Το σύμφωνο συμβίωσης δεν μεταβάλλει το επώνυμο των μερών. Ο καθένας μπορεί, εφόσον συγκατατίθεται ο άλλος, να χρησιμοποιεί στις κοινωνικές σχέσεις το επώνυμο του άλλου ή να το προσθέτει στο δικό του.
Άρθρο 04: Επώνυμο
- 2.496 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σύσταση
- 95 ΣχόλιαΆρθρο 02: Προϋποθέσεις
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 03: Άκυρο και ακυρώσιμο σύμφωνο
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 04: Επώνυμο
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 05: Σχέσεις των μερών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 06:
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 07: Λύση
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 08: Κληρονομικό δικαίωμα
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 09: Τεκμήριο πατρότητας
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 10: Επώνυμο τέκνων
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 11: Γονική μέριμνα
- 61 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ανάλογη εφαρμογή άλλων διατάξεων – Εξουσιοδοτήσεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 13: Πεδίο εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τροποποίηση διατάξεων του Αστικού Κώδικα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 15: Σύσταση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16: Σύνθεση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17: Αρμοδιότητες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Λειτουργία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19: Συνεργασία με φορείς και κοινωνικός διάλογος
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 20:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21:
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 22:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27:Άρθρο 27:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29:Άρθρο 29:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30:
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 31:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32:Άρθρο 32:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33:Άρθρο 33:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34:Άρθρο 34:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35:Άρθρο 35:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36:Άρθρο 36:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Διάθεση κατασχεθέντων, δημευθέντων προϊόντων σε Καταστήματα Κράτησης
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 40:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41: Σύσταση της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής του Σωφρονιστικού Κώδικα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42: Ενίσχυση αγροτικών φυλακών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 43: Εξ’ αποστάσεως φοίτηση κρατουμένων σε ΑΕΙ/ΤΕΙ με ηλεκτρονική επιτήρηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Τροποποίηση του άρθρου 13 του Ν. 3772/2009
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 45:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46:
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 47:
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 48:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50:
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 51:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57: Μεταβατικές διατάξεις.
- 78 ΣχόλιαΆρθρο 58: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Νοεμβρίου 2015, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
23 Νοεμβρίου 2015, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
18 Σχόλια 3324 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Εννοειται οτι μια συγχρονη χώρα πρέπει να δινει την δυνατότητα και την νομική προστασία στους πολίτες της ανεξαρτήτου σεξουαλικών προτιμήσεων να συμβιώνουν μαζί και να έχουν τα ιδια δικαιώματα με ολους…
η πολιτεία οφείλει στο πλαίσιο της ισονομίας, της ισοπολιτείας και των αρχών της ίσης μεταχείρισης και της μη διάκρισης, να διασφαλίσει και να κατοχυρώσει αυτά τα δικαιώματα και να ανταποκριθεί σε μια κοινωνική πραγματικότητα, όπως είναι η ανάγκη νομικής ρύθμισης των σχέσεων των ομόφυλων ζευγαριών. Αυτή την ανάγκη -σε επίπεδο όμως σχέσης και όχι σε επίπεδο οικογένειας που έχουν ήδη χτίσει κάποια από αυτά τα άτομα- έρχεται να καλύψει το σύμφωνο συμβίωσης (κάνοντας μάλιστα μια συνολική αναθεώρηση και όχι διεύρυνση του υπάρχοντος, παρωχημένου σύμφωνου συμβίωσης), αφού μέσω αυτού καλύπτονται τα κληρονομικά, τα φορολογικά, τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Είναι επομένως μια ιδιαίτερη και ιστορική ταυτόχρονα στιγμή για τη χώρα μας, το ότι κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα προόδου προς την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
ΝΑΙ ΣΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ. Αφού σχολιάζουν όλοι οι άσχετοι που δεν θα έχει η ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου καμία επίδραση στη ζωή τους και είναι βέβαιο ότι κανένας ΛΟΑΤΚΙ άνθρωπος δεν θα τους αναγκάσει με το ζόρι να συνάψουν σύμφωνο συμβίωσης μαζί τους, ας σχολιάσουμε κι εμείς που επιδρά στη ζωή μας. ΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΑΙ Με το καλό και στους γάμους που αποτελούν δέσμευση του κυβερνώντος κόμματος από το ιδρυτικό του συνέδριο.
ΝΑΙ και στην αλλαγή του οικογενειακού δικαίου άμεσα ώστε όλες οι οικογένειες να είναι ίσες.
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο συμβίωσης καθώς έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τις εντολές του Χριστού μας.
KATA TOY ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ
Εχει αναρωτηθει κανενας αραγε απο αυτους τους υποτηθεμενους που νωμηζουνε οτι <> τον κοσμο αυτα τα παιδακια που ισος ιωθετησουνε στο μελλον 2 ομοφηλοφηλοι πως θα μεγαλωσουνε και τι ερωτηματα και ποσο μπερδεμα θα δημιουργηθει στις ψυχουλες τους??? Πηστευω οτι ειναι καθαρα μια ψυχηκη αρωστια η ομοφυλοφηλια και το λεω με πολυ ΑΓΑΠΗ για ολα αυτα τα ατομα…ΟΛΟΙ ειμεθα αμαρτωλοι και δεν πρεπει απογωητευωμαστε…Να προστρεχουμε και να ψαξουμε εναν καλο ψυχιατρο <> και να ζητησουμε βοιθεια…Θεωρω και πηστευω ακραδαντα οτι Ελλαδα και οι Ελληνες ειναι ενας ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ λαος που παντα παλεμιωτανε απο πολλες χωρες του κοσμου και το ιδειο προσπαθουνε να κανουνε και τωρα να χτηπησουνε την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ…Ελπηζω – ευχωμαι και προσευχωμαι ο μοναδηκος Τριαδηκος Θεος να μας συγχωρεσει και να βοιθησει να ξεπερασουνε ολα αυτα τα προβληματα αυτα τα ιδηετερα ατομα οι ομοφυλοφηλοι και να ζητησουνε βοιθεια απο την εκκλησια μας… Σας ευχαρηστω πολυ και να με συγχωρειτε αν σας κουρασα..
ΟΧΙ
είναι νομίζω τραγικό για όσους αναζητούν σύντροφο ομόφυλο για να χτίσουν τα όνειρα της ζωής τους,όχι γιατί υπάρχει κάποια ψευτοηθική που το απαγορεύει ,αλλά διότι υποβιβάζουν την ανθρώπινη αξία τους στον καιάδα των ψυχικών συγκρούσεως,καταδικάζοντας την ψυχή τους στην μοναξιά την αγωνία ,το αδιέξοδο.Έτσι και ο προορισμό ,ο στόχος της ζωής λυμαίνεται από τα πάθη που αναπτύσονται ως δήθεν αρετές,όπου η ζωή γίνεται σαν»ξένη,φορτική»κατά τον Καβάφη.Τέλος ο νομοθέτης,άμοιρος των εξελίξεων ,φτωχός από πνευματικά επιχειρήματα,και τραγικά ανιστόρητος,απλώς διαικπαιρεώνει ένα τερατούργημα ,αδυνατώντας να προβλέψει τα απόγονα των ομοφύλων ζευγαριών και την ανατροφή τους,τον κόσμο που τον σχεδιάζει μόνο με δικαιώματα και χωρίς σεβασμό ,εν τέλει από φόβο μήπως κατηγορηθεί ως κομπλεξικός και ασύμβατος με την «πραγματικότητα»,με την»εξέλιξη»του ανθρώπου όπως έλεγαν παλαιά.Κύριε Παρασκευόπουλε τον παρόν το έχετε ήδη καπηλευθεί,χωρίζοντάς μας σε διάφορες ομάδες και μειονότητες,το μέλλον το ορέγεσθε αλλά φθάσατε ήδη στην ύβρη και πρέπει να τελειώσετε κάπου εδώ..»Εγώ φεύγω εσείς να δούμε τώρα»Ο.Ελύτης.με ευχές .π.σ
Δηλώνω την αντίθεσή μου στο σύμφωνο συμβίωσης διότι με αυτόν τον τρόπο υποβιβάζεται η ανθρώπινη φύση, εκφυλίζεται ο άνθρωπος και οδηγείται στην αυτοκαταστροφή. Το ότι κάποιες ευρωπαϊκές χώρες το έχουν αποδεχτεί δεν σημαίνει ότι εκφράζει και την πλειοψηφία των κατοίκων τους και ότι είναι και σωστό. Αποδεχόμενοι την κατάσταση αυτή την συμβίωση δηλαδή μεταξύ των ατόμων ιδίου φύλου αυτόματα οδηγούμαστε στην καταστροφή της οικογένειας. Παύουν να υπάρχουν για το παιδί τα πρότυπα πατέρας, μητέρα . Η γενίκευση της χαλαρότητας στα ήθη οδήγησε στο να απασχολεί σήμερα την κοινωνία μας και ένα τέτοιο θέμα. Εμείς σαν Έλληνες και Χριστιανοί Ορθόδοξοι οφείλουμε να φιλτράρουμε καθετί καινούριο που έρχεται από έξω και άπτεται τόσο σοβαρών θεμάτων.
ηλώνω υπεύθυνα την αντιθέση μου στο σύμφωνο συμβίωσης
ΟΧΙ
ΟΧΙ
Δηλώνω την αντίθεσή μου στο προωθούμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την επέκταση του »Συμφώνου Συμβίωσης»και στα ομόφυλα ζευγάρια.Ο νόμος αυτός αποτελεί κατάφωρη παράβαση του νόμου του Θεού και θα μεταβάλει τη Πατρίδα μας σε Σόδομα καί Γόμορα.Παρακαλώ μετά τη λήξη προθεσμίας να αποσύρει η Κυβέρνηση το νομοσχέδιο.Κι άν δέν το αποσύρει,οι βουλευτές που θα κληθούν να το ψηφίσουν,να το καταψηφίσουν.
ΟΧΙ
Στη διάταξη αυτή θα πρέπει να προστεθεί και η παράγραφος «Με συμφωνία των συζύγων ο καθένας από αυτούς μπορεί να προσθέτει στο επώνυμο του το επώνυμο του άλλου. Η προσθήκη γίνεται με κοινή δήλωση ενώπιον του ληξιάρχου και ισχύει μέχρι να ανακληθεί ενώπιον του ληξιάρχου με κοινή δήλωση των συζύγων ή με μονομερή δήλωση οποιουδήποτε των συζύγων, η οποία κοινοποιείται στον άλλο σύζυγο».
Ο λόγος είναι ο εξής :
Στο άρθρο 1388 του Α.Κ. ορίζονται τα εξής : «Με το γάμο δεν μεταβάλλεται το επώνυμο των συζύγων, ως προς τις έννομες σχέσεις τους. Στις κοινωνικές σχέσεις ο κάθε σύζυγος μπορεί, εφόσον σ` αυτό συμφωνεί και ο άλλος, να χρησιμοποιεί το επώνυμο του τελευταίου ή να το προσθέτει στο δικά του.
Με το άρθρο 28 του ν. 3719/2008 (Α΄ 241) προστέθηκε τρίτη παράγραφος στη διάταξη που ορίζει ότι «Με συμφωνία των συζύγων ο καθένας από αυτούς μπορεί να προσθέτει στο επώνυμό του το επώνυμο του άλλου. Η προσθήκη γίνεται με κοινή δήλωση ενώπιον του ληξιάρχου και ισχύει μέχρι να ανακληθεί ενώπιον του ληξιάρχου με κοινή δήλωση των συζύγων ή με μονομερή δήλωση οποιουδήποτε των συζύγων, η οποία κοινοποιείται στον άλλο σύζυγο…
Ως κοινωνικές σχέσεις θεωρούνται οι σχέσεις στις οποίες λείπει η πρόθεση της δημιουργίας εννόμων αποτελεσμάτων και οι οποίες δεν ρυθμίζονται, συνακόλουθα, από το δίκαιο (φιλικές σχέσεις, κοινωνικές συναναστροφές κλπ.). Ως έννομες σχέσεις θεωρούνται αυτές που ρυθμίζονται από το δίκαιο, δηλαδή προϋποθέτουν ή συνεπάγονται, είτε από την αρχή είτε σε μεταγενέστερη φάση, κάποια νομική ρύθμιση ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου και συνήθως αποτυπώνονται σε έγγραφα (συμβόλαια, ταυτότητες, διαβατήρια, ληξιαρχικές πράξεις κλπ., βλ. Κουνουγέρη – Μανωλεδάκη, τ. ΙΒ’, εκδ. 1998, σελ. 192-193).
Η απάλειψη από την προτεινόμενη διάταξη της σχετικής παραγράφου 3 του άρθρου 1388 ΑΚ που ισχύει για τους έγγαμους, ως προς τις έννομες σχέσεις δηλαδή των συμφωνούντων – συζύγων στα πλαίσια του συμφώνου συμβίωσης, δημιουργεί αδικαιολόγητη διάκριση σε βάρος τους, εφόσον τα τελευταία στερούνται ένα προνόμιο (δυνατότητα καταχώρισης στο επώνυμο του ενός μέρους του επωνύμου του άλλου στις έννομες και όχι μόνο κοινωνικές τους σχέσεις) το οποίο χορηγείται μόνο στους έγγαμους, χωρίς να παρατίθεται για τη διάκριση αυτή κάποια θεμιτή και εύλογη αιτιολογία, δεδομένου ότι, στα πλαίσια της ιδιωτικής βούλησης είναι απόλυτα θεμιτό και τα ζευγάρια (ομόφυλα ή ετερόφυλα) που συνάπτουν σύμφωνο συμβίωσης να επιθυμούν το ένα μέρος να προσθέτει στο επώνυμό του και το όνομα του άλλου όχι μόνο στις κοινωνικές αλλά και στις έννομες σχέσεις τους.
Φίλτατε Βασίλειε, βλέπω ενδομύχως εναντιώνεσαι προς τους ομοφυλοφίλους, διότι γράφεις «ανεξαρτήτως φύλου» καί όχι «ανεξαρτήτως μέρους», καθώς τα φύλα είναι μόνον δύο(2) «άρρεν»/»ανήρ»/»άνδρας» καί «θήλυ»/»γυνή»/»γυναίκα» καί δεν υπάρχει τρίτο φύλο.
Επίσης, φίλτατε Νικόλαε, αρκεί να γράφεται «το μέρος» ή «τα μέρη». Απλά πράγματα.-
Δηλώνω υπεύθυνα την αντιθέση μου στο σύμφωνο συμβίωσης διότι με αυτόν τον τρόπο υποβιβάζεται η ανθρώπινη φύση, εκφυλίζεται ο άνθρωπος και οδηγείται στην αυτοκαταστροφή. Ο άνθρωπος είναι <>(πρώτον δεν μπορεί να κάνει ό,τι επιθυμεί και δεύτερον σύμφωνα με τους νόμους της φύσης δύο είναι τα φύλα: άρσενικό και θηλυκό) αυτό θα πρέπει να το γνωρίζουμε όλοι. Τώρα αν κάποιες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αποδεχτεί(θα πρέπει να το ελέγξουμε αν εκφράζει την πλειοψηφία των κατοίκων εκείνων των χωρών ή όχι;;;) την κατάσταση αυτή την συμβιώση δηλαδή μεταξύ των ατόμων ιδίου φύλου αυτόματα οδηγούμαστε κατά τη γνώμη νου στην καταστροφή της οικογένειας(πατέρας, μητέρα και παιδιά…)Είναι μια άποψη κάποιων χωρών δεν σημαίνει ότι είναι και σωστή. Εμεις ως Έλληνες και Χριστιανοί Ορθόδοξοι οφείλουμε να φιλτράρουμε κάθετι κανούριο που έρχεται από έξω…Κλείνοντας μην ξεχνάμε ότι όποιος εναντιώνεται στη φύση(και κατ’επέκταση στον ίδιο τον Θεό κατά τη γνώμη μου) γρήγορα γεύεται τους καρπούς της παρακοής.
ΑΡΘΠΟ 4:
ΌΧΙ “Ο καθένας” & “ο άλλος”, αλλά: “Το κάθε μέρος” & “το άλλο μέρος”.
Καλημέρα,
ερωτηση παρότρυνση :
Το συμφωνο συμβίωσης πρέπει να έχει ασφαλιστική και εφοριακή εγκυρότητα,
ανεξαρτήτως φύλου.
Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να ασφαλίσω την άνεργη γυναίκα μου με το σύμφωνο. Ούτε κάνουμε κοινή δήλωση.
Πρεπει οπωσδήποτε να υπάρχει γάμος.
Τουτέστιν το νομοσχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ είναι μερικό και για τα ματια του κόσμου (σημαντικο βεβαίως για τους ομοφυλόφιλους)