Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 10 Υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης ΕργασίαςΣχόλιο του χρήστη sepetexnikoi_updatε | 29 Μαρτίου 2011, 13:31
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΑΡΘΡΟ 10 ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΙΘ/ΣΗ ΣΕΠΕ Οι συντάκτες του νομοσχεδίου δεν έλαβαν υπόψη βασικές κατευθυντήριες υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανωτέρων Επιθεωρητών Εργασίας “SLIC” (SENIOR LABOUR INSPECTORS COMMITTEE), όπως διατυπώθηκαν στην έκθεση αξιολόγησης της λειτουργίας του Σ.ΕΠ.Ε. που εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2008 (έπειτα από την τελευταία επίσκεψη κλιμακίου στη χώρα μας τον Νοέμβριο του 2006). Μεταξύ των άλλων η εν λόγω Επιτροπή ως βασικούς άξονες για μια ρεαλιστική και λειτουργική αναβάθμιση του Σώματος πρότεινε: Α.Την ουσιαστική συμμετοχή των επιθεωρητών του Σ.ΕΠ.Ε. στη διαμόρφωση της εργατικής νομοθεσίας, στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και στον καθορισμό στόχων και όχι στην πλήρη περιθωριοποίησή του Σώματος από «κέντρα» εκτός Σ.ΕΠ.Ε. (κεφάλαιο Β.2.2, σελίδα 19 και κεφάλαιο G.2, σελίδα 53). Β.Την αυτονομία του Σ.ΕΠ.Ε. υπό μορφή διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας, ώστε να μπορέσει να αναβαθμιστεί ουσιαστικά και να ξεφύγει από τη δεδομένη δυσλειτουργία (κεφάλαιο F.10, σελίδα 50 και κεφάλαιο G.2, σελίδα 54). Τρόποι συμμόρφωσης του ελληνικού ΣΕΠΕ, σύμφωνα και με τις παραπάνω συστάσεις : Θα πρέπει να γίνει πλήρης συγχώνευση της Δ/νσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Τεχνικής και Υγειονομικής Επιθεώρησης της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΕΠΕ με την Γενική Δ/νση Συνθηκών και Υγιεινής της Εργασίας του Υπ. Εργασίας , ώστε π.χ το τμήμα νομοθετικού έργου να το αναλάβουν υπάλληλοι του ΣΕΠΕ, ενεργοί Τεχνικοί Επιθεωρητές και να προχωρήσουν άμεσα σε τροποποιήσεις της εργατικής νομοθεσίας , όπως άλλωστε απαιτείται σε πολλά νομοθετικά διατάγματα, για την πάταξη της γραφειοκρατίας και για την ορθολογική αντιμετώπιση των θεμάτων ΥΓΕΙΑΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΥΑΕ [π.χ διαχείριση Τεχνικών Έργών (τροποποίηση του Π.Δ 305/06 κ.α), διακοπές εργασιών σε οικοδομές λόγων εισερχομένων εγγράφων της ΔΕΗ, άμεση τροποποίηση του Π.Δ 294/88 , ώστε να λαμβάνει υπόψη το ΣΤΑΚΟΔ 2008 στην τυπική αντιστοίχιση κλάδου οικονομικής δραστηριότητας με κατηγορία επικινδυνότητας Α ή Β΄ή Γ΄κλπ] Αν δεν ενισχυθεί η βάση του ΣΕΠΕ, δεν υπάρχει καμία αναβάθμιση. Η παραπάνω συγχώνευση, εξυφαίνεται ως η μοναδική ορθή λύση και από το παρακάτω κείμενο της ευρωπαϊκής επιτροπής SLIC. G.2 Recommendations (page 53) «SEPE should be more closely involved in the social policy and legislation process and, at the same time, should give more strength to the arranging and developing of long-term and consistent strategies and measurable objectives and targets, for which closer cooperation and more exchange of information with other units within the Ministry, as for instance the Directorate General on Working Conditions and Health at Work, would be advisable» Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο είναι ότι η ενισχυμένη Κεντρική Υπηρεσία της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΕΠΕ, ισχύει σε 1. ΣΟΥΗΔΙΑ 2. ΚΥΠΡΟ 3. ΔΑΝΙΑ 4. ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 5. ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ Σημειωτέον, ότι η Δανία και η Σουηδία θεωρούνται οι πλέον πρωτοπόρες χώρες στα θέματα ΥΑΕ. Κάθε ΚΕΠΕΚ , θα πρέπει να έχει 3 εσωτερικά Τμήματα τα οποία δεν θα είναι αυτοτελή ,αλλά θα συνεργάζονται μεταξύ τους σε όλη την ελεγκτική τους δραστηριότητα. Τα εσωτερικά τμήματα θα πρέπει να είναι : 1. Τμήμα Βιομηχανίας 2. Τμήμα Κατασκευών και λοιπών επιχειρήσεων 3. Τμήμα Επαγγελματικής Υγείας Για να τεκμηριώσουμε τις παρατηρήσεις μας, δεν θα αναπτύξουμε την προφανή επιχειρηματολογία (π.χ σε έκρηξη σε δεξαμενή υγραερίου σε βιομηχανική εγκατάσταση ενδέχεται να μεταβεί επιθεωρητής του κλάδου των πολιτικών μηχανικών, αντί του κλάδου των Χημικών, Μηχανολόγων ή Ηλεκτρολόγων που προφανώς, λόγο ειδικότητας είναι οι καταλληλότεροι), αλλά θα παραθέσουμε απόσπασμα από την αξιολόγηση της Σουηδικής Επιθεώρησης Εργασίας από την SLIC. Στη σελίδα 26 αναφέρεται το προφανές, δηλ. η εσωτερική διάρθρωση των τοπικών επιθεωρήσεων στη ΣΟΥΗΔΙΑ γίνεται με βάση τον επιστημονικό κλάδο των υπηρετούντων υπαλλήλων και όχι σε τομείς ανατολικό , δυτικό, η Βορειανατολικό! ------------------------------------------------------------------ Y.Γ 1 Το προτεινόμενο οργανόγραμμα του σ/ν είναι αναποτελεσματικό και αντιφατικό. Το απόλυτο τέλμα που απαξιώνει το ΣΕΠΕ, που αποθεώνει την τυπολατρία και την διάχυση ευθυνών σε διάφορες Δ/νσεις και τμήματα που οργανικά ανήκουν σε διαφορετικούς πολιτικά προϊστάμενους και δ/ντες και που προάγει τον φαύλο κύκλο της μιζέριας και της εσωτερικής γραφειοκρατίας. Συμπερασματικά το πρόγραμμα Καλλικράτης θα πρέπει να εφαρμοστεί και στο Υπ. Εργασίας. Λιγότερα τμήματα και Δ/νσεις σημαίνει καλύτερος συντονισμός , επικοινωνία, και σταθερή και συγκροτημένη πολιτική στα θέματα ΥΑΕ, όπως προτρέπουν και οι επιτροπές αξιολόγησης της Ευρωπαϊκή Ένωσης. --------------------------------------------------------------------- Η υλοποίηση των παραπάνω μπορεί να γίνει Είτε : Α. Με αναβάθμιση της ειδικής γραμματείας του ΣΕΠΕ, σε Γενική Γραμματεία, όπως έχει αποφανθεί θετικά ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ Κ ΥΓ ΕΠΙΘ/ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ή Β. Οργανική ενσωμάτωση των υπηρεσιών της Ειδικής Γραμματείας στο οργανόγραμμα του Υπουργείου και ανασχεδιασμός των τμημάτων και των αρμοδιοτήτων τους. Με εκτίμηση Κορωναίος Γεώργιος, Τεχνικός Επιθ/της ΣΕΠΕ Οικονόμου Βασίλης, Τεχνικός Επιθ/της ΣΕΠΕ Τσατσούλης Κωνσταντίνος, Ειδικός Επιθεωρητής ΣΕΠΕ