Άρθρο 03: Άκυρο και ακυρώσιμο σύμφωνο

1. Η κατά το προηγούμενο άρθρο ακυρότητα κηρύσσεται με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Την αγωγή ασκεί, εκτός από τα μέρη, και όποιος προβάλλει έννομο συμφέρον οικογενειακής φύσης, καθώς και ο εισαγγελέας αυτεπαγγέλτως, αν το σύμφωνο αντίκειται στη δημόσια τάξη.

2.  Σε περίπτωση ελαττωμάτων της βούλησης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις για τον ακυρώσιμο γάμο. Η σχετική δικαστική απόφαση απαιτείται να γίνει αμετάκλητη.

3. Με την αμετάκλητη δικαστική απόφαση, που ακυρώνει το σύμφωνο συμβίωσης, αίρονται αναδρομικά τα αποτελέσματά του. Η ακύρωση του συμφώνου δεν επηρεάζει την πατρότητα των τέκνων.

  • 23 Νοεμβρίου 2015, 07:59 | Γιώτα

    Είναι αδιανόητο, σε μια χώρα ορθόδοξη, που έδωσαν το αίμα τους χιλιάδες άγιοι για την τριαδική Πίστι, να καταφρονείται με τέτοιον τρόπο ο Χριστός και ο Λόγος του. Εύχομαι ο Θεός να μην επιτρέψει αυτό το αίσχος.

  • 21 Νοεμβρίου 2015, 17:02 | Γρηγόριος Γιάκας μέλος Ν.Σ.Κ.

    H φράση «καθώς και ο εισαγγελέας αυτεπαγγέλτως, αν το σύμφωνο αντίκειται στη δημόσια τάξη» πρέπει να απαλειφθεί εντελώς από το άρθρο. Στα πλαίσια της φιλελευθεροποίησης του οικογενειακού δικαίου και της αναγωγής της ιδιωτικής βούλησης ως πρωταρχικού ζητήματος στο σύμφωνο συμβίωσης, η παρέμβαση του εισαγγελέα σε ζητήματα καθαρά οικογενειακής φύσης είναι ασύμβατη με την ίδια την έννοια του συμφώνου συμβίωσης. Η δε «δημόσια τάξη», έννοια που έχει καταχρηστικά χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για άρνηση (ειδικά ως προς τους ΛΟΑΤ) αναγνώρισης βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, θα πρέπει να απαλειφθεί τελείως από τη διάταξη.

    1. Η κατά το προηγούμενο άρθρο ακυρότητα κηρύσσεται με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Την αγωγή ασκεί, εκτός από τα μέρη, και όποιος προβάλλει έννομο συμφέρον οικογενειακής φύσης, καθώς και ο εισαγγελέας αυτεπαγγέλτως, αν το σύμφωνο αντίκειται στη δημόσια τάξη.

    2. Σε περίπτωση ελαττωμάτων της βούλησης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις για τον ακυρώσιμο γάμο. Η σχετική δικαστική απόφαση απαιτείται να γίνει αμετάκλητη.

    3. Με την αμετάκλητη δικαστική απόφαση, που ακυρώνει το σύμφωνο συμβίωσης, αίρονται αναδρομικά τα αποτελέσματά του. Η ακύρωση του συμφώνου δεν επηρεάζει την πατρότητα των τέκνων.

  • 20 Νοεμβρίου 2015, 11:51 | ΤΖΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ

    Διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως με το νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης και ο λόγος είναι απλός. Άλλο πράγμα το δικαίωμα επιλογής το τι κάνω στην προσωπική μου ζωή, και άλλο πράγμα να νομοθετείται δηλ. ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΏΝΕΤΑΙ
    κοινωνικά αυτή η κατάσταση που είναι σε ευθεία αντίθεση με την ίδια τη φύση του ανθρωπίνου γένους. (Δύο φύλλα γενιούνται ,αρσενικό και θηλυκό).
    Παράδειγμα : Είναι μεν ΔΙΚΑΊΩΜΑ του κανιστή να καπνίζει αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία. Πόσο μάλλον σε αυτή
    εδώ την περίπτωση που καταστρατηγείται η φυσική λειτουργία του γενετήσιου
    ενστίκτου. Εάν εισπράτουμε ως άνθρωποι τις αρνητικές συνέπειες από την παρέμβαση του ανθρώπου στην φυσική λειτουργία του περιβάλλοντος, δεν θα εισπράξουμε κάτι αντίστοιχο από την ευθεία κόντρα στην λειτουργία του ίδιου μας του εαυτού;; Τόσο απλά είναι τα δεδομένα.
    Δεν υπάρχει λοιπόν θέμα ρατσισμού ή ομοφοβίας, αλλά ανάδειξη της αλήθειας, όπως μας την διδάσκςει κάθε μέρα η ίδια η φύση. Και οπως περιορίζουμε (σωστά) τις συνέπειες του καπνίσματος ως κοινωνία, έτσι οφείλει ο νομοθέτης να περιορίσει τις συνέπειες αυτής της μη φυσικής επιλογής κάποιων ανθρώπων, και να την επιβάλει και στους υπόλοιπους.

    Ευχαριστώ..

  • 20 Νοεμβρίου 2015, 11:22 | Ι. Κ.

    Να αφαιρεθεί από την παράγραφο 1 η φράση «καθώς και ο εισαγγελέας αυτεπαγγέλτως, αν το σύμφωνο αντίκειται στη δημόσια τάξη.» ως γενικόλογη και ασαφής.

  • 20 Νοεμβρίου 2015, 10:31 | ΓΕΩΡΓΑΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

    ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΔΩΣΑΜΕ ΩΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΣΑΣ ΤΗΝ ΔΩΣΑΜΕ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ,ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΡΚΙΣΤΗΚΑΤΕ ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΕ.

  • 20 Νοεμβρίου 2015, 00:09 | κωνσταντινος δημερας

    ΟΧΙ

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 23:47 | Ελένη

    Διαμαρτύρομαι και ζητώ να μην ψηφισθεί το νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης που αφορά τα ομόφυλα ζευγάρια. Πρώτον, καθεαυτή η πράξη αντίκειται στον νόμο του Θεού για την σύσταση οικογένειας. Η ίδια η ανατομία του ανθρώπινου σώματος προτείνει τον φυσικό, και συνεπώς ορθό τρόπο ερωτικής συνεύρεσης και τεκνοποΪας, κατά την οποία το ένα γεννητικό όργανο συμπληρώνει το άλλο. Ακόμα και στα ομόφυλα ζευγάρια τηρούνται οι ρόλοι άνδρας – γυναίκα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι αποδέχονται αυτή την φόρμα αλλά την προσαρμόζουν. Δέχομαι την ελευθερία που ο ίδιος ο Θέος έδωσε στους ανθρώπους αλλά αυτη η πράξη αποτελεί βρισιά στο πρόσωπο του ανθρώπου. Η νομιμοποίηση μιας τέτοιας συμβίωσης σημαίνει ότι αυτή η επιλογή είναι εξίσου φυσική και θεμιτή με αυτήν που αφορά τα ετερόφυλα ζευγάρια και αποτελεί πρότυπο. Η πολιτεία αντί να βοηθήσει τους ανθρώπους αυτούς τους καταδικάζει σε αυτή την διεστράβλωση. Το επιχείρημα δεν είναι η ηθικολογία αλλά η ίδια η φύση.

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 20:19 | Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι

    Να αφαιρεθεί η φράση «αν το σύμφωνο αντίκειται στη δημόσια τάξη» και να μείνει μόνο πως την αγωγή ακυρότητας μπορεί να ασκεί και «ο εισαγγελέας αυτεπαγγέλτως» όπως στο άρθρο 1378 ΑΚ για την αγωγή ακυρότητας γάμου. Αλλιώς εισάγεται δυσμενής διάκριση σε βάρος του συμφώνου συμβίωσης σε σχέση με το γάμο.

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 18:19 | Στέλλα

    ΝΑΙ ΣΤΟ ΣΎΜΦΩΝΟ Προσεκτική διατύπωση ώστε να μην μπορεί να παρέμβει -για δικούς του ομοφοβικούς ενδεχομένως λόγους- κάποιος εισαγγελέας γιατί θεωρεί ότι το σύμφωνο «αντίκειται στην δημόσια τάξη» γιατί θα πέσει φωτιά και θειάφι να μας κάψει που το συνάψαμε. Οι λόγοι ακύρωσης να αντιστοιχούν αποκλειστικά και μόνο στις μη τήρηση των προϋποθέσεων για την σύναψή του.

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 18:48 | Augusto

    Στις 9 Νοεμβρίου του 2015 δόθηκε (επιτέλους) σε δημόσια διαβούλευση το πολυαναμενόμενο Σ/Ν για το σύμφωνο συμβίωσης μετά από πολλές αδικαιολόγητες, κατά την γνώμη μου, καθυστερήσεις και αναβολές. Για την ιστορία να πω ότι το θέμα της νομικής αναγνώρισης και κατοχύρωσης των LGBTQI ζευγαριών δεν είναι καθόλου πρόσφατο, μιας και ξεκίνησε το 1992 από την Ελληνική Ομοφυλοφιλική Κοινότητα με το σκεπτικό πως αφού στο Οικογενειακό Δίκαιο ο νόμος για τον πολιτικό γάμο δεν αναφέρει διαφορετικά φύλα συζύγων αλλά χρησιμοποιεί την λέξη «πρόσωπα», θα μπορούσε να επεκταθεί και στα ζευγάρια του ίδιου φύλου. Μέσα σ’ αυτά τα 23 χρόνια είδαμε να γίνονται διάφορες δειλές κινήσεις από τις εκάστοτε κυβερνήσεις – που προσανατολίζονταν περισσότερο στην πιο σύγχρονη μορφή κατοχύρωσης του συμφώνου ώστε να εξευμενίσουν τις αντιδράσεις των θρησκευτικών και συντηρητικών κύκλων. Η νέα κυβέρνηση, θέλοντας να τηρήσει τις υποσχέσεις της, εμφανίζει άλλο ένα Σ/Ν με το οποίο φιλοδοξεί να λύσει προβλήματα που δημιούργησε ο από 5/11/2008 νόμος και ιδιαίτερα την αρνητική διάκριση που εισήγαγε με τον αποκλεισμό των ομόφυλων ζευγαριών και την καταδίκη της Ελλάδας στις 7/11/2013 από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

    Κατά την γνώμη μου πολύ σωστά η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επαναφέρει το ζήτημα του συμφώνου και ελπίζω να μην καταντήσει κάτι σαν «ασκήσεις επί χάρτου» και να ζήσω ξανά μια déjà vu κατάσταση με σχέδια νόμου και προσχέδια να πηγαίνουν και να έρχονται, να περιφέρονται ως καρότο στην ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα προς άγραν ψήφων, να αποσύρονται λόγω αντιδράσεων της μη έτοιμης κοινωνίας, να ξεχνιούνται σε κάποιο συρτάρι και να ανακοινώνονται συστάσεις νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την μελέτη του νόμου, αφήνοντας μας με την αίσθηση ότι το σύμφωνο συμβίωσης χρησιμοποιείται ως «καθρεφτάκια για ιθαγενείς» και να μην προχωράει τίποτα επί της ουσίας.

    Στο μεταξύ άλλες χώρες, με πιο πρόσφατη την Ιρλανδία όπου από 16/11/2015 τα ζευγάρια του ίδιου φύλου τελούν πολιτικό γάμο, έχουν προχωρήσει άλματα μπροστά φροντίζοντας ν’ αναγνωρίσουν τα LGBTQI ζευγάρια και τα παιδιά τους ως ισότιμα μέλη της κοινωνίας τους με πολιτικό γάμο.

    Ας δούμε τι προβλέπει και τι αφήνει για τις καλένδες το νέο Σ/Ν με τίτλο «Σύμφωνο Συμβίωσης και Άλλες Διατάξεις»:
    1) Πρόκειται για συμβολαιογραφικό έγγραφο με το οποίο ρυθμίζεται η συμβίωση δύο ανθρώπων ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού (η ταυτότητα φύλου απουσιάζει) και η ισχύς του ξεκινά με την κατάθεση αντιγράφου στο ληξιαρχείο, με την προϋπόθεση ότι το ζευγάρι δεν έχει συνάψει άλλο σύμφωνο ή δεν έχει τελέσει πολιτικό γάμο (θα δούμε σε άλλο άρθρο τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τα ζευγάρια που έχουν ήδη παντρευτεί στο εξωτερικό ή βρίσκονται σε σύμφωνο συμβίωσης κατατεθειμένο σε άλλη χώρα).
    2) Τα περιουσιακά στοιχεία ρυθμίζονται στην συμβολαιογραφική πράξη ή εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του Αστικού Κώδικα που αφορούν τους συζύγους.
    3) Τεκμήριο πατρότητας. Το Άρθρο 9 αναφέρει ότι «Το τέκνο που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του συμφώνου συμβίωσης ή μέσα σε τριακόσιες ημέρες από τη λύση ή την ακύρωση του συμφώνου, τεκμαίρεται ότι έχει πατέρα τον άνδρα με τον οποίο η μητέρα κατάρτισε το σύμφωνο. Το τεκμήριο ανατρέπεται με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Τα άρθρα 1466 επ. ΑΚ, καθώς και τα άρθρα 614 επ. ΚΠολΔ, εφαρμόζονται αναλόγως.»
    Επειδή το «τεκμήριο πατρότητας» έτσι όπως είναι διατυπωμένο το άρθρο, αφορά ΜΟΝΟ ζευγάρια διαφορετικού φύλου, θα πρότεινα την αντικατάσταση του τίτλου με το «τεκμήριο γονεϊκότητας» ούτως ώστε ο μη-βιολογικό γονέας στα ζευγάρια του ίδιου φύλου (που δεν φαίνεται πουθενά να έχει σχέση με το παιδί) να αποκτά μια κάποια θεσμοθετημένη υπευθυνότητα και δέσμευση στην από κοινού ανατροφή του παιδιού και στην αντιμετώπιση των θεμάτων που αφορούν το παιδί στο σχολείο, το σύστημα υγείας, την καθημερινότητα κλπ. Σκεφτείτε, ως προς τα ανωτέρω, και την περίπτωση όπου κάτι συμβεί στον βιολογικό γονέα. Η μέριμνα του παιδιού, σε μια τέτοια περίπτωση, ανατίθεται στην οικογένεια του βιολογικού γονέα ή το αναλαμβάνει η Πρόνοια και ο μη-βιολογικός δεν έχει κανένα απολύτως δικαίωμα να αναλάβει το παιδί που μέχρι τότε μεγάλωνε. Εν κατακλείδι, το «τεκμήριο πατρότητας» εισάγει αρνητική διάκριση εφόσον αναγνωρίζεται ως προνόμιο των ετερόφυλων ζευγαριών, τα οποία μπορούν και τους δίδεται η δυνατότητα να αναγνωρίσουν ένα παιδί με άλλους νομικούς τρόπους.
    4) Γονική μέριμνα. Το Άρθρο 11 αναφέρει ότι: «1. Η γονική μέριμνα του τέκνου που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του συμφώνου συμβίωσης ή μέσα σε τριακόσιες ημέρες από τη λύση ή την ακύρωση του συμφώνου, ανήκει στους δύο γονείς και ασκείται από κοινού. Οι διατάξεις του ΑΚ για τη γονική μέριμνα των τέκνων που κατάγονται από γάμο εφαρμόζονται αναλόγως και στην περίπτωση αυτή.
    2. Αν το σύμφωνο συμβίωσης λυθεί ή ακυρωθεί, για την άσκηση της γονικής μέριμνας εφαρμόζεται αναλόγως το άρθρο 1513 ΑΚ.»
    Έτσι όπως είναι διατυπωμένο το άρθρο, η από κοινού ασκούμενη γονική μέριμνα αφορά το παιδί που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του συμφώνου συμβίωσης. Ωστόσο, δεν προβλέπεται τίποτα για τα ζευγάρια του ίδιου φύλου που ήδη έχουν αποκτήσει παιδί και εκλαμβάνονται ως μονογονεϊκές οικογένειες με τον μη-βιολογικό γονέα να μην υπάρχει από νομικής πλευράς. Θεωρούμε απαραίτητη μια διαφορετική διατύπωση ώστε να είναι εφικτό ο ένας γονέας να παιδοθετήσει (υιοθετήσει κατά την ευρεία ορολογία) το παιδί του άλλου, το λεγόμενο step adoption.
    5) Ανάλογη εφαρμογή άλλων διατάξεων – Εξουσιοδοτήσεις. Το Άρθρο 12 αναφέρει ότι: «1. Άλλες διατάξεις νόμων που αφορούν συζύγους εφαρμόζονται αναλόγως και στα μέρη του συμφώνου, εφόσον δεν υπάρχει διαφορετική ειδική ρύθμιση στον παρόντα ή άλλο νόμο.
    2. Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου απαιτείται η έκδοση προεδρικού διατάγματος μετά από πρόταση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης εντός έξι μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, με το οποίο ρυθμίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η έκταση εφαρμογής των διατάξεων του εργατικού δικαίου και του δικαίου κοινωνικής ασφάλισης που αφορούν συζύγους, στα μέρη του συμφώνου.»

    Τον Νοέμβριο 2013 η πρόταση νόμου που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή περιελάμβανε την εξής διατύπωση (άρθρο 12):«Διατάξεις δημοσιοϋπαλληλικού, εργατικού, ασφαλιστικού, συνταξιοδοτικού, φορολογικού και δημοσιονομικού δικαίου που αναφέρονται σε συζύγους εφαρμόζονται αντιστοίχως και στα πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης. Οι αρμόδιοι φορείς δημοσιοϋπαλληλικού, εργατικού, ασφαλιστικού, συνταξιοδοτικού, φορολογικού και δημοσιονομικού δικαίου που σχετίζονται με την εφαρμογή των ως άνω διατάξεων, υποχρεούνται στην ίση και απολύτως ισότιμη μεταχείριση των προσώπων που έχουν συνάψει σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης με τα πρόσωπα που έχουν τελέσει γάμο.»
    Επειδή η διατύπωση περί δημοσιοϋπαλληλικού, φορολογικού και δημοσιονομικού δικαίου έχει πάει περίπατο στο σημερινό Σ/Ν, όπως και η πρόταση για «ίση και απολύτως ισότιμη μεταχείριση» όσων έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης σε σχέση με τους παντρεμένους και το μπαλάκι έχει πεταχτεί στον υπουργό Εργασίας και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, θεωρώ ότι απαιτείται ρητή αναφορά σε φορολογικά, κληρονομικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά κλπ δικαιώματα ώστε η εφαρμογή του νόμου να είναι ξεκάθαρη από τους αρμόδιους φορείς, έτσι όπως ορίζουν οι διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού, εργατικού, ασφαλιστικού, συνταξιοδοτικού, φορολογικού και δημοσιονομικού δικαίου, και να μην άπτονται της διακριτικής ευχέρειας του εκάστοτε Υπουργού Εργασίας, ο οποίος θα κόψει την πίτα των δικαιωμάτων αυτών κατά το δοκούν.

    6) Πεδίο εφαρμογής. Το Άρθρο 13 αναφέρει ότι: «Ο νόμος αυτός εφαρμόζεται σε κάθε σύμφωνο συμβίωσης, εφόσον τούτο καταρτίζεται στην Ελλάδα ή ενώπιον ελληνικής προξενικής αρχής.»
    Τον Νοέμβριο 2013, η πρόταση νόμου που είχε καταθέσει ο Σύριζα στη Βουλή περιελάμβανε τα εξής στο άρθρο 13:«Οι συμβληθέντες στο σύμφωνο συμβίωσης έχουν δικαίωμα στη χορήγηση άδειας διαμονής ως σύντροφοι συμβιούντες με Έλληνα πολίτη, πολίτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή νομίμως διαμένοντα αλλοδαπό, με ανάλογη εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων για τους έγγαμους συντρόφους. Οι αρμόδιοι για την εφαρμογή των ως άνω διατάξεων φορείς, υποχρεούνται στην ίση και απολύτως ισότιμη μεταχείριση των προσώπων που έχουν συνάψει σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης με τα πρόσωπα που έχουν τελέσει γάμο.» Το σημερινό νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει καμία διάταξη που να αναφέρεται ρητά στη χορήγηση άδειας διαμονής σε αλλοδαπούς συντρόφους Ελλήνων υπηκόων. Το άρθρο δείχνει ν’ αγνοεί επιτακτικά περιπτώσεις ζευγαριών του ίδιου φύλου που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή έχουν τελέσει πολιτικό γάμο σε άλλη χώρα, εν αντιθέσει με τα παντρεμένα ετερόφυλα ζευγάρια ο γάμος των οποίων αναγνωρίζεται ΠΑΝΤΟΥ και χωρίς κανένα πρόβλημα. Εν ολίγοις, ζευγάρι που έχει τελέσει γάμο σε Αγγλία ή Καναδά θα είναι υποχρεωμένο να διαλύσει τον γάμο του και να ακυρώσει το σύμφωνο που έχει ήδη και να συνάψει το κατώτερο ελληνικό σύμφωνο συμβίωσης αν για κάποιο λόγο θελήσει να εγκατασταθεί στην Ελλάδα; Αν έχουν ήδη παιδιά, πώς αυτά προστατεύονται; Οι υπήκοοι τρίτων χωρών υπόκεινται στο καθεστώς που ισχύει σήμερα. Δηλαδή, ο πολίτης τρίτης χώρας που συνάπτει σύμφωνο συμβίωσης με έλληνα ή ελληνίδα παίρνει άδεια παραμονής για έναν χρόνο και δεν αναφέρεται πουθενά αν αυτή η άδεια θα ανανεωθεί ή αν μπορεί να ισχύσει επ’ αόριστον. Ωστόσο, δεν λαμβάνεται υπόψη η ανασφάλεια που μπορεί να δημιουργηθεί στο ζευγάρι και σαφώς το Ελληνικό Κράτος δεν δείχνει την δέουσα ευαισθησία στην περίπτωση όπου το ζευγάρι αποκτήσει παιδί. Όλα άπτονται στις βουλές και τις αρμοδιότητες του Υφυπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής.

    7) Αφού ακολουθούν μερικές δεκάδες άλλων άρθρων και άλλων διατάξεων, φτάνουμε στο Άρθρο 52 που αναφέρει τα εξής: «Πρόσωπα του ίδιου ή άλλου φύλου τα οποία έχουν τελέσει γάμο ή σύμφωνο συμβίωσης που προβλέπεται από το δίκαιο του τόπου τέλεσής του, με μέλη διπλωματικών αποστολών, μέλη έμμισθων προξενικών αρχών, καθώς και υπαλλήλους διεθνών οργανισμών που έχουν την Έδρα τους ή Γραφείο στην Ελλάδα, θεωρούνται μέλη της οικογένειας αυτών για τους σκοπούς της εφαρμογής της Σύμβασης της Βιέννης για τις Διπλωματικές Σχέσεις, της Σύμβασης της Βιέννης για τις Προξενικές Σχέσεις, και των κατά περίπτωση Συμφωνιών Έδρας και συναφών διεθνών συμφωνιών, αντιστοίχως, εφόσον έχουν ανακοινωθεί καταλλήλως από το Κράτος αποστολής ή τον διεθνή οργανισμό.»
    Εν ολίγοις, αναγνωρίζονται ως μέλη οικογένειας οι σύντροφοι ατόμων που ανήκουν στο διπλωματικό σώμα ή είναι μέλη διεθνών οργανισμών με έδρα ή γραφείο στην Ελλάδα, αλλά το ελληνικό κράτος ζητά από τα υπόλοιπα ζευγάρια που έχουν παντρευτεί η συνάψει σύμφωνο συμβίωσης στο εξωτερικό να το διαλύσουν και να προσανατολιστούν στη σύναψη του ελληνικού, με ότι και αν αυτό δημιουργήσει στα ζευγάρια και κατά παραβίαση κάθε αρχής περί ίσης μεταχείρισης.
    Να προσθέσω εδώ ότι από τον Σεπτέμβριο του 2011 ισχύει η κοινή υπουργική απόφαση 23443 μεταξύ των Υπουργείων Εσωτερικών, Εξωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Προστασίας του Πολίτη με θέμα: «Καθορισμός του τύπου άδειας διαμονής που χορηγείται σε υπηκόους τρίτων χωρών, συντρόφους πολίτη της Ε.Ε. ή Έλληνα, με τον οποίο διατηρούν σταθερή σχέση προσηκόντως αποδεδειγμένη» (http://www.ypes.gr/UserFiles/f0ff9297-f516-40ff-a70e-eca84e2ec9b9/apof23443_07092011.pdf) και έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ Β’ 2225/04/10/2011 (http://www.metanastefsi.net/uploads/7/6/8/3/7683554/23443-2011.pdf) . Σύμφωνα με αυτή την υπουργική απόφαση, που υπογράφεται από τους Π. Κουκουλόπουλο, Σ. Λαμπρινίδη, Γ. Κουτρουμάνη και Χ. Παπουτσή, αναγνωρίζεται σαφέστατα ο γάμος και το σύμφωνο συμβίωσης που τελέστηκαν στο εξωτερικό, τη στιγμή που τα ζευγάρια του ίδιου φύλου που είναι έλληνες και ελληνίδες και ζουν στην Ελλάδα δεν είχαν καμία απολύτως προστασία και νομική κατοχύρωση.
    Κλείνοντας αναφέρω ότι η λήψη θετικών μέτρων για μια θεσμοθετημένη ρύθμιση των σχέσεων των ΛΟΑΤΚΙ ζευγαριών και των παιδιών τους κρίνεται αναγκαία για την εξάλειψη των διακρίσεων και την ισότητα στην μεταχείριση. Είναι ένα πάγιο, διαρκές και επιτακτικό αίτημα μας που θα οδηγήσει σε θετικά βήματα, θα θέσει την πολιτική σκηνή και τα κόμματα προ των ευθυνών τους και θα δημιουργήσει σταθερές βάσεις για τον σεβασμό όλων των σχέσεων ανεξάρτητα από σεξουαλικούς προσανατολισμούς και ταυτότητες φύλου.http://ouraniotoksofamilies.blogspot.gr/2015/11/blog-post_17.html

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 17:31 | ΛΑΓΟΠΑΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Διαφωνω με το συμφωνω συμβιωσης. Ο Χ Ι!

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 16:47 | ΑΝΤΩΝΙΑ ΒΛΑΧΟΥ

    ΌΧΙ!ΟΧΙ!ΟΧΙ!διαφωνω στο συμφωνω συμβιωσης.

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 15:50 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Σ

    ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΟΛΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ. ΕΙΜΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟΤΑΤΕΣ.

  • OXI!!!

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 14:32 | Δόλγυρας Χαρ.

    ΟΧΙ

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 09:27 | ΜΑΡΙΑ

    Η μεγαλύτερη παρανόηση του ανθρώπου είναι να παραβιάζει τη φύση του, η οποία είναι αυτή που του έδωσε ο Θεός. Ο μεγαλύτεος παραλογισμός του ανθρώπου είναι να πάει κόντρα στο θέλημα του Θεού. Είναι φοβερό το να εμπαίζουμε με το Θεό. Ας λυπηθούμε τους εαυτούς μας και τα παιδιά μας!!!!!

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 01:05 | Αργυριος Γιαλαντζης

    ΟΧΙ στο συμφωνο συμβιωσης ομοφυλοφιλων.Οπως δηπωτε ο καθενας ειναι ελευθερος να ζει και να κανει οτι θελει στην ζωη του αλλα να μην ενωχλει και προσβαλει τους συνανθρωπους του.Θα δημιουργηθει πηστευω μεγαλο προβλημα και πολλα ερωτηματηκα στις ψυχες των μικρων παιδιων μας.Καλη φωτηση σε ολους μας.

  • 18 Νοεμβρίου 2015, 23:49 | Αναστασια

    Διαφωνώ με το σύμφωνο συμβίωσης

  • Θεωρούμε πως πρέπει να αφαιρεθεί η φράση: «αν το σύμφωνο αντίκειται στη δημόσια τάξη». Είναι αδύνατο να φανταστούμε με ποιο τρόπο μπορεί να αντίκειται στη δημόσια τάξη η ρύθμιση της συμβίωσης δύο ανθρώπων.

    Δεύτερη παρατήρηση: στην παράγραφο 3, πρέπει η λέξη «πατρότητα» να αλλάξει με τη λέξη γονεϊκότητα, που καλύπτει με ακρίβεια και σαφήνεια και τους δύο γονείς. Περαιτέρω, θεωρούμε ότι ακριβώς επειδή το σύμφωνο συμβίωσης ως νόμος έρχεται να καλύψει προβλήματα διάκρισης, η μη έμφυλη γλώσσα, δίνει ακόμη περισσότερο τη κατεύθυνση της κατάργησης των διακρίσεων, τόσο λόγω φύλου, όσο και λόγω ταυτότητας φύλου. Συνεπώς, εφόσον η λέξη γονεϊκότητα καλύπτει με απολύτως σαφή τρόπο και τους δύο γονείς, αυτή είναι η ορθή.

    Εκ μέρους του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ),
    Μαρίνα Γαλανού.

  • 17 Νοεμβρίου 2015, 12:21 | Ιωάννα, φοιτήτρια Νομικής

    Όχι στο σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλοφίλων.

  • 16 Νοεμβρίου 2015, 21:31 | Λία

    Διαφωνώ με το Σύμφωνο Συμβίωσης.

  • 16 Νοεμβρίου 2015, 21:09 | Κώστας

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ με το Σύμφωνο συμβίωσης. Και λυπούμαι βαθύτατα για την κατάντια της Ελλάδας.

  • 16 Νοεμβρίου 2015, 16:47 | ANDREAS

    ΟΧΙ

  • 16 Νοεμβρίου 2015, 13:03 | Simela

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο συμβίωσης καθώς έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τις εντολές του Χριστού μας.

  • 16 Νοεμβρίου 2015, 02:26 | Ειρήνη

    ΟΧΙ!

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 20:20 | Παπαζαφειροπούλου Άννα

    Είμαι πολύτεκνη μητέρα και εκπαιδευτικός 25 χρόνια και τα τέσσερα παιδιά μου είναι φοιτητές. Αυτό το μέτρο που θέλετε να περάσετε το βρίσκω καταστροφικό.Τα χρόνια αυτά που βρίσκομαι στο σχολείο συνδέομαι στενά με τους μαθητές μου. Οι αξίες των παιδιών καταρρέουν και σ’αυτό έχουμε ευθύνη όλοι μας.
    Όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη μια φυσιολογική οικογένεια για να αναπτυχθούν σαν προσωπικότητες και να μεγαλώσουν έχοντας το πρότυπο της μητέρας, του πατέρα ή του παππού και της γιαγιάς αν είναι τυχερά και γνωρίσουν. Ξέρουν μεγαλώνοντας οτι έχουν τα χαρίσματά τους και τις κλίσεις τους. Η προίκα του κάθε ανθρώπου είναι η οικογένειά του όσο ταπεινής καταγωγής κι αν είναι. Άν έχεις νοιώσει στη ζωή σου αγάπη και ενωμένη οικογένεια έχεις ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για να ξεκινήσεις τη ζωή σου, ν’ αντέξεις τις δυσκολίες και να είσαι ψυχικά υγιείς. Κι αυτό δεν αναγράφεται σε κανένα συμβόλαιο. Πόσο έτοιμη θα είναι σε λίγο η ελληνική κοινωνία για να αντιμετωπίσει τη σύγχυση που θα έχουν κάποια αθώα πλάσματα που θα έχουν βρεθεί με δύο μαμάδες ή μπαμπάδες? Γνωρίζεται ότι στην Αμερική τα παιδιά με ομοφυλόφιλους γονείς κάνουν συμμαχία και στρέφονται δικαστικά ενάντια στους γονείς τους γιατί απέκτησαν ψυχολογικά προβλήματα?

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 16:21 | Θεοφόρος

    ΟΧΙ

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 09:22 | Augusto

    Από όλες τις σχετικές έρευνες των ψυχολογικών και παιδιατρικών εταιρειών στις ΗΠΑ και την Ε.Ε. επιβεβαιώνεται ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν από γκέι ζευγάρια δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερα προβλήματα σε σχέση με τα παιδιά από «φυσιολογικές» οικογένειες και εμφανίζουν, στατιστικά, τις ίδιες προοπτικές ισορροπημένης ανάπτυξης με τα παιδιά των ετερόφυλων ζευγαριών. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι διασφαλίζεται από τον νόμο μια σταθερή και αναγνωρισμένη σχέση με τους ομοφυλόφιλους γονείς τους.
    Οταν μεγαλώνουν σε ένα ανεκτικό πολιτισμικό και κοινωνικό περιβάλλον, όταν δεν αφομοιώνουν τη γνωστή ομοφοβική βία, τότε καμιά ρατσιστική προκατάληψη δεν μπορεί να δηλητηριάσει τη ζωή αυτών των παιδιών.
    Ορισμένες πιο ειδικές μελέτες μάλιστα δείχνουν ότι αυτά τα παιδιά επιδεικνύουν πολύ μεγαλύτερη ανοχή σε κάθε τι διαφορετικό και ευχέρεια στην αναγνώριση των ιδιαίτερων κοινωνικών ρόλων. Με άλλα λόγια, η μεγάλη αγάπη και το ενδιαφέρον που δέχονται από τους αντισυμβατικούς γονείς τους τούς επιτρέπουν να ξεπερνούν τα προβλήματα που τους δημιουργεί το κοινωνικό τους περιβάλλον.
    Οσο για την ανεπιβεβαίωτη εικασία –που ακούγεται ως απειλή- ότι αυτά τα παιδιά, δεδομένων των «μη φυσιολογικών» προτύπων που αφομοιώνουν, είναι μοιραίο να γίνουν κι αυτά ομοφυλόφιλοι όταν μεγαλώσουν, οι περισσότεροι ειδικοί μάς υπενθυμίζουν πονηρά ότι η πλειονότητα των ομοφυλόφιλων ανδρών και γυναικών γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε οικογένειες με ετερόφυλους «φυσιολογικούς» γονείς.

  • 13 Νοεμβρίου 2015, 00:02 | Γεώργιος-Χαράλαμπος Κατρακίλης

    Περί της υιοθεσίας τέκνων εξ ομοφυλοφίλων, υπάρχουν μελέτες εκ των ξένων κρατών περί δυσμενών συνεπειών ως προς την ψυχικήν υγείαν τους καί προκαλούνται αντιδράσεις. Άρα, έως της υπάρξεως αντιστοίχων ιεξοδικών Ελληνικών μελετών επί του θέματος, επιβάλλεται η απαγόρευση της υιοθεσίας εκ των ομοφυλοφίλων. Επίσης, υπάρχει καί το θέμα της τεχνητής γονιμοποιήσεως μέσω των παρενθέτων μητέρων εξ ομοφυλοφίλων, επιβαλλομένης σχετικής νομικής απαγορεύσεως επί του θέματος. Επί τέλους, ο Πλάτωνας είπεν ότι «πάσα τε επιστήμη, χωριζομενη δικαιοσύνης καί της άλλης αρετής, πανουργία ου σοφία φαίνεται» δηλαδή «καί κάθε επιστήμη, όταν χωρίζεται από την δικαιοσύνη καί την άλλην αρετήν, φαίνεται πανουργία, όχι σοφία», ενώ καί ο τύραννος των Συρακουσίων Διονύσιος ο Πρεσβύτερος, τα έτη 405-367π.α.χ.χ., ενώ κυβερνούσε κάποια έτη, έφθασεν η μητέρα του καί ζήτησεν εκ του υιού της, την άδειαν περί του γάμου της με κάποιον νεαρόν, ούσα χήρα ήδη από ετών. Τότε, ο υιός της Διονύσιος ο Πρεσβύτερος, της απήντησεν παροιμιωδώς: «Μητέρα, με τα όπλα μπορεί να κατέλυσα τους πατρίους νόμους καί να έγινα τύραννος, όμως αδυνατώ με τα όπλα να καταλύσω καί τους νόμους της φύσης» καί απέρριψε το αίτημά της. Επομένως, έτσι θα πρέπει να σκεπτόμαστε στα διάφορα θέματα, μακράν των αχρήστων ηθικολογιών. Τα συμπεράσματα δικά σας.-

  • 12 Νοεμβρίου 2015, 02:46 | Σταυρόπουλος Μιλτιάδης

    Ο νόμος αφήνει την δυνατότητα σε ομοφυλόφιλους, να κάνουν σύμφωνο συμβίωσης, στη συνέχεια εικονικό «χωρισμό» (διάλυση του συμφώνου)
    και μετά να υιοθετήσει ο ένας ή και οι δύο τους παιδιά, και μετά να «ξανασμίξουν» και πάλι ως ομοφυλόφιλοι. είτε κάνοντας νέο σύμφωνο συμβίωσης είτε ζώντας χωρίς σύμφωνο, μαζί με τα παιδιά

    Επί τέλους
    τα παιδιά δεν είναι κατοικίδια.

    Πρέπει ο νόμος να απαγορεύει την τέλεση του συμφώνου μεταξύ ομοφυλόφιλων αν έστω και ένας τους έχει παιδί.

    Βλέπετε σε πόσα προβλήματα μας βάζει η αχαλίνωτη ανηθικότητα;;;

  • 12 Νοεμβρίου 2015, 00:09 | ΦΑΝΗ

    ΕΙΜΑΙ 100% ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΟΔΟΜΙΣΜΟΥ.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
    ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ, ΣΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΙΣΧΥ ΜΕ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΥΠΠΕΘ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΩΝ;;;

    Ή ΣΤΡΑΒΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΥΑΛΟΣ, Ή ΣΤΡΑΒΑ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΜΕ…!!!

    ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ!

    ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ…!!!

    ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΔΩΣΑΜΕ ΩΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΣΑΣ ΤΗΝ ΔΩΣΑΜΕ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ,ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΡΚΙΣΤΗΚΑΤΕ ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΕ.

    ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΣΑΣ.
    ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΝΑΛΑΒΑΤΕ.
    ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ.
    ΑΠΟ ΛΟΓΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΧΟΡΤΑΣΕΙ.

  • 11 Νοεμβρίου 2015, 21:48 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΟΓΙΑΝΤΖΗΣ

    ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΣΚΟΘΝ ΤΑ ΜΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ

  • 11 Νοεμβρίου 2015, 16:24 | ΝΤΑΝΑ ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ με το Σύμφωνο Συμβίωσης Oμοφυλοφίλων .
    Δεν καταδικάζω ή απορρίπτω τα λίγα αυτά άτομα που έχουν πορεία ζωής διαφορετική από αυτή των πολλων ανθρώπων, αλλά καταδικάζω τήν ψήφιση ενός τέτοιου Νομοσχεδίου, που καταρρακώνει και γελοιοποιεί την ανθρώπινη αξιοπρέπεια στο σύνολό της.
    Εσείς οι αντιπρόσωποι του Ελληνικού λαού ανέχεστε τα δικά σας παιδιά και εγγόνια να είναι ομοφυλόφυλα;Θα πηγαίνατε στο γάμο τους;Θα είσαστε υπερήφανοι για τους …νεονύμφους;Θα κάνατε γαμήλια δεξίωση; Θα έτρεχαν δάκρυα από χαρά στα μάτια σας για το καινούριο σπιτικό που ανοίγει; Σίγουρα ΟΧΙ.
    Τότε γιατί ψηφίζετε κάτι που αντίκειται στους νόμους της ανθρώπινης φύσης μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσετε την κομματική σας γραμμη; Ποιος καθορίζει την κομματική σας γραμμη;Στείρα και μονολιθική υπακοή στην κομματική γραμμή πρεπει να επιδείξετε ή σεβασμό στην κοινή ανθρώπινη λογική και φύση; Εσείς που ανήκετε ,στα έλλογα όντα ή στα ανόητα και γι’ αυτό πειθήνια όργανα του κομματος;

  • 11 Νοεμβρίου 2015, 00:49 | Α

    Έχετε μπερδέψει τις προτεραιότητες αυτού του τόπου… Άρα ή δεν έχετε μυαλό (που δεν το έχετε αποδείξει έως τώρα) ή εκτελείτε εντολές διεφθαρμένες… Θα έρθει στιγμή όμως που θα κάνετε κι εσείς Ταμείο….

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:04 | Σάκης Λουλούδης

    Πρέπει να ορίζεται το πλαίσιο δυνατότητας άσκησης αγωγής ακύρωσης συμφώνου συμβίωσης από τους Συμβολαιογράφους. Είναι πολύ γενικό και αόριστο το να “αντίκεται στην δημόσια τάξη”.

    Στο άρθρο περί ακυρότητας πρέπει να προστεθεί διάταξη για την ληξιαρχική καταχώριση της αμετάκλητης δικαστικής απόφασης με την οποία ακυρώνεται το σύμφωνο.

  • Ο εισαγγελέας πρέπει να έχει σαφώς καθορισμένο πλαίσιο δυνατότητας άσκησης αγωγής ακύρωσης συμφώνου συμβίωσης, περιοριζόμενο αποκλειστικά και μόνο στα στοιχεία των προϋποθέσεων για την σύναψή του που μπορεί να μην έχουν τηρηθεί. Όχι να μπορεί να παρεμβαίνει γενικά και αόριστα όταν το σύμφωνο “αντίκεται στην δημόσια τάξη”. Δημόσια τάξη για το σύμφωνο συμβίωσης είναι όσα ορίζει το νομοσχέδιο και μόνον.

    Στο άρθρο περί ακυρότητας πρέπει να προστεθεί διάταξη για την ληξιαρχική καταχώριση της αμετάκλητης δικαστικής απόφασης με την οποία ακυρώνεται το σύμφωνο