Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Διαβάζω σε κάποια σχόλια ότι η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται από επαγγελματίες. Ένας επαγγελματίας όμως ασχολείται μόνο με ενα συγκεκριμένο μικρό κομμάτι της ειδικοτητάς του που μπορεί να περιλαμβάνει ένα ευρύ φασμά αντικειμένων. (π.χ Ένας προγραμματιστής δεν διαθέτει επαγγελματικές γνώσεις πάνω στα Δίκτυα Η/Υ). Πολύ πιο σημαντικό εκπαιδευση δεν σημαίνει μονο ότι γνωρίζω κάτι σημαίνει να το διδάξω με τον κατάλληλο τρόπο για να μεταδώσω. Ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι οι επαγγελματίες είναι πιο καταλληλοι για την επαγγελματική εκπαίδευση απο εκπαιδευτικούς με πολυετή εμπειρία λόγω της συνδεσής τους με την αγορά εργασίας, εάν ένας εργαζόμενος ή επαγγελματίας διοριστεί σε θέση μόνιμου εκαπιδευτικού τότε: 1. Ο εργαζόμενος θα μετατραπεί σε εκπαιδευτικό με αποτέλεσμα σε 2,3,4 χρόνια να έχει χάσει πλήρως τη συνδεσή του με την αγορά εργασίας. 2. Δεν είναι καθόλου εύκολο να σταθεί σε μια αίθουσα διδασκαλίας κάποιος με μηδενική εκπαιδευτική προϋπηρεσία ακόμα και εάν διαθέτει παιδαγωγική επάρκεια, ειδικά μάλιστα εάν λάβουμε υπόψη ότι μεγάλος αριθμός μαθητών των ΕΠΑ.Σ προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, από δύσκολα οικογενειακά περιβάλλοντα και παρουσιάζουν μαθησιακές ιδιαιτερότητες. Απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί κατά την εκπαίδευσή τους, όπως έμφαση στην πράξη και όχι στην θεωρία, ειδικές εξειδικευμένες εργαστηριακές ασκήσεις, κ.α. Η εμπειρία τόσων ετών δεν είναι ένα βιβλίο που μπορεί να διαβαστεί. 3. Όποιος δεν έχει υπηρετήσει ως Αναπληρωτής εκπαιδευτικός στις ΕΠΑ.Σ δεν γίνεται να γνωρίζει θέματα που αφορούν το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό και διοικητικό/διαχειριστικό έργο των ΕΠΑ.Σ (ενημέρωση φορέων – ιδιωτών για την πρακτική άσκηση των μαθητών, ελέγχους μαθητείας, αξιολόγηση Πρακτικής Άσκησης, εύρεση εργοδοτών για προσφορά θέσεων Μαθητείας, επικοινωνία με εργοδότες για εύρυθμη λειτουργία της πρακτικής άσκησης των μαθητευόμενων, Δελτία Εισόδου Εξόδου, Πλατφόρμα Τηλεκπαίδευσης κ.α) και επομένως να διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία στο δυικό σύστημα μαθητείας. Επιπροσθέτως, όπως γνωρίζετε οι αναπληρωτές στις ΕΠΑ.Σ και ειδικά στις υποστελεχωμένες από μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, αναλαμβάνουν και πλήθος εργασιών που αφορούν την γραμματειακή και διαχειριστική υποστήριξη της λειτουργίας της Σχολής και των Πληροφοριακών της Συστημάτων. Όλη αυτή η τεχνογνωσία και η εμπειρία ετών ξαφνικά και απότομα θα εξαφανιστεί από τις ΕΠΑ.Σ και σε συνδυασμό με την παρουσία ελάχιστων μόνιμων έμπειρων εκπαιδευτικών, (ο αριθμός των οποίων μάλιστα κάθε χρόνο μειώνεται όλο και περισσότερο λόγω των συνεχών συνταξιοδοτήσεων) ενδέχεται να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα και δυσλειτουργίες τις Σχολές ακριβώς λόγω της σχεδόν παντελούς έλλειψης έμπειρου και καταρτισμένου στο Δυϊκό Σύστημα της Μαθητείας προσωπικού. 4. Θα χαθεί η επαφή με την τοπική αγορά εργασίας και η σχέση με τους εργοδότες της που εχουν αναπτύξει οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν για πολλά συναπτά έτη στην ΕΠΑ.Σ μιας συγκεκριμένης περιοχής. Επιπροσθέτως η εκπαίδευση των μαθητών από επαγγελματίες της αγοράς υλοποιείται στο θεσμό της Μαθητείας που εφαρμόζεται στις ΕΠΑ.Σ τόσο μέσω του προγράμματος μάθησης στον εργασιακό χώρο, όσο και από την πρόσληψη στις Σχολές, ως ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, εργαζόμενων και ελεύθερων επαγγελματιών.