• Σχόλιο του χρήστη 'TEA ΟΜΙΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ' | 1 Δεκεμβρίου 2023, 10:35

    Άρθρο 13: Ελάχιστες προϋποθέσεις λήψης συνταξιοδοτικής παροχής 1. Τα Τ.Ε.Α. προβλέπουν στο καταστατικό τους, ως ελάχιστες προϋποθέσεις λήψης της συνταξιοδοτικής παροχής: α) τη συνταξιοδότηση από τον κύριο φορέα ασφάλισης, β) την ηλικία των εξήντα δύο (62) ετών, ανεξάρτητα από τον χρόνο ασφάλισης στο Τ.Ε.Α., όπως το ελάχιστο αυτό ηλικιακό όριο διαμορφώνεται κάθε φορά για τη λήψη πλήρους σύνταξης από τον κύριο φορέα ασφάλισης και γ) την ηλικία των πενήντα πέντε (55) ετών με τουλάχιστον είκοσι (20) έτη ασφάλισης στο Τ.Ε.Α., ή ανεξάρτητα από τον χρόνο ασφάλισης αν η εργασιακή σχέση τερματίζεται χωρίς τη βούληση του εργαζομένου ή λόγω της συμμετοχής του σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Τα Τ.Ε.Α. μπορούν να προβλέπουν στο καταστατικό τους αυστηρότερες από τις ως άνω προϋποθέσεις λήψης της συνταξιοδοτικής παροχής. ------------------------------------- Τα ΤΕΑ δεν λειτουργούν όπως ο ΕΦΚΑ. Θα πρέπει ως επαγγελματική ασφάλιση να παρέχουν κάλυψη στους εργαζόμενους στο πλαίσιο της πολιτικής μιας επιχείρησης για την ανανέωση του προσωπικού της. Διαφορετικά καθίστανται ασυσχέτιστα με τους σκοπούς μιας επιχείρησης. Με δεδομένο το γεγονός ότι τα ΤΕΑ έχουν δημιουργηθεί στην Ελλάδα τα τελευταία είκοσι (20) χρόνια, ο όρος (γ) αποτελεί αντικίνητρο για τη συμμετοχή των μελών σε αυτά. Προτείνουμε η ελάχιστες προϋποθέσεις λήψης συνταξιοδοτικής παροχής να είναι η ηλικία των 55 ετών με τουλάχιστον 10 έτη. Επίσης, η μέση παραμονή στην ίδια εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται σε 9,91 έτη. Τα είκοσι (20) έτη ασφάλισης προσομοιάζουν στον ΕΦΚΑ που είναι δι-επιχειρησιακό υποχρεωτικής υπαγωγής ταμείο κοινωνικής ασφάλισης και όχι προαιρετικό ταμείο επαγγελματικής ασφάλισης. ############################ Άρθρο 105: Ανώτατο όριο εισφορών και ασφαλίστρων Οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν ο εργαζόμενος και ο εργοδότης υπέρ των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης προαιρετικής ασφάλισης και των ταμείων του άρθρου 94 για τις συνταξιοδοτικές παροχές, καθώς και τα ασφάλιστρα που καταβάλλονται από τον εργαζόμενο και τον εργοδότη για λογαριασμό του εργαζομένου στο πλαίσιο ομαδικών ασφαλιστηρίων συνταξιοδοτικών συμβολαίων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν ετησίως και σωρευτικά, είτε το είκοσι τοις εκατό (20%) του ακαθάριστου εισοδήματος του εργαζομένου από μισθωτή εργασία, είτε το ποσό των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, όπως αναπροσαρμόζεται κάθε έτος σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή και διαμορφώνεται την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους, με βάση το μικρότερο ποσό. ----------------------------------- Η ενότητα αυτή καλύπτει τις φορολογικές διατάξεις για τα ΤΕΑ ή τα ΟΑΣ. Το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπει ανώτατο όριο, χωρίς να διευκρινίζεται εάν αυτό εφαρμόζεται για λόγους εφαρμογής των φορολογικών διατάξεων, ή εάν στα καταστατικά τους τα ΤΕΑ δεν θα μπορούν να προβλέπουν υψηλότερες εισφορές, ανεξάρτητα από το φορολογικό χειρισμό. Σε κάθε περίπτωση η σύνδεση των φορολογικών διατάξεων με τις προβλέψεις του καταστατικού, λειτουργεί αποτρεπτικά στην αποταμίευση. Το όριο των 15.000 ευρώ υπονοεί ότι ο ανώτατος μισθός επί του οποίου καταβάλλονται εισφορές σε ΤΕΑ ανέρχεται σε 5.357 ευρώ (15.000/20%/14). Δεδομένου ότι οι ανώτατες ασφαλιστέες αποδοχές του ΕΦΚΑ ανέρχονται σε 7.126 ευρώ, το χαμηλότερο όριο των 5.357 ευρώ δεν επιτρέπει στα ΤΕΑ να λειτουργήσουν συμπληρωματικά προς τον ΕΦΚΑ και να ασφαλίσουν υψηλότερες των 7.126 ευρώ αποδοχές, τις οποίες ο ΕΦΚΑ σήμερα δεν ασφαλίζει. Δεν είναι λογικό η κοινωνική ασφάλιση να ασφαλίζει υψηλότερους μισθούς από την επαγγελματική ασφάλιση. Με ποια λογική δεν θα μπορεί ένα μέλος ΤΕΑ να μην αποταμιεύει πέραν των ορίων που θέτουν οι φορολογικές διατάξεις? Εφόσον θέλουμε να ενισχύσουμε την κοινωνική ασφάλιση στην Ελλάδα, γιατί περιορίζουμε τις εισφορές του εργοδότη; #################################### Άρθρο 107: Φορολογική μεταχείριση παροχών έως 10 έτη ασφάλισης: 20% από 10 - 15 έτη ασφάλισης: 15% από 16 - 25 έτη ασφάλισης: 10% 26+ έτη ασφάλισης: 5% Για περιοδικές καταβολές τα παραπάνω ποσοστά μειώνονται κατά 50% Οι συντελεστές των ανωτέρω περιπτώσεων προσαυξάνονται κατά 50% σε περίπτωση είσπραξης από τον δικαιούχο ποσού πρόωρης εξαγοράς. Ειδικά για τα πρόσωπα που ασφαλίστηκαν μετά τα 55 έτη, οι συντελεστές της περ. i προσαυξάνονται κατά 5% για κάθε έτος που υπολείπεται των 5 ετών ασφάλισης. ---------------------------------------- Οι προβλεπόμενοι συντελεστές αποτελούν αντικίνητρο και κρίνονται τιμωρητικοί για συμμετοχή και αποταμίευση στους σημερινούς εργαζόμενους. Ειδικά για εργαζόμενους με ηλικία μεγαλύτερη των 45 ετών, οι οποίοι δεν είχαν στο παρελθόν τη δυνατότητα συμμετοχής σε ΤΕΑ, οι φορολογικοί συντελεστές είναι αποτρεπτικοί. Η δε πρόνοια για τους άνω των 55 έχει τιμωρητική διάθεση για ένα μέρος του πληθυσμού το οποίο έχει υποστεί μια δραστική μείωση του εκτιμώμενου συνταξιοδοτικού εισοδήματος από τις αλλαγές στην κοινωνική ασφάλιση, κυρίως λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων, και τους αφαιρείται η δυνατότητα και το οποιοδήποτε κίνητρο να αποταμιεύσουν για να αυξήσουν το συνταξιοδοτικό τους εισόδημα. Επίσης, ο μέσος φορολογικός συντελεστής ενός μισθωτού ανέρχεται σε λιγότερο από 15%, ενώ ο αντίστοιχος ενός νέου με μισθό 1.500 ευρώ/μήνα ανέρχεται σε 12%. Υψηλότεροι συντελεστές καθιστούν την επαγγελματική ασφάλιση ελκυστική αποκλειστικά για τους υψηλόμισθους. Τα ΤΕΑ είναι βιώσιμα χάρη στη μαζική συμμετοχή και όχι εξαιτίας κάποιων λίγων υψηλόμισθων. Φορολογικοί συντελεστές της τάξης του 10% έως 10 έτη και 5% για πάνω από 10 έτη, καθώς και μειωμένοι συντελεστές κατά 50% σε περίπτωση συνταξιοδότησης θα καθιστούσαν τα ΤΕΑ πιο βιώσιμα και πιο ελκυστικά προς τα μέλη, αποτρέποντας επιπλέον και τυχόν φαινόμενα φοροδιαφυγής. Εάν παρ’όλα αυτά παραμείνουν αυξημένοι συντελεστές, θα πρέπει να εναρμονιστούν με όλες τις συναφείς αλλαγές παγκοσμίως που προβλέπουν περιόδους σταδιακής μετάβασης στο νέο καθεστώς, προκειμένου να μην πληγούν δυσανάλογα συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες. Επομένως προτείνεται, στην περίπτωση αυτή, η ακόλουθη εναλλακτική: Εφαρμογή ανάλογα με την ηλικία που έχει το εργαζόμενος υπάρχον ή υποψήφιο μέλος κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου, σε σχεδιασμό που να λαμβάνει υπόψη την εκτιμώμενη διάρκεια στην ασφάλιση, δηλ. Ηλικία κατά την ψήφιση Έτη ασφάλισης Ποσοστό φορολόγησης εφάπαξ <35 < 10 20% 10 - 15 15% 16 -25 10% 26+ 5% <45 <10 15% 10 -15 10% 15+ 5% 45+ <10 10% 10+ 5% Τα παραπάνω ποσοστά μειώνονται κατά 50% σε περίπτωση περιοδικών καταβολών Επίσης προτείνεται απαλοιφή της προσαύξησης του φόρου για όσους ασφαλίζονται σε ηλικία μεγαλύτερη των 55 ετών. ############################################# Άρθρο 15, παρ.3 – χρόνος ασφάλισης Από την ημερομηνία υποβολής αιτήματος διαγραφής προς το Τ.Ε.Α., ο αιτών παύει να έχει την ιδιότητα του ασφαλισμένου και την απορρέουσα υποχρέωση καταβολής εισφορών. Άρθρο 15, παρ.7 – ευχέρεια συνέχισης της ασφάλισης Είναι δυνατή η πρόβλεψη στο καταστατικό ή στους όρους προγράμματος συνταξιοδοτικών παροχών της ευχέρειας συνέχισης της ασφάλισης και στην περίπτωση που το μέλος απωλέσει τη βασική του ιδιότητα, καταβάλλοντας το σύνολο των αναλογουσών εισφορών, κατ’ ανώτατο διάστημα για τρία (3) έτη και πάντως μέχρι τη συμπλήρωση μιας εκ των ελαχίστων προϋποθέσεων καταβολής της παροχής ---------------------------------------------- Η ιδιότητα του ασφαλισμένου πρέπει να απολύεται με την οριστική εξόφληση της παροχής. Θα πρέπει να προβλεφθούν στο νόμο κατηγορίες ασφαλισμένων, όπως: a. Ενεργός ασφαλισμένος: αυτός/ή που δεν έχει κάνει για οποιονδήποτε λόγο αίτηση διακοπής ασφάλισης και άρα καταβολής εισφορών b. Εθελοντής ασφαλισμένος: πρώην ενεργός ασφαλισμένος, που έχει αλλάξει επαγγελματική ιδιότητα, αλλά επιθυμεί τη συνέχιση της καταβολής εισφορών, βάσει των διατάξεων του καταστατικού c. Ανενεργός ασφαλισμένος: αυτός/ή που έχει κάνει για οποιονδήποτε λόγο αίτηση διακοπής ασφάλισης, δεν καταβάλλει εισφορές, αλλά δεν έχει κάνει αίτηση λήψης παροχής, είτε γιατί δεν έχει συμπληρώσει τις προϋποθέσεις ή επιθυμεί να λάβει την παροχή του σε μελλοντικό χρόνο d. Συνταξιούχος ασφαλισμένος: αυτός/ή που έχουν επιλέξει την περιοδική καταβολή της δικαιούμενης παροχής Ο χρόνος ασφάλισης δεν πρέπει να διακόπτεται κατά τη διάρκεια που ο ασφαλισμένος είναι ανενεργός ή εθελοντής, καθώς διατηρεί όλα τα δικαιώματά του εκτός από αυτό της καταβολής εισφορών Δεν είναι κατανοητό, γιατί τα καταστατικά δεν μπορούν να επιτρέπουν τη συνέχιση της ασφάλισης σε καθεστώς εθελοντικής συμμετοχής για διάστημα μεγαλύτερο των 3 ετών, το οποίο έρχεται σε αντίθεση με την αλλαγή κουλτούρας και την παροχή κινήτρων για μακροχρόνια αποταμίευση ######################################### Άρθρο 26 – εποπτικό συμβούλιο Τα Τ.Ε.Α. διαθέτουν Εποπτικό Συμβούλιο, το οποίο αποτελείται τουλάχιστον από τρία (3) μέλη του Τ.Ε.Α.. Τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου είναι ανεξάρτητα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Τ.Ε.Α. Το Εποπτικό Συμβούλιο των Τ.Ε.Α. εποπτεύει και ελέγχει τις πράξεις του Διοικητικού Συμβουλίου και την τήρηση της νομοθεσίας και του καταστατικού. --------------------- Δεν προβλέπεται στην ΕΕ οδηγία, γι' αυτό και δεν υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένο άρθρο της Οδηγίας. Δεν είναι κατανοητός ο διακριτός ρόλος του, τη στιγμή που ταυτόχρονα υπάρχουν οι προβλεπόμενες από την Οδηγία λειτουργίες, δηλ. του Εσωτερικού & Εξωτερικού Ελέγχου. Κρίνεται προβληματική η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης, καθώς το συμβούλιο πρέπει να αποτελείται από μέλη του ΤΕΑ, τα οποία πρέπει παράλληλα να είναι ανεξάρτητα από το ΔΣ. Επιπλέον επιβαρύνονται τα ΤΕΑ με επιπρόσθετα κόστη (ποια είναι άραγε η εφαρμογή της αρχής της αναλογικότητας στο σημείο αυτό?) ############################################# Άρθρο 106, παρ.1: απαλλαγές εισοδήματος 1ε) οι ασφαλιστικές εισφορές για συνταξιοδοτικές παροχές που καταβάλλει ο εργαζόμενος περιλαμβανομένων των εισφορών εργοδότη και εργαζομένου υπέρ των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης προαιρετικής ασφάλισης και υπέρ των ταμείων της παρ. 20 του άρθρου 6 του ν. 3029/2002 (Α’ 160), εφόσον οι εισφορές του εργαζομένου δεν υπερβαίνουν είτε το είκοσι τοις εκατό (20%) του ακαθάριστου εισοδήματος του εργαζομένου από μισθωτή εργασία, είτε το ποσό των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο κατ’ έτος βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή, όπως διαμορφώνεται την 31η Δεκεμβρίου εκάστου έτους, όποιο είναι μικρότερο 1ια) οι εισφορές που καταβάλλονται από τον εργαζόμενο ή και τον εργοδότη για λογαριασμό του εργαζομένου σε Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης προαιρετικής ασφάλισης για την ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη του εργαζομένου ή για την κάλυψη του κινδύνου ζωής ή ανικανότητάς του, καθώς και τα ασφάλιστρα που καταβάλλονται από τον εργοδότη για λογαριασμό του εργαζομένου για την ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη του υπαλληλικού του προσωπικού ή για την κάλυψη του κινδύνου ζωής ή ανικανότητάς του στο πλαίσιο ασφαλιστηρίου συμβολαίου, μέχρι του ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ ετησίως ανά εργαζόμενο ----------------------------------------------- Θα πρέπει να εξαιρεθούν οι εισφορές εργοδότη από το συγκεκριμένο όριο, καθώς η εφαρμογή είναι προβληματική σε ΤΕΑ ή ΟΑΣ καθορισμένης παροχής, ή εν γένει σε ταμεία που ο εργοδότης θέλει να ενισχύσει με αυξημένες καταβολές τη βιωσιμότητά τους. Χρήζει ερμηνείας του τρόπου που θα εφαρμοστούν τα όρια σε περίπτωση που δεν εξαιρεθούν οι εργοδοτικές εισφορές. Ποιος θε έχει προτεραιότητα στην κάλυψη του ορίου, ο εργοδότης ή ο ασφαλισμένος? Επιπλέον το όριο του 20%, σε συνδυασμό με την πρόνοια των €15.000, κρίνεται εξαιρετικά χαμηλό, μειώνοντας σημαντικά το όποιο κίνητρο για μακροχρόνια αποταμίευση στα μεσαία και ανώτερα εισοδήματα, δεδομένου ότι προβλέπεται φορολόγηση της παροχής. Προτείνεται η απαλοιφή του ορίου των €15.000. Επίσης εάν δεν εξαιρεθούν οι εργοδοτικές εισφορές από τα όρια προτείνεται το όριο του 20% να αυξηθεί στο 30%. Η υιοθέτηση εναρμονισμένου ορίου €1500 στα ΤΕΑ και στα ΟΑΣ, δεν λαμβάνει υπόψη το τρόπο λειτουργίας και τη φιλοσοφία των ΤΕΑ στην ανάληψη κινδύνων. Συγκεκριμένα τα ΤΕΑ έχουν κοινωνικό σκοπό και δεν κάνουν underwriting στους κινδύνους που αναλαμβάνουν. Επομένως ο κίνδυνος και η συνεπακόλουθη εισφορά, δεν ορίζονται σε ατομικό αλλά σε επίπεδο ταμείου. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι προϋπάρχουσες ασθένειες, οι οποίες δύνανται να καλύπτονται από τα ΤΕΑ χωρίς επιβάρυνση της εισφοράς σε επίπεδο ατόμου, αλλά διάχυση στο σύνολο των ασφαλισμένων. Θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν το κόστος των εξαρτωμένων μελών συμπεριλαμβάνεται στο όριο των €1.500. #################################### Άρθρο 110: Μεταβατικές διατάξεις παρ1.: Τα ΤΕΑ του πρώτου εδαφίου υποχρεούνται μέχρι την 31η.12.2025 να προβούν σε όλες τις αναγκαίες προσαρμογές, περιλαμβανομένων των αναγκαίων τροποποιήσεων του καταστατικού τους, ώστε να συμμορφώνονται πλήρως προς τις απαιτήσεις λειτουργίας που προβλέπονται από τις διατάξεις του παρόντος, δίχως να εφαρμόζεται στην περίπτωση αυτή το άρθρο 13 για τα υφιστάμενα κατά τη δημοσίευσή του μέλη και δικαιούχους παρ. 6: Εκκρεμή αιτήματα των Ταμείων του Μέρους Α’ και του Κεφαλαίου Α’ του Μέρους Β’ για τροποποίηση καταστατικών ή προς ίδρυση νέων Ταμείων εξετάζονται σύμφωνα με τη διαδικασία ίδρυσης και τροποποίησης που ίσχυε κατά το χρόνο υποβολής τους, εφόσον το περιεχόμενο των καταστατικών τους δεν αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος ---------------------------------- Δεδομένης της παρ. 1, τί θα ισχύει για τις νέες εγγραφές μέχρι της ολοκλήρωσης της τροποποίησης των καταστατικών υπαρχόντων ΤΕΑ? Προτείνεται η μεταβατική διάταξη να ισχύει και για όλες τις νέες εγγραφές μέχρι τη 31.12.2025 Υπάρχουν περιπτώσεις τροποποίησης καταστατικών ΤΕΑ, οι οποίες χρονίζουν για πάνω από 1 έτος. Θα πρέπει να υπάρξει πρόνοια μεταβατικής εφαρμογής για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, π.χ. εάν οι αιτήσεις έχουν γίνει έως 3 μήνες πριν τη ψήφιση του νόμου εφαρμόζονται οι διατάξεις του νέου νόμου, διαφορετικά η εξέταση των αιτήσεων θα πρέπει να γίνει μέχρι τέλους του έτους με το προηγούμενο καθεστώς και τα ΤΕΑ θα πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες διατάξεις μέχρι τη 31.12.2025. ########################################### Άρθρο 3 - Πεδίο εφαρμογής: Οι νέες διατάξεις για τα ΤΕΑ δεν εφαρμόζονται για τα ομαδικά ασφαλιστήρια ------------------------------ Δεν νοείται εναρμόνιση μεταξύ των ΤΕΑ και των ομαδικών ασφαλιστηρίων χωρίς εναρμόνιση του υπολοίπου νομικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία, καθώς όπως είχε τονίσει και ο Υπουργός στην παρουσίαση του νομοσχεδίου κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε ανάποδο arbitrage. Προτείνεται να ισχύει και για τα ομαδικά ασφαλιστήρια η κοινωνικοασφαλιστική και εργατική νομοθεσία σχετικά με τα προγράμματα επαγγελματικών συνταξιοδοτικών παροχών που διέπει τις σχέσεις μεταξύ χρηματοδοτούσας επιχείρησης και μελών ή δικαιούχων Συγκεκριμένα θα πρέπει να η Αρμόδια Αρχή να διατηρεί μητρώο ΟΑΣ και να τηρείται μια πιο δομημένη διαδικασία δημιουργίας και εγγραφής των ΟΑΣ στο μητρώο. Επίσης να μην εξαιρούνται των άρθρων: 13: Ελάχιστες προϋποθέσεις λήψης συνταξιοδοτικής παροχής 14: Υποχρέωση και προθεσμία καταβολής εισφορών 16: Γενικές αρχές για τις πληροφορίες οι οποίες πρέπει να παρέχονται στα υποψήφια μέλη, μέλη και δικαιούχους 17: Γενικές πληροφορίες για το πρόγραμμα συνταξιοδοτικών παροχών 18: Γενικές διατάξεις για τη δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών και τις συμπληρωματικές πληροφορίες 19: Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών 20: Συμπληρωματικές πληροφορίες, 21: Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στα υποψήφια μέλη 22: Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στα μέλη κατά την προσυνταξιοδοτική φάση 23: Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στους δικαιούχους κατά τη φάση πληρωμής 24: Πρόσθετες πληροφορίες που παρέχονται κατόπιν αιτήσεως σε μέλη και δικαιούχους 44: Δήλωση των Αρχών Επενδυτικής Πολιτικής 51: Επενδυτικοί κανόνες Επιπλέον, δεδομένου ότι εναρμονίζεται η φορολόγηση εισφορών και παροχών, θα πρέπει να εξαιρεθούν τα ΤΕΑ από τη φορολόγηση των επενδύσεων, όπως ισχύει στα ΟΑΣ και να μην επιβαρύνονται με ΦΠΑ οι υπηρεσίες των προμηθευτών τους, ή να επιβαρύνονται με ΦΠΑ οι μη ασφαλιστικές υπηρεσίες των ομαδικών. ######################################## Άρθρο 9ηε: καταβολή των συνταξιοδοτικών παροχών, οι οποίες μπορούν να λαμβάνουν τη μορφή πληρωμών εφ’ όρου ζωής, πληρωμών για προσωρινό χρονικό διάστημα, εφάπαξ ποσού ή οιουδήποτε συνδυασμού αυτών ----------------------------------- Να διευκρινιστεί η διάρκεια των περιοδικών καταβολών, οι οποίες γίνονται για προσωρινό χρονικό διάστημα – θα προβλεφθεί ελάχιστη διάρκεια?