχει 2 υποθηκοφυλακεία όταν ο νομός Αρκαδίας με 105.448 κατοίκους έχει 16 υποθηκοφυλακεία.
Ο νομός Μεσσηνίας με πληθυσμό 175.587 κατοίκους έχει 22 υποθηκοφυλακεία ενώ ο νομός Ιωαννίνων με πληθυσμό 171.315 κατοίκους έχει 7 και ο Νομός Μαγνησίας με πληθυσμό 177.654 κατοίκους έχει 8 υποθηκοφυλακεία.
Όπως όλοι αντιλαμβάνονται αυτό που μόλις περιγράφηκε δεν λύνεται με ασπιρίνες. Το πελατειακό κράτος – καρκίνωμα είναι εδώ και δεν αντιμετωπίζεται με ασπιρίνες και ντεπόν.
Ο χάρτης των υποθηκοφυλακείων θέλει ΞΗΛΩΜΑ και ΣΤΗΣΙΜΟ από ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ:
1. Κατάργηση του τριφασικού συστήματος (των 3 τύπων γραφείων) και θεσμοθέτηση ΕΝΟΣ ΤΥΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ (ΕΜΜΙΣΘΟ).
2. Την ίση μεταχείριση απέναντι σε ΟΛΟΥΣ στους πολίτες (πληθυσμιακό κριτήριο).
3. Νησιωτικό κριτήριο με ΕΜΜΙΣΘΟ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟ σε κάθε νησιωτική ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ και σε νησιά με πληθυσμό από 4.000-5.000 κατοίκους.
4. Την διασφάλιση των θέσεων του υπάρχοντος προσωπικού (υποθηκοφύλακες και υπάλληλοι) που παρά τις δυσκολίες λειτουργούν το υπάρχον σύστημα μεταγραφών και το ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ όπου υπάρχει.
5. Απλοποίηση του συστήματος υπολογισμού των τελών που πληρώνουν οι πολίτες για την καταχώριση των πράξεων και θεσμοθέτηση του e-παραβόλου.
ΕΚΤΟΣ ΑΝ Η ΤΡΟΪΚΑ ή το ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ έχουν αντίθετη ΑΠΟΨΗ, αν και δεν νομίζω λογικός άνθρωπος να έχει αντίρρηση ότι η κατάσταση δεν πάει άλλο με 394 Υποθηκοφυλακεία και πρέπει να φτάσουμε σε 100-150 βιώσιμα Υποθηκοφυλακεία.
Αναστασία μου τι θελεις να μαθεις ; Αφου δεν εχει εκδοθεί το διάταγμα ποιος να ξερει τι θα περιλαμβάνει ; Αυτο που πρεπει να επιδιωχθει ειναι στο διάταγμα αυτο (οταν κι αν εκδοθεί) να περιλαμβάνεται ρήτρα για την υποχρεωτική απορρόφηση των υπηρετούντων υπαλλήλων. Δηλαδή το 51 να συμπληρωθεί με πρόβλεψη οτι το διάταγμα που θα εκδοθεί θα περιλαμβάνει διάταξη που θα υποχρεώνει τον υπουργό να ρυθμίσει την τύχη των υπαλλήλων των αμισθων που υποχρεωτικά θα απορροφηθούν απο το έμμισθο υποθ/κειο και θα καταλάβουν προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις που θα συσταθούν για το σκοπό αυτόν.
Παρακαλώ πως θα ενημερωθούμε στο ανωτέρω προεδρικό διάταγμα που γίνεται μνεία για τους εργαζόμενους;Ευχαριστώ.
Μια διαταξη που αργησε 100 χρονια.
Ξεχασατε ομως τα μη ειδικα αμισθα υποθηκοφυλακεια…ελπιζω οχι εσκεμενα..
Πιστευω θα επαναφερετε την προταση που εχει παραληφθει.
Συνχωνευση και εμμισθοποιηση αμεσα για να δουμε καποτε Κτηματολογιο κι εμεις ως χωρα.Οι νταβαντζιδες με τα αναλογικα τα εισπρατωμενα τα εικονικα τιμολογια τις εικονικες καταστασεις μισθοδοσιας και τα εκατομμυρια ευρω της μηχανοργανωσης να τελειωσουν.
Καί μη λησμονείτε καί τα συμβόλαια ελευθέρας συμβιώσεως.-
Η μόνη περίπτωση επιβίωσης των υποθ/κείων είναι αυτή των συγχωνεύσεων αλλά και της ταυτόχρονης εμμισθοποίησής τους…έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργούν σωστά με προσωπικό που θα έχει 8ώρη εργασία και θα μπορεί να εξυπηρετεί το κοινό. Αλλά και με προϊστάμενο που θα βρίσκεται και αυτός στην υπηρεσία του, κατά τη διάρκεια της 8ώρης εργασίας του και δε θα έχει να αγχώνεται για μισθοδοσίες, ασφαλιστικές εισφορές, ΔΕΚΟ, ενοίκια….
Σωστή η διάταξη και έπρεπε από χρόνια να είχε εφαρμοστεί.
Επειδή πολλοί άμισθοι υποθηκοφύλακες βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο θα μπορούσε, προαιρετικά και εφ’ όσον το επιθυμούν, να υπαχθούν με αίτησή τους στη ρύθμιση αυτή, δηλαδή να ζητήσουν την μετατροπή του υποθηκοφυλακείου τους σε έμμισθο με την συγχώνευσή του στο πλησιέστερο έμμισθο και να καταλάβουν προσωρινά – όπως θα πρέπει να ισχύσει και για όλους τους υπαλλήλους των αμίσθων υποθ/κείων που θα καταργηθούν , συγχωνευθούν κλπ – προσωποπαγείς θέσεις που θα συσταθούν στο έμμισθο υποθηκοφυλακείο που θα υπαχθούν.
Επίσης για το προεδρικό διάταγμα που προβλέπεται να εκδοθεί θα πρέπει από τώρα να προβλεφθεί η υποχρεωτική απορρόφηση των υπηρετούντων υπαλλήλων από τα υποθηκοφυλακεία που πρόκειται να απορροφήσουν τα καταργούμενα.