1. Εφόσον η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν την υγεία θεμελιώνεται στη συγκατάθεση του υποκειμένου των δεδομένων η συγκατάθεση αυτή είναι ρητή και έγγραφη.
2. Απαγορεύεται η συλλογή και επεξεργασία γενετικών δεδομένων ή/και πραγματοποίηση γενετικών προδιαγνωστικών εξετάσεων για σκοπούς ασφάλισης υγείας και ζωής. Για τους ίδιους σκοπούς δεν επιτρέπεται η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που έχουν προκύψει από προδιαγνωστικές γενετικές εξετάσεις που αφορούν μέλη της οικογενείας του υποκειμένου των δεδομένων.
Αρχική Νόμος για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679Άρθρο 07 – Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
Άρθρο 07 – Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Αντικείμενο και σκοπός του νόμου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο εφαρμογής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Επεξεργασία για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Επεξεργασία δεδομένων εικόνας και ήχου μέσω κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Συγκατάθεση παιδιού[ για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο της προσφοράς υπηρεσίας κοινωνίας της πληροφορίας ]
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν ποινικές διώξεις, μέτρα ασφαλείας και ποινικές καταδίκες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Δικαίωμα πρόσβασης σε δεδομένα εικόνας και ήχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Περιορισμοί των δικαιωμάτων ενημέρωσης και πρόσβασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Υποχρεώσεις υπευθύνου επεξεργασίας στις περιπτώσεις περιορισμού των δικαιωμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Περιορισμοί της ανακοίνωσης παραβίασης δεδομένων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Προηγούμενη διαβούλευση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ορισμός Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Πιστοποίηση και Διαπίστευση φορέων πιστοποίησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 – Επεξεργασία και ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησηςΆρθρο 16 – Επεξεργασία και ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επεξεργασία στο πλαίσιο της απασχόλησης και προστασία δεδομένων των εργαζομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για σκοπούς αρχειοθέτησης προς το δημόσιο συμφέρον
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για σκοπούς επιστημονικής ή ιστορικής έρευνας ή για στατιστικούς σκοπούς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – Αρχές που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 20 – Αρχές που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 – Προθεσμίες αποθήκευσης και επανεξέτασηςΆρθρο 21 – Προθεσμίες αποθήκευσης και επανεξέτασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 – Διάκριση μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών υποκειμένων των δεδομένωνΆρθρο 22 – Διάκριση μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών υποκειμένων των δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 – Διάκριση μεταξύ των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και επαλήθευση της ποιότηταςΆρθρο 23 – Διάκριση μεταξύ των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και επαλήθευση της ποιότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Νομιμότητα της επεξεργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Ειδικοί όροι ως προς τη διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 25 – Ειδικοί όροι ως προς τη διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 26 – Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεωνΆρθρο 27 – Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 – Χρήση συστημάτων λήψης ή/και καταγραφής ήχου και εικόνας σε δημόσιους χώρουςΆρθρο 28 – Χρήση συστημάτων λήψης ή/και καταγραφής ήχου και εικόνας σε δημόσιους χώρους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Συγκατάθεση του υποκειμένου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 – Ανακοίνωση και Δημοσιοποίηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 30 – Ανακοίνωση και Δημοσιοποίηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Δικαίωμα ενημέρωσης του υποκειμένου των δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 – Δικαίωμα πρόσβασης του υποκειμένου των δεδομένων στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 32 – Δικαίωμα πρόσβασης του υποκειμένου των δεδομένων στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 – Δικαίωμα διόρθωσης ή διαγραφής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και περιορισμού ως προς την επεξεργασίαΆρθρο 33 – Δικαίωμα διόρθωσης ή διαγραφής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και περιορισμού ως προς την επεξεργασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34 – Ενημέρωση και τρόπος άσκησης των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένωνΆρθρο 34 – Ενημέρωση και τρόπος άσκησης των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 – Άσκηση δικαιωμάτων από το υποκείμενο των δεδομένων και επαλήθευση από την εποπτική αρχήΆρθρο 35 – Άσκηση δικαιωμάτων από το υποκείμενο των δεδομένων και επαλήθευση από την εποπτική αρχή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 – Υποχρεώσεις του υπευθύνου επεξεργασίαςΆρθρο 36 – Υποχρεώσεις του υπευθύνου επεξεργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 – Από κοινού υπεύθυνοι επεξεργασίαςΆρθρο 37 – Από κοινού υπεύθυνοι επεξεργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 – Εκτελών την επεξεργασίαΆρθρο 38 – Εκτελών την επεξεργασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 – Αρχεία των δραστηριοτήτων επεξεργασίας και καταχωρήσειςΆρθρο 39 – Αρχεία των δραστηριοτήτων επεξεργασίας και καταχωρήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 – ΚαταχωρήσειςΆρθρο 40 – Καταχωρήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 – Προστασία των δεδομένων από το σχεδιασμό και εξ ορισμούΆρθρο 41 – Προστασία των δεδομένων από το σχεδιασμό και εξ ορισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 – Εκτίμηση των επιπτώσεων της επεξεργασίας στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΆρθρο 42 – Εκτίμηση των επιπτώσεων της επεξεργασίας στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Προηγούμενη διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 – Συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού ΧαρακτήραΆρθρο 44 – Συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Ασφάλεια επεξεργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 – Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα/ αρμόδια εποπτική αρχήΆρθρο 46 – Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα/ αρμόδια εποπτική αρχή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 – Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο υποκείμενο των δεδομένωνΆρθρο 47 – Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο υποκείμενο των δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 – Ορισμός του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 – Θέση του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Καθήκοντα του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51 – Γενικές αρχές που διέπουν της διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς τρίτες χώρες ή διεθνείς οργανισμούςΆρθρο 51 – Γενικές αρχές που διέπουν της διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς τρίτες χώρες ή διεθνείς οργανισμούς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 – Διαβιβάσεις που υπόκεινται σε κατάλληλες εγγυήσειςΆρθρο 52 – Διαβιβάσεις που υπόκεινται σε κατάλληλες εγγυήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53 – Παρεκκλίσεις για ειδικές καταστάσειςΆρθρο 53 – Παρεκκλίσεις για ειδικές καταστάσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 – Διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς αποδέκτες εγκατεστημένους σε τρίτες χώρεςΆρθρο 54 – Διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς αποδέκτες εγκατεστημένους σε τρίτες χώρες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 – Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 56 – ΠροϋπολογισμόςΆρθρο 56 – Προϋπολογισμός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Συγκρότηση της Αρχής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58 – Κωλύματα – ασυμβίβαστα μελών της ΑρχήςΆρθρο 58 – Κωλύματα – ασυμβίβαστα μελών της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Υποχρεώσεις και δικαιώματα μελών της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Αρμοδιότητες της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61 – Καθήκοντα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 – ΕξουσίεςΆρθρο 62 – Εξουσίες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63 – Λειτουργία της ΑρχήςΆρθρο 63 – Λειτουργία της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 – Γραμματεία της Αρχής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65 – Εποπτικές αρχές Δικαστηρίων και Εισαγγελικών ΑρχώνΆρθρο 65 – Εποπτικές αρχές Δικαστηρίων και Εισαγγελικών Αρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 – Προσφυγή κατά της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Δικαστική προσφυγή κατά υπευθύνου επεξεργασίας ή εκτελούντος την επεξεργασία – Αποζημίωση και ευθύνη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Εκπροσώπηση υποκειμένων δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Διοικητικά πρόστιμα και Γενικοί όροι επιβολής προστίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70 – Ποινικές κυρώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72 – Ισχύς διεθνών ή διμερών διεθνών συμφωνιώνΆρθρο 72 – Ισχύς διεθνών ή διμερών διεθνών συμφωνιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 73 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Φεβρουαρίου 2018, 16:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Μαρτίου 2018, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 127 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Άρθρο 7 Για την επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού
χαρακτήρα που αφορούν την υγεία να προστεθεί στην παρ 1 η λέξη «και
σαφής» καθώς για την περίπτωση που η επεξεργασία θεμελιώνεται στη συγκατάθεση του υποκειμένου ,η συγκατάθεση πέρα από «ρητή» και «έγγραφη» θα πρέπει να είναι και «σαφής»
Περαιτέρω οι εξειδικεύσεις του άρθρου 9 του Κανονισμού 679/2016 μέσω του άρθρου 7 του σχεδίου νόμου είναι ελάχιστες. Γίνεται πρόβλεψη μόνο για την περίπτωση που η επεξεργασία των ειδικών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν την υγεία λαμβάνει χώρα στη βάση της ρητής συγκατάθεσης και δεν υπάρχουν διατάξεις για όλες τις άλλες περιπτώσεις του άρθρου 9 του Κανονισμού που αποτελούν τους λοιπούς νομιμοποιητικούς λόγους επεξεργασίας, οι οποίες μάλιστα τυγχάνουν ιδιαζόντως σημαντικές καθώς δεν απαιτούν την συγκατάθεση του υποκειμένου. Αυτή η παρατήρηση αφορά τόσο τα ειδικά δεδομένα υγείας όσα και τις υπόλοιπες ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα .
Η περίπτωση 9 & 2 περ ε του Κανονισμού με την οποία νομιμοποιείται η επεξεργασία των ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα “εφ’όσον αυτά έχουν προδήλως δημοσιοποιηθεί από το υποκείμενο των δεδομένων” θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί στο σχέδιο νόμου με παρόμοια συμπλήρωση με αυτή που αναφέρεται στο άρθρο 26&1 περ γ του σχεδίου νόμου που αφορά στο αρ 10 της Οδηγίας 2016/680/ΕΕ. Και συγκεκριμένα θα πρέπει να συμπληρωθεί η περίπτωση ως εξής «εφ’ όσον αυτά έχουν προδήλως δημοσιοποιηθεί από το υποκείμενο των δεδομένων εν επιγνώσει ότι ενδέχεται να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας» Άλλως και μια απλή ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενέχει τον κίνδυνο να εκληφθεί ως συγκατάθεση
Ομοίως εξειδικεύσεως χρήζει και η περίπτωση 9 &2 περ η του Κανονισμού με βάση την οποία είναι επιτρεπτή η επεξεργασία των ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα χωρίς τη συγκατάθεση του υποκειμένου για σκοπούς προληπτικής ή επαγγελματικής ιατρικής , εκτίμησης της ικανότητας του εργαζομένου, ιατρικής διάγνωσης , παροχής υγειονομικής ή κοινωνικής περίθαλψης ή θεραπείας ή διαχείρισης υγειονομικών και κοινωνικών συστημάτων και υπηρεσιών βάσει του ενωσιακού δικαίου ή του δικαίου του κράτους μέλους ή δυνάμει σύμβασης με επαγγελματία του τομέα της υγείας και με την επιφύλαξη των προϋποθέσεων και των εγγυήσεων που αναφέρονται στην παρ 3 .
Στη ,δε παράγραφο 3 του άρθρου 9 του Κανονισμού εξειδικεύεται η δυνατότητα της περ η και παρέχεται εφ’ όσον η επεξεργασία γίνεται από επαγγελματίες που υπόκεινται σε υποχρέωση τήρησης απορρήτου ή βάσει κανόνων που θεσπίζονται από αρμόδιους εθνικούς φορείς. Θα έπρεπε συνεπώς, στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου να περιλαμβάνονται ειδικοί κανόνες νομιμοποίησης της επεξεργασίας κατά το άρθρο 9 &2 περ η σε συνδυασμό με το 9&3 του Κανονισμού καθώς η έλλειψη αυτών με την ταυτόχρονη έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού στις 25.5.2018 δημιουργεί ασάφειες ως την λειτουργία των λοιπών πέραν της ρητής συγκατάθεσης, νομιμοποιητικών λόγων επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν την υγεία . Ως αναφέρεται δε και στις παρατηρήσεις του άρθρου 13 του σχεδίου νόμου η διαδικασία της διαβούλευσης είναι απαραίτητο να οριοθετηθεί με απώτερα χρονικά όρια και προσθεσμίες σε κάθε στάδιό της (προθεσμία γνωστοποίησης της επικείμενης ρύθμισης στην Αρχή, προθεσμία παροχής διευκρινίσεων, προθεσμία διατύπωσης γνώμης). Επιπρόσθετα, στην αντίστοιχη διάταξη του υπό διαβούλευση νόμου (άρθρο 26&2) , που αφορούν στην Οδηγία (ΕΕ) 2016/680(άρθρο 10 αυτής) προβλέπονται σχετικές κατάλληλες διασφαλίσεις όταν η επεξεργασία αφορά τις ειδικές κατηγορίες δεδομένων της παρ. 1, όπως μεταξύ άλλων γ)μέτρα που θα ενισχύουν το αίσθημα υπευθυνότητας των προσώπων που εμπλέκονται σε διαδικασίες επεξεργασίας δ) περιορισμοί στην πρόσβαση στα εν λόγω δεδομένα στο πλαίσιο της αρμόδιας αρχής. Αντίστοιχες θα πρέπει να προστεθούν και στο άρθρο 7 του σχεδίου νόμου που αναφέρεται στο αρθρο 9 του Κανονισμού εξειδικεύοντας το άρθρο 9 &2η και 9&3 του Κανονισμού ιδίως καθώς οι ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν την υγεία δεν επεξεργάζονται αποκλειστικά από ή υπό την ευθύνη επαγγελματία που υπόκειται σε υποχρέωση τήρησης απορρήτου .
Αθανάσιος-Τρύφωνας Αλεξόπουλος (ΑΜ 8721), Ιωάννης Ανδρουλάκης (ΑΜ 4273 ), Σπυρίδων Πετρίδης ( ΑΜ 5433), Μαρία Πρωτοπαπαδάκη (ΑΜ 3180) , Βασίλειος Σιαπέρας (ΑΜ 9553) ,Αρετή Σκουνάκη (ΑΜ 4298) .
Άρθρο 7 παρ. 1
Το Σχέδιο Νόμου στο άρθρο 7 παρ. 1 αναφέρει ότι, όταν η επεξεργασία δεδομένων υγείας θεμελιώνεται στην συγκατάθεση, αυτή θα πρέπει να είναι ρητή και έγγραφη. Θεωρούμε ότι είναι περιττή η αναφορά περί «ρητής» συγκατάθεσης, αφού εξ’ορισμού η συγκατάθεση πρέπει να είναι ρητή και η προσθήκη αυτή μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση όσον αφορά την συγκατάθεση που απαιτείται στην περίπτωση επεξεργασίας «απλών» προσωπικών δεδομένων. Αναφορικά με την προϋπόθεση περί «έγγραφης» συγκατάθεσης, θεωρούμε ότι θα πρέπει να προστεθεί η φράση «συμπεριλαμβανομένης της συγκατάθεσης που έχει δοθεί με ηλεκτρονικά μέσα», σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Ευρωπαϊκού και Ελληνικού δικαίου σχετικά με την αποδεικτική δύναμη των ηλεκτρονικών εγγράφων και το πνεύμα του Κανονισμού (βλ. ενδεικτικά Άρθρο 12 παρ. 1).
Ως προς την παράγραφο 1:
Στην αιτιολογική σκέψη 32 του Γενικού Κανονισμού προβλέπεται ότι η συγκατάθεση θα πρέπει να παρέχεται με σαφή θετική ενέργεια, η οποία να συνιστά ελεύθερη, συγκεκριμένη, ρητή και εν πλήρει επιγνώσει ένδειξη της συμφωνίας του υποκειμένου των δεδομένων υπέρ της επεξεργασίας των δεδομένων που το αφορούν, για παράδειγμα με γραπτή δήλωση, μεταξύ άλλων με ηλεκτρονικά μέσα, ή με προφορική δήλωση.
Η συγκατάθεση με ηλεκτρονικά μέσα μπορεί να ληφθεί σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις λήψης ηλεκτρονικής συγκατάθεσης, που προβλέπονται ήδη στην υπ’ αριθμόν 2/2011 απόφαση της Αρχής, ή προφορικά, κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής κλήσης.
Κατά συνέπεια, η συγκατάθεση δεν πρέπει να χορηγείται μόνο εγγράφως (δηλαδή με γραπτή δήλωση) αλλά και με ηλεκτρονικά μέσα, ή/και με προφορική δήλωση του υποκειμένου των δεδομένων (π.χ. ηχογραφημένη τηλεφωνική κλήση).
1. Εφόσον η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν την υγεία θεμελιώνεται στη συγκατάθεση του υποκειμένου των δεδομένων η συγκατάθεση αυτή είναι ρητή και έγγραφη.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ!
Στην παράγραφο 1 στα δεδομένα που αφορούν στην υγεία προτείνω να συμπεριληφθούν και τα γενετικά δεδομένα εφόσον αφορούν στην Υγεία.
1. Εφόσον η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν την υγεία θεμελιώνεται στη συγκατάθεση του υποκειμένου των δεδομένων η συγκατάθεση αυτή είναι ρητή και έγγραφη.
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΧ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΙΣ ΨΕΥΔΟΝΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΤΑΝ Η ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΙ ΜΕΤΡΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ