Στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων συνιστάται «Υπηρεσία Δικαστικής Αστυνομίας» αποτελούμενη από μία Κεντρική Υπηρεσία, η οποία εδρεύει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και από Περιφερειακά Τμήματα, καθένα από τα οποία εδρεύει σε αντίστοιχο Δικαστήριο ή Εισαγγελία. Διαιρείται σε Πολιτικό και Αστυνομικό Κλάδο. Τα στελέχη της Δικαστικής Αστυνομίας που υπηρετούν στα Περιφερειακά Τμήματα ανά Δικαστήριο ή Εισαγγελία, τελούν υπό τη διεύθυνση του Διευθύνοντος το Δικαστήριο ή την Εισαγγελία αντίστοιχα.
Άρθρο 01 – Σύσταση – Έδρα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σύσταση – Έδρα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Σκοπός – Αρμοδιότητες
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Στελέχωση Προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – Διαδικασία πλήρωσης θέσεων υπαλλήλων πολιτικού κλάδου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Διαδικασία πλήρωσης θέσεων αστυνομικού κλάδου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Κατηγορίες, Θέσεις και Κλάδοι Πολιτικών Υπαλλήλων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 07 – Βαθμολογική κλίμακαΆρθρο 07 – Βαθμολογική κλίμακα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Κατηγορίες, Θέσεις και Κλάδοι Αστυνομικών Υπαλλήλων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Απόσπαση Προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Κανονισμός Λειτουργίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 – Όργανα ΔιοίκησηςΆρθρο 12 – Όργανα Διοίκησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 13 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Ιουλίου 2018, 12:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
17 Αυγούστου 2018, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 68 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Είναι γεγονός ότι η σκέψη της ίδρυσης και λειτουργίας της Δικαστικής Αστυνομίας στην Ελλάδα έχει ωριμάσει και υπάρχουν οι προϋποθέσεις εκείνες που απαιτούν και μπορούν να στηρίξουν την αναγκαιότητα της ύπαρξης του θεσμού αυτού.
Ωστόσο ένας νέος θεσμός, μία νέα υπηρεσία στο σύγχρονο κοινωνικό περιβάλλον όπου η ταχύτητα της πληροφορίας και των εξελίξεων γενικότερα είναι ιδιαίτερα σημαντική, θα πρέπει να λειτουργήσει άμεσα και με αποτελεσματικότητα αν όχι στο σύνολό του έργου της, τουλάχιστον σε ένα μέρος αυτού ώστε να εμπεδώσει στους πολίτες την ύπαρξή της και το αίσθημα της ασφάλειας που πρέπει να παρέχει η συγκεκριμένη υπηρεσία.
Έτσι θεωρείται αναγκαίο και απαραίτητο για να μην επαναλαμβάνονται λάθη παρελθόντων ετών με πολυδιασπασμένα καθήκοντα, η ενσωμάτωση του συνόλου των καθηκόντων και των έργων της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης στον σκοπό και το έργο της Δικαστικής Αστυνομίας.
Το πολύπειρο προσωπικό της Εξωτερικής Φρουράς που επί 19 χρόνια εκτελεί ένστολη και ένοπλη υπηρεσία, έχοντας εκτελέσει χιλιάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες μεταγωγές κρατουμένων, με καθήκοντα και υποχρεώσει όμοια με αυτά των υπαλλήλων της Ελληνικής Αστυνομίας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και το οποίο υπάγεται διοικητικά στο ΥΔΔΑΔ, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει βασικό πυλώνα ΑΜΕΣΗΣ λειτουργίας της Δικαστικής Αστυνομίας.
Η δε ένταξη των καθηκόντων της Εξωτερικής Φρουράς στην Δικαστική Αστυνομία, θα αποτελέσει πραγματική αναβάθμιση και στην Εξωτερική Φρούρηση των Καταστημάτων Κράτησης αφού θα μπορούν να διατέθενται συνολικά προσωπικό και μέσα για το σκοπό αυτό.
Όπως είναι εύκολα αντιληπτό με την ενδεχόμενη ενσωμάτωση του έργου της Εξωτερικής Φρουράς στο έργο της Δικαστικής Αστυνομίας επιτυγχάνεται το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα αφού και η άμεση λειτουργία της Δικαστικής Αστυνομίας θα είναι πραγματικότητα αλλά και η Εξωτερική Φρούρηση των Καταστημάτων Κράτησης θα αναβαθμιστεί και θα ελαχιστοποιηθούν προβλήματα όπως αυτό της έλλειψης προσωπικού καθώς υπό το πλαίσιο της νέας υπηρεσίας θα είναι ευκολότερη η διαχείριση του πολυπληθέστερου προσωπικού
Είναι κατ΄αρχήν ορθή η διάρθρωση της υπό σύστασης υπηρεσίας σε Κεντρική και Περιφερειακές.
Στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων συνιστάται «Υπηρεσία Δικαστικής Αστυνομίας» αποτελούμενη από μία Κεντρική Υπηρεσία, η οποία εδρεύει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και από Περιφερειακά Τμήματα, καθένα από τα οποία εδρεύει σε αντίστοιχο Δικαστήριο ή Εισαγγελία, στη Γενική Επιτροπεία της Επικράτειας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων και σε κάθε Διοικητικό Δικαστήριο. Διαιρείται σε Πολιτικό και Αστυνομικό Κλάδο. Τα στελέχη της Δικαστικής Αστυνομίας που υπηρετούν στα Περιφερειακά Τμήματα ανά Δικαστήριο ή Εισαγγελία, τελούν υπό τη διεύθυνση του Διευθύνοντος το Δικαστήριο ή την Εισαγγελία αντίστοιχα.
ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΗΚΟΥΣΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΕΝΙΑΔΗΣ
Δικαστικός Υπάλληλος Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.
Αν κι ο θεσμός της Δικαστικής Αστυνομίας προβλεπόταν από Βασιλέως Όθωνα, με το Β.Δ. 85/31-12-1836 το οποίο ποτέ δεν εφαρμόστηκε, η «σφραγίδα» για την ίδρυσή της μπήκε το 1993 επί υπουργίας Άννας Ψαρούδα- Μπενάκη, ωστόσο ουδέποτε υπεγράφη το Προεδρικό Διάταγμα που θα άνοιγε το δρόμο για την εφαρμογή της σχετικής διάταξης νόμου.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του υπάρχοντος νομοσχεδίου, σκοπός της Δικαστικής Αστυνομίας είναι η υποβοήθηση του έργου των δικαστικών και εισαγγελικών αρχών.
Το τελικό ζητούμενο όμως οφείλει να είναι αν το νομοσχεδιο προχωραει στο μέλλον προς ένα ξεχωριστό Σώμα ή τελικά προς έναν ξεχωριστό μηχανισμό εντός του κόλπου της Ελληνικής Αστυνομίας μιας και με τόσα μεταβατικά στάδια Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων,με αποσπάσεις προσωπικού ανα τριετία, με την γνωστή σε όλους οικονομικη κατασταση της χώρας, με την υλικοτεχνική υποδομή που μεταφράζεται πάλι σε χρήματα και με την μεταβατική διάταξη του άρθρθου 8 ότι: “καθήκοντα Διοικητή του κάθε Περιφερειακού Τμήματος μπορούν να ασκούν Αξιωματικοί της Ελληνικής Αστυνομίας” τότε μάλλον η απάντηση είναι κατανοητή σε όλους μας.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να προσθέσω ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης,Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έχει αποδείξει 18 χρόνια μετά την ίδρυση ενός άλλου ένστολου και ένοπλου προσωπικού, αυτού της εξωτερικης φρούρησης καταστημάτων κράτησης, ότι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα ζητούμενα και στην υποστήριξη ενός ειδικού ένστολου και ένοπλου σώματος με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ,παρόλο που η υπηρεσία αυτή δουλεύει με πλήρη επιτυχία και επάρκεια ως προς το έργο της, να μην έχει αναδειχθεί η Ιεραρχία της με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να ασκεί χρέη διοίκησης η Ελληνική Αστυνομία.
Μπορούμε κάλλιστα να φανταστούμε τι έχει να γινει με την δημιουργια και έτερου ειδικού ένστολού και ένοπλου σώματος στους κόλπους του Υπουργείου μας υπό την εποπτεία πάντα της ΕΛ.ΑΣ.
Επειδή λοιπόν νομοτελειακά στα μεταβατικά-μελλοντικά στάδια ενός τέτοιου Οργανισμού όπως είναι η Δικαστική Αστυνομία θα ανοίξει η συζήτηση για ενσωμάτωση της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης, ιδιαιτέρως όταν θα προκύψουν υπαρκτά ζητήματα με τις μεταγωγές κρατουμένων από και προς τα Δικαστήρια,την φύλαξη αυτών και τα μέτρα τάξης μιας και ξαφνικά θα εμπλέκονται τρεις (03) Υπηρεσίες,οφείλει η Πολιτεία και ο Νομοθέτης να προβλέψει εξ αρχής την ολική μετάταξη-μετακίνηση στην υπό ίδρυση Δικαστική Αστυνομία των Εξωτερικών Φρουρών Καταστημάτων Κράτησης με ταυτόχρονο άνοιγμα των αρμοδιοτήτων Της έως την μάντρα των καταστημάτων κράτησης, του τελευταίου άλλωστε τμήματος του ποινικού δικαστικού συστήματος μας.
Το νομοσχεδιο εφοσον ψηφιστει θα ισχυσει σε ολη την επικρατεια;