Αρχική Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...ΕΝΟΤΗΤΑ Β ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΣχόλιο του χρήστη Πεδιαδιτάκης Γεώργιος | 28 Νοεμβρίου 2023, 06:01
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Κύριε Υπουργέ, Όσοι προσλήφθηκαν μέχρι 31/12/1982 στο Δημόσιο έβγαιναν με 35ετία χωρίς όριο ηλικίας. Από 19/8/2015 και μετά μπήκε και όριο ηλικίας που «λογίζεται» με πίνακες παλαιών και νέων ασφαλισμένων, με συνέπεια τον εγκλωβισμό όλων των εργαζομένων οι οποίοι καλούνται για να συνταξιοδοτηθούν όχι με 35ετία αλλά με πάνω από 48 χρόνια! Νοείται η δυνατότητα αποχώρησης του/της υπαλλήλου από την Υπηρεσία μετά τη συμπλήρωση συγκεκριμένου συντάξιμου χρόνου ή χρόνου ασφάλισης, κατά περίπτωση (θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος), οπότε η σύνταξη καταβάλλεται αμέσως μετά και την συμπλήρωση συγκεκριμένου ορίου ηλικίας. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Με το άρθρο 4 παρ. 1 του ισχύοντος Συντάγματος, που ορίζει ότι «οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου», καθιερώνεται όχι μόνο η ισότητα των Ελλήνων ενώπιον του νόμου, αλλά και η ίση μεταχείριση αυτών εκ μέρους του νομοθέτη. Έτσι δεσμεύεται ο κοινός νομοθέτης, ο οποίος, όταν ρυθμίζει ουσιωδώς όμοια πράγματα, σχέσεις ή καταστάσεις και κατηγορίες προσώπων, υποχρεούται να μη μεταχειρίζεται τις περιπτώσεις αυτές κατά τρόπο ανόμοιο, εισάγοντας εξαιρέσεις και κάνοντας διακρίσεις, εκτός εάν η διαφορετική μεταχείριση τους δεν είναι αυθαίρετη, αλλά επιβάλλεται από λόγους γενικότερου κοινωνικού ή δημόσιου συμφέροντος, η συνδρομή των οποίων υπόκειται, κατά το άρθρο 93 παρ. 4 του Συντάγματος, στον έλεγχο των δικαστηρίων. Τέλος, εάν θεσπιστεί με νόμο δικαιολογημένη ειδική ρύθμιση για ορισμένη κατηγορία προσώπων και αποκλεισθεί από τη ρύθμιση αυτή, αδικαιολόγητη δυσμενή διάκριση, άλλη κατηγορία προσώπων, ως προς την οποία συντρέχει ο ίδιος λόγος που δικαιολογεί την ειδική αυτή μεταχείριση ή εάν δεν υφίστανται ουσιώδεις μεταξύ των άλλων κατηγοριών διαφορές, που δικαιολογούν την ευμενή υπέρ της μίας εξ αυτών μεταχείριση, η διάταξη αυτή είναι κατά το μέρος που εισάγει τη δυσμενή αυτή διάκριση ανίσχυρη ως αντισυνταγματική. Προς αποκατάσταση δε της συνταγματικής αρχής της ισότητας πρέπει να εφαρμοσθεί και για εκείνους, εις βάρος των οποίων έγινε η δυσμενής διάκριση. Απόδειξη: Έχω διορισμό στις 16-09-1982, στον Δήμο Ηρακλείου και σήμερα είμαι 55 ετών. Επίσης είμαι ασφαλισμένος από 2-05-1980 στον ιδιωτικό τομέα και έως σήμερα έχω συνολικά 41 έτη πραγματικής καταβαλλόμενης ασφαλιστικής ικανότητας. ΝΑΙ ανήκω στις κατηγορίες και είχα ανήλικο τέκνο το 2010, 2011, 2012 Η ουσία είναι ότι σήμερα, αν δεν αλλάξει κάτι, θα είμαι ένας ισόβιος υπάλληλος εγκλωβισμένος στις παράλογες ανισότητες και συνεχών αλλαγών του ασφαλιστικού συστήματος εφόσον θα απαιτείται να εργάζομαι 48 χρόνια, χωρίς να είναι ανταποδοτικά, αφού από 1/1/2023 όλοι οι παλαιοί εργαζόμενοι θα συνταξιοδοτούνται στα 62 έτη και οι νέοι ασφαλισμένοι στα 67 έτη. ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ με επιπλέων 12 έτη εργασίας. ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ (παλαιός ασφαλισμένος) ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ 40 ΕΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΌΤΗΤΑΣ να μην διατηρεί το δικαίωμα συνταξιοδότησης ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας, και οποίος επιθυμεί να έχει την δυνατότητα να συνεχίζει να εργάζεται. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι συντελεστές αναπλήρωσης των συντάξεων υπάρχουν μέχρι τα 40 χρόνια ασφάλισης επειδή ο ασφαλισμένος μπορούσε να συνταξιοδοτεί με 40 έτη ασφάλισης και πριν το 62ο έτος της ηλικίας του. Δεδομένου ότι οι μεταβατικές διατάξεις πλέον δεν υπάρχουν, ασφαλισμένος που έχει υπερβεί τα σαράντα πραγματικά χρόνια ασφάλισης δεν μπορεί να συνταξιοδοτηθεί πλέον επειδή δεν είναι 62 χρονών με αποτέλεσμα να τιμωρείται και μάλιστα διπλά, καθώς με το ισχύον καθεστώς δεν του αναγνωρίζονται και τα επιπλέον χρόνια (πέραν των 40) αφού δεν υπάρχει στην ουσία συντελεστής αναπλήρωσης. Θεωρώ ότι είναι άδικο να υποχρεώνεις κάποιον να εργάζεται παραπάνω χρόνια χωρίς να αναγνωρίζεις αυτά τα χρόνια. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου θα πρέπει να εξετάσουν την συγκεκριμένη περίπτωση υπαλλήλων οι οποίοι είναι ασφαλισμένοι προ του 1983 και να δώσουν την ευκαιρία σε αυτούς με την συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας και κάτω των 62 ετών να συνταξιοδοτούνται χωρίς όριο ηλικίας. Σας γνωρίζω ότι είναι στην διάθεση σας τα προσωπικά και ασφαλιστικά δεδομένα μου.