• Σχόλιο του χρήστη 'Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς' | 8 Σεπτεμβρίου 2023, 10:47

    Καταχώριση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» από επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που έχουν ενταχθεί στην ψηφιακή κάρτα εργασίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 80 ν. 4144/2013 Στην παρ. 1 του άρθρου 80 του ν. 4144/2013 (Α’ 88), περί καταχώρισης αλλαγής ωραρίου και υπερωριών, επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: 1. Προστίθεται περ. βα ως εξής: «βα. Οι εργοδότες, των οποίων οι επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις έχουν ενταχθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας για τους εργαζομένους τους με εξαρτημένη εργασία, δύνανται να μην καταχωρίζουν στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» (Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ) τις αλλαγές ή την τροποποίηση του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας ή της υπερωριακής απασχόλησης πριν από την έναρξη πραγματοποίησής τους. Εφόσον τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα διαπιστώσουν ότι η σήμανση της ψηφιακής κάρτας εργασίας δεν ταυτοποιείται με την αλλαγή ή τροποποίηση του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας ή υπερωριακή απασχόληση των εργαζομένων στις επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις του πρώτου εδαφίου, στον εργοδότη επιβάλλεται πρόστιμο δέκα χιλιάδων πεντακοσίων (10.500€) ευρώ ανά εργαζόμενο, στην ψηφιακή κάρτα του οποίου δεν είναι δυνατή η ανωτέρω ταυτοποίηση.». 2. Στην περ. δ α) προστίθεται η φράση «, η διαδικασία επιβολής του προστίμου, καθώς», β) οι λέξεις «του παρόντος» αντικαθίστανται με τις λέξεις «της παρούσας παραγράφου» και η περ. δ διαμορφώνεται ως εξής: «δ. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθορίζονται η διαδικασία καταχώρισης, τα στοιχεία που γνωστοποιούνται, η διαδικασία επιβολής του προστίμου, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου» Σχόλιο: Η συγκεκριμένη διάταξη προτείνεται να μεταρρυθμιστεί με τον ουσιαστικό περιορισμό του πεδίου εφαρμογής της. Δεν είναι εύλογη η ταύτιση κάθε είδους αναντιστοιχίας στη σήμανση της ψηφιακής κάρτας με τα ευρήματα των ελεγκτικών οργάνων με την «αδήλωτη» ή «υποδηλωμένη» εργασία, επιβάλλοντας το ανώτατο διοικητικό (χρηματικό) πρόστιμο. Ενδεχομένως, θα ήταν πιο εύστοχη η εν λόγω διάταξη για την επίτευξη των επιδιωκόμενων στόχων, εάν αφορούσε αποκλειστικά εργαζομένους μερικής απασχόλησης, όπου και συναντάται η υποδηλωμένη απασχόληση. Τα ελεγκτικά όργανα θα πρέπει να διατηρούν το δικαίωμα να σταθμίσουν τη βαρύτητα της τυχόν παράβασης του εργοδότη, ακόμα και τυχόν αστοχία του ίδιου εργαζόμενου στην εφαρμογή της προβλεπόμενης διαδικασίας χρήσης της ψηφιακής κάρτας, και να επιβάλλουν την ανάλογη ποινή.