Κάθε διαπιστευμένος διαμεσολαβητής υποχρεούται εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του μηνός Ιουλίου εκάστου έτους, να ενημερώνει για τα πεπραγμένα του αμέσως προηγούμενου χρονικού διαστήματος την Κεντρική Επιτροπή Διαμεσολάβησης, η οποία προβαίνει στον έλεγχό τους. Η ενημέρωση θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με την αποστολή σχετικής ανωνυμοποιημένης Έκθεσης Πεπραγμένων, όπως αυτή θα διαμορφώνεται από την Κεντρική Επιτροπή Διαμεσολάβησης, η οποία και θα αναρτάται στον ηλεκτρονικό ιστότοπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Η Έκθεση Πεπραγμένων θα περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο, τον συνολικό αριθμό των διαμεσολαβήσεων που πραγματοποίησε ο διαμεσολαβητής, το αποτέλεσμα και τη διάρκεια εκάστης, την φύση της υπόθεσης, ως και το εάν κατατέθηκε σχετικό πρακτικό στο κατά τόπο αρμόδιο Πρωτοδικείο. Η υποχρέωση αποστολής της παραπάνω Έκθεσης είναι προσωποπαγής και θα αποστέλλεται από κάθε εγγεγραμμένο στο τηρούμενο Μητρώο διαμεσολαβητή, ανεξαρτήτως αν έχει διεξάγει διαμεσολαβήσεις ή όχι.
Άρθρο 20 – ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 01 – ΣΚΟΠΟΣ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – ΟΡΙΣΜΟΙ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 – ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
- 64 ΣχόλιαΆρθρο 05 – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 06 – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 07 – ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08 – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΒΕΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09 – ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 10 – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣΆρθρο 10 – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 – ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 – ΑΜΕΡΟΛΗΨΙΑ – ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤA
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ – ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 – ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΡΩΝ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – ΕΧΕΜΥΘΕΙΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 17 – ΑΜΟΙΒΗ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 – ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 – ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 – ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 22 – ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 24 – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΟΙΝΟΥ – ΜΗΤΡΩΟ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – ΕΚΟΥΣΙΑ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ– ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 28 – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Δεκεμβρίου 2017, 17:12
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Ιανουαρίου 2018, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 193 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Πολύ καλή η προσέγγιση του άρθρου αυτού για στατιστικούς λόγους -> οικονομικούς λόγους.
Η «ετήσια έκθεση» πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά με εφαρμογή (όπως μία έρευνα με συνεχείς υπομνήσεις προς τους διαμεσολαβητές) και να μην επαφίεται στο εάν το θυμηθεί ο διαμεσολαβητής ή όχι.
Καλό θα είναι να υπάρξει πρόβλεψη καταγραφής συγκεκριμένων στοιχείων κάθε διαμεσολάβησης σε ειδική εφαρμογή ώστε να μην απαιτείται ετήσια έκθεση. Η εφαρμογή μπορεί να έχει πληροφορίες χρήσιμες (π.χ. νομοθεσία) για τα μέρη , για το διαμεσολαβητή (υποδείγματα πρακτικών κοκ), φάσεις διαμεσολάβησης. Η είσοδος στην εφαρμογή πρέπει να γίνεται πιστοποιημένα μόνο από το διαμεσολαβητή. Το απόρρητο της διαδικασίας μπορεί να ελεγχθεί.
Θεωρούμε τη διάταξη στη σωστή κατεύθυνση διότι θα βοηθήσει στη δημιουργία μιας πλήρους εικόνας της διαμεσολάβησης στην Ελλάδα. Ένα θέμα ωστόσο που θα πρέπει να αποσαφηνιστεί είναι αυτό της επαλήθευσης των στοιχείων που θα υποβάλλονται. Για να μην υπάρξουν περιπτώσεις εικονικών στοιχείων θα ήταν ίσως χρήσιμο να προβλεφθεί στο νόμο πως ο συνολικός αριθμός διαμεσολαβήσεων που χειρίστηκε ετησίως κάθε διαμεσολαβητής θα προκύπτει από το άθροισμα των Πρακτικών Συμφωνίας (ασχέτως αν έχουν κατατεθεί στο αρμόδιο Πρωτοδικείο) και των Πρακτικών Αποτυχίας και πως οποιαδήποτε αλλοίωση του αριθμού των υποθέσεων θα συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.
Θεωρώ ότι στην Ετήσια Έκθεση του διαμεσολαβητή θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τις τυχόν νέες πιστοποιήσεις τις οποίες έχει λάβει ή και τα τυχόν νέα πτυχία ώστε μέσω της έκθεσης αυτής ο διαμεσολαβητής να λαμβάνει μία βαθμολογία η οποία θα εξελίσσεται καθ’ όλη την διάρκεια της ιδιότητός του ως διαμεσολαβητή και θα χρησιμεύει ως κριτήριο για την σε αυτόν ανάθεση του χειρισμού διαμεσολαβήσεων από την Κεντρική Επιτροπή Διαμεσολάβησης.
Ποιος είναι ο στόχος αυτής της διάταξης; Δεδομένου του, ορθού αρ. 15 περί εχεμύθειας, ποιος και με ποιον τρόπο θα ελέγχει την ορθότητα/αλήθεια των δηλουμένων, τα οποία, δηλούμενα -κατά τις προθέσεις σας- θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα (σαν τα καρτελάκια των εκπτώσεων) και θα χρησιμοποιούνται από την ΚΕΔ για την επιλογή των διαμεσολαβητών; Σύμφωνα με το σχέδιο, δύναται ο καθένας (και η ειλικρίνεια επαφίεται μόνο στο θυμικό του) κάθε Ιούλιο χωρίς κανέναν έλεγχο να δηλώνει ό,τι θέλει και από αυτό να κρίνεται η επαγγελματική αξία του. Απαράδεκτη διαδικασία, δεν πουλάμε κύριοι προϊόντα με το κιλό, παρέχουμε υπηρεσίες και μάλιστα σε καταστάσεις ιδιαιτέρως ευαίσθητες για τα μέρη και σε συνθήκες ιδιαιτέρως απαιτητικές για τα μέρη και εμάς τους ίδιους! Σας παρακαλώ να διαγράψετε αυτή τη διάταξη. Στοιχεία ετήσια μπορείτε να συγκεντρώνετε αποκλειστικά και μόνο ανώνυμα από πλευράς αποστολέα και μόνο για στατιστικούς λόγους.