1. Κάθε οικονομικός φορέας που έχει συμφέρον να του ανατεθεί συγκεκριμένη σύμβαση του νόμου αυτού και έχει υποστεί ή ενδέχεται να υποστεί ζημία από εκτελεστή πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής κατά παράβαση της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της εσωτερικής νομοθεσίας, υποχρεούται, πριν από την υποβολή των προβλεπόμενων στον Τίτλο 3 ένδικων βοηθημάτων, να ασκήσει προδικαστική προσφυγή ενώπιον της ΑΕΠΠ κατά της σχετικής πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας αρχής.
2. Η άσκηση της προδικαστικής προσφυγής αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση των ένδικων βοηθημάτων του Τίτλου 3 κατά των εκτελεστών πράξεων ή παραλείψεων των αναθετουσών αρχών.
3. Δεν επιτρέπεται η άσκηση οποιασδήποτε άλλης διοικητικής προσφυγής κατά των εκτελεστών πράξεων ή παραλείψεων της αναθέτουσας αρχής κατά τη διαδικασία ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων εκτός από την προδικαστική προσφυγή της παραγράφου 1.
Αρχική ΒΙΒΛΙΟ IV. ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝΆρθρο 16 – Δικαίωμα άσκησης προσφυγής
Άρθρο 16 – Δικαίωμα άσκησης προσφυγής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Πεδίο εφαρμογής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 02 – Προστασία κατά την ανάθεση δημοσίων συμβάσεωνΆρθρο 02 – Προστασία κατά την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Σύσταση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – Συγκρότηση της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – Λειτουργική ανεξαρτησία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Οικονομική Αυτοτέλεια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 07 – Πειθαρχικός ΈλεγχοςΆρθρο 07 – Πειθαρχικός Έλεγχος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 08 – Πειθαρχική ΔιαδικασίαΆρθρο 08 – Πειθαρχική Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Συνεδριάσεις της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 10 – Οργάνωση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών ΠροσφυγώνΆρθρο 10 – Οργάνωση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 – Κανονισμός Λειτουργίας της ΑΕΠΠΆρθρο 11 – Κανονισμός Λειτουργίας της ΑΕΠΠ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 – Αρμοδιότητες Προέδρου της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών ΠροσφυγώνΆρθρο 12 – Αρμοδιότητες Προέδρου της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13 – Προσωπικό – Οργανισμός της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών ΠροσφυγώνΆρθρο 13 – Προσωπικό – Οργανισμός της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 – Νομική ΥπηρεσίαΆρθρο 14 – Νομική Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Έκθεση πεπραγμένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Δικαίωμα άσκησης προσφυγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Προθεσμία άσκησης της προσφυγής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Άσκηση προσφυγής – Άσκηση παρέμβασης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Παράβολο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – Ανασταλτικό αποτέλεσμαΆρθρο 20 – Ανασταλτικό αποτέλεσμα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Διαδικασία εξέτασης της προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Προσωρινά μέτρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Διαδικασία λήψης απόφασης – συνέπειες αποφάσεων ΑΕΕΠ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Αξίωση αποζημίωσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Κήρυξη ακυρότητας της σύμβασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Κήρυξη ακυρότητας – ΔιαδικασίαΆρθρο 26 – Κήρυξη ακυρότητας – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Δυνατότητα μη κήρυξης ακυρότητας της σύμβασης. Επιτακτικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος – Εναλλακτικές κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 – Συνέπειες κήρυξης ακυρότητας της σύμβασηςΆρθρο 28 – Συνέπειες κήρυξης ακυρότητας της σύμβασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Δικαστική προστασία στο πεδίο που προηγείται της σύναψης της σύμβασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 – Αξίωση αποζημίωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 – Συνεργασία των ελληνικών αρχών με την Ευρωπαϊκή ΕπιτροπήΆρθρο 31 – Συνεργασία των ελληνικών αρχών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 33 – Καταργούμενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Απριλίου 2016, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Απριλίου 2016, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο_ ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 46 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Ορθώς ο ισχύων μέχρι σήμερα Νόμος προβλέπει την εκδίκαση των προδικαστικών προσφυγών από την Προϊσταμένη Αρχή καθώς με τον τρόπο αυτό αξιολογούνται οι ισχυρισμοί των διαγωνιζόμενων και διατυπώνεται κρίση και απόφαση του φορέα επί των αιτιάσεων τους, κρίση η οποία και ελέγχεται δικαστικά. Η πρόβλεψη της παρ. 1 του άρθρου 16 η οποία καταργεί την προσφυγή ενώπιον της Προϊσταμένης Αρχής σε συνδυασμό με την παρ. 3 αυτού (περί απαγόρευσης άλλων διοικητικών προσφυγών) επί της ουσίας καταργεί το στάδιο της προηγούμενης ακρόασης και αξιολόγησης των ισχυρισμών των ενδιαφερόμενων προ του σχηματισμού οριστικής κρίσης αναφορικά με την κατακύρωση, αλλά και τον ουσιαστικό έλεγχο και αξιολόγηση των προσφορών από τον διαθέτοντα την ειδική τεχνογνωσία φορέα.
Ουσιαστικά καταργώντας τον ουσιαστικό έλεγχο των προσφορών από την Προϊσταμένη Αρχή η οποία πλέον δεν αποφαίνεται επί των προσφυγών και περιορίζοντας τον έλεγχο των διαγωνιστικών διαδικασιών στον ακυρωτικό και μόνο έλεγχο του ΣτΕ οι αναγκαίες ουσιαστικές τεχνικές αξιολογήσεις καταργούνται, σε βλάβη εν τέλει του δημοσίου συμφέροντος.
Σημειωτέον πάντως, αναφορικά με την ευχέρεια αμερόληπτης και ορθής κρίσης των Φορέων, ότι κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών για τις προδικαστικές προσφυγές που εξετάστηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. ουδέποτε έχει σχηματισθεί είτε από το ΣτΕ είτε από το Διοικητικό Εφετείο, δικαστική κρίση αντίθετη με τις αποφάσεις που
Τέλος επ αφορμής της πρόβλεψης περί απαγόρευσης άλλων «διοικητικών προσφυγών» πλην των προβλεπόμενων στην οικεία διάταξη του σχεδίου νόμου, επισημαίνουμε και πάλι την παγίως πλέον διατυπωθείσα θέση των Πολιτικών Δικαστηρίων σύμφωνα με την οποία οι σχετικές με το αντικείμενο δημόσιας σύμβασης αποφάσεις του Φορέα , δεν αποτελούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις, αφού όταν μία σύμβαση εκτελείται υπέρ νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου δεν δημιουργείται διοικητική διαφορά, έστω και αν το νομικό αυτό πρόσωπο ανήκει στο Δημόσιο ή είναι δημόσια επιχείρηση που λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας.
Μαρία Καλλιέρου, Αναπληρώτρια Διευθύντρια Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών ΕΥΔΑΠ
Παρ. 1 :Η ΠΕΔΜΕΔΕ θεωρεί ότι η δυνατότητα που δίδεται στους οικονομικούς φορείς να ασκούν προδικαστική προσφυγή, στην πράξη αναιρείται με το υπέρογκο παράβολο του άρθρου 19.
Η ΠΕΔΜΕΔΕ προτείνει την εξάλειψη του παραβόλου για την άσκηση της προδικαστικής προσφυγής ή την καθιέρωση συμβολικού παραβόλου ύψους 100 ευρώ (όπως ισχύει για την κατάθεση έγκλησης ή την κατάθεση προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια)
Προτείνεται να διατηρηθεί το άρθρο 25 Ν. 3669/08, όπως ισχύει σήμερα, (ενστάσεις κατά τις διαδικασίες δημοπρασιών) τουλάχιστον για τις συμβάσεις που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κοινοτικών οδηγιών