Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Τα κριτήρια μοριοδότησης που προβλέπονται στο άρθρο 159 είναι άδικα και ανήθικα απέναντι σε όσους επί σειρά ετών υπηρετούν στις ΕΠΑ.Σ Μαθητείας. Δημιουργούν εύλογα ερωτήματα ως προς την σκοπιμότητά τους και χρήζουν άμεσης τροποποίησης. Οι εκπαιδευτικοί πλήρους ωραρίου στις ΕΠΑ.Σ Μαθητείας αποκτούν διδακτική προϋπηρεσία (όχι επαγγελματική καθώς δεν τους επιτρέπεται να ασκήσουν άλλα εργασιακά καθήκοντα) που λαμβάνεται υπόψιν αποκλειστικά στις ΕΠΑ.Σ που ανήκουν στο Υπ. Εργασίας. Τα μαθηματικά εύκολα για να καταλάβουμε πως τα κριτήρια μοριοδότησης στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, πριμοδοτούν γενναία τους επαγγελματίες, αυξάνεται υπέρμετρα (Διπλασιάζεται) η μοριοδότηση της επαγγελματικής προϋπηρεσίας αλλά αυξάνεται ταυτόχρονα και το ανώτατο χρονικό διάστημα υπολογισμού της, με αποτέλεσμα επαγγελματίες με μηδέν εκπαιδευτική προϋπηρεσία να μπορούν να καταλάβουν μόνιμες θέσεις ως εκπαιδευτικοί στις Σχολές. Σκοπός λοιπόν φαίνεται να είναι η μονιμότητα ανθρώπων με επαγγελματική εμπειρία και όχι των εκπαιδευτικών που υπηρετούν και στελεχώνουν τις Σχολές επί σειρά ετών. Σχολές με ιδιαίτερο χαρακτήρα (Μαθητεία-Δυϊκό Σύστημα Εκπαίδευσης-Πρακτική Άσκηση) στις οποίες οι εκπαιδευτικοί έχουν παράξει σημαντικό έργο και έχουν αποκτήσει την κατάλληλη τεχνογνωσία έπειτα από χρόνια προϋπηρεσίας. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι επέλεξαν να μην αποχωρήσουν προς το Υπ. Παιδείας αλλά αποτέλεσαν το δυναμικό των σχολών που κατάφεραν και κράτησαν όρθιες τις Σχολές σε δύσκολες συνθήκες (COVID, τηλεκπαίδευση, διαρροή μαθητών, υποστελέχωση Σχολών κ.α). Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στις ΕΠΑ.Σ, που ειδικά στις υποστελεχωμένες από μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό Σχολές, έχουν αναλάβει και πλήθος εργασιών που αφορούν τη γραμματειακή και διαχειριστική υποστήριξη της λειτουργίας της Σχολής και των Πληροφοριακών της Συστημάτων. Στα καθήκοντα των αναπληρωτών της ΔΥΠΑ όλα αυτά τα χρόνια περιλαμβάνονται θέματα που αφορούν την Μαθητεία (επικοινωνία με εργοδότες, ανεύρεση θέσεων πρακτικής, τοποθέτηση μαθητών σε θέσεις μαθητείας, διενέργεια ελέγχων ορθής εφαρμογής του προγράμματος Μάθησης σε εργασιακό χώρο, κλπ). Συνεπώς διαθέτουν την απαραίτητη σχετική με τη Μαθητεία εμπειρία. Όλη αυτή η τεχνογνωσία είναι ανεκτίμητη και αποτελεί προϊόν ετών εμπειρίας στο θεσμό της Μαθητείας και σίγουρα δεν τη διαθέτουν ούτε οι εργαζόμενοι ή ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν έχουν διδάξει ούτε μια ώρα ή έχουν πολύ μικρή διδακτική εμπειρία, ούτε και οι εκπαιδευτικοί άλλων φορέων που ναι μεν μπορεί να διαθέτουν εκπαιδευτική προϋπηρεσία αλλά έχουν μηδενική έως ελάχιστη εμπειρία στην επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και στο θεσμό της Μαθητείας. Αυτοί είναι οι εκπαιδευτικοί τώρα που κινδυνεύουν με τα συγκεκριμένα κριτήρια να οδηγηθούν στην ανεργία, αντί να είναι λογικό να προηγούνται των υπολοίπων, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν συνεχώς ως αναπληρωτές στις ΕΠΑ.Σ τα τελευταία Σχολικά Έτη. Επιπλέον, οι ΕΠΑ.Σ που εφαρμόζουν το δυικό σύστημα, προβλέπουν ήδη τη πρακτική άσκηση σε εργοδότες. Οι μαθητές εκπαιδεύονται σε εργασιακό χώρο από τους επαγγελματίες – εργοδότες. Ποιος είναι ο λόγος οι επαγγελματίες να πάρουν τη θέση των εκπαιδευτικών στα σχολεία αφού ήδη συνεισφέρουν και εκείνοι στην πρακτική άσκηση;!! Επομένως για τους παραπάνω λόγους και για να διασφαλιστούν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις ΕΠΑ.Σ για πολλά έτη θα πρέπει να υπάρξει γενναία πριμοδότηση τόσο σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς του Υπ. Παιδείας όσο και με τους ελεύθερους επαγγελματίες. Δηλαδή : 1. Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία που έχει πραγματοποιηθεί σε φορείς που εφαρμόζουν το δυικό σύστημα εκπαίδευσης να υπολογίζεται με 20 μονάδες/μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας. 2. Η εκπαιδευτική εμπειρία να αξιολογείται με 10 μονάδες/μήνα Δευτεροβάθμια, Μεταδευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση. 3. Η εργασιακή εμπειρία να αξιολογείται με 8 μονάδες/μήνα. 4. Εμπειρία ως Αναπληρωτής εκπαιδευτικός (εύλογου χρονικού διαστήματος) στο θεσμό της Μαθητείας.