Αρχική Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...ΕΝΟΤΗΤΑ Β ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 1 Δεκεμβρίου 2023, 21:55
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Κύριε Υπουργέ. Στο άρθρο 123 λαμβάνεται «πρόνοια» για την δήθεν προστασία των συντάξεων πριν το νόμο Κατρούγκαλου και με προσωπική διαφορά. Θεωρώ ότι αυτή η διάταξη στην ουσία εμπαίζει τους εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους , οι οποίοι στην ουσία δεν πήραν ούτε ένα ευρώ αύξηση από το 2010. Απεναντίας γνώρισαν πάμπολες μειώσεις Ως συνταξιούχος με τις διατάξεις πριν την εφαρμογή του ν. Κατρούγκαλου (πριν την 13/05/2016) θέλω να θέσω υπόψη σας κάποιες ιδιαίτερες παραμέτρους που κατά την άποψή μου κανένας από τους προκατόχους σας υπουργούς και γενικά αρμοδίους για το ασφαλιστικό δεν έλαβε υπόψη. Ειδικότερα για την περιβόητη προσωπική διαφορά επισημαίνω τα παρακάτω: 1)Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου Βρούτση η μεγάλη βαρύτητα για μεγάλη σύνταξη κρύβεται στην πενταετία 35-40 έτη ασφάλισης . Η διαφορά ενός ασφαλισμένου με 40 έτη , από ασφαλισμένο με 35 έτη , είναι 12,5 %, εκτός της παραμέτρου ότι ο συντάξιμος μισθός ενός δημοσίου π.χ υπαλλήλου με 40 έτη ασφάλισης είναι σημαντικά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο ενός υπαλλήλου με 35 έτη, πράγμα που ανεβάζει σε πολύ υψηλότερο ποσό την σύνταξη . Γίνεται αυτός ακόμη μεγαλύτερος με την συνάρτησή του με τους κατ’ έτος δείκτες τιμών καταναλωτή. Όμως πολλοί από εμάς που συνταξιοδοτηθήκαμε πριν την 13-05-2016 δεν είχαμε την δυνατότητα να παραμείνουμε στην υπηρεσία , καθότι αν είχες 35 έτη υπηρεσία στο Δημόσιο και συμπληρωμένο το 62ο έτος της ηλικίας, η σχέση εργασίας λύνονταν αυτεπάγγελτα. Επίσης με το παλαιό καθεστώς συνταξιοδότησης με 35 έτη υπηρεσίας χορηγούνταν η μεγαλύτερη δυνατή σύνταξη και ασφαλιστικός χρόνος πέραν των 35 ετών δεν είχε θετική επίπτωση στη σύνταξη. Τέλος δεν υπήρχε τότε η θεσμοθέτηση για αναγνώριση πλασματικών χρόνων πλην της στρατιωτικής θητείας , η οποία στην ουσία είναι προσφορά δημοσίας υπηρεσίας και τα ασφάλιστρα θα έπρεπε να τα καταβάλλει το Δημόσιο , όπως έπραττε μέχρι το 2001 (αναγνώριση στρατιωτικής θητείας ως συντάξιμου χρόνου άνευ εξαγοράς από τον ασφαλισμένο). Μέχρι τώρα κανένας αρμόδιος δεν προνόησε να θεσπιστεί διάταξη , ώστε αν κάποιοι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά επιθυμούν να αναγνωρίσουν χρόνο στρατιωτικής θητείας ή άλλους πλασματικούς χρόνους με στόχο να μηδενίσουν ή να μειώσουν την προσωπική διαφορά να μπορούν να το πράξουν .Βεβαίως τα ποσά για την αναγνώριση να είναι τέτοια που να μπορεί κάποιος να προβεί στην αναγνώριση πλασματικού χρόνου . 2) Αν παραμείνει αμετάβλητο το νομικό πλαίσιο για τους συνταξιούχους πριν την 13-05-2016 οι διαφορές με τους συνταξιούχους μετά την 13-05-2016 θα είναι πολύ μεγάλες μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα . Το επίδομα που δίδεται για όσους έχουν προσωπική διαφορά δεν ανακόπτει τις ανισότητες καθότι είναι εφάπαξ και κανένα μέρος αυτού δεν ενσωματώνεται στις συντάξεις ( στην ουσία ανέρχεται σε ελάχιστα ευρώ ανά μήνα). Σας άκουσα σε τηλεοπτική εκπομπή να λέτε ότι η προσωπική διαφορά δεν μπορεί να καταργηθεί διότι θα πρέπει να γίνει νέα αναλογιστική μελέτη για το πρόγραμμα που κατέθεσε η χώρα μας στην ΕΕ , πράγμα που ενέχει πολλούς κινδύνους και είναι αδύνατον να επιχειρηθεί. Αυτό είναι πολύ σωστό και λογικό. Σωστό , δίκαιο και λογικό είναι όμως να δοθεί και σε εμάς η δυνατότητα να μειώσουμε μόνοι μας την προσωπική διαφορά με εξαγορά πλασματικού χρόνου. Για την χρηματοδότηση της εξαγοράς πλασματικού χρόνου θα μπορούσε ο κάθε συνταξιούχος να διαθέσει και τα αναδρομικά που πρέπει η πολιτεία να του επιστρέψει . 3) Μία άλλη επιλεκτική του νόμου αδικία για εμάς τους πριν την 13-05-2016 συνταξιούχους, είναι ο τρόπος με τον οποίο έγινε ο επανυπολογισμός των συντάξεων μας. Ειδικότερα : Ο συντάξιμος μισθός μας δεν επανυπολογίστηκε σε συνάρτηση και με τον δείκτη τιμών καταναλωτή. Επανυπολογίστηκε μόνο σε συνάρτηση με τα ποσοστά αναπλήρωσης . Αντίθετα όσοι συνταξιοδοτήθηκαν , συνταξιοδοτούνται ή θα συνταξιοδοτηθούν στο μέλλον με τις διατάξεις μετά την 13-05-2016 όπως αυτές τροποποιήθηκαν , ο συντάξιμος μισθός τους συναρτάται με τους δείκτες τιμών καταναλωτή, πράγμα που ανεβάζει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο τον τελικό συντάξιμο μισθό τους .Αυτό είναι μία δυσμενής διακριτική μεταχείριση σε βάρος των παλαιών συνταξιούχων. Θα πρέπει Κύριε υπουργέ να εξετάσετε και αυτήν την παράμετρο .