Στο άρθρο 20 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) προστίθεται παρ. 7 ως εξής:
«7. Στις περιπτώσεις εγκλημάτων του παρόντος νόμου, ως πολιτικώς ενάγων μπορεί να παρίσταται αυτοτελώς και κάθε φιλοζωικό σωματείο που δραστηριοποιείται σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο, ανεξάρτητα αν έχει υποστεί περιουσιακή ζημία, προς υποστήριξη της κατηγορίας και μόνο. Η σχετική δήλωση μπορεί να γίνει τόσο κατά την προδικασία όσο και στο ακροατήριο, σύμφωνα με το άρθρο 84 Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.».
Αρχική «Μέτρα Θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής» και λοιπές διατάξειςΆρθρο 29 – Τροποποίηση ν. 4039/2012
Άρθρο 29 – Τροποποίηση ν. 4039/2012
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Διατάξεις για το συναινετικό διαζύγιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Τροποποίηση άρθρου 686 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 – Νομοθεσία περί αλλοδαπώνΆρθρο 24 – Νομοθεσία περί αλλοδαπών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Τροποποίηση Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 – Τροποποίηση π.δ. 18/1989
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Τροποποίηση άρθρου 358 Ποινικού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Τροποποίηση ν. 4139/2013
- 166 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Τροποποίηση ν. 4039/2012
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Τροποποίηση άρθρων Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Τροποποίηση ν. 2121/1993
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 – Τροποποιήσεις Κώδικα ΣυμβολαιογράφωνΆρθρο 32 – Τροποποιήσεις Κώδικα Συμβολαιογράφων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Τροποποιήσεις Κώδικα Δικηγόρων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Τροποποιήσεις Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 – Επιμόρφωση δικαστικών υπαλλήλωνΆρθρο 35 – Επιμόρφωση δικαστικών υπαλλήλων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 – Αύξηση οργανικών θέσεων δικαστικών λειτουργών πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνηςΆρθρο 36 – Αύξηση οργανικών θέσεων δικαστικών λειτουργών πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 – Αύξηση οργανικών θέσεων Παρέδρων ΣτΕΆρθρο 37 – Αύξηση οργανικών θέσεων Παρέδρων ΣτΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 – Αύξηση οργανικών θέσεων δικαστικών υπαλλήλωνΆρθρο 38 – Αύξηση οργανικών θέσεων δικαστικών υπαλλήλων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Τροποποίηση ν. 3689/2008 για την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Αύξηση οργανικών θέσεων στην Α.Δ.Α.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Αύξηση θέσεων επιστημονικού προσωπικού καταστημάτων κράτησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Θέματα εξωτερικής φρουράς καταστημάτων κράτησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 – Τροποποίηση άρθρου 93 ν. 4129/2013Άρθρο 43 – Τροποποίηση άρθρου 93 ν. 4129/2013
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 – Ειδικός λογαριασμός «Κεφάλαια Εργασίας Κρατουμένων»Άρθρο 44 – Ειδικός λογαριασμός «Κεφάλαια Εργασίας Κρατουμένων»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
31 Μαΐου 2017, 19:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
12 Ιουνίου 2017, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
166 Σχόλια 275 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Έπρεπε να είχε γίνει από καιρό. Να υπενθυμίσω, για αυτούς που θέλουν συλλόγους τύπου «Σωματεία Παθόντων και Ζημιωθέντων από Αδέσποτα Ζώα», ότι το αδέσποτο δε βρέθηκε από επιλογή στο δρόμο. Κάποιο δίποδο «ζώο» θεώρησε σωστό να το αφήσει εκεί. Η συνέχεια γνωστή. Επίσης, εκτός από σπάνιες περιπτώσεις, το αδέσποτο δεν ήταν άγριο από φύση. Οι κλωτσιές, τα βασανιστήρια, οι εκφοβισμοί, τα χτυπήματα και άλλα πολλά, είναι αυτά που τα κάνουν άγρια. Όσο για τους κυνηγούς (τι φιλόζωοι!!!), που έχουν τα κλουβιά μεταφοράς σαν έξτρα προφυλακτήρες, είναι ώρα να αναθεωρήσουν.
Συγχαρητηρια. Επιτέλους. Αυτο το άρθρο ειναι ένα βημα μπροστα σε σχέση με τον πολιτισμό μας και τη μάστιγα που λέγεται κακοποίηση ζώων στη χώρα μας. Νομικά είναι απόλυτα σωστό, υπάρχουν ανάλογες περιπτώσεις στο δικαιικό μας σύστημα, που αναγνωρίζουνδικαίωμα πολτικής αγωγής σε οργανωμένες ομάδες. Χωρίς την παρουσία πολιτικής αγωγής εκ μέρους των φιλοζωικών σωματείων πολλές σχετικές δίκες γίνονται διεκπεραιωτικά, χωρίς σοβαρή ανάλυση των στοιχείων των συγκεκριμένων εγκλημάτων. Θα πρέπει να δοθει το δικαίωμα παράστασης πολτικής αγωγής όχι μόνο σε φιλοζωικά σωματεία μεμονωμένα, αλλά και στις ομοσπονδίες των φιλοζωικών συλλόγων
Παρά την αδιαμφισβήτητα καλή πρόθεση η συγκεκριμένη ρύθμιση από νομικής πλευράς νομίζω ότι δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ο θεσμός της πολιτικής αγωγής είναι ΑΡΡΗΚΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ με την αποζημίωση που αξιώνει ο άμεσα παθών από το έγκλημα.
Οι εξαιρέσεις από τον κανόνα αυτό είναι πολύ συγκεκριμένες, μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Οι διαφορετικές ρυθμίσεις από τους κανόνες του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας κλονίζουν την ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. Και (σωστά ή λανθασμένα) παρόμοιους λόγους απόκλισης από τον κανόνα θα μπορούσαν να διατυπωθούν από διάφορες ομάδες. Και εκεί να ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου…
Με την υπό διαβούλευση διάταξη θα μπορεί αν επιθυμεί ένα σωματείο με έδρα τη Ρόδο να να παρασταθεί ως πολιτικώς ενάγων σε μία κακοποίηση σκύλου στην Κομοτηνή;
Σε μία υπόθεση που έχει πάρει δημοσιότητα και πρόκειται για έγκλημα κατά δεσποζόμενου σκύλου με δράστη τρίτο, όπου ο ιδιοκτήτης του ζώου επιθυμεί να παρασταθεί ως πολιτικώς ενάγων ο ίδιος, θα μπορεί επιπλέον να εμπλακεί ως διάδικος και κάποιο σωματείο;!
Και αν θα είναι νόμιμο θα είναι και λογικό;
Τέλος, τέτοιες προβλέψεις δυστυχώς ενδέχεται να θεωρηθούν ως έλλειψη εμπιστοσύνης στον Δικαστή.
Χρειάζεται επιπλέον βοήθεια για να κάνει εφαρμογή του νόμου;!
Και υπάρχουν δικαστικοί λειτουργοί που έχουν επιδείξει εξαιρετική ευαισθησία τόσο από την έδρα κατά την εφαρμογή του Ν 4039/2012 όσο και με ευρύτερες δράσεις, πχ συμμετοχή σε ενημερωτικά σεμινάρια.
Επιτέλους οι ανυπεράσπιστοι αποκτούν φωνή..πρόκειται γιά ένα ακόμη βήμα πρός τήν σωστή κατεύθυνση.Συγχαρητήρια σέ όλους!
Είναι άκρως ανησυχητικό αν δοθεί σε φιλοζωικά σωματεία η δυνατότητα παράστασης πολιτικής αγωγής και όχι σε ανεξάρτητους πολίτες και για τον εξής λόγο: Πολλά σωματεία ανήκουν σε δίκτυο εγκληματικών και παράνομων δραστηριοτήτων, με σκοπό το κέρδος, από τη διαχείρηση και εκμετάλλευση των αδέσποτων ζώων. Για παράδειγμα, συχνά κάνουν παράνομες στειρώσεις, με προσωπικό από το εξωτερικό, που δεν είναι εθελοντές αλλά υπάλληλοι ξένων οργανώσεων, που δεν έχουν τη νόμιμη άδεια για να διενεργούν στειρώσεις στη χώρα μας, ή διενεργούν και άλλα χειρουργεία που απαγορεύεται. Τα χειρουργεία αυτά γίνονται συνήθως με κακές συνθήκες υγεινής, και σε μη-αδειοδοτημένους χώρους. Αυτή η στυγνή εκμετάλλευση των αδέσποτων, δεν γίνεται για το καλό τους, αλλά για την απόσπαση δωρεών από πονόψυχους αλλά ανυποψίαστους πολίτες όλου του κόσμου. Όλα αυτά θέτουν τη ζωή των ζώων σε κίνδυνο είτε άμεσα από την έλλειψη ευθύνης που έχουν αυτοί οι παράνομοι χειρούργοι για τις πράξεις τους, είτε με την εξάπλωση μολυσματικών ασθενειών λόγω κακής απολύμανσης. Ποιός θα υπερασπιστεί τα ζώα σε μια τέτοια περίπτωση; Που έχουν υποστεί ακρωτηριασμό και κακοποίηση; Τα ίδια τα σωματεία που θα βρίσκονται κατηγορούμενοι; Συναδελφικά σωματεία; Κανένα σωματείο δεν θα βγει μπροστά για να υπερασπίσει τα ζώα σε μια τέτοια περίπτωση. Το ίδιο ισχύει και για τις παράνομες μεταφορές αδέσποτων στο εξωτερικό, συνήθως προς ξένα καταφύγια, από πολλές «φιλοζωικές» οργανώσεις, κάτι που είναι παράνομο και βλάπτει τα ζώα, τα οποία κακομεταχειρήζονται, εκμεταλλεύονται οικονομικά και καμιά φορά και σεξουαλικά, και μπορεί να θανατώνονται καθώς η νομοθεσία στο εξωτερικό προβλέπει τη θανάτωση ανεπιθύμητων ζώων. Ποιό σωματείο θα δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής ενάντια άλλου σωματείου; Γι’αυτό μια τέτοια δυνατότητα θα πρέπει είτε να μην την έχει κανείς, είτε να την έχουν και απλοί, φιλόζωοι, ανεξάρτητοι και ανιοδιοτελείς πολίτες.
Η προτεινόμενη τροπολογία είναι καταφανώς άδικη, και υποσκάπτει τη δυνατότητα για τη διενέργεια μιας δίκαιης δίκης.
Συγκεκριμένα :
1. Είναι προφανές πως ένα Σωματείο (Πολιτική Αγωγή) έχει πολύ μεγαλύτερους οικονομικούς και άλλους πόρους από τον μέσο Πολίτη (Εναγόμενος), ενώ μπορεί ακόμα και να διαθέτει μέλη του δικηγόρους που να προσφέρουν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους ως Πολιτική Αγωγή. Πως θα αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις ο Εναγόμενος (που μέχρι την πιθανή καταδίκη του διατηρεί το τεκμήριο της αθωότητας), τη δύναμη ενός ή και περισσότερων Σωματείων ;
2. Επιπλέον, η αδικία είναι προφανής καθώς η τροπολογία αναφέρεται μόνο στα Φιλοζωικά Σωματεία (Πολιτική Αγωγή) και όχι στη δυνατότητα να παρίστανται ως Υπεράσπιση του Εναγόμενου αντίστοιχοι συλλογικοί φορείς π.χ. Σωματεία Παθόντων και Ζημιωθέντων από Αδέσποτα Ζώα. Από την ανυπαρξία και μόνο τέτοιων Σωματείων, παρότι οι εν λόγω παθόντες και ζημιωθέντες συμπολίτες μας είναι πάρα πολλοί, είναι προφανές ποια πλευρά έχει το πλεονέκτημα και τη δύναμη να εξουθενώσει (δικονομικά, οικονομικά, ψυχολογικά, πρακτικά, κ.λπ.) την άλλη.
3. Η καταφανής αδικία της προτεινόμενης τροπολογίας γίνεται αντιληπτή και από το γεγονός ότι ενώ δίνει το δικαίωμα σε ένα ή περισσότερα Φιλοζωικά Σωματεία να παρίστανται ως Πολιτική Αγωγή, δεν υπάρχει πρόβλεψη που να τα καθιστά υπεύθυνα για επιθέσεις των αδέσποτων ζώων που συντηρούν στην περιοχή ευθύνης τους, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να ασκηθεί και εις βάρος τους Αγωγή και να βρεθούν στη θέση του Εναγόμενου. Θα δημιουργηθεί λοιπόν μία κατάσταση όπου ένα (νομικό) πρόσωπο (το Φιλοζωικό Σωματείο) ενώ θα έχει όλο το δικαίωμα να ενάγει κάποιον Πολίτη για άσκηση βίας εναντίον των ζώων, θα διατηρεί την ιδιότυπη ασυλία του απέναντι σε αντίθετες Αγωγές σε περίπτωση που από τη δραστηριότητά του (συντήρηση αδέσποτων ζώων) προκληθεί ζημία, τραυματισμός ή και θάνατος σε Πολίτη μετά από επίθεση των ζώων αυτών.
4. Τέλος, η παροχή της δυνατότητας να γίνεται η σχετική Δήλωση ακόμα και στο ακροατήριο, προφανώς και θα καταλήξει στον αιφνιδιασμό του Εναγομένου, συντρίβοντάς τον ψυχολογικά κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής της δίκης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την υπεράσπισή του.
Συμπερασματικά, για την εξάλειψη και τη μη περαιτέρω διόγκωση των ήδη υπαρχουσών ανισοτήτων κατά την απονομή της Δικαιοσύνης στο συγκεκριμένο θέμα, πρέπει :
α) να μην προωθηθεί η προτεινόμενη Τροπολογία μέχρι τη δημιουργία αντίστοιχων Σωματείων για την Προστασία των Παθόντων και Ζημιωθέντων από Αδέσποτα Ζώα και την πρόβλεψη της δυνατότητας να παρίστανται ως Υπεράσπιση του Εναγόμενου.
β) να καθίστανται τα Φιλοζωικά Σωματεία υπεύθυνα και υπόλογα και να παρέχεται η δυνατότητα άσκησης Αγωγής/Μήνυσης εναντίον τους για κάθε ζημιά, τραυματισμό ή θάνατο που προκαλείται από επίθεση που πραγματοποιείται στην περιοχή ευθύνης τους από αδέσποτο ζώο σε Πολίτη, στην περιουσία του ή σε άλλο ζώο δεσποζόμενο ή μη. Φυσικά, για την ισότιμη μεταχείριση των πολιτών, οι εν λόγω Μηνύσεις θα πρέπει να γίνονται χωρίς την κατάθεση του παραβόλου των 100 Ευρώ.
Ευελπιστώ πως οι επισημάνσεις μου συνεισφέρουν στη δημιουργία μιας πιο δίκαιης κοινωνίας μέσω της ισότιμης μεταχείρισης των Πολιτών.
Υψίστης σημασίας η συγκεκριμένη τροποποίηση. Τα φιλοζωικά σωματεία είναι και πρέπει να συνεχίσουν να είναι η φωνή όλων αυτών των αδύναμων πλασμάτων.
Μα επιτέλους !
Πολλά συγχαρητήρια !!!
Η ρύθμιση αυτή αποτελεί αναγνώριση των προσπαθειών των φιλοζωικών σωματείων αλλά και πολύτιμο εργαλείο στη σωστή υπεράσπιση των κακοποιημένων ζώων.
Η επιμονή και υπομονή μας απέδωσαν καρπούς. Ευχαριστούμε όλους όσους μας άκουσαν και ένοιωσαν το δίκαιο και την αναγκαιότητα του αιτήματός μας.
Το δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής θα είναι μια τροποποίηση σταθμός για τις υποθέσεις των ζώων και θα συνεισφέρει τα μέγιστα τόσο στην απόδοση δικαιοσύνης σε φοβερά εγκλήματα με θύματα ανυπεράσπιστα πλάσματα όσο και στην μείωση των περιπτώσεων κακοδικίας λόγω άγνοιας του νόμου από την πλευρά της έδρας .
Εξαιρετικά σημαντική η τροποποίηση του Ν.4039/2012. Να μείνει αυτούσιο και να καταγραφεί σαν Νόμος ως έχει.
Μια χώρα που θέλει να λέγεται πολιτισμένη οφείλει να προστατεύει τους αδύναμους και να αποδίδει δικαιοσύνη.
Συγχαρητήρια σε όσους το πίστεψαν και το έτρεξαν!
Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΑ ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΑ ΖΩΑ!
ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΦΙΛΟΖΩΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΔΙΟΤΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ «ΑΝΙΣΧΥΡΟΣ» ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ…
Συγχαρητήρια!! Τώρα θ μπει τάξη!!
Σημειώνω ότι η προτεινόμενη ρύθμιση είναι επιβεβλημένη ακριβώς επειδή η Πολιτεία -υπό τα τρέχοντα δεδομένα- φαίνεται να αδυνατεί να προστατέψει αποτελεσματικά τα ζώα. Αν τα αρμόδια όργανα έκαναν σωστά τη δουλειά τους ή αν συνίστατο κεντρική υπηρεσία ως αρμόδια (κάτι σαν «Συνήγορος των ζώων»), η ρύθμιση φυσικά θα παρείλκε.
Ένα βήμα μπροστά… έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια!!!
Ο ν. 4039/2012 θεσπίστηκε, σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεσή του [ΚΝοΒ 2012, 91], διότι «η υφισταμένη νομοθεσία για τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα ζώα και η προστασία όλων των ζώων από την κακομεταχείρισή τους, χρειάζεται περαιτέρω συμπλήρωση, βελτίωση, εκσυγχρονισμό και επικαιροποίηση, έτσι ώστε η προστασία αυτή να καταστεί πιο ουσιαστική και αποτελεσματική […]». Η αναγνώριση της δυνατότητας παράστασης πολιτικής αγωγής σε κάθε φιλοζωικό σωματείο για την υποστήριξη της κατηγορίας ανταποκρίνεται, βέβαια, στο αίτημα της αποτελεσματικότητας της ποινικής προστασίας των ζώων και, κατά συνέπεια, κρίνεται ορθή, αλλά και επιβεβλημένη. Εύγε!