Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και της Σύμβασης που κυρώνεται από την πλήρωση των προϋποθέσεων του άρθρου 75 αυτής.
Αρχική Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των γυναικώνΆρθρο 05
Άρθρο 05
Αναρτήθηκε
17 Νοεμβρίου 2017, 15:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Δεκεμβρίου 2017, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 21 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Η προτεινόμενη ποινικοποίηση «πράξεως» που περιγράφεται στην §5 του άρθρου 2 του νομοσχεδίου θα δημιουργήσει σειρά προβλημάτων , ενώ δεν προσφέρει απολύτως τίποτα πέραν ερείσματος για χάλκευση συκοφαντιών. Δεν υπαγορεύεται ούτε από το πνεύμα ούτε από το γράμμα της συμβάσεως. Η γενικολογία της διατάξεως περικλείει στην αντικειμενική υπόσταση του «εγκλήματος» όλα τα συλλογικά και ατομικά υποκείμενα που εκδηλώνουν διαφορετικές θέσεις και απόψεις από κάποιους άλλους λ.χ. τους εργαζομένους κατά των εργοδοτών, τους αντιπολιτευομένους κατά των κυβερνώντων, τους αμφισβητίες κατά των κρατούντων κ.λπ. . Σε μια ελεύθερη και ανοιχτή κοινωνία, η δίχως βία εκδήλωση διαφορετικών θέσεων και απόψεων είναι θεμιτή και προσδοκώμενη ακόμη κι αν προξενεί ανησυχία ή ακόμη και τρόμο σε κάποιους. Η παρουσία απεργών εργαζομένων στους χώρους μιας εκμετάλλευσης είναι αναμενόμενο να προξενεί ανησυχία ή και τρόμο στον εργοδότη, ο οποίος προσδοκά το κέρδος και περιέρχεται σε τρόμο ή ανησυχία ενόψει του κινδύνου απώλειας κερδών. Η παρουσία διαδηλωτών είναι αναμενόμενο να προξενεί ανησυχία ή τρόμο στους κρατούντες, οι οποίοι πλήττονται από την κοινωνική κριτική . Στο επίπεδο των προσωπικών επικοινωνιών, ένα άτομο που διολίσθησε σε επιλήψιμη συμπεριφορά αναμένεται να νιώθει ανησυχία ή και τρόμο από την παρουσία του προσώπου που έβλαψε στο μέσο κοινωνικής δικτυώσεως στο οποίο συμμετέχει. Το Κράτος και το Δίκαιο είναι αδιανόητο να παρέχουν σε αυτό το πρόσωπο-βλάψαν προστασία υπέρτερη αυτής που έχει το πρόσωπο που έβλαψε. Στο πεδίο των οικογενειακών σχέσεων η διάταξη αυτή υπονομεύει τα δικαιώματα του γονέα που δεν έχει την αποκλειστική επιμέλεια του τέκνου του (δηλαδή κατά τα ειωθότα του πατέρα) και θα προσφέρει ένα επιπλέον «εν τοις πράγμασι» έρεισμα στον γονέα που επιχειρεί να αποξενώσει το τέκνο του από τον άλλο γονέα. Θα υποβληθεί σωρεία καταγγελιών κατά του γονέα που επιχειρεί να επικοινωνήσει με το (υπό αποξένωση) τέκνο του, κατά του διαζευγμένου ή εν διαστάσει τελούντος (συνήθως ανδρός) που προσπαθεί με την παρουσία του και χωρίς την απειλή ή χρήση βίας να αποτρέψει παραβατική συμπεριφορά του άλλου συζύγου (συνήθως γυναίκας).
Το αίσθημα ανησυχίας ή τρόμου είναι ένα υποκειμενικό και συχνά μη προβλέψιμο αίσθημα που δεν τελεί σε αντιστοιχία με τη συμπεριφορά του άλλου. Στο αδίκημα του άρθρου 333 του Ποινικού Κώδικα μέχρι σήμερα, ο τρόμος και η ανησυχία ενός προσώπου συνιστούν εξωτερικό όρο αξιοποίνου που προκαλείται από πράξη άλλου προσώπου, η οποία ενέχει κοινωνική απαξία , δηλαδή απειλή βίας ή άλλης παράνομης πράξης. Με την καινοφανή διάταξη ποινικοποιείται η δημιουργία ανησυχίας ή τρόμου σε κάποιον χωρίς να εκδηλωθεί πράξη άλλου προσώπου ενέχουσα κοινωνική απαξία . Δηλαδή θα διώκεται και θα τιμωρείται πράξη χωρίς κοινωνική απαξία , μόνο και μόνο διότι ο καταγγέλλων θα επικαλείται ότι αισθάνθηκε τρόμο ή ανησυχία.
Ενόψει των ανωτέρω η προτεινομένη διάταξη του άρθρου 2§5 του νομοσχεδίου είναι αντισυνταγματική και αντίκειται:
α)Στη θεμελιώδη αρχή της υποχρέωσης της Πολιτείας να σέβεται και να προστατεύει την αξία του ανθρώπου (2§1Σ), διότι τιμωρεί «πράξη» χωρίς κοινωνική απαξία.
β)Στην αρχή (δικαίωμα) του καθενός να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας (5§1Σ), διότι εισάγει περιορισμό του δικαιώματος αυτού που δεν είναι σύμφωνο με την αρχή της αναλογικότητας αλλά ούτε και με τις προϋποθέσεις που θέτει η ίδια συνταγματική διάταξη για την επιβολή περιορισμών στο δικαίωμα αυτό (να προσβάλλει τα δικαιώματα άλλων, το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη).
γ)Στην αρχή «nullum crimen ,nulla poena sine lege certa» , διότι δεν περιγράφει επακριβώς τα στοιχεία της πράξεως , αλλά η αντικειμενική υπόσταση του «εγκλήματος» δύναται να καλύπτει κάθε ανθρώπινη συμπεριφορά.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ
Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 2 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΛΕΙΦΘΕΙ ΑΠΌ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ