Άρθρο 7 – Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- Με πράξη του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καθορίζεται ο χρόνος έναρξης των εργασιών των υποθηκοφυλακείων της παρ. 1 του άρθρου 1. Ο χρόνος αυτός συμπίπτει με το χρόνο μεταφοράς του πρώτου ειδικού ή μη ειδικού άμισθου υποθηκοφυλακείου στην έδρα του νέου υποθηκοφυλακείου. Με επόμενες πράξεις του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διαπιστώνεται η μεταφορά και των λοιπών ειδικών ή μη ειδικών άμισθων υποθηκοφυλακείων.
- Πράξη εκδίδεται από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επίσης, για κάθε μεταφορά ειδικού ή μη ειδικού άμισθου ή έμμισθου υποθηκοφυλακείου στα υποθηκοφυλακεία της παρ. 2 του άρθρου 1.
- Μέχρι την έκδοση των πράξεων μεταφοράς των προηγουμένων παραγράφων, τα υποθηκοφυλακεία εξακολουθούν τις εργασίες τους.
- Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 2 του παρόντος, καθήκοντα προϊσταμένου υποθηκοφυλακείου ασκεί ο υποθηκοφύλακας με τα περισσότερα έτη υπηρεσίας σε ένα από τα υποθηκοφυλακεία που λειτουργούσαν στην περιοχή αρμοδιότητας του νέου υποθηκοφυλακείου. Αν δεν υπάρχει υποθηκοφύλακας, καθήκοντα προϊσταμένου ασκεί ο υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ με τα περισσότερα έτη υπηρεσίας και ελλείψει αυτού υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ με τα περισσότερα έτη υπηρεσίας. Για τον ορισμό στη θέση προϊσταμένου εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
- Στα υποθηκοφυλακεία της παρ. 2 του άρθρου 1 προϊστάμενος παραμένει ο προϊστάμενος του υφιστάμενου έμμισθου υποθηκοφυλακείου.
- Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένου διεύθυνσης στο υποθηκοφυλακείο Αθηνών Α΄ και προϊσταμένων τμημάτων στα υποθηκοφυλακεία Αθηνών Α΄, Β΄, Γ΄, Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Πατρών και στο Κτηματολογικό Γραφείο Ρόδου, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 2 του παρόντος, οι θέσεις ευθύνης καταλαμβάνονται με πράξη του προϊσταμένου του υποθηκοφυλακείου.
- Στον προϊστάμενο του νέου υποθηκοφυλακείου παραδίδονται τα βιβλία και το αρχείο καθώς και ο εξοπλισμός που αποκτήθηκε βάσει του άρθρου 20 παρ. 5 του ν. 2145/1993 και συντάσσεται σχετική έκθεση, η οποία κοινοποιείται στον αρμόδιο Εισαγγελέα Πρωτοδικών.
- Εντός δέκα ημερών από την έκδοση της έκθεσης παράδοσης – παραλαβής, αποδίδονται στο Δημόσιο τα οφειλόμενα σε αυτό δικαιώματα.
- Κάθε αντίθετη διάταξη καταργείται.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
- Άρθρο 7 – Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
Η μεταρρύθμιση ήταν αναγκαία εδώ και πολλά χρόνια αλλά είναι κρίσιμο να γίνει με τον νόμιμο και ορθό τρόπο, διασφαλίζοντας τα δικαιώματα των υποθηκοφυλάκων και των υπαλλήλων και συγχρόνως να επιτευχθεί ο σκοπός των δημοσίων υπηρεσιών των υποθηκοφυλακείων με γνώμονα το όφελος του συναλλασσόμενου πολίτη και του Δημοσίου.
Προσωπικά διορίστηκα υποθηκοφύλακας σε μικρό υποθηκοφυλακείο νησιού με πανελλήνιο διαγωνισμό μετά από δεκαετή δικηγορία στην Αθήνα από όπου κατάγομαι και μεταπτυχιακό δίπλωμα. Σε υποθηκοφυλακείο συσταθέν από το 1914 δεν παρέλαβα ούτε μία καρέκλα ούτε καν τις σφραγίδες, το υποθηκοφυλακείο στεγαζόταν στην οικία του προηγούμενου υποθηκοφύλακα, χωρίς μηχανογράφηση, με χαοτική κατάσταση αρχείου. Με προσωπικά έξοδα και κόπο έστησα μια δημόσια υπηρεσία όπως θα έπρεπε να είναι, έκανα μηχανογράφηση και συνεχίζω (6ος χρόνος), και έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα για τη λειτουργία του υποθηκοφυλακείου. Το γραφείο απασχολεί μία υπάλληλο μητέρα ανήλικων παιδιών, η μισθοδοσία της οποίας και οι εισφορές πληρώνονταν από εμένα χωρίς εγω να παίρνω το μισθό που ορίζει ο νόμος, καθώς τα έσοδα του γραφείου υπολείπονταν από το πρώτο κιόλας έτος που ανέλαβα.
ο Νόμος που σχεδιάσατε Κύριε Υπουργέ δε λαμβάνει υπ΄όψιν την προσωπική θυσία και οικονομική αφαίμαξη που υπέστην, το γεγονός ότι:
– είχα δεκαετή προϋπηρεσία ως δικηγόρος, η οποία ουδόλως προσμετράται για την κατάταξή μου στο αντίστοιχο μισθολογικό κλιμάκιο,
– από άμισθος Δημόσιος Λειτουργός ,μετατρέπομαι σε εργαζόμενο με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου,
– δε δικαιούμαι να μετατεθώ στην Αθήνα όπου είναι το σπίτι μου και η οικογένειά μου,
– δε μου αναγνωρίζεται κανένα μισθολογικό όφελος εκ του ότι είμαι Προϊσταμένη Υποθηκοφυλακείου, όπως προβλέπει ο νόμος 4354/15 για Διευθυντές κλπ.,
– δε μου αναγνωρίζεται η προσωπική διαφορά,
– μου επιβάλλεται να αποφασίσω εντός 20ημέρου από τη δημοσίευση του νόμου αν θα αποδεχτώ τη θέση χωρίς να ξέρω πού θα τοποθετηθώ ή αν θα είμαι πλεονάζον προσωπικό και μπορεί να βρεθώ σε άλλες δικαστικές υπηρεσίες π.χ. φυλακές?
-μπορεί στο μέλλον κάποιος άλλος να αποφασίσει ότι δεν είμαι απαραίτητη στο υποθηκοφυλακείο π.χ. οι νέοι υπεύθυνοι του Κτηματολογίου και να βρεθώ πάλι μετέωρη, χωρίς καν τη δυνατότητα να επαναδιορισθώ δικηγόρος ή συμβολαιογράφος,
– μπορεί να βρεθεί Προϊστάμενος του νέου υποθηκοφυλακείου υπάλληλος χωρίς πτυχίο νομικής και ως εκ τούτου χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση για τη θέση.
Σε προηγούμενα σχόλια έχουν τεθεί τα σημαντικότερα ζητήματα που ανακύπτουν από τη συγχώνευση και διαμόρφωση υποθηκοφυλακείων- υδροκέφαλων, τα οποία πραγματικά ελπίζω να σκεφθείτε σοβαρά, καθώς υπάρχουν διάφοροι τύποι αρχείων (μηχανογραφημένα- χωρίς μηχανογράφηση), γραφείων (με ενεργό κτηματολόγιο- άνευ)και πολυποίκιλες ανάγκες περιοχών της χώρας μας.
Εύχομαι ολόψυχα να μιλήσετε με τους ανθρώπους που μπορούν να σας διαφωτίσουν για τα σύνθετα προβλήματα των υποθηκοφυλακείων /κτηματολογικών γραφείων και να μη βιαστείτε, γιατι δυστυχώς τα λάθη θα έχουν ανυπολόγιστες συνέπειες και θα τα πληρώσουμε όλοι μας.
Κ. Υπουργέ να γίνει αξιολόγηση των υπαλλήλων των υποθηκοφυλακείων. Δεν μπορεί να έχουμε έμπειρους μεγάλους σε ηλικία υπαλλήλους, πχ στην Ηλεία, χωρίς γνώση υπολογιστών και χωρίς βασικές γνώσεις αυτής της εποχής.
Πως θα γίνει η ηλεκτρονική αρχειοθέτηση και αποστολή στους πολίτες των αιτημάτων τους;
Επιπλέον δεν μπορεί ο μισθός κάποιων υπαλλήλων να υπερβαίνει του υποθηκοφύλακα ενός πχ αμίσθου υποθηκοφυλακείου, αυτή την στιγμή! Πράγματι μόνο στην Ελλάδα τα προσόντα δεν πληρώνονται και μπράβο που αυτό θα το σταματήσετε.
Μάλιστα θα πρέπει πρώτα να απορροφηθούν όλοι οι υποθηκοφύλακες και μάλιστα αυτοί πρώτα που έχουν περισσότερα τυπικά προσόντα, μεταπτυχιακά κλπ. Είναι ευνόητο κάποιοι του λυκείου υπάλληλοι να είναι ακατάλληλοι για νομικής κατάρτισης θέσεις υποθηκοφυλάκων.Δεν χωράει κουβέντα. Δεν πρόκειται για διαγωνισμός νέων θέσεων δημοσίου, αλλά για αναδιοργάνωση των υπαρχόντων.
Κ.Υπουργέ δώστε την δυνατότητα να επιλεχθούν νομοί προτίμησης, ώστε κάποιοι από μακρινές περιοχές, σε όρια νομών, να διαλέξουν το πιο κοντινό υποθηκοφυλάκειο, ίσως και σε διπλανό νομό. Αυτό θα εξυπηρετήσει και τους νησιώτες υπαλλήλους και υποθηκοφύλακες, γιατί μερικών υπαλλήλων ή υποθηκοφυλάκων η μετακόμιση είναι άνω των 100 χιλιομέτρων…
Πολύ σωστά κ. υπουργέ. Οι αμισθοι υποθηκοφύλακες θα πρέπει να πληρώσουν για τα παράνομα χρήματα που παρακρατούσαν μέχρι τώρα (π.χ. 0,025/1000) και να ερευνηθούν και τα τηρούμενα βιβλία απόδοσης προς το δημόσιο , γιατί υποθηκοφυλακας στον νομό ηλείας παρακρατούσε ως έξοδο μέχρι και το ΤΑΧΔΙΚ που υποτίθεται ότι το πληρώνει ο πολίτης και αποδίδεται απευθείας στο δημόσιο. Μεγάλη απάτη κ. υπουργέ, καθώς πλήρωνε τους υπαλλήλους με αδειες ανευ αποδοχών, τετράωρα, εκβιασμούς για τη μη απόδοση του επιδοματος αδείας κ.λ.π. ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΖΗΤΑΜΕ κύριε υπουργέ. ΔΙΚΑΙΩΣΗ. Και προτείνω για τους κύριους αυτούς που προκύψει η απάτη εις βάρος του δημοσίου να μην μπορουν να εργαστουν ξανά, γιατι το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουν εκατομμυρια ευρώ στους λογαριασμούς τους που βρίσκονται φυσικά σε τράπεζες ξένων χωρών. ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ κ. Παρασκευοπουλε.
Με κλειστά υπο/κεία που έχουν μηδενικά έσοδα έλλειψη υποθηκοφυλάκων με αναπληρωτές συμ/φους που δεν αναλαμβάνουν ή κάθε βδομάδα να βρίσκονται στην επιθεώρηση εργασίας, απλήρωτοι υπάλληλοι ή εργασία με ανευ αποδοχών, ταλαιπωρία των πολιτών , στο Υπουργείο δικαιοσύνης πολλές καταγγελίες, έπρεπε τελικά βρεθεί λύση. Τώρα πια με αυτό το σχέδιο νόμου θα μπεί μιά τάξη και τα λειτουργικά έξοδα μειώνονται..Συγχαρητήρια Κε Υπουργέ.Τα άμισθα υποθηκοφυλακεία αν και κάνουν την ίδια δουλειά με τα έμμισθα δεν είχαν την ίδια αντιμετώπιση, προς όφελος [των περισσότερων τουλάχιστον] των υπο/κων που το είχαν τσιφλίκι τους.Έτρωγαν στις παλιές εποχές με χρυσά κουτάλια..μονοπόλιο ήταν αυτό. ΄Οταν είδαν τα δύσκολα παραιτούνταν.. Οι υπάλληλοι από παλιά ήταν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και έκαναν καλά την δουλειάς τους και δεν είχε αναφερθεί κανένα παράπονο …αν και απλήρωτοι και χωρίς ένσημα παρέμειναν στις θέσεις τους σαν στρατιώτες και έχουν αποδείξει την αξία τους τόσα χρόνια που ασκούσαν και ασκούν τα καθήκοντα τους όπως πρέπει και δεν μπορεί κανεις να τους θέλει να βρεθούν στον δρόμο. Οι συγχωνεύσεις έπρεπε να έχουν γίνει προ πολλού.Βεβαίως κάποιοι θα ξεβολευτούν αλλα τι να γίνει αρκετά πιά. Στα υποθηκοφυλακεία δεν είναι απαραίτητη η παρουσία του πολίτη, αλλά κυρίως των επαγγελματιών (δικηγόρων-συμβολαιογράφων-δικαστικών επιμελητών)που δεν θα χρειάζεται να μεταβούν σε διαφορετικές περιοχές.
Η ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ-ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΤΟΙΜΗ ΦΟΡΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΜΕ ΣΥΓΚΕΓΚΡΙΜΕΝΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΕΞΟΠΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΥΤΩΝ!
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΟΠΟ, ΚΟΙΝΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΦΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΑΠΤΟΝΤΑΙ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝΣ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να διευκρινιστεί το τι θα γίνει με τα οφειλόμενα από τα δεδουλευμένα των υπαλλήλων και ιδιαίτερα στα γραφεία που λειτουργούν με αναπληρωτή συμβολαιογράφο και έχει υπάρχει διαδοχή αυτών…Καθώς να μην ξεχνάμε πως με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση «ο κάθε αναπληρωτής ευθυνεταί για το χρονικό διάστημα από αναλήψεως των καθηκόντων του», άρα για τα χρήματα που οφείλει ο προηγούμενος, τι γίνεται; Πολλοί συνάδελφοι είναι στα δικαστηρία και άλλοι ετοιμάζονται να προσέλθουν!!! Αυτό πρέπει να λυθεί!!! Επίσης πρέπει να γίνει κάτι και με τα χαμένα ένσημα όλων αυτών των ετών, ένσημα που έχουν απωλεσθεί είτε με τις ελαστικές μορφές απασχόλησης (2ώρα, 3ώρα, εκ περιτροπής) και ακόμα ακόμα από τις ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΕΣ -καταχρηστικές- άδειες άνευ αποδοχών!!!
ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ: Το σχέδιο νόμου αναφέρει. Μέχρι την έκδοση των πράξεων μεταφοράς των προηγουμένων παραγράφων, τα υποθηκοφυλακεία εξακολουθούν τις εργασίες τους. Προφανώς και ο νόμος μιλά για μεταφορά αρμοδιοτήτων και όχι κατ΄ ανάγκη και μεταφορά του αρχείου και των υπαλλήλων. Γιατί ενδεχομένως το κόστος μεταφοράς (εξεύρεση νέου κτιρίου στην νέα έδρα του υποθηκοφυλακείου, μεταφορά του προσωπικού στην νέα έδρα κλπ) να ισοδυναμεί με το κόστος παραμονής. Κάποια στιγμή θα γίνει και η μεταφορά του αρχείου και τα Υποθηκοφυλακεία θα μετανομαστούν σε Αρχειοφυλακεία. Στην πράξη δεν μπορεί να γίνει μεταφορά (αρχείου, προσωπικού και αρμοδιοτήτων) ταυτόχρονα όλων των καταργούμενων υποθηκοφυλακείων στην έδρα των νέων.
ΑΝ ΜΠΟΥΝΕ ΤΡΕΙΣ Ή ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟ ΝΟΜΟΥ, τότε πράγματι θα αναβαθμιστούν τα υποθηκοφυλάκεια. (Και ο αριθμός τους φθάνει). Μην αχρηστεύσετε τους υπάρχοντες υποθηκοφύλακες κ. Υπουργέ και τους κάνετε γραμματείς δικαστηρίων.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 7 Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΣΟ ΣΤΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΓΝΩΣΗ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 4 ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΑΣ, ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΚΕΙΝΟΣ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΟΧΙ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΛΛΑ Η ΚΑΤΟΧΗ ΠΤΥΧΙΟΥ ΝΟΜΙΚΗΣ!
Τα αίτια που οδήγησαν την Πολιτεία, να ιδρύσει πληθώρα Υποθηκοφυλακείων, δεν είναι η αποκέντρωση των Υπηρεσιών του Κράτους και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Δεν υπήρξε οργανωτική μελέτη και σχεδιασμός. Αντίθετα, πρόκειται για το θρίαμβο της ανοργανωσιάς και της προχειρότητας του Κράτους στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης. 393 Υποθηκοφυλακεία σε όλη τη Χώρα, χωρίς κριτήρια εδαφικά ή πληθυσμιακά. 393 Υποθηκοφυλακεία = 393 γνώμες και απόψεις και ενίοτε διαφορετική λειτουργία. Αδυναμία εκσυγχρονισμού των περισσότερων γραφείων, αφού αυτό είναι ασύμφορο οικονομικά και δυσχερές τεχνικά. Αδυναμία ελέγχου, ενημέρωσης και πληροφόρησης από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου, όλων αυτών των διάσπαρτων, ανά τη Χώρα, Υπηρεσιών.
Τα Υποθηκοφυλακεία είναι βοηθητικές Δικαστικές Υπηρεσίες. Η λειτουργία τους, είναι ευθύνη του Κράτους και δεν μπορεί να παραχωρείται σε ιδιώτες, όπως και το Κτηματολόγιο, προκειμένου να διατηρήσει και το Δημόσιο χαρακτήρα τους.
Παρά το γεγονός, ότι οι Υπάλληλοι των Αμίσθων Υποθηκοφυλακείων, είναι οιονεί Υπάλληλοι σε Δικαστικές Υπηρεσίες του Δημοσίου, με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ), η κατάσταση στο χώρο είναι εξόχως προβληματική, λόγω της κακοδιαχείρισης, ελλείψει ουσιαστικού ελέγχου, αλλά και της γενικότερης κρίσης.
Δεν υπάρχει υπόλογος εργοδότης για τους εργαζόμενους, με αποτέλεσμα να μην καταβάλλονται οι νόμιμες αποδοχές στους υπαλλήλους, που παρ’ όλα αυτά, διασφαλίζουν με την εργασία τους την εύρυθμη λειτουργία της Δημόσιας Υπηρεσίας.
Εξαιτίας αυτών, αναδείχθηκαν χρονίζοντα προβλήματα στη λειτουργία των Αμίσθων Υποθηκοφυλακείων. Πέραν του μεγάλου αριθμού των Υποθηκοφυλακείων και άλλοι παράγοντες συντέλεσαν, έτσι ώστε πολλές μονάδες, να καταστούν μη οικονομικά βιώσιμες.
Σήμερα καθίσταται επιτακτική η ανάγκη λήψεων άμεσων μέτρων, για την επίλυση των προβλημάτων. Η λύση δίνεται με την παρούσα νομοθετική παρέμβαση, που ως αφετηρία θα έχει αφ’ ενός την αύξηση των εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού και αφ’ ετέρου τη μείωση των δαπανών.
Διασφαλίζει το Δημόσιο συμφέρον.
Διασφαλίζει την ομαλή μετάβαση στο Κτηματολόγιο του 2020.
ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
Ένα άλλο σοβαρό ζήτημα είναι ο τρόπος που θα γίνει η παράδοση- παραλαβή των πράξεων των Υποθηκοφυλακείων που καταργούνται. Υπάρχουν Υποθηκοφυλακεία που δεν μεταγράφουν πράξεις ή που στην οργάνωσή τους επικρατεί χάος. Τι θα γίνει με το ζήτημα αυτό? Ελλοχεύει ο κίνδυνος Υποθηκοφυλακεία με σωστή οργάνωση να διαλυθούν.
θεωρω οτι η προβλεψη στην διαταξη της παραγραφου 4 οτι ο υπαλληλος, για τα καθηκοντα προισταμενου, πρεπει ναναι μονο Πανεπιστημιακης Εκπαιδευσης κ οχι Τεχνολογικης η ΔΕ, και αυτο λογω της φυσεως των νομικων θεματων που χειριζεται ενα υποθηκοφυλακειο, και της φυσεως των προς καταχωρηση εγγραπτεων πραξεων, και για τον λογο αυτο πρεπει πρωτιστως ναναι γνώστης αυτών.
Εφοσον για την θεση του προισταμενου ενος κτηματολογικου γραφειου η υποθηκοφυλακειου στα προσοντα διορισμου ειναι προυποθεση η ληψη πτυχιου πανεπιστημιακης εκπαιδευσης, πρεπει το ιδιο να ισχυει κ για τον υπαλληλο που προσωρινα τοποθετειται σε μια τετοια νευραλγικη θεση, καθοσον θα καλειται να επιλυει πολλες φορες ζητηματα ιδιαιτερης νομικης φυσεως, που αν ειναι ΤΕ η ΔΕ δεν θα γνωριζει,
Παράγραφος 7: εγείρονται σοβαρά πρακτικά ζητήματα με την προτεινόμενη δομή. Που θα στεγαστούν τα αρχεία και ο εξοπλισμός που θα παραδοθούν στα νέα γραφεία; Τι θα γίνει με τα αρχεία των μεταβατικών κτηματολογικών γραφείων; Απαιτούνται νέοι, μεγαλύτεροι χώροι και εξοπλισμός. Υπάρχει κάποια πρόβλεψη γι’ αυτά;
Προκειμένου η μετάβαση στα νεα υποθηκοφυλακεια να γινει κατα τέτοιο τροπο ώστε να μην διαταραχτεί η ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών θα πρεπει απο τωρα να προβλεφθούν ορισμένες νομοτεχνικές ρυθμίσεις.
Μια εξ αυτών ειναι ο τρόπος τήρησης και ενημέρωσης των επι μέρους βιβλίων των υποθηκοφυλακειων.
Εχω την άποψη πως πλην του γενικού βιβλίου εκθέσεων και του βιβλίου τελών και δικαιωματων που θα πρεπει να ειναι κοινά για όλα τα προς καταχώριση έγγραφα τα λοιπά βιβλία θα πρεπει να τηρούνται χωριστά για καθε πρώην υποθηκοφυλακείο.
Αυτο θα μπορούσε να προβλεφθεί με την σύσταση ## ΓΡΑΦΕΙΩΝ## ( στη συνέχεια των τμημάτων ) καθε ενα απο τα οποια θα ειναι αρμόδιο για την περιφέρεια του υποθηκοφυλακειου που απορροφήθηκε .
ΠΡΟΣΘΉΚΗ ΣΤΟ ΆΡΘΡΟ 7 ΠΑΡΆΓΡΑΦΟΣ 4.
ΕΆΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΉ ΑΡΜΟΔΙΌΤΗΤΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΌ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΊΟ ΚΑΘΉΚΟΝΤΑ ΠΡΟΪΣΤΆΜΕΝΟΥ ΘΑ ΑΣΚΕΊ Ο ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΑΣ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΩΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΎ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΊΟΥ.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΉ ΈΚΘΕΣΗ
Στο μεσοδιάστημα μέχρι την πλήρη ολοκλήρωση της δομής θα πρέπει να διασφαλιστεί και η απρόσκοπτη λειτουργία του Κτηματολογίου για να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις και να κυλήσει ομαλά η μετάβαση.