Στην περίπτωση ελεύθερης συμβίωσης χωρίς σύμφωνο, η τύχη των περιουσιακών στοιχείων που έχουν αποκτηθεί μετά την έναρξη της συμβίωσης (αποκτήματα) κρίνεται κατά τις γενικές διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και σε εκκρεμείς δίκες.
Άρθρο 06:
- 2.496 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σύσταση
- 95 ΣχόλιαΆρθρο 02: Προϋποθέσεις
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 03: Άκυρο και ακυρώσιμο σύμφωνο
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 04: Επώνυμο
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 05: Σχέσεις των μερών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 06:
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 07: Λύση
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 08: Κληρονομικό δικαίωμα
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 09: Τεκμήριο πατρότητας
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 10: Επώνυμο τέκνων
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 11: Γονική μέριμνα
- 61 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ανάλογη εφαρμογή άλλων διατάξεων – Εξουσιοδοτήσεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 13: Πεδίο εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τροποποίηση διατάξεων του Αστικού Κώδικα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 15: Σύσταση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16: Σύνθεση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17: Αρμοδιότητες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Λειτουργία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19: Συνεργασία με φορείς και κοινωνικός διάλογος
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 20:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21:
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 22:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27:Άρθρο 27:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29:Άρθρο 29:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30:
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 31:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32:Άρθρο 32:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33:Άρθρο 33:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34:Άρθρο 34:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35:Άρθρο 35:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36:Άρθρο 36:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Διάθεση κατασχεθέντων, δημευθέντων προϊόντων σε Καταστήματα Κράτησης
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 40:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41: Σύσταση της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής του Σωφρονιστικού Κώδικα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42: Ενίσχυση αγροτικών φυλακών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 43: Εξ’ αποστάσεως φοίτηση κρατουμένων σε ΑΕΙ/ΤΕΙ με ηλεκτρονική επιτήρηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Τροποποίηση του άρθρου 13 του Ν. 3772/2009
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 45:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46:
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 47:
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 48:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50:
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 51:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57: Μεταβατικές διατάξεις.
- 78 ΣχόλιαΆρθρο 58: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Νοεμβρίου 2015, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
23 Νοεμβρίου 2015, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 3324 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Ως ορθόδοξοι χριστιανοί και Έλληνες εκπαιδευτικοί αισθανόμαστε οργή και αγανάκτηση για την προώθηση του συμφώνου συμβίωσης των ομόφυλων ζευγαριών, διότι η ομοφυλοφυλία αντίκειται στην διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Είναι ανεπίτρεπτο με τέτοια νομοσχέδια η Ελλάδα να γυρίζει την πλάτη της στον Θεό που την έχει ευεργετήσει πάλιν και πολλάκις. Η ιστορία το αποδεικνύει. Είναι άδικο για τα παιδιά μας να ετοιμάζουμε μια κοινωνία που προωθεί την αθεΐα και την ανηθικότητα. Έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα στη χώρα μας και μόνο αυτό μας έλειπε!! Βρισκόμαστε στη δίνη μιας πολύπλευρης κρίσης και αντί να στραφούμε στον Πλάστη και Δημιουργό μας ζητώντας τη βοήθειά Του, Τον αγνοούμε εντελώς. Τι μέλλον θα έχουμε άραγε ως ελληνική κοινωνία; Απαιτούμε να μην κατατεθεί ένας τέτοιος νόμος που δυναμιτίζει τα θεμέλιά της.
Βαλτε κατι παραπανω.Ηξερα ενα δημαρχο που σε καθε γαμο που τελουσε εδινε ρολογι στο γαμβρο και χρυσαφικο στη νυφη.
η πλήρης ισονομία των πολιτών, θα προκύψει μόνον με την αναγνώριση του πολιτικού γάμου και της αναθεώρησης του οικογενειακού δικαίου, της νομικής αναγνώρισης ταυτότητας φύλου βάση του αυτοπροσδιορισμού του ατόμου (όπως άλλωστε συστήνει το ψήφισμα της 22ης Απριλίου του Συμβουλίου της Ευρώπης και ο χαιρετισμός αυτού, τόσο μέσω των πρόσφατων συστάσεων της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου ΕΕΔΑ, όσο και με το δελτίο Τύπου του Συνήγορου του Πολίτη -μας χαροποιεί η κυβερνητική αναφορά ότι η νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου θα είναι το επόμενο σύντομα βήμα και ταυτόχρονα παρακολουθούμε στενά τη σύσταση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής-); της συνολικής αναθεώρησης του Συντάγματος και η στην πράξη προστασία της εργασίας, για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου, της εισαγωγής μαθημάτων σεξουαλικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με ισότιμη αναφορά σε σεξουαλικό προσανατολισμό και ταυτότητα φύλου, η οποία θα συνοδεύεται παράλληλα από την απαραίτητη επιμόρφωση των εκπαιδευτών σε αυτά τα θέματα, καθώς και του πώς αντιμετωπίζεται για αυτούς τους λόγους ο σχολικός εκφοβισμός – bullying.
ΟΧΙ
Με τη ρύθμιση του άρθρου 6 «επικυρώνεται» νομοθετικά η πρόσφατη θέση του Αρείου Πάγου ότι στην ελεύθερη συμβίωση μπορεί να αναζητηθούν περιουσιακές επιδόσεις μεταξύ των συμβίων με βάση τις διατάξεις για τον αδικαιολόγητο πλουτισμό. Βεβαίως παραμένει (και ορθά) προς επίλυση από τη νομολογία το ζήτημα πότε υφίσταται στις περιπτώσεις αυτές νόμιμη αιτία για τη διατήρηση του πλουτισμού από τον σύμβιο. Η σπουδή του νομοθέτη να ενσωματώσει τη νέα αυτή νομολογιακή θέση στη νομοθεσία είναι δυσεξήγητη και κατά τη γνώμη μου μη αναγκαία, μπορεί δε να οδηγήσει σε παρανοήσεις.
Η παρούσα διατύπωση προφανώς είναι όλως ανόητη. Καί θέλω να το δείτε ως ακολούθως. Τί θα πει «αδικαιολόγητος πλουτισμός»; Προφανώς είναι ο πλουτισμός άνευ προσκομίσεως απτών τεκμηρίων περί νομίμου προελεύσεώς του. Αλλά, εφ’ όσον ένα ετεροφυλοφιλικόν ή ομοφυλοφιλικόν ζεύγος συζεί άνευ συμβολαίου συμβιώσεως καί το υπογράψει εν συνεχεία, ενώ μετά υπάρξει διαμάχη, προφανώς δεν έπεται «αδικαιολόγητον πλουτισμόν» η προ του συμβολαίου περίοδος, καθώς καλλίστως το ένα μέρος μπορεί προ της υπογραφής του συμβολαίου να κληρονόμησε μέσω διαθήκης την γονικήν περιουσίαν ή να κέρδισε κάποια ποσά σε τυχηρά παίγνια ή να εργαζόταν ή να ενοικίαζεν οικίες καί καταστήματα ή να πώλησεν τμήματα της περιουσίας του κ.λ.π. καί ως εκ τούτου να είχε όλως νόμιμες πηγές πλουτισμού καί το ίδιον ακριβώς να έπραττε καί το άλλον μέρος. Άρα, η συγκεκριμένη διατύπωση προφανώς είναι όλως απαράδεκτη καί ανόητη ως έχει, εκτός εάν τροποποιηθεί ως απαιτείται, δηλαδή «αδικαιολογήτου πλουτισμού ελλείψει των νομίμων αποδείξεων καί δικαιολογητικών».-
Να προστεθεί στο τέλος το εξής εδάφιο «Αγωγές που ασκήθηκαν βάσει του άρθρου 904 του αστικού κώδικα και έχουν απορριφθεί αμετάκλητα μπορούν να ασκηθούν εκ νέου βάσει της παρούσας διάταξης, εφόσον η αξίωση δεν έχει παραγραφεί».
Το νομοσχέδιο πρέπει να συμπεριλαμβάνει άρθρο που να ρυθμίζει ρητά την παροχή άδειας παραμονής σε περίπτωση που το ένα συμβαλλόμενο μέρος του συμφώνου δεν είναι Ευρωπαίος πολίτης. Η διάταξη αυτή άλλωστε προκύπτει και από το ευρωπαϊκό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο κάθε κράτος μέλος πρέπει να διευκολύνει την παραμονή συντρόφου κάθε Ευρωπαίου πολίτη στο έδαφός του, αλλά πρέπει ούτως ή άλλως να διατυπωθεί ρητά, για να αποφευχθούν πιθανές νομικές περιπέτειες ζευγαριών.