1. Η Αρχή συγκροτείται από τον Πρόεδρο και έξι μέλη, οι οποίοι πρέπει να είναι πρόσωπα εγνωσμένου κύρους και επιστημονικής κατάρτισης ή επαγγελματικής εμπειρίας στον τομέα της προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
2. Ως πρόεδρος ή μέλη της Αρχής μπορούν να διορισθούν και δικαστικοί ή εισαγγελικοί λειτουργοί εν ενεργεία. Με την επιφύλαξη του άρθρου 58 του παρόντος νόμου ως πρόεδρος ή μέλη της Αρχής μπορούν να διορισθούν και δικηγόροι χωρίς να αναστέλλεται η άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος.
3. Στον Πρόεδρο και τα μέλη της Αρχής επιτρέπεται η άσκηση καθηκόντων μέλους διδακτικού προσωπικού Α.Ε.Ι. με καθεστώς πλήρους ή μερικής απασχόλησης.
4. Ο Πρόεδρος και τα μέλη της Αρχής διορίζονται με θητεία. Η θητεία τους είναι εξαετής και δεν μπορεί να ανανεωθεί.
5. Ο Πρόεδρος και τα μέλη της Αρχής διορίζονται με ισάριθμους αναπληρωτές οι οποίοι πληρούν τα ίδια κριτήρια. Οι αναπληρωτές του Προέδρου και των μελών μετέχουν στις συνεδριάσεις της Αρχής μόνο σε περίπτωση προσωρινής απουσίας ή κωλύματος του αντίστοιχου τακτικού. Με απόφασή του ο Πρόεδρος της Αρχής αναθέτει ειδικά καθήκοντα στους αναπληρωτές. Στην περίπτωση αυτή οι αναπληρωτές μπορούν να μετέχουν στη συνεδρίαση ανεξάρτητα από την παράλληλη παρουσία του τακτικού μέλους.
6. Η επιλογή και ο διορισμός του Προέδρου και των μελών της Αρχής καθώς και των αναπληρωτών τους γίνεται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 101Α του Συντάγματος.
Αρχική Νόμος για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679Άρθρο 57 – Συγκρότηση της Αρχής
Άρθρο 57 – Συγκρότηση της Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Αντικείμενο και σκοπός του νόμου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο εφαρμογής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Επεξεργασία για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Επεξεργασία δεδομένων εικόνας και ήχου μέσω κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Συγκατάθεση παιδιού[ για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο της προσφοράς υπηρεσίας κοινωνίας της πληροφορίας ]
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν ποινικές διώξεις, μέτρα ασφαλείας και ποινικές καταδίκες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Δικαίωμα πρόσβασης σε δεδομένα εικόνας και ήχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Περιορισμοί των δικαιωμάτων ενημέρωσης και πρόσβασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Υποχρεώσεις υπευθύνου επεξεργασίας στις περιπτώσεις περιορισμού των δικαιωμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Περιορισμοί της ανακοίνωσης παραβίασης δεδομένων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Προηγούμενη διαβούλευση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ορισμός Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Πιστοποίηση και Διαπίστευση φορέων πιστοποίησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 – Επεξεργασία και ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησηςΆρθρο 16 – Επεξεργασία και ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επεξεργασία στο πλαίσιο της απασχόλησης και προστασία δεδομένων των εργαζομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για σκοπούς αρχειοθέτησης προς το δημόσιο συμφέρον
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για σκοπούς επιστημονικής ή ιστορικής έρευνας ή για στατιστικούς σκοπούς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – Αρχές που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 20 – Αρχές που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 – Προθεσμίες αποθήκευσης και επανεξέτασηςΆρθρο 21 – Προθεσμίες αποθήκευσης και επανεξέτασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 – Διάκριση μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών υποκειμένων των δεδομένωνΆρθρο 22 – Διάκριση μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών υποκειμένων των δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 – Διάκριση μεταξύ των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και επαλήθευση της ποιότηταςΆρθρο 23 – Διάκριση μεταξύ των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και επαλήθευση της ποιότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Νομιμότητα της επεξεργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Ειδικοί όροι ως προς τη διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 25 – Ειδικοί όροι ως προς τη διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 26 – Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεωνΆρθρο 27 – Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 – Χρήση συστημάτων λήψης ή/και καταγραφής ήχου και εικόνας σε δημόσιους χώρουςΆρθρο 28 – Χρήση συστημάτων λήψης ή/και καταγραφής ήχου και εικόνας σε δημόσιους χώρους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Συγκατάθεση του υποκειμένου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 – Ανακοίνωση και Δημοσιοποίηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 30 – Ανακοίνωση και Δημοσιοποίηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Δικαίωμα ενημέρωσης του υποκειμένου των δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 – Δικαίωμα πρόσβασης του υποκειμένου των δεδομένων στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 32 – Δικαίωμα πρόσβασης του υποκειμένου των δεδομένων στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 – Δικαίωμα διόρθωσης ή διαγραφής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και περιορισμού ως προς την επεξεργασίαΆρθρο 33 – Δικαίωμα διόρθωσης ή διαγραφής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και περιορισμού ως προς την επεξεργασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34 – Ενημέρωση και τρόπος άσκησης των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένωνΆρθρο 34 – Ενημέρωση και τρόπος άσκησης των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 – Άσκηση δικαιωμάτων από το υποκείμενο των δεδομένων και επαλήθευση από την εποπτική αρχήΆρθρο 35 – Άσκηση δικαιωμάτων από το υποκείμενο των δεδομένων και επαλήθευση από την εποπτική αρχή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 – Υποχρεώσεις του υπευθύνου επεξεργασίαςΆρθρο 36 – Υποχρεώσεις του υπευθύνου επεξεργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 – Από κοινού υπεύθυνοι επεξεργασίαςΆρθρο 37 – Από κοινού υπεύθυνοι επεξεργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 – Εκτελών την επεξεργασίαΆρθρο 38 – Εκτελών την επεξεργασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 – Αρχεία των δραστηριοτήτων επεξεργασίας και καταχωρήσειςΆρθρο 39 – Αρχεία των δραστηριοτήτων επεξεργασίας και καταχωρήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 – ΚαταχωρήσειςΆρθρο 40 – Καταχωρήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 – Προστασία των δεδομένων από το σχεδιασμό και εξ ορισμούΆρθρο 41 – Προστασία των δεδομένων από το σχεδιασμό και εξ ορισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 – Εκτίμηση των επιπτώσεων της επεξεργασίας στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 42 – Εκτίμηση των επιπτώσεων της επεξεργασίας στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Προηγούμενη διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 – Συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού ΧαρακτήραΆρθρο 44 – Συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Ασφάλεια επεξεργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 – Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα/ αρμόδια εποπτική αρχήΆρθρο 46 – Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα/ αρμόδια εποπτική αρχή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 – Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο υποκείμενο των δεδομένωνΆρθρο 47 – Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο υποκείμενο των δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 – Ορισμός του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 – Θέση του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Καθήκοντα του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51 – Γενικές αρχές που διέπουν της διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς τρίτες χώρες ή διεθνείς οργανισμούςΆρθρο 51 – Γενικές αρχές που διέπουν της διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς τρίτες χώρες ή διεθνείς οργανισμούς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 – Διαβιβάσεις που υπόκεινται σε κατάλληλες εγγυήσειςΆρθρο 52 – Διαβιβάσεις που υπόκεινται σε κατάλληλες εγγυήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53 – Παρεκκλίσεις για ειδικές καταστάσειςΆρθρο 53 – Παρεκκλίσεις για ειδικές καταστάσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 – Διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς αποδέκτες εγκατεστημένους σε τρίτες χώρεςΆρθρο 54 – Διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς αποδέκτες εγκατεστημένους σε τρίτες χώρες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 – Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 56 – ΠροϋπολογισμόςΆρθρο 56 – Προϋπολογισμός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Συγκρότηση της Αρχής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58 – Κωλύματα – ασυμβίβαστα μελών της ΑρχήςΆρθρο 58 – Κωλύματα – ασυμβίβαστα μελών της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Υποχρεώσεις και δικαιώματα μελών της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Αρμοδιότητες της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61 – Καθήκοντα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 – ΕξουσίεςΆρθρο 62 – Εξουσίες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63 – Λειτουργία της ΑρχήςΆρθρο 63 – Λειτουργία της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 – Γραμματεία της Αρχής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65 – Εποπτικές αρχές Δικαστηρίων και Εισαγγελικών ΑρχώνΆρθρο 65 – Εποπτικές αρχές Δικαστηρίων και Εισαγγελικών Αρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 – Προσφυγή κατά της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Δικαστική προσφυγή κατά υπευθύνου επεξεργασίας ή εκτελούντος την επεξεργασία – Αποζημίωση και ευθύνη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Εκπροσώπηση υποκειμένων δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Διοικητικά πρόστιμα και Γενικοί όροι επιβολής προστίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70 – Ποινικές κυρώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72 – Ισχύς διεθνών ή διμερών διεθνών συμφωνιώνΆρθρο 72 – Ισχύς διεθνών ή διμερών διεθνών συμφωνιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 73 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Φεβρουαρίου 2018, 16:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Μαρτίου 2018, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 127 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Η παράγραφος 2 ναι μεν δεν απαιτεί τη στελέχωση της Αρχής από δικαστικούς ή εισαγγελικούς λειτουργούς εν ενεργεία ή μη, όμως η διατύπωση αυτή φαίνεται να «εισηγείται» ως δέουσα την επί μακρόν υφιστάμενη και κατά τη γνώμη μας, όχι τόσο επιτυχημένη πρακτική διορισμού ως Προέδρου της Αρχής κάποιου συνταξιούχου καταξιωμένου ανώτατου δικαστικού δικαστή (συνήθως διοικητικού). Αλλιώς θα αρκούσε μια διατύπωση που θα έλεγε σε μία πρόταση μάλιστα ότι η θέση του Προέδρου ή μέλους της Αρχής δεν είναι ασύμβατη με αυτή του εν ενεργεία δικαστικού ή εισαγγελικού λειτουργού ή δικηγόρου (χωρίς αναστολή άσκησης του δικηγορικού λειτουργήματος αλλά υπό τον όρο της μη σύγκρουσης συμφερόντων).
Η δυνατότητα διορισμού ως προέδρου ή μελών της Αρχής δικαστικών ή εισαγγελικών λειτουργών εν ενεργεία, είναι απολύτως απαράδεκτη και προδήλως αντισυνταγματική.
Επίσης, απολύτως απαράδεκτη είναι και η μη αναστολή άσκησης του δικηγορικού λειτουργήματος, σε περίπτωση διορισμού δικηγόρων.
Συμπίλημα διατάξεων συντεχνιακού χαρακτήρα, με τη σφραγίδα της πρώτης φοράς «Αριστερά». Εντελώς ενδεικτικά : α) συνταγματικά ανεπίτρεπτη η άσκηση καθηκόντων Προέδρου από εν ενεργεία δικαστή (άρθρο 89 του Συντάγματος) β) δικαιοπολιτικά αδιανόητη η διατήρηση της δικηγορικής ιδιότητας από τον Πρόεδρο και τα μέλη της Αρχής. Περί ποίας ανεξαρτησίας συζητούμε, όταν δε διασφαλίζεται το μείζον που εν προκειμένω αφορά την αφοσίωση των μελών στην άσκηση των καθηκόντων τους, χωρίς περισπασμούς και παράλληλη επαγγελματική ενασχόληση ? γ) η φωτογραφική μετατροπή των θέσεων ΠΕ κλάδου επικοινωνίας σε θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού προσκρούει ευθέως στις συνταγματικές αρχές περί ισότητας και αξιοκρατίας καθώς επίσης και στο πδ 50/2001, άρθρο 2, όπου περιγράφονται τα απαιτούμενα κατ’ ελάχιστον, για το ειδικό επιστημονικό προσωπικό προσόντα. Η προτεινόμενη διάταξη υπολείπεται των προσόντων αυτών, χωρίς νόμιμο έρεισμα, ενώ εισάγει «φωτογραφική» και ως εκ τούτου, ανεπίτρεπτη ρύθμιση. Εν ολίγοις, απογοητευτική πρόταση ως προς το τμήμα του σχεδίου νόμου που αφορά τη λειτουργία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Δυσκολεύομαι ειλικρινά να πιστέψω ότι αυτό αποτελεί την αριστερή πρόταση για τη δομή και τη λειτουργία μιας ανεξάρτητης αρχής. Ας το ξανασκεφτεί πολύ σοβαρά ο επισπεύδων Υπουργός και ας αναζητήσει με νηφαλιότητα και ευθυκρισία το cui bono των διατάξεων που προτείνει. Διότι είναι βέβαιο ότι με τέτοια πρόταση, συζήτηση περί ανεξαρτησίας, δε μπορεί να γίνει .
1- Η δυνατότητα διορισμού στα μέλη και δικαστικών ή εισαγγελικών λειτουργών εν ενεργεία είναι επικίνδυνη, γιατί εμπλέκει την δικαστική εξουσία σε θέματα σχετιζόμενα και με τα κόμματα κλπ.
2- Θα πρέπει να προβλεφθεί ότι τα μέλη της αρχής δεν θα είναι οποιαδήποτε άνευ προσόντων, αλλά από συγκεκριμένες κατηγορίες προσώπων -> κατά την γνώμη μου δύο εκ των μελών πρέπει να είναι εκ των εν ενεργεία προέδρων των δικηγορικών συλλόγων. Ίσως θα μπορούσε να προβλεφθεί να έχει λόγο και η συντονιστική της ολομέλειας των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων, η οποία να προτείνει έναν κατάλογο 10 εν ενεργεία προέδρων των δικηγορικών συλλόγων , από τους οποίους να επιλέγονται οι 2 (με τους αναπληρωτές τους)