• Σχόλιο του χρήστη 'Ρούσσης Γεώργιος' | 1 Δεκεμβρίου 2023, 17:04

    Αγαπητέ Κε Υπουργέ ως μέλος του ΤΕΑΑΠΛ στο οποίο εργάζομαι ως λογιστής και του ΕΤΑΟ θα ήθελα να ασκήσω κριτική και να προτείνω. Άρθρο 106 Απαλλαγές εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 14 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος στ) η εφάπαξ καταβαλλόμενη παροχή από ταμεία πρόνοιας και ασφαλιστικούς οργανισμούς του Δημοσίου στους ασφαλισμένους και τα εξαρτώμενα μέλη του ασφαλισμένου, Προτείνω να γίνει τροποποίηση σε στ) η εφάπαξ καταβαλλόμενη παροχή από ταμεία πρόνοιας, ασφαλιστικούς οργανισμούς του Δημοσίου και τα ΤΕΑ που έχουν Συμπληρωματικούς Κλάδους και παρέχουν Εφάπαξ Παροχές και Βοηθήματα για Θάνατο, ΜΟΑ για νοσήλεια στους ασφαλισμένους και τα εξαρτώμενα μέλη του ασφαλισμένου, Το παρόν προτείνεται γιατί στο ΤΕΑΑΠΛ του οποίου είμαι μέλος παρέχει τέτοια Εφάπαξ και βοηθήματα και λόγω της ιδιομορφίας των Σωμάτων Ασφαλείας έχουν ιδιαίτερο βάρος στο να επιλεγεί κάποιος να εγγραφεί ως μέλος. Άρθρο 107 Οσον αφορά την φορολογική Επιβάρυνση δεν μπορεί να είναι μόνο κριτήριο τα έτη Ασφάλισης. Το ποσό εισφοράς που επιλέγει κάποιος δεν δείχνει ποιος έκανε φοροαποφυγή μέσω εισφορών σε ΤΕΑ? Μας ενδιαφέρει ο θεσμός μόνο να λειτουργήσει για αυτούς που έχουν υψηλά εισοδήματα η για τους περισσότερους των εργαζομένων? Τα ΤΕΑ χωρίς εισφορά εργοδότη τα περισσότερα δεν μπορούν να καλύψουν τις δαπάνες λειτουργίας τους. Επίσης το Υπουργείο σας ήταν αυτό που ενέκρινε Ίδρυση Ταμείων που είχαν δυνατότητα να εισφέρουν με Τακτικές και έκτακτες Εισφορές Εισοδήματα άνω των 150.000/ετησίως και έτσι χρησιμοποιείτε επιχειρηματολογώντας ότι κάποιοι έκαναν ξέπλυμα μέσω των ΤΕΑ. Όντως αυτό έκαναν με την Έγκριση του Υπουργείου Εργασίας και των Ελεγκτικών του Υπηρεσιών Η κλίμακα φορολογίας Εφάπαξ είναι επιεικώς απαράδεκτη ιδιαίτερα για ανθρώπους που μετά τα 50 έτη τους εντάχθηκαν στα ΤΕΑ, ειδικά αν Φορολογική τους κλίμακα ατομικού εισοδήματος είναι ως 30.000 και πολύ περισσότερο ως 20.000 γίνεται εντελώς αποτρεπτική (σημ. Ο αρμόδιος Υφυπουργός αναφέρει μόνο την κλίμακα άνω των 40.000 σε εμφανίσεις στα Μέσα) η συνέχιση της ασφάλισης σε ΤΕΑ που δεν υπάρχει εισφορά εργοδότη και καλύπτονται από τα μέλη όλες οι λειτουργικές δαπάνες τους. Προτείνω αν δεν μειωθούν οι συντελεστές των Εφάπαξ στο επίπεδο των συντάξεων (50% )να θεσπίσεται ένα αφορολόγητο όριο έστω και μικρό ανά έτος πλήρους ασφάλισης του κάθε μέλους στο π.χ 5% του ανώτατου ποσού εισφοράς (δηλ 15.000 χ 5% = 750 ευρώ ετήσιας εισφοράς αφορολόγητο) Παραδείγματα 1) Ασφαλισμένος με 5 έτη ασφάλισης συμπληρωμένα θα έχει αφορολόγητο (15000χ5%=750 ευρώ χ 5 έτη 3750 ευρώ 2) Ασφαλισμένος με 10 έτη ασφάλισης συμπληρωμένα θα έχει αφορολόγητο (15000χ5%=750 ευρώ χ 10 έτη 7500 ευρώ 3) Ασφαλισμένος με 10 έτη ασφάλισης συμπληρωμένα θα έχει αφορολόγητο (15000χ5%=750 ευρώ χ 20 έτη 15000 ευρώ Σημείωση: Επειδή είστε καλοί άνθρωποι μπορεί να επιλέξετε και μεγαλύτερο ποσοστό. Με την πρόταση αυτή δεν θα πέσει έξω ο προϋπολογισμός του κράτους αλλά κάποια ΤΕΑ που απευθύνονται σε χαμηλόμισθους θα κρατήσουν ενεργά τα μέλη τους δεδομένου ότι έτσι δεν θα φορολογηθούν το 75% των μελών πχ του Ταμείου Αστυνομικών Πυροσβεστών Λιμενικών (γύρω στα 5500 από τα 7300 μέλη για τις νέες τους εισφορές από το 2024) Επίσης θα υπάρχει δυνατότητα προσέλκυσης νέων μελών και ιδιαίτερα νέων σε ηλικία οι οποίοι μέχρι τώρα για λόγους οικονομικούς δεν επέλεγαν να εισφέρουν ούτε τα 30 ευρώ της κατώτερης εισφοράς (δεν τους περισσεύουνε ) Εδώ με πλήρη φορολογική απαλλαγή στα Σώματα Ασφαλείας δεν επέλεξαν να γραφτούν ούτε το 10% επί του συνόλου των εργαζομένων στα Σώματα Ασφαλείας σε Ταμείο που λειτουργεί 14 έτη. Μπορείτε να φαντασθείτε τι θα γίνει αν υπάρξει φόρος με τους συντελεστές που προτείνονται στο Νομοσχέδιο. Επίσης η λογική που θέλετε να εφαρμοσθεί με τις συντάξεις και δίνετε στα ΤΕΑ κίνητρα φορολογικά διπλάσια του Εφάπαξ είναι λίγο δώρο άδωρο μεσοπρόθεσμα, δεδομένου ότι ένα ΤΕΑ μόνο από τα υπάρχοντα την εφαρμόζει και τα περισσότερα δύσκολα θα την εφαρμόσουν λόγω μικρών Ατομικών Μερίδων και Κόστους. ΠΧ Στο ΤΕΑΑΠΛ Στα 14 χρόνια λειτουργίας και με προίκα από Λογ/σμό Αλληλοβοήθειας που προϋπήρχε η Μέση Απόδοση Εφάπαξ (Συνταξιοδοτικής) Παροχής είναι κάτω από 6000 ευρώ ενώ και η μέση μερίδα είναι περίπου 4.200 ευρώ, Πάνω δε από 400 μέλη έχουν καταστεί ανενεργά παρ ότι επιβαρύνονται με λειτουργικές δαπάνες γιατί δεν τους περισσεύουν 30 ευρω τον μήνα. Άρθρο 13 Ελάχιστες προϋποθέσεις λήψης συνταξιοδοτικής παροχής Η περίπτωση Θανάτου δεν πρέπει να περιληφθεί εδώ? (Να λάβουν την μερίδα οι καθορισμένοι κληρονόμοι του μέλους) Άρθρο 56 Διοικητικές κυρώσεις Στις Ελεγκτικές αρχές υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε ποινολόγιο σε περίπτωση πχ που πρέπει να εκδοθούν Πορίσματα Ελέγχου η έχει κατατεθεί αίτηση για αλλαγή Καταστατικού η ακόμα και ο Τρόπος που ζητάνε στοιχεία από τα ΤΕΑ δεν θα πρέπει να είναι στα Ελληνικά? Αλήθεια πιστεύτε ότι ο θεσμός θα αναπτυχθεί πέρα από το ΤΕΚΑ (που κι αυτό παρότι σωστά ξεκίνησε για νέους ασφαλισμένους, σε λίγα χρόνια θα φανεί το άνοιγμα που θα δημιουργηθεί στα Επικουρικά που αντικατέστησε, στις ενδιάμεσες γενιές) εκτός από περιπτώσεις που θα αναλάβουν οι εργοδότες το κόστος. Ποιος θα βάλει το κεφάλι του στον ντορβά να αναλάβει σε ΔΣ ΤΕΑ όταν είναι ασύμφορο για μέλη? Που θα βρίσκουν τα 100 μέλη να αναλάβουν τα κόστη έναρξης και λειτουργίας με Πρόστιμα του Άρθρου 56 να επικρέμανται στο κεφάλι τους Άρθρο 26 Εποπτικό Συμβούλιο Δεν φτάνουν οι δαπάνες για όλα τα άλλα και πρέπει να έχουν και επαγγελματίες Συμβούλους. Κάτι σαν Ελεγκτική Επιτροπή?. Ο Εσωτερικός Ελεγκτής τί θα κάνει? Αν είναι και τουλάχιστον ανά μήνα να συνεδριάζουν και με Συμβούλους ποιος θα καλύψει τα κόστη. Και να ελέγξουν τί? Τις αποφάσεις του ΔΣ που ελέγχει η Γ.Σ. και ο Εσωτερικός Ελεγκτής με σύμφωνη γνώμη Νομ.Συμβούλου Λογιστή, Επιτροπής Επενδύσεων, Διαχειριστή Επενδύσεων, Θεματοφυλακής, Αναλογιστή, Διαχειριστή Κινδύνου, Μηχανογράφησης κλπ και που ανά Τρίμηνο αποστέλλονται και ελέγχονται στοιχεία σε ΕΑΑ, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, Τράπεζα Ελλάδος. Τα παραστατικά που ελέγχουν ο Διαχειριστής, το ΔΣ, ο λογιστής, ο Ορκωτός Λογιστής και ο Εσωτ.Ελεγκτής Ο έλεγχος είναι απαραίτητος και καλό είναι ο ένας να ελέγχει τον άλλον αλλά νομίζω παραγίνεται στα ΤΕΑ και μεταφράζεται σε αυξημένο κόστος.