Αρχική Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...ΕΝΟΤΗΤΑ Α΄ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝΣχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΑ Π. | 2 Δεκεμβρίου 2023, 20:50
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Άρθρο 26 Εποπτικό Συμβούλιο 1. Τα Τ.Ε.Α. διαθέτουν Εποπτικό Συμβούλιο, το οποίο αποτελείται τουλάχιστον από τρία (3) μέλη του Τ.Ε.Α.. Τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου είναι ανεξάρτητα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Τ.Ε.Α. Το Εποπτικό Συμβούλιο συνεδριάζει τακτικά, ανά τρίμηνο, και έκτακτα, όποτε θεωρήσει αυτό αναγκαίο. 2. Το Εποπτικό Συμβούλιο των Τ.Ε.Α. εποπτεύει και ελέγχει τις πράξεις του Διοικητικού Συμβουλίου και την τήρηση της νομοθεσίας και του καταστατικού. Προβαίνει σε τακτικούς και έκτακτους ελέγχους, παρακολουθεί την πορεία των υποθέσεων του Τ.Ε.Α. και μπορεί να λαμβάνει γνώση οποιουδήποτε βιβλίου, εγγράφου ή στοιχείων του Τ.Ε.Α. Για τη διενέργεια των ελέγχων δύναται να διορίσει έως και τρεις (3) ειδικούς συμβούλους ή εμπειρογνώμονες με αιτιολογημένη απόφασή του. 3. Το Εποπτικό Συμβούλιο συντάσσει ετησίως έκθεση για την οικονομική διαχείριση του Διοικητικού Συμβουλίου την οποία υποβάλλει στο Διοικητικό Συμβούλιο και θέτει στη διάθεση των μελών και των δικαιούχων του Τ.Ε.Α. Ας εξετάσουμε λοιπόν τους παρακάτω προβληματισμούς. Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού εισάγεται απαίτηση ύπαρξης Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΣ) με στόχο τον έλεγχο των πράξεων του Δ.Σ. του ΤΕΑ και την τήρηση της νομοθεσίας και του καταστατικού. Πρόκειται για απαίτηση που δεν προβλέπεται από την Οδηγία 2016/2341, γι' αυτό άλλωστε και στο σχετικό άρθρο δεν υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένο άρθρο της Οδηγίας. Κρίνεται προβληματική η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης, καθώς το ΕΣ πρέπει να αποτελείται από μέλη του ΤΕΑ, τα οποία πρέπει παράλληλα να είναι ανεξάρτητα από το ΔΣ. Στην πράξη είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν τέτοια μέλη τα οποία μάλιστα να διαθέτουν ένα κοινωνικοασφαλιστικό και χρηματοοικονομικό υπόβαθρο που θα τους επιτρέπει εκτελούν τις υποχρεώσεις τους με επάρκεια. Ως εκ τούτου, ακόμα και αν βρεθούν τέτοια μέλη, είναι σχεδόν βέβαιο ότι για τη διενέργεια των ελέγχων θα διοριστούν ειδικοί σύμβουλοι ή εμπειρογνώμονες, επιβαρύνοντας το κόστος λειτουργίας των ΤΕΑ, ειδικά μάλιστα όταν ταυτόχρονα υφίστανται υποχρεωτικά οι λειτουργίες του Εσωτερικού και Εξωτερικού Ελέγχου. Προτείνεται να εφαρμοστεί η αρχή της αναλογικότητας και αντί του ΕΣ, να ενισχυθούν οι αρμοδιότητες της βασικής λειτουργίας του εσωτερικού ελέγχου με τον έλεγχο της κανονιστικής συμμόρφωσης (όπως άλλωστε ισχύει στις ασφαλιστικές & αντασφαλιστικές εταιρίες βάσει του άρθρου 34 του ν. 4364/2016). Στις δε απαιτήσεις κανονιστικής συμμόρφωσης, να συμπεριληφθούν ρητώς οι προβλεπόμενες αρμοδιότητες του ΕΣ του άρθρου 26. Κατά συνέπεια, προτείνονται οι κάτωθι μεταβολές: Κατάργηση του ΕΣ και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της βασικής λειτουργίας του εσωτερικού ελέγχου με τον έλεγχο της κανονιστικής συμμόρφωσης, με ρητή αναφορά στις αρμοδιότητες του ΕΣ του άρθρου 26.