Άρθρο 6

Προστίθεται άρθρο 8 στο ν. 3213/2003 που έχει ως εξής:

«Άρθρο 8
Συμμετοχή σε εξωχώρια εταιρεία
1. Απαγορεύεται στα μέλη της Κυβέρνησης, στους υφυπουργούς, στους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Εθνικό ή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στους βουλευτές και ευρωβουλευτές, στο γενικό γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου, στους γενικούς και ειδικούς γραμματείς Υπουργείων, στους γενικούς γραμματείς περιφερειών, στους προέδρους των διευρυμένων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, στους νομάρχες και τους δημάρχους, στους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς, στους προέδρους, διοικητές, υποδιοικητές και γενικούς διευθυντές ελεγχόμενων από το κράτος πιστωτικών ιδρυμάτων καθώς επίσης και στα πρόσωπα των περιπτώσεων θ’ και ι’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου να συμμετέχουν είτε οι ίδιοι είτε με παρένθετα πρόσωπα στο κεφάλαιο ή στη διοίκηση εξωχώριων εταιρειών.
2. Η κατά παράβαση της παρ. 1 άμεση ή έμμεση συμμετοχή σε εξωχώρια εταιρεία τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) ετών και με χρηματική ποινή από δέκα χιλιάδες

  • 26 Φεβρουαρίου 2010, 12:56 | Ιωάννης Τζαγκαρουλάκης

    Δεδομένου ότι κάποιο στέλεχος παράκτιας εταιρείας μπορεί να παραιτηθεί για ένα διάστημα από τα καθήκοντα του για να γίνει βουλευτής ή περιφερειάρχης, η διάταξη του Νόμου, καθώς και ο σκοπός τον οποίο εξυπηρετεί, θα καταστεί στην πράξη ανενεργος.

    Θα ήταν καλύτερα η διάταξη αυτή να τροποποιηθεί έτσι ώστε τα πρόσωπα που αναφέρονται να μην έχουν διατελέσει στο παρελθόν στελέχη παράκτειων εταιρειών.

  • 25 Φεβρουαρίου 2010, 16:59 | ΛΙΒΑΝΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Συμφωνώ απόλυτα στη κίνηση αυτή και γενικότερα στο περιορισμό των πηγων εισοδήματος στα μέλη της κυβέρνησης και σε όσους αναφέρει το παρόν άρθρο.
    Το Ελληνικό δημόσιο έχει φροντίσει να δόσει άφθονες παροχές, με μορφή επιδομάτων εκτάκτων και τακτικών, μισθών, συντάξεων κλπ.
    Βλέπουμε όλους οσοι είναι στο κοινοβούλιο, να διατηρούν ένα μέσο όρο διαβίωσης πολλές κλίμακες επάνω απο το μέσο όρο του Έλληνα.

    Ο Δημόσιος βίος και η ενασχόληση με τα κοινά είναι λειτούργημα.
    Υπάρχουν άνθρωποι που προσφέρονται να ασχοληθούν αφιλοκερδώς με το αντικείμενο,πολύ αξιόλογοι και με πολλές περγαμηνές.
    Όποιος έχει τη ψυχή και το σθένος ας αφιερώσει ένα μέρος της ζωής του στο δημόσιο βίο όχι για να βγάλει χρήματα η να πλουτήσει, αλλα γιατί πραγματικά θέλει να προσφέρει αρκούμενος σε ότι του παρέχει το κράτος.

    Οτιδήποτε πάνω απο τις κρατικές παροχές βγάζει εισοδηματικά ενας βουλευτής να το προσφέρει στο Ελληνικό δημόσιο και να μη φορολογείται για όσο υπηρετεί τη θητεία του.

    Ποια θα μπορουσε να ήταν μεγαλύτερη απόδειξη αγνών κινήτρων;

  • 24 Φεβρουαρίου 2010, 23:36 | am

    Το θέμα δεν είναι αν η μορφή της εταιρίας είναι off shore ή on shore (που ασχολείται μερικώς σε παρακάτω άρθρο μέσω των χρηματιστηριακών συναλλαγών). Το θέμα είναι το προιόν εγκλήματος και η διαπλοκή και όχι η φοροαποφυγή (που προτίθεται να την αντιμετωπίσει, μερικώς, ο Υπ.Οικονομικών με το φορολογικό νομοσχέδιο). Με την απαγόρευση μετοχικής συμμετοχής σε εταιρεία δεν λύνεται το πρόβλημα στους αιώνες των αιώνων και σ’ολα τα μήκη και τα πλάτη αυτού του κόσμου. Το πρόβλημα με τις off shore λύνεται μόνο μέσα από διακρατικές συμφωνίες ή καταγγελίες ή εισαγγελικές παρεμβάσεις. Είναι προτιμότερο λοιπόν να κληθούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους και στο χρηματιστήριο και στις off shore αλλά και στις μη εισηγμένες, με τους κανόνες και τις ποινές της μη δήλωσης και τον κίνδυνο της αποκάλυψης. Σαφώς υπάρχουν δημόσιες θέσεις που από ηθικής και μόνο άποψης δεν θα έπρεπε να συμμετέχουν σε εταιρείες off shore την ώρα που επικαλούνται την φορολογική συνειδοτοποίηση των Ελλήνων. Αλλά το ίδιο ανήθικο θα ήταν και η συμμετοχή τους σε εταιρεία με έδρα τη Βουλγαρία (10% φορ.συντελεστή) ή Κύπρου.

  • 24 Φεβρουαρίου 2010, 22:11 | Στέφανος

    Follow the money. Και αν κάποιος συμμετέχει σε εταιρεία, τότε είναι ένδειξη ότι κάτι κάνει. Δεν είναι παράνομο, αλλά θα ελεγχθεί πρώτος-πρώτος.

    Αφήστε τους όλους να κάνουν ότι θέλουν, χωρίς απαγορεύσεις. Αλλά οι έλεγχοι που θα γίνονται να είναι σε βάθος. Και από άτομα ικανά. Ζητήστε τη βοήθεια του ιδιωτικού τομέα, δώστε τους ελέγχους σε διεθνείς εταιρείες. Στο τέλος θα βγουν στο φως, όπως και με τη Siemens. Πότε είπαμε θα δείτε τι γίνετε με τις καταθέσεις;

  • 24 Φεβρουαρίου 2010, 14:36 | Κώστας

    Κύριοι,

    Ερωτώ:

    1)Πώς θα καταφέρετε να αποδείξετε την σύνδεση του όποιου πολιτικού [κλπ προσώπων του πιό πάνω άρθρου] με το παρένθετο πρόσωπο; Γιατί φυσικά ο πολιτικός [κλπ πρόσωπα] δεν θα εμφάνίζεται στο καταστατικό ή στο βιβλίο μετόχων. Απλά ίσως με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ή άλλο μη εμφανή τρόπο θα έχει «δέσει» νομικά το παρένθετο πρόσωπο [κάποιον Δικηγόρο, συνήθως ή άλλο, άσχετο φαινομενικά πρόσωπο] ώστε να μην «ιδιοποιηθεί» την εταιρεία και ΚΥΡΙΩΣ τα περιουσιακά της στοιχεία [ακίνητα, τραπεζικούς λογαριασμούς],

    2) θα επιτρέπεται πολιτικός [κλπ πρόσωπα του εν λόγω άρθρου] να ιδρύει ή συμμετέχει σε νομικό πρόσωπο, νόμιμα συνεστημένο στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε. ή και στις ΗΠΑ; Δηλ. η διαφθορά θεωρούμε οτι είναι κρυμμένη μένο σε εξωχώριες εταιρείες:

    3) Και με τους κοντινούς συγγενείς των πολιτικών [κλπ προσώπων] τι γίνεται; Θα επιτρέπεται να έχουν ή να συμμετέχουν σε εξωχώριες;

    Ευχαριστώ

  • 24 Φεβρουαρίου 2010, 12:11 | Μιχ. Πάτσης, δικηγόρος Αθηνών

    Η συμμετοχή σε εξωχώρια εταιρία, δηλ. εταιρία που δεν εδρεύει στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε., αλλά κυρίως σε φορολογικό παράδεισο είναι εξ αντικειμένου ύποπτη για φοροδιαφυγή – οι εταιρίες αυτές, όπως έχω γράψει και πάλι στο site ούτε παραγωγικές είναι ούτε η μεσολάβησή τους απαντά σε ανάγκη διακίνησης αγαθών. Η απαγόρευση σαφώς δεν αντιμετωπίζει συνταγματικό πρόβλημα ούτε περιορίζει στην ουσία του το δικαίωμα συμμετοχής σε νομικά πρόσωπα των αναφερόμενων στο άρθρο 6.Η περιγραφόμενη δραστηριότητα της διοίκησης τέτοιας εταιρίας ήδη αποκλείεται για τους υπαγόμενους στην ισχύ του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα δημοσίους υπαλλήλους. Θα ήταν άτοπο (και το άτοπο δυστυχώς ισχύει μέχρι την ψήφιση της διάταξης) τα πρόσωπα του άρθρου 6 να μην υπάγονται στο περιορισμό επειδή δεν υπάγονται στον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα.

  • 23 Φεβρουαρίου 2010, 17:03 | ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΜΑΡΑΣ

    Δεν μπορει με βαση την αρχη της ισοτητας των δικαιωματων να τιθενται σε ολους τους κρατικους λειτουργους απαγορευση για σμμετοχη σε συμετοχη στο κεφαλαιο και την διοικηση εξωχωριων εταιρειων και να μη ανφερονται ρητα και οι ΑΜΙΣΘΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΗΛΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ που ασκουν Κτατικοι εξουσια . Πως υπαρχει η ισοτητα στην απονομη της δικαιοσυνης οταν καποιοι που μετεχουν στα ποινικα δικαστηρια υπαβαλουν δηλωση ποθεν εσχες και καποιοι εξαιρουνται ή οταν σε καποιους επιτρεπεται η συμετοχη σε εξωχωριες εταιρειες και καποιους δεν επιτρεπεται .
    ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΡΗΤΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΙς ΔΙΑΤΑΞΕΙς ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ .

  • 23 Φεβρουαρίου 2010, 14:33 | Βελισάριος Ναρσής

    Φοβάμαι ότι η απαγόρευση συμμετοχής στο κεφάλαιο εταιρίας – εξωχώριας ή μη – αντιβαίνει στις προβλέψεις του άρθρου 12 του Συντάγματος, πιθανότατα δε και στις αντίστοιχες της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η ένωση προσώπων είναι συνταγματικό δικαίωμα, η άσκηση του οποίου δεν μπορεί να απαγορευθεί- πόσο μάλλον να ποινικοποιηθεί- αδιακρίτως της εθνικότητας της εταιρείας.

    Ακόμη όμως και αν δεν ήταν έτσι η υπόσταση της απαγόρευσης και του εγκλήματος στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στην έννοια της εξωχώριας εταιρείας. Ετσι η διάταξη δεν ισχύει στην περίπτωση ας πούμε των Κυπριακών εταιρειών που δεν διακρίνονται σε εξωχώριες και μη, είναι απλά κυπριακές εταιρείες. Παρέχουν όμως όλες τις δυνατότητες των εξωχωρίων.

    Στην συνέχεια ποιος θα θεωρηθεί παρένθετο πρόσωπο και πως θα αποδειχθεί η ιδιότητα αυτή;

    Και τι θα γίνει με κάποιον που πρίν γίνει βουλευτής είχε πραγματική επαγγελματική δραστηριότητα μέσω εξωχώριας εταιρίας; Εμπορευόταν ας πούμε αγαθά σε τρίτες χώρες μέσω αυτής; Θα πρέπει υποχρεωτικά να την πουλήσει ή να χρησιμοποιήσει παρένθετο πρόσωπο.

    Η διάταξη θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκει. Όποιος έχει λόγο να συμμετέχει σε εξωχώρια μία χαρά θα συμμετέχει μέσω τρίτων προσώπων ή εταιριών και ποτέ κανείς δεν θα μπορέσει να αποδείξει το παραμικρό.Και στην φανταστική περίπτωση που κάποιος παραπεμπόταν να δικαστεί θα αθωωνόταν πανηγυρικά ιδίως αν η εταιρία δεν είχε δραστηριότητα.

    Αν πράγματι θέλει κανείς να ισχύσει κάποιου είδους παρόμοιος περιορισμός τότε θα πρέπει να επιβάλλει στα πρόσωπα της παραγράφου 1.
    υπεύθυνη δήλωση (που θα περιλαμβάνεται στην φόρμα του πόθεν έσχες) ότι δεν συμμετέχουν άμεσα ή έμμεσα σε παρόμοιες εταιρείες και σε περίπτωση
    που αποδειχθεί το αντίθετο θα έχουν τις συνέπειες της ψευδούς δήλωσης
    που είναι φυλάκιση χωρίς εξαγορά. Και βέβαια αυτό είναι και πολιτικά
    πιο ενδιαφέρον διότι όποιος συλληφθεί θα υποστεί και την διαπόμπευση
    του ψεύτη. Διότι αν εκ των προτέρων γνωρίζουμε ότι κανείς δεν θα συλληφθεί δεν χρειάζεται και καμία διάταξη.

  • 23 Φεβρουαρίου 2010, 12:39 | ΚΑΤΣΑΠΕΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    να υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος του πόθεν έσχες των ανωτέρω αναφερομένων προσώπων αναδρομικά. Εάν δεν μπορεί να γίνει για πρακτικούς λόγους (μεγάλος αριθμός) να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση όλοι και να γίνει έλεγχος σε όσους δεν υποβάλουν δήλωση