1. Οι άμισθοι υποθηκοφύλακες και οι υπάλληλοι των άμισθων υποθηκοφυλακείων που δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν στις υπηρεσίες του άρθρου 3, υποχρεούνται να υποβάλλουν σχετική αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εντός αποκλειστικής προθεσμίας 20 ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.
2. Οι άμισθοι υποθηκοφύλακες που υποβάλλουν δήλωση κατά τα προβλεπόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση επαναδιορισμού ως δικηγόροι σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4194/2013 (Α΄ 208). Ο χρόνος υπηρεσίας τους στα άμισθα υποθηκοφυλακεία λογίζεται ως άσκηση συναφών με τη νομική επιστήμη και πρακτική καθηκόντωνΠεριεχόμενο Άρθρου
Κύριε Υπουργέ, αξιέπαινη η προσπάθειά σας να αγγίξετε ένα θέμα που ταλαιπωρεί εντόνως ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια νομικούς και υπαλλήλους που εργάζονται καθώς και πολίτες που εξυπηρετούνται στα Υποθηκοφυλακεία και Κτηματολογικά Γραφεία. Σας παρακαλώ όμως στην προσπάθειά σας αυτή να ακούσετε προσεκτικά και να λάβετε υπόψη και τους ίδιους τους Προϊσταμένους των Υποθηκοφυλακείων και ιδιαίτερα των μικρών Υποθηκοφυλακείων της επαρχίας, που με ευσυνειδησία και φιλότιμο τόσο καιρό προσπαθούν να ανταπεξέλθουν αξιοπρεπώς στους δύσκολους καιρούς και να διατηρήσουν ένα επίπεδο στην παροχή υπηρεσίας του Υποθηκοφυλακείου με πολύ χαμηλότερα έσοδα από τις τρέχουσες λειτουργικές δαπάνες. Αυτοί είναι και οι πλέον αρμόδιοι να γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα που υπάρχουν ήδη ή/και αυτά που μπορεί να προκύψουν από αυτήν την προσπάθεια αναδιοργάνωσης. Σας παρακαλώ δώστε την ευκαιρία και σε αυτούς να ακουστούν και να σας βοηθήσουν στον αγώνα σας. Είμαι σίγουρη ότι θα βρείτε στο πρόσωπό τους σημαντικούς αρωγούς. Καλή δύναμη.
Πολύ καλή κίνηση για την εξυγείανση αυτού του θεσμού! Ελπίζω η κυβέρνηση να την πραγματοποιήσει άμεσα!
Μήπως λέω εγώ τώρα… Το όχι και το ναι, το λένε όλοι μας, με βάση τα εισοδήματα που πέρνουν… Μήπως δε θέλουν τον νόμο περί δημοσίων υπαλλήλων…; Μήπως φοβούνται ότι με την αληθινή αξιολόγηση των προσόντων τους, κάποιοι υποχρεωτικά γίνουν γραμματείς από «νομικοί», λόγω πτυχίων που ίσως δεν έχουν;
Να δινεται η δυνατοτητα σε οσους δεν επιθυμουν να τοποθετηθουν στις υπηρεσιες του αρθρου 3 , ειτε ειναι υποθηκοφυλακες ειτε υπαλληλοι ,να μπορουν με σχετικη αιτησεη να τοποθετουνται στα Δικαστηρια και στις δικαστικες υπηρεσιες της περιφερειας τους.
Κ.Υπουργέ δώστε την δυνατότητα να επιλεχθούν νομοί προτίμησης, ώστε κάποιοι από μακρινές περιοχές, σε όρια νομών, να διαλέξουν το πιο κοντινό υποθηκοφυλάκειο, σε διπλανό νομό.
Αυτό θα εξυπηρετήσει και τους νησιώτες υπαλλήλους και υποθηκοφύλακες, γιατί μερικών υπαλλήλων ή υποθηκοφυλάκων η μετακόμιση είναι άνω των 100 χιλιομέτρων…
Δείτε τους υπαλλήλους και υποθηκοφύλακες πχ Ν.Ηλείας. Δεν είναι όλοι κοντά στον Πύργο.
Η προθεσμία των 20 ημερών είναι εξαιρετικά σύντομη προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να αποφσίσει αν δέχεται ή όχι τη θέση, ειδικά όταν πρόκειται για ένα νόμο πλαίσιο που δε ρυθμίζει ακόμα πολλά θέματα, τα οποία θα ρυθμιστούν με επιμέρους υπουργικές αποφάσεις.
Επίσης δεν γίνεται αντιληπτό γιατί οι άμισθοι υποθηκοφύλακες να μην έχουν το δικαίωμα να εργαστούν ως συμβολαιογράφοι εφόσον το επιθυμούν.
Κάποιοι υποθηκοφύλακες ισχυρίζονται ότι παρέχουν νομικές συμβουλές στον νομικό κόσμο γιαυτό και πρέπει να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν. ΛΑΘΟΣ. Τα υποθηκοφυλακεία φυλάσσουν τα συμβόλαια τις εμπράγματες δικαστικές αποφάσεις, τις πράξεις της διοίκησης αφορούσες εμπράγματα δικαιώματα κλπ Μηχανογράφηση χρειάζονται και εκσυγχρονισμό. Γιατί το Αθηνών λειτουργεί υποδειγματικά; Διότι ως ένα βαθμό έχει μηχανογραφηθεί. Έχετε μπει ποτέ στο site του; Παρέχονται online υπηρεσίες προσδιορισμού τελών και δικαιωμάτων, πορείας εγγράφων κλπ Μηχανογράφηση χρειάζεται και εκσυγχρονισμός. Τα νομικά θέματα είναι ευθύνη των επαγγελματιών νομικών. Ευθύνη των υποθηκοφυλακείων είναι η φύλαξη των εμπραγμάτων δικαιωμάτων και η καλή κατάσταση των αρχείων τους. Έχετε δει την κάκιστη κατάσταση των αρχείων κάποιων υποθηκοφυλακείων; Ακαταχώριστες πράξεις, σκισμένα συμβόλαια, σκόνη και αδιαφορία ….
Με την ελπίδα ότι η παρούσα διαβούλευση θα συμβάλει στη βελτίωση του νομοσχεδίου, θα ήθελα να θέσω προς εξέταση τις ακόλουθες προτάσεις:
1. ΠΑΡ. 1 του παρόντος άρθρου: τίθεται αποκλειστική προθεσμία 20 ημερών προκειμένου να αποδεχτεί ή όχι ο άμισθος υποθηκοφύλακας το διόρισμό στου στο έμμισθο υποθηκοφυλακείο, η οποίά προθεσμία τρέχει από τη δημοσίευση του νόμου.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ: η αποκλειστική προθεσμία να άρχεται από τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης συγχώνευσης του άμισθου υποθηκοφυλακείου με την οποία προφανώς θα ορίζονται και τα σχετικά με τη νέα θέση που θα κατέχει ο άμισθος υποθηκοφύλακας και εφόσον δεν ορίζονται με αυτή, τότε η προθεσμία να άρχεται από την ανάθεση στον άμισθο υποθηκοφύλακα των νέων καθηκόντων του στο συσταθέν στο σύνολό του νέο έμμισθο υποθηκοφυλακείο.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Το δικαίωμα του άμισθου υποθηκοφύλακα να αποφασίσει εάν θα αποδεχθεί τη νέα του θέση μετά τη συγχώνευση του υποθηκοφυλακείου του ή εάν θα επιστρέψει στη δικηγορία ή τη συμβολαιογραφία ή θα κάνει χρήση οιασδήποτε άλλης δυνατότητας έχει, είναι θεμελιώδες. Η αποκλειστική προθεσμία που τίθεται, ως αυτή τίθεται, είναι άστοχη καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να πάρει μια τόσο σημαντική απόφαση για τη ζωή του ιδίου και της οικογενείας του εάν δεν γνωρίζει ποια θα είναι τα νέα του καθήκοντα, η νέα υπηρεσία στην οποία θα υπάγεται, ο μισθός του κ.τ.λ. Ας υπάρξει ένας στοιχειώδης τουλάχιστον σεβασμός στα δικαιώματα αυτού που μέχρι σήμερα παρείχε υπηρεσίες δημόσιου λειτουργού, αγωνίστηκε για τη συντήρηση της δημόσιας υπηρεσίας του υποθηκοφυλακείου σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, οργάνωσε μέχρι σήμερα τη ζωή του πιστεύοντας ότι θα είναι ισόβιος και αμετάθετος στην πόλη όπου ασκούσε τα καθήκοντά του (και αυτό όχι αυθαίρετα αλλά επειδή η ίδια η πολιτεία και το υπουργείο δικαιοσύνης ειδικότερα, του δημιούργησαν αυτή την πεποίθηση με τη συμμετοχή του στις σχετικές εξετάσεις και το διορισμό του με προεδρικό διάταγμα). Ας του δοθεί η ευκαιρία να ξαναρχίσει τη ζωή του ακόμα και με το βίαιο τρόπο που επιλέγει η πολιτεία δια του παρόντος νομοσχεδίου αξιοπρεπώς. Άλλωστε θεωρώ ότι το να του δοθεί το δικαίωμα να αποφασίσει για το εάν θα αποδεχτεί τη θέση του ή όχι ή εάν θα κάνει χρήση του δικαιώματος που του δίνει το νομοσχέδιο περί επιστροφής στη δικηγορία σε τίποτα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ή δεν θίγει τα δικαιώματα οιουδήποτε τρίτου.
2. ΠΑΡ. 2 του παρόντος άρθρου: οι άμισθοι υποθηκοφύλακες που δεν αποδέχονται το διορισμό τους δύνανται να υποβάλλουν αίτηση επαναδιορισμού ως δικηγόροι.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ: σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ. 7 γ Ν. 2664/1998 «Εθνικό Κτηματολόγιο και άλλες διατάξεις», ως όλοι γνωρίζουμε, πολλω δε μάλλον του Υπουργείο Δικαιοσύνης, υφίστατο η δυνατότητα των υποθηκοφυλακων που δεν επιθυμούσαν να τοποθετηθούν σε θέση Προϊσταμένου Κτηματοτολογικού γραφείου να επαναδιοριστούν όχι μόνο δικηγόροι αλλά και συμβολαιογράφοι εφόσον είχαν τα σχετικά προσόντα.
Η ίδια δυνατότητα να δοθεί και με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: τα καθήκοντα που ασκούσε μέχρι σήμερα ο άμισθος υποθηκοφύλακας είναι ομολογουμένος κοντίτερα στη συμβολαιογραφία σε σύγκριση με τη δικηγορία. Εφόσον όπως προκύπτει και από το διαγωνισμό των συμβολαιογράφων τα τελευταία χρόνια υπάρχουν κενές θέσεις, θα ήταν ορθό να χορηγείται η δυνατότητα στον άμισθο υποθηκοφύλακα που δεν επιθυμεί το διορισμό του να επιλέξει μεταξύ του επαναδιορισμού του ως δικηγόρου στο δικηγορικό σύλλογο όπου ήταν εγεγραμμένος πριν το διορισμό του στη θέση του υποθηκοφύλακα ή του διορισμού του ως συμβολαιογράφου με την υποβολή σχετικής αίτησης προτίμησης για τις θέσεις συμβολαιογράφων που δεν θα καλυφθούν από το σχετικό διαγωνισμό των συμβολαιογράφων. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι εξετάσεις των συμβολαιογράφων και των αμίσθων υποθηκοφυλάκων έχουν σχεδόν τα ίδια μαθήματα εξέτασης και ακριβώς το ίδιο αντικείμενο καθώς και ότι εμείς είμασταν εκείνοι που μέχρι τώρα και σύμφωνα με τα καθήκοντά μας καλούμασταν να ελέγξουμε τις υπο μεταγραφή συμβολαιογραφικές πράξεις. Ακόμη, ας ληφθεί υπόψη ότι πολλοί συνάδελφοι υποθηκοφύλακες λόγω ορίου ηλικίας έχουμε χάσει το δικαίωμα να δώσουμε στις εξετάσεις των συμβολαιογράφων, το οποίο θα είχαμε πολλοί από εμάς ασκήσει εάν γνωρίζαμε το παρόν νομοσχέδιο. Τη βελτίωση αυτή θεωρώ ότι αρκετοί άμισθοι υποθηκοφύλακες θα αξιολογήσουν θετικά και θα κάνουν χρήση της αφήνοντας τις θέσεις που θα συσταθούν σε εκείνους που πραγματικά επιθυμούν να συνεχίσουν στο προτεινόμενο σχήμα.
Η προθεσμια των εικοσι ημερων δεν εξυπηρετει τιποτα να τρεχει απο την δημοσιευση στο ΦΕΚ του νομου.Το ορθο ειναι να τρεχει η προθεσμια οχι βεβαια ρων 20 ημερων που ειναι ακρως καταχρηστικη αλλα τουλαχιστον δυο (2) μηνων απο την εκδοση και δημοσιευση της υπουργικης αποφασης περι συγχωνευσεως καθε υποθηκοφυλακειου.Επισης πρεπει να επισημανθει οτι ο δικηγορος που εκλεισε το γραφειο του πανω απο 20 χρονια και για να γινει υποθηκοφυλακας μπορει να παραιτηθηκε και απο θεσεις νομικου συμβουλου με παγιες αντιμισθίες δεν μπορει σημερα να στησει απο το μηδεν γραφειο δικηγορικο ,λαμβανομενου υποψιν οτι πλεον ασχολειται με εξειδικευμενα νομικα και με συμβολαια.Κατα συνεπεια ανεξαρτητα της ιδιότητος -επαγγελματος του δικηγορου που ειχε πρεπει να μπορει να γινει κατα κυριο λογο Συμβολαιογραφος ή δικηγορος στο ΝΣΚ ή Δικαστης με εΥποθηκοφυλακαςξειδικευση στη εκουσια δικαιοδοσία ή Ειρηνοδικης ή δικηγορος στην ΕΚΧΑ ΑΕ ή στο ΥΠΕΚΑ.
Έπρεπε να έρθει το νομοσχέδιο αυτό για να μας πουν το είδος των προσλήψεων που έκαναν μέχρι σήμερα οι άμισθοι υποθηκοφύλακες; Παρουσιάζουν τους μέχρι σήμερα συνεργάτες τους αμόρφωτους.Για να προσλαμβάνουν υπαλλήλους χωρίς προσόντα το μόνο που δείχνει είναι ότι δεν έχει ανάγκη το επάγγελμα ειδικών γνώσεων νομικής. Γιατί αν είχε θα προσλάμβαναν υπαλλήλους με πτυχία Νομικής.
Γιατί χρειάζεται να γίνεται έλεγχος της εργασίας των συμβολαιογράφων από τους υποθηκοφύλακες; Ισχυρίζονται ότι και οι συμβολαιογράφοι είναι ακατάλληλοι και ανίκανοι;
Με αυτά που αναρτούν χάνουν και το όποιο δίκαιο έχουν.
Τα υποθηκοφυλακεία σαν χώρος φύλαξης των εμπραγμάτων δικαιωμάτων το μόνο που χρειαζόταν χρόνια τώρα ήταν η μηχανογραφική τους οργάνωση και η ψηφιοποίησή τους. Πράγμα που δεν έκαναν οι υποθηκοφύλακες (άμισθοι και έμμισθοι) γιατί αδυνατούσαν να το κάνουν παρόλο που το κράτος τους έδινε χρήματα και εξουσία. Αδυνατούσαν γιατί το πτυχίο νομικής δεν ήταν ικανό να τους προσφέρει τις κατάλληλες γνώσεις για να μπορέσουν να το υλοποιήσουν. Αδυνατούσαν γιατί το χρήμα διαφθείρει.
Αποτέλεσμα είναι η σημερινή κατάσταση στον χώρο των υποθηκοφυλακείων.
Η ευθύνη είναι όλων μας. Η λύση του προβλήματος θα δοθεί με την συμβολή όλων όσων θέλουν να συμπράξουν.
Ο μόνος φόβος μου δεν είναι τα χρήματα, αλλά να βρεθεί το αρχείο μου σε υπάλληλο απόφοιτο Λυκείου και εγώ νομικός, να βρεθώ υπάλληλος γραμματέας σε κάποιο δικαστήριο. Αυτό θα είναι θέμα συζήτησης για πολλούς συναδέρφους αν συμβεί και προσφυγών.
Επιτακτική ανάγκη είναι να γίνει αξιολόγηση του προσωπικού πριν τοποθετηθεί και να ζητηθεί μία σειρά προτίμησης των θέσεων, όπως γίνεται σε κάθε μετάθεση προσωπικού και σε άλλες υπηρεσίες.
Ακόμη και οι υπάλληλοι θα πρέπει να αξιολογηθούν ώστε μην τύχω και στέλνω email σε πολίτες με υπάλληλο που δεν κατέχει γνώσεις υπολογιστού.
Αν παραμείνουν απόφοιτοι Λυκείου στα υποθηκοφυλάκεια και απόφοιτοι Νομικής, υποθηκοφύλακες βρεθούν γραμματείς σε δικαστήρια, κ . Υπουργέ θα είναι όχι αναδιοργάνωση, αλλά καταστροφή. Πρέπει να απορροφηθούν όλοι πρώτα οι υποθηκοφύλακες και μετά οι άνευ Νομικής κατάρτησης. Να λέμε την αλήθεια.
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 5,ΟΙ ΑΜΙΣΘΟΙ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 3 ΝΑ ΕΠΑΝΑΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΓΡΑΦΟΙ ΟΣΟΙ ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΘΕΣΗ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥ,ΠΡΙΝ ΔΙΟΡΙΣΘΟΥΝ ΑΜΙΣΘΟΙ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΣ.