1. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του Π.Δ.18/1989 (ΦΕΚ Α΄ 8) αντικαθίσταται ως εξής:
«Τα δικόγραφα της αίτησης ακυρώσεως, της προσφυγής και της αίτησης αναιρέσεως, που ασκούνται από ιδιώτη, υπογράφονται μόνο από δικηγόρο».
2. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 17 και η περίπτωση α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 21 του Π.Δ.18/1989 καταργούνται.
3. Στην τρίτη υποπαράγραφο της παραγράφου 2 του άρθρου 19 του Π.Δ.18/1989, όπως ισχύει μετά τις προσθήκες που έγιναν με το άρθρο 41 του Ν.4055/2012 (ΦΕΚ Α΄ 51), προστίθενται μετά το προτελευταίο εδάφιο τα εξής:
«Η αυξημένη δικαστική δαπάνη του προηγούμενου εδαφίου επιβάλλεται επίσης στον διάδικο που ηττήθηκε, εάν, κατά την κρίση του δικαστηρίου, το δικόγραφό του υπερβαίνει σε έκταση το αναγκαίο μέτρο ενόψει των τιθέμενων με το ένδικο βοήθημα ή μέσο ζητημάτων».
Αρχική Μέτρα επιτάχυνσης και εξορθολογισμού της διοικητικής δίκηςΆρθρο 01 – Τροποποίηση γενικών δικονομικών κανόνων
Άρθρο 01 – Τροποποίηση γενικών δικονομικών κανόνων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Τροποποίηση γενικών δικονομικών κανόνων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Τροποποίηση διατάξεων περί ενδίκων βοηθημάτων και μέσων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Αίτηση επανάληψης της διαδικασίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Σχέση της διοικητικής με την πολιτική και την ποινική δίκη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Τροποποίηση του άρθρου 6 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Τροποποίηση διατάξεων για την εξαίρεση δικαστών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Τροποποίηση του άρθρου 27 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Τροποποίηση του άρθρου 126 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Τροποποίηση του άρθρου 126Α του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εισαγωγή της ενδοδικαστικής συμβιβαστικής επίλυσης διαφορών
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Εισαγωγή του θεσμού του εισηγητή δικαστή σε διαφορές ουσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Τροποποίηση του άρθρου 142 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Τροποποίηση του άρθρου 194 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Τροποποίηση του άρθρου 202 και κατάργηση του άρθρου 209Α του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 – Τροποποίηση του άρθρου 276 του Κώδικα Διοικητικής ΔικονομίαςΆρθρο 15 – Τροποποίηση του άρθρου 276 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Τροποποίηση του άρθρου 277 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Κατάργηση εκκρεμών δικών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Αρμοδιότητα για υποθέσεις προ του 2013
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 19 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Οκτωβρίου 2016, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
24 Οκτωβρίου 2016, 08:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο_Νόμου_Διοικ_ΔίκηΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 85 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Σχετικά με την παράγραφο 3:
Ο αριθμός των σελίδων του δικογράφου του ενδίκου βοηθήματος ή μέσου δεν είναι ελληνική πρωτοτυπία που μπορεί να γελάσει κάποιος, αν ανατρέξει κανείς στον Κανονισμό Διαδικασίας του Δ.Ε.Ε. (ΕΕ L 265 της 29.9.2012, σ. 1 και ΕΕ L 173 της 26.6.2013, σ. 65) καθώς και Πρακτικές Οδηγίες προς τους διαδίκους επίσης του Δ.Ε.Ε. (ΕΕ L 31 της 26.6.2013, σ. 65, 1), σύμφωνα με τις οποίες η υπέρβαση του ανώτατου ορίου των σελίδων του (30 για την προσφυγή και 25 για την αναίρεση) συνεπάγεται και το απαράδεκτο αυτών.
Θα πρέπει, όμως, να ληφθεί υπόψη ότι, στην ελληνική πραγματικότητα, η μεγάλη έκταση του δικογράφου, τις περισσότερες φορές, είναι απόρροια του φόβου της τυχόν απορρίψεώς του ως αορίστου, που δυστυχώς ο λόγος αυτός εφαρμόζεται με πολύ ευκολία και στη διοικητική δίκη. Γι’ αυτό, όταν εκλείψει με νομική κατοχύρωση ο φόβος αυτός, τότε ας θεσπιστεί τέτοια σχετική διάταξη.
Ουσιαστικά καταργείται η δυνατότητα υπογραφής από τον ίδιο τον υπάλληλο. Η κατάργηση της περ. α’ της παρ. 3 του άρθρου 21 του π. δ. 18/1989 οδηγεί σε κενό ως προς την κοινοποίηση σε περίπτωση άσκησης προσφυγής. Η διάταξη με την σημερινή μορφή της αναφέρεται στον διάδικο και όχι στο πρόσωπο που υπογράφει την προσφυγή.
Άρα δεν υπάρχει λόγος για κατάργηση της υφιστάμενης διάταξης
Η ρύθμιση που προτείνεται με την παρ. 3 εισάγει στοιχείο υποκειμενικής κρίσης ως προς την αναγκαία έκταση του δικογράφου και είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοσθεί στην πράξη και δεν πρέπει να υιοθετηθεί.
Εγω δεν έχω κατανοήσει ακόμα γιατί ολες οι διαδικασίες εκτός παραστάσεων θα πρέπει να περνάνε απο δικηγόρο.
Με μισθούς 500-600 ευρώ που θα βρεθούν τα χιλιάρικα που ζητάνε οι δικηγόροι.
Αν και παραμφερές θέμα θα αναφερθώ στο ΚΠολΔ. Κάθε μέρα στα πρωτοδικεία έχουμε χιλιάδες προσφυγές που αφορούν ρυθμίσεις επικοινωνίας τέκνων και διατροφές.
Εχουμε μιά αριστερή κυβέρνηση η οποία εφαρμόζει νόμους και ιδεοληψίες οι οποίοι έχουν ισχύ απο την εποχή μεταξά.
Οπως οτι η γυναίκα ειναι πάντα η αναξιοπαθούσα και της δίνεται το δικαίωμα με μία απλή προσφυγη (που τα εξοδα του δικηγόρου της θα τα πληρώσει ο πρώην σύζυγος) να απαιτήσει διατροφές 2000-3000 ευρώ τον μήνα.
Αφου έχει το δικαίωμα και οι δικηγόροι της λένε 99% θα κερδίσεις ..απλά το κάνει…τι εχει να χάσει.
Οι νόμοι μεταξά αναφέρονται σε μία εποχή που η συζυγος είχε ενα τύραννο σύζυγο (που τον ειχε πάρει με προξενιο) που γυριζε στα καφενεία δεν εδινε δεκάρα για τα παιδιά του , τα άφηνε νηστικά, η δε γυναίκα την εποχή μεταξά δεν δουλευε και επρεπε ο κακός σύζυγος να «αναλ’άβει» τις ευθύνες του.
Στην σημερινή πραγματικότητα οι αποφάσεις των πρωτοδικείων μετα απο 8 χρόνια ανείπωτης φτώχειας, οχι μόνο αφήνουν ορφανά το 50% των βρεφών απο πατέρα με τις αποφάσεις τους, που παίρνονται και απο νέους δικαστές αλλά επιβάλουν και διατροφές σε ανέργους των 250-300 ευρώ όταν δεν εχουν οι ιδιοι να φάνε. Αποτέλεσμα η πρώην γυναίκα του εκποιεί ότι έχει και δεν έχει.
Ο πατέρας ειναι πάντα ο κακός για το ελληνικό δικαστικό σύστημα, η μητέρα μόνο ειναι η καλή, ευκολη υποθεση για τον συνήγορο της εναγούσης.
Το όλο δικαστικό σύστημα στην Ελλάδα απέχει κατα πολυ απο την έννοια του κράτους δικαίου. με άλλα λόγια ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Το δικαστικό σύστυμα κρίνεται ανεπαρκές όπως και οι λειτουργοί του.
Ντροπη μόνο μου προκαλούν αυτα που συμβαίνουν απο εκπρόσωπους του Ελλ.Δικ.συστήματος.
Ευχαριστώ
Για την τρίτη πργ. του άρθρου υπάρχουν πολλά προβλήματα με τα κριτήρια που μπορεί να τεθούν ως προς το αναγκαίο μέτρο.
Παρεμπιπτόντως στις διατάξεις που χρειάζονται τροποποίηση είναι και η διάταξη του αρθ. 56 πργ. 4 εδ. β΄ΚΔΔ για την διαφορά ανάμεσα στην αναφερόμενη ημερομηνία επίδοσης της έκθεσης επίδοσης και της επισημείωσης στο επιδιδόμενο έγγραφο, βάσει του οποίου ο διάδικος ασκεί τα δικαιώματά του. Όπως και στον ΚΠοΛΔ πρέπει να ισχύει ότι η σημείωση στο επιδιδόμενο έγγραφο αποτελεί απόδειξη υπερ εκείνου προς τον οποίο έγινε η επίδοση και να προβλεφθεί ότι σε περίπτωση διαφοράς, υπερισχύει η ημερομηνία της έκθεσης μόνο αν ευνοεί αυτόν στον οποίον επιδόθηκε το έγγραφο (βλ. νομολογία ΑΠ – αρχή δίκαιης δίκης και αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας).
Εάν η προσθήκη της τρίτης παραγράφου υιοθετηθεί, θα είναι η διάταξη που θα «βγάζει» το περισσότερο γέλιο ίσως σε όλη την ελληνική νομοθεσία.
Και αφού οι εισηγητές διαθέτουν απόθεμα «χιούμορ», προτείνω σε νομοτεχνικό επίπεδο, για να γίνει ακόμα πιο διασκεδαστική η διάταξη, να συμπληρωθεί αυτή με μία εξουσιοδότηση στον Υπ. Δικαιοσύνης να εκδώσει απόφαση, με το ανώτατο όριο των σελίδων που πρέπει να περιέχει το κύριο δικόγραφο και το υπόμνημα ανά κατηγορία διαφοράς, επιπλέον δε να καθορίζεται ότι η «αυξημένη δαπάνη» θα διαμορφώνεται αναλογικά με τις (παραπανίσιες) σελίδες των δικογράφων…
Έτσι, θα είναι σίγουρο ότι ο δικηγόρος πριν ασκήσει το όποιο δικόγραφο θα ασκεί την πρέπουσα «προληπτική αυτο-λογοκρισία».
Σοβαρά: τέτοιες προτάσεις είναι κρίμα. Είμαι βέβαιος ότι δεν ανταποκρίνονται στις επιστημονικές δυνατότητες αυτών που τις προτείνουν.
Καλά, είμαστε σοβαροί; Αυτό το έκτρωμα της τρίτης παραγράφου έχει περάσει και αξιολογηθεί από νομικούς στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή; Είναι ποτέ δυνατόν; Δηλαδή, αν ο Χ δικαστής θεωρεί τις 22 σελίδες πολλές και ο Ψ δικαστής τις 122, θα επιβάλλουν και οι 2 το ίδιο πράγμα για την ίδιας φύσης υπόθεση; Τι κάνετε εκεί στο Υπουργείο; Συνέλθετε.
Για την τρίτη παράγραφο τι μπορεί να σχολειάσει κανείς… τα λόγια περιττεύουν