Αρχική Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...ΕΝΟΤΗΤΑ Β ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Τ ΓΙΑΝΝΙΡΗΣ | 27 Νοεμβρίου 2023, 22:31
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Η παρακάτω προτεινόμενη Τροπολογία ,πέραν του ότι συμβάλει στη διασφάλιση της απόδοσης των φόρο – ασφαλιστικών υποχρεώσεων εργαζόμενου και εργοδότη , παρέχει και τη σημαντική ευκαιρία —κυρίως στις εισηγμένες εταιρείες —να προσλάβουν αξιόλογα έμπειρα στελέχη στην Επιτροπή Ελέγχου. Α. Αιτιολογική έκθεση Με την προτεινόμενη ρύθμιση αποκαθίσταται το νομικό κενό που δημιουργήθηκε μετά τη θέση σε εφαρμογή του άρθρου 74 του ν. 4706/2020 περί τροποποίησης του ν. 4449/2017 για τους ελεγκτές και τις Επιτροπές Ελέγχου και συγκεκριμένα του άρθρου 44 του ν.4449/2017. Ειδικότερα, η νέα πρόβλεψη παρέχει για πρώτη φορά τη δυνατότητα συμμετοχής στις επιτροπές Ελέγχου Ανωνύμων Εταιρειών με μετοχές ή κινητές αξίες εισηγμένες στην ρυθμιζόμενη αγορά στην Ελλάδα, προσώπων που δεν είναι μέλη των Διοικητικών τους Συμβουλίων. Σκοπός του νομοθέτη ήταν, σύμφωνα με την σχετική αιτιολογική έκθεση του ν. 4706/2020,η αποτελεσματικότερη λειτουργία των επιτροπών ελέγχου και κατ’ επέκταση των εισηγμένων εταιρειών, κατ΄εφαρμογή της ενωσιακής Οδηγίας 2014/56ΕΕ για τους υποχρεωτικούς ελέγχους, η οποία επιβάλει την ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της τεχνικής επάρκειας της επιτροπής ελέγχου μέσω της υποχρέωσης να είναι ανεξάρτητη η πλειονότητα των μελών της. Για την πλήρη ενεργοποίηση ωστόσο της ευελιξίας που παρέχει στις εισηγμένες εταιρείες η ανωτέρω εθνική και ενωσιακή νομοθεσία, καθίσταται αναγκαία η τροποποίηση της ειδικότερης ισχύουσας ασφαλιστικής νομοθεσίας ώστε να προβλέπεται ρητά η ένταξη των μελών των επιτροπών ελέγχου που δεν είναι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των εισηγμένων εταιρειών, στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4387/2016 και τις διατάξεις της παρ. 3δ του άρθρου 38 του αυτού. Η προτεινόμενη ρύθμιση επιτρέπει την ίση μεταχείριση όλων των μελών των επιτροπών ελέγχου, είτε πρόκειται περί μελών ΔΣ είτε περί τρίτων προσώπων, ως προς την ασφαλιστική μεταχείριση των αμοιβών που λαμβάνουν για την συμμετοχή τους στις πιο πάνω επιτροπές και καθίσταται εφικτή η εναρμόνιση με το ενωσιακό δίκαιο για τους υποχρεωτικούς ελέγχους των ετήσιων και των ενοποιημένων λογαριασμών.Β. Τροπολογία «Τα μέλη των Επιτροπών που δεν είναι μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Ανωνύμων Εταιριών με μετοχές ή κινητές αξίες εισηγμένες στην ρυθμιζόμενη αγορά στην Ελλάδα, και οι οποίες επιτροπές έχουν συσταθεί σε εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 10, 11,και 12 του ν. 4706/2020 για την Εταιρική Διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιριών, του άρθρου 44 του ν.4449/2017 και των άρθρων 109 έως 112 του ν 4548/2018, εντάσσονται, όσον αφορά την ασφάλιση τους για τις αμοιβές που λαμβάνουν για την συμμετοχή τους στις πιο πάνω επιτροπές, στις διατάξεις της παρ. 3δ του άρθρου 38 του ν.4387/2016, και όσον αφορά την φορολογική μεταχείριση τους, εξομοιώνονται και αντιμετωπίζονται ως αμοιβές μελών Διοικητικού Συμβουλίου.»