Αρχική Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...ΕΝΟΤΗΤΑ Β ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΣχόλιο του χρήστη ΘΕΟΔΩΡΟΣ | 29 Νοεμβρίου 2023, 13:03
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ Ο ΠΟΡΟΣ 10% !!! ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ Κύριε Υπουργέ είναι καλό να το ξαναδείτε !!! Παρατηρήσεις: 1. Ο νεοεισαχθείς όρος «πόρος» 10% » είναι ένας άλλος υποχρεωτικός φόρος. Σε κάθε περίπτωση είναι αντισυνταγματική κράτηση προσβαλλομένη στο Συμβούλιο της Επικρατείς (Στε), για πλείστους λόγους !!!! 2. Ο πόρος 10% στην πραγματικότητα είναι τρίτος φόρος υπέρ ΕΦΚΑ καθόσον, • Ο πρώτος παρακρατείτε με την σύνταξη • Ο δεύτερος με την καταβολή ή παρακράτηση από την δεύτερη εργασία μισθωτού συνταξιούχου ή ελεύθερου επαγγελματία με μπλοκάκι κλπ και • Ο τρίτος με τον παρόντα «πόρο 10%», γιατί πηγαίνει επίσης στον ΕΦΚ. 3. Η κράτηση αυτή 10% , όπως και εάν ονομασθεί και σε οποιοδήποτε ταμείο κατευθυνθεί στην πραγματικότητα είναι φόρος προστιθέμενος επιπλέον της ανώτατης φορολογικής κλίμακας (44%), καθόσον προστιθεμένη σε τυχόν μεγάλη σύνταξη και μεγάλες απολαβές από την εργασία καταλήγουν σε μεγαλύτερη κλίμακα. 4. Πως παρακρατείται το 10%? μέσω ΕΦΚΑ? Αυτόματα με δική μας κατάθεση; 5. Δεν θεωρείται έξοδο. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΧΘΕΣΤΕΡΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ Η θεσμοθετούμενη τροποποίηση για ορισμένες περιπτώσεις είναι επαχθέστερη,. Συγκεκριμένα η κατηγορία των απασχολούμενων συνταξιούχων εξ ιδίου δικαιώματος λόγω γήρατος στον e-efka., η υφιστάμενη περικοπή 30% επί της συντάξεως μειώνει παράλληλα τα ποσά των κρατήσεων βάσει των μνημονιακών νόμων με αποτέλεσμα να απορροφάται μέρος της περικοπής. Αντίθετα η παρακράτηση του 10% επί του μισθού έστω και με το προβλεπόμενο ανώτατο ετήσιο όριο εισφορών, είναι επαχθέστερο στις περιπτώσεις που ο μισθός είναι μεγαλύτερος από τις συντάξιμες αποδοχές. Επιπλέον η εισφορά 10% επιβάλλεται σε 14 μισθούς. Παράδειγμα: Μπορεί να υπολογισθεί η περίπτωση του πληρωτέου μιας αρχικής ονομαστικής σύνταξης του επιπέδου των 1.800 euro,στην οποία επιβάλλονται οι μνημονιακές κρατήσεις σε σύγκριση με το πληρωτέο όπως διαμορφώνεται με την περικοπή του 30% που πλέον οι μνημονιακές κρατήσεις υπολογίζονται σε ονομαστικό ποσό των 1. 260 euro ( -30% = 540 euro). Οι συνολικές ως άνω περικοπές να συγκριθούν με το μέγιστο σήμερα ετήσιο όριο εισφορών των 426Χ12=5.112 euro. ΠΡΟΤΑΣΗ: Λαμβάνοντας υπ όψη το πνεύμα του νομοσχεδίου που αποβλέπει στην ελάφρυνση των εισφορών των εργαζόμενων συνταξιούχων θα μπορούσε να καθορισθεί και ένα ανώτατο όριο μισθού που θα επιβάλλεται ή εισφορά Π.Χ. στο ύψος του ονομαστικού ποσού της σύνταξης. Εδώ θα πρέπει να συνυπολογισθεί και το ποσό που προκύπτει από την αύξηση του συντελεστού φορολογίας στο σύνολο των αμοιβών. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι με την επικείμενη αλλαγή της επιβολής «ποινής» από τις αποδοχές της σύνταξης στις αποδοχές της μισθωτής εργασίας, επισημαίνονται τα ακόλουθα: Αυξάνεται σημαντικά η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ.) καθόσον η κλίμακα είναι η ακόλουθη (άρθρο 11 Ν.3865/10 όπως τροποποιήθηκε με την παρ.13 του άρθρου 2 του Ν. 4002/11): Διευκρινίζεται ότι το εκάστοτε ποσοστό παρακράτησης υπολογίζεται στο σύνολο των αποδοχών (μείον τα οικογενειακά επιδόματα) της σύνταξης και δεν υπολογίζεται κλιμακωτά όπως ο φόρος εισοδήματος. Παράδειγμα με σενάρια περικοπών: Εάν κάποιος έχει συνολική ονομαστική σύνταξη 2.400€, με το σύστημα 70% κρατήσεων του παρακρατείται το ποσό των 50,40€(2.400 Χ 70% Χ 3%) ενώ με το νέο σύστημα θα του παρακρατείται το ποσό των 216,00€(2.400 Χ 9%). Με το σύστημα με περικοπή του 30% της σύνταξης αφορά αποδοχές δώδεκα(12) μηνών, ενώ με το νέο σύστημα θα αφορά δέκα τέσσερις (14) μισθούς. Σε περίπτωση που η ιδιωτική εταιρεία δίνει bonus στους εργαζομένους θα αφορά και στο ποσό του bonus αλλά και σε ενδεχόμενες αποδοχές για αποζημίωση εκτός έδρας. Με το υφιστάμενο σύστημα περικόπτεται εξαρχής η σύνταξη κατά 30%, με αποτέλεσμα το ποσό που περικόπτετε να μειώνει το συνολικό φορολογητέο ποσό και κατά συνέπεια δεν αυξάνεται περαιτέρω η κλίμακα φορολόγησης. Με το νέο σύστημα το σύνολο των αποδοχών σύνταξης και μισθωτής υπηρεσίας θα είναι φορολογήσιμο με αποτέλεσμα η κλίμακα των φορολογικών συντελεστών να αυξάνεται υπέρμετρα, ανάλογα το ύψος των αποδοχών εκάστου. Με το νέο σύστημα το παρακρατηθέν ποσό θα παρακρατείται και θα αποδίδεται στον ΕΦΚΑ ως Πόρος. Αυτό σημαίνει ότι το παρακρατηθέν ποσό θα συμπεριλαμβάνεται στο συνολικό φορολογητέο ποσό (δηλαδή και θα παρακρατείται και θα φορολογείται), ενώ εάν αποδίδετε εξαρχής στον ΕΦΚΑ σαν πρόσθετη εισφορά ΕΦΚΑ θα εξαιρείτο από το φορολογητέο ποσό. (Δεν διευκρινίζεται). ΛΟΙΠΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Ο εργαζόμενος συνταξιούχος πληρώνει πολύ μεγαλύτερο φόρο στο κράτος σε σχέση με την περίπτωση των καταβαλλομένων φόρων από έναν συνταξιούχο για τη σύνταξη και έναν άλλο εργαζόμενο για την μισθωτή εργασία, καθόσον στην πρώτη περίπτωση ο φόρος υπολογίζεται στον άθροισμα των αποδοχών σύνταξης και μισθωτής εργασίας και κατά συνέπεια ανεβαίνουν υπέρμετρα οι συντελεστές φορολόγησης. Η διακηρυχθείσα πολιτική της κυβέρνησης είναι μείωση των φόρων. Η περικοπή της σύνταξης αποτελεί μνημονιακό μέτρο και υποτίθεται ότι με την πάροδο του χρόνου αίρονται τα μνημονικό μέτρα και δεν γίνονται επαχθέστερα. Η λογική να «κατασπαράσσονται» οικονομικά, είτε με την εξοντωτική φορολόγηση είτε με άλλες περικοπές (Ε.Α.Σ., επιπλέον φορολόγηση της μισθωτής εργασίας και πόρος υπέρ ΕΦΚΑ), εργαζόμενοι συνταξιούχοι οι οποίοι αμείβονται ικανοποιητικά για τα προσόντα τους και την τίμια εργασία τους, είναι ΑΔΙΚΗ για τους ίδιους και ΕΝΘΑΡΥΝΤΙΚΗ όχι ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ της μαύρης εργασίας. Ειδικά για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, η αποστρατεία του προσωπικού γίνεται κατά κανόνα με απόφαση της Υπηρεσίας και σε ηλικία αρκετά μικρότερη των 67 ετών, όπου υπάρχουν ακόμη αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις. Την κατάσταση επιδεινώνει η δραματική μείωση των συντάξεων που συντελέσθηκε στα μνημονικά μέτρα. Κατά συνέπεια, για αρκετούς συνταξιούχους η εργασία είναι μονόδρομος. Λοιπά Δεν γνωρίζουμε ακόμη. Εάν υπάρχει γνωμοδότηση του ΣΤΕ; Η παρακράτηση θα γίνεται από την εργοδότρια εταιρεία μηνιαίως ή με το εκκαθαριστικό της φορολογικής δήλωσης Θα εισπράττεται ως πόρος για τον ΕΦΚΑ - θα φορολογείται ή όχι; Θα αφορά και τα δώρα, το επίδομα αδείας, ενδεχόμενο bonus και αποζημίωση εκτός έδρας; Οι λεγόμενοι κόφτες, πως θα λειτουργούν. Εναλλακτικές προτάσεις: Ένταξη όλων των εισοδημάτων των συνταξιούχων εργαζομένων στο γενικό φορολογικό σύστημα των κλιμάκων, οι οποίες ισχύουν για όλους τους Έλληνες. Κατάργηση όλων των εξαιρέσεων πλην των ευάλωτων ομάδων ΑΜΕΑ κλπ. Σε άλλη περίπτωση. Η πρόσθετη παρακράτηση να μην υπερβαίνει το 5% Να αποτελεί πρόσθετη εισφορά του ΕΦΚΑ και όχι πόρος, ώστε να το παρακρατηθέν ποσό να μειώνει το φορολογητέο εισόδημα και να αυξάνει την επιπρόσθετη σύνταξη μετά το πέρας της δεύτερης εργασίας. Να επιβάλλεται στους κύριους μισθούς και όχι στα δώρα-επιδόματα και λοιπές παροχές. Εκτιμώ ότι το δικαιότερο σύστημα φορολόγησης που ισχύει ήδη σε όλο τον κόσμο και για όλους τους Έλληνες (φορολόγηση με κλίμακες)είναι αυτό που επιλύει το πρόβλημα. Οτιδήποτε άλλο θα φέρει παρενέργειες με κυριότερη την διατήρηση της αδήλωτης εργασίας πέρα από την εικαζόμενη αντισυνταγματικότητα και παραβιάσεις Ευρωπαϊκών Συμβάσεων. Αν δε ψηφιστεί όπως έχει το Νομοσχέδιο, θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα και τα οποία θα είναι συσωρευτικά και διαχρονικά. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ Για τους ελεύθερους επαγγελματίες και στα μπλοκάκια το 10% να επιβάλλεται επί του καθαρού εισοδήματος (της προηγούμενης χρονιάς) και όχι επί του ακαθάριστου εισοδήματος. Η Εισφορά αλληλεγγύης των ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ να επιβάλλεται με την ισχύουσα κλίμακα μόνο για το τμήμα της συντάξεως άνω 1400 €, άλλως η επιβάρυνση στην ανέρχεται στην κλίμακα 9% (2.595 € ετησίως !) Η επιστροφή κρατήσεων πάνω από το προβλεπόμενο πλαφόν να γίνεται αυτόματα, με ευθύνη ΕΦΚΑ εντός 3μηνου από την εκκαθάριση και ο «πόρος υπέρ ΕΦΚΑ (10%)» να εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα.