Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Το όριο ασφαλιστικών εισφορών που επιβάλλεται μπορεί για τεχνικούς λόγους να ξεπεραστεί κατά τη διάρκεια ενός έτους, ειδικά αφού προβλέπεται ότι σε αυτό "δεν λαμβάνονται υπόψη ποσά, η καταβολή των οποίων επιβάλλεται με απόφαση της αρμόδιας αρχής, στο πλαίσιο των εποπτικών της αρμοδιοτήτων, ή διατίθενται για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών" και ειδικά αφού αθροίζει καταβολές εργαζόμενων και εργοδοτών που μπορεί να γίνονται τακτικά ή και εκτάκτως μέσα στο έτος. Θα χρειαστεί να προβλεφθεί ρητά πως θα αντιμετωπίζεται φορολογικά η υπέρβαση:(α) για τον εργοδότη, να αναγνωρίζεται φορολογικά ως έξοδο, αφού θα αφορά σε αμοιβές προσωπικού για την τρέχουσα χρήση (β) για τον εργαζόμενο, να φορολογηθεί πχ ως ΦΜΥ, αν και θα αφορά σε αμοιβή που δεν θα έχει λάβει και μπορεί και να έχει εξαϋλωθεί ή μειωθεί κατά τον χρόνο σύνταξης (αν πχ τα ποσά επενδύονται σε τίτλους που φέρουν αρνητική απόδοση). Ο καθορισμός ορίου ετησίως εν γένει πάσχει αφού οδηγεί σε τεχνικά προβλήματα στο σύστημα εργαζόμενου-ταμείου-εργοδότη (ή εργοδοτών) τα οποία μπορεί να λυθούν με φορολόγηση (πχ κατά την ετήσια εκκαθάριση στο taxis) υπερβαλλόντων ποσών/αμοιβών που ποτέ δεν θα έχουν ληφθεί και μπορεί να μην ληφθούν ποτέ, αφού δεν υπάρχει πάντα εξασφάλιση (θετικής) απόδοσης. Για το πρόβλημα που ενδεχομένως ήρθε να αντιμετωπίσει η παρούσα ρύθμιση, το άρθρο 13 και η απαγόρευση προωρων εκταμιεύσεων αρκεί, χωρίς κανένα καθορισμό ετήσιου ορίου ασφαλιστικών εισφορών.