Με την επιφύλαξη των άρθρων 27 και 28 παρ. 2 του παρόντος Βιβλίου, η ΑΕΠΠ αποφασίζει να κηρύξει την ακυρότητα συναφθείσας σύμβασης εάν διαπιστώσει ότι:
(α) η αναθέτουσα αρχή έχει αναθέσει τη σύμβαση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά παράβαση των ευρωπαϊκών και εθνικών κανόνων δημοσίων συμβάσεων· ή
(β) σε περίπτωση που δεν τηρήθηκε η υποχρέωση αναστολής της σύναψης σύμφωνα με το άρθρο 20· ή
(γ) σε περίπτωση σύναψης συμφωνίας – πλαισίου και εφαρμογής δυναμικού συστήματος αγορών, ή, σε περίπτωση σύναψης συμφωνίας – πλαισίου και εφαρμογής δυναμικού συστήματος αγορών, όταν παραβιάζονται οι υποχρεώσεις που προκύπτουν είτε από τις περιπτώσεις (α) και (β) της παραγράφου 2, την περίπτωση (α) της παραγράφου 4, τις παραγράφους 5 και 6 του άρθρου 33 και την παράγραφο 5 του άρθρου 39 είτε από τις περιπτώσεις (α) και (β) της παραγράφου 2, την περίπτωση (α) της παραγράφου 4, τις παραγράφους 5 και 6 του άρθρου 288 και την παράγραφο 5 του άρθρου 291, κατά περίπτωση.
Αρχική ΒΙΒΛΙΟ IV. ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝΆρθρο 25 – Κήρυξη ακυρότητας της σύμβασης
Άρθρο 25 – Κήρυξη ακυρότητας της σύμβασης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Πεδίο εφαρμογής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 02 – Προστασία κατά την ανάθεση δημοσίων συμβάσεωνΆρθρο 02 – Προστασία κατά την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Σύσταση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – Συγκρότηση της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – Λειτουργική ανεξαρτησία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Οικονομική Αυτοτέλεια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 07 – Πειθαρχικός ΈλεγχοςΆρθρο 07 – Πειθαρχικός Έλεγχος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 08 – Πειθαρχική ΔιαδικασίαΆρθρο 08 – Πειθαρχική Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Συνεδριάσεις της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 10 – Οργάνωση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών ΠροσφυγώνΆρθρο 10 – Οργάνωση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 – Κανονισμός Λειτουργίας της ΑΕΠΠΆρθρο 11 – Κανονισμός Λειτουργίας της ΑΕΠΠ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 – Αρμοδιότητες Προέδρου της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών ΠροσφυγώνΆρθρο 12 – Αρμοδιότητες Προέδρου της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13 – Προσωπικό – Οργανισμός της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών ΠροσφυγώνΆρθρο 13 – Προσωπικό – Οργανισμός της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 – Νομική ΥπηρεσίαΆρθρο 14 – Νομική Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Έκθεση πεπραγμένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Δικαίωμα άσκησης προσφυγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Προθεσμία άσκησης της προσφυγής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Άσκηση προσφυγής – Άσκηση παρέμβασης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Παράβολο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – Ανασταλτικό αποτέλεσμαΆρθρο 20 – Ανασταλτικό αποτέλεσμα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Διαδικασία εξέτασης της προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Προσωρινά μέτρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Διαδικασία λήψης απόφασης – συνέπειες αποφάσεων ΑΕΕΠ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Αξίωση αποζημίωσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Κήρυξη ακυρότητας της σύμβασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Κήρυξη ακυρότητας – ΔιαδικασίαΆρθρο 26 – Κήρυξη ακυρότητας – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Δυνατότητα μη κήρυξης ακυρότητας της σύμβασης. Επιτακτικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος – Εναλλακτικές κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 – Συνέπειες κήρυξης ακυρότητας της σύμβασηςΆρθρο 28 – Συνέπειες κήρυξης ακυρότητας της σύμβασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Δικαστική προστασία στο πεδίο που προηγείται της σύναψης της σύμβασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 – Αξίωση αποζημίωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 – Συνεργασία των ελληνικών αρχών με την Ευρωπαϊκή ΕπιτροπήΆρθρο 31 – Συνεργασία των ελληνικών αρχών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 33 – Καταργούμενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Απριλίου 2016, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Απριλίου 2016, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο_ ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 46 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
ΑΡΘΡΑ 25 ΈΩΣ 28: ΠΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΗΡΥΞΗ ΑΚΥΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
• Η ρύθμιση για ΚΗΡΥΞΗ ΑΚΥΡΟΤΗΤΑΣ συναφθείσας σύμβασης με απόφαση της ΑΕΠΠ, υπό τον τελικό δικαστικό έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας, εμφανίζεται προβληματική, στο βαθμό που ένα διοικητικό όργανο εξοπλίζεται με την εξουσία να επέμβει σε συσταθείσα συμβατική σχέση και να ανατρέπει εξ αρχής τα αποτελέσματα της, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη ότι:
• (α) Η προδικαστική προσφυγή είναι μια διαδικασία διοικητικής επίλυσης μιας διαφοράς στο ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ανάθεσης μιας σύμβασης και όχι μετά την σύναψή της.
• (β) Η ισχύουσα ρύθμιση του άρθρου 8 του ν. 3886/2010 προβλέπει την ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ σχετικά με την κήρυξη ακυρότητας μιας συναφθείσας σύμβασης για τους ίδιους -περιοριστικά αναφερόμενους- λόγους όπως και στο παρόν ν/σ, από το κατά τις γενικές διατάξεις ΑΡΜΟΔΙΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ και ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ των ενδιαφερομένων θεσπίζει ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ, η οποία δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα, εκτός αν γίνει δεκτό αίτημα προσωρινής διαταγής και ορίζει ρητά ότι αν γίνει δεκτή η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων μπορεί να ΔΙΑΤΑΞΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ.
Σε όλα τα άρθρα του Βιβλίου IV χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο όρος «αναθέτουσα αρχή». Στα άρθρα 25 και 26 και σε πλήρη αντίθεση του συνόλου του πνεύματος του νομοθετήματος, το οποίο δομείται στην κατεύθυνση της σαφούς διάκρισης μεταξύ αναθετουσών αρχών και αναθετόντων φορέων, στα άρθρα 25 και 26 του Παρόντος γίνεται παραπομπή σε διατάξεις του Βιβλίου ΙΙ, που αφορούν αναθέτοντες φορείς και συγκεκριμένα στα άρθρα 288 (παρ. 2 περ. α και β, παρ. 4 περ α, παρ. 5 και 6). Ωστόσο, η εν λόγω καταγραφή δημιουργεί την πεποίθηση ότι τέθηκαν εκ παραδρομής, διότι αντίκεινται στο κατά τα ανωτέρω πνεύμα του νομοθετήματος.
Το γεγονός άλλωστε, ότι στο άρθρο 291 δεν υφίσταται παράγραφος 5, καταδεικνύει την κατά τα ανωτέρω παραδρομή.
Προς αποφυγή δε πρόκλησης σύγχυσης κατά την εφαρμογή των διατάξεων, κρίνεται σκόπιμη η απαλοιφή των εσφαλμένων παραπομπών.
Ι. Μάργαρης
Αντιπρόεδρος ΔΣ, ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.
Σχόλιο της ΔΕΗ Α.Ε.
Οι χρόνοι για την άσκηση αιτήσεων αναστολής /ακυρώσεως ενώπιον του ΣτΕ ακόμη και εάν θεωρηθούν δεσμευτικοί και όχι ενδεικτικοί ( κάτι που δεν προκύπτει από το κείμενο το οποίο δεν προβλέπει συνέπειες σε περίπτωση υπέρβασής τους ) δημιουργούν ανυπέρβλητα προβλήματα και καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς της ΔΕΗ , που συνακόλουθα θα οδηγήσουν σε καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων για την ηλεκτροδότηση της χώρας και σε ανεπίτρεπτο και αθέμιτο προβάδισμα των ανταγωνιστών της που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ενέργειας.
Νικόλαος Αραβαντινός
Γενικός Διευθυντής Υποστηρικτικών Λειτουργιών ΔΕΗ Α.Ε.