• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΝΟΜΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ' | 3 Δεκεμβρίου 2023, 20:45

    5. Άρθρο 13. Τα έτη ασφάλισης για την εφαρμογή του άρθρου 13 θα πρέπει να αφορούν έτη υπαγωγής ως μέλος και όχι έτη εισφορών προς το ΤΕΑ καθώς σύμφωνα με τους κανόνες της επαγγελματικής ασφάλισης που διαφέρουν ουσιωδώς από αυτούς που διέπουν την κοινωνική ασφάλιση, το συσσωρευμένο κεφάλαιο εξακολουθεί να επενδύεται και επομένως υπόκειται στους κινδύνους επενδύσεων όπως ακριβώς και των ενεργών μελών, ενώ αυτό επιβαρύνεται και από τα έξοδα λειτουργίας του Ταμείου και κατά το χρόνο που δεν παρακρατούνται νέες εισφορές. 6. Άρθρο 106 Να προστεθεί στην παρ. 1 του άρθρου 14 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος περίπτωση «κ) Οι παροχές του κλάδου συμπληρωματικών παροχών των ΤΕΑ που αφορούν θάνατο, ασθένεια και νοσηλεία του μέλους.» Διότι σε διαφορετική περίπτωση θα περικόπτεται ένα βοήθημα που δίδεται στα μέλη και τις οικογένειες τους όταν αντιμετωπίζουν μια πολύ δύσκολη και από οικονομικής πλευράς συγκυρία λαμβάνοντας υπόψη την επικινδυνότητα και τα θύματα που έχουν θρηνήσει τα σώματα ασφαλείας διαχρονικά. Πρόκειται κατ΄ουσία για προνοιακή παροχή αποζημιωτικού καθαρά χαρακτήρα. 7. Άρθρα 107 και 109. Από την ατομική μερίδα του ασφαλισμένου παρακρατείται ποσοστό της τάξη του 5% υπέρ των εξόδων λειτουργίας του Ταμείου όντας ταμείο χωρίς εισφορά εργοδότη, ενώ αναμένεται το ποσοστό αυτό να αυξηθεί καθώς από το νομοσχέδιο προβλέπονται αυξημένες απαιτήσεις εποπτείας. Ως Ταμείο συντασσόμαστε με την αυστηρή και ισχυρή εποπτεία, πλην όμως η όποια αύξηση των λειτουργικών εξόδων σε συνάρτηση με την υπερβολική φορολόγηση των παροχών που προβλέπεται στα άρθρα 107 και 109 εξανεμίζει τα οφέλη της συμμετοχής στο Ταμείο. Καμία συνετή διαχείριση των επενδύσεων δεν θα μπορέσει να επιφέρει αποδόσεις που να υπερκαλύπτουν τα αυξημένα έξοδα λειτουργίας σε συνδυασμό με την φορολόγηση που προβλέπεται στο υπό διαβούλευση Ν/Σ. Παραδείγματα: 1)Στην περίπτωση αστυνομικού 51 ετών με ετήσιο εισόδημα κάτω των 20.000€ ο οποίος εγγράφεται για πρώτη φορά στο ταμείο και πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί στα 55 έτη, η εφάπαξ παροχή του, σύμφωνα με το Ν/Σ, φορολογείται κατά τη λήψη της με φόρο της τάξης του 20%. Στο ποσοστό αυτό αν αθροισθεί και το ποσοστό του 5% που παρακρατείτε για τα λειτουργικά έξοδα του Ταμείου το ποσοστό (25%) που προκύπτει από την άθροιση αυτή υπερκαλύπτει το οποιοδήποτε όφελος του μέλους, καθώς η φοροαπαλλαγή της εισφοράς του είναι της τάξης του 22% και δεν είναι δεδομένο ότι οι αποδόσεις του αμοιβαίου κεφάλαιού σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα θα υπερκαλύψουν τη διαφορά του -3% που προκύπτει ώστε το μέλος τουλάχιστον να μην υποστεί ζημία από τη συμμετοχή του στο Ταμείο. ​​​​​​​ 2) Σε περίπτωση μέλους ηλικίας 44 ετών (μέση ηλικία μελών) όπου ο μέγιστος χρόνος παραμονής του στο ταμείο θα ανέλθει στα 11 έτη σύμφωνα με το Ν/Σ, η εφάπαξ παροχή του φορολογείται 15%. Με αποτέλεσμα αν συνυπολογιστεί το ποσοστό του 5% των λειτουργικών εξόδων του Ταμείου και αρχική φοροαπαλλαγής της εισφοράς του 22% προκύπτει όφελος της τάξης μόλις του 2% και δέσμευση των χρημάτων του για 11 έτη, που αποτελεί αντικίνητρο συμμετοχής στο ΤΕΑ. Επιπροσθέτως ζητάμε τη θέσπιση αφορολόγητου ορίου ύψους 20.000€ για τα ποσά που θα συσσωρευθούν στις ατομικές μερίδες των μελών από τις εισφορές τους μετά την εφαρμογή του νόμου, ειδικά σε ταμεία που ασφαλίζουν μισθωτούς και δη δημοσίους υπαλλήλους που οι ετήσιες αποδοχές τους σπάνια ξεπερνούν τις 20.000€ και δεν συμμετέχει ο εργοδότης ώστε να καλυφθούν τα έξοδα λειτουργίας τους. ΑΡΘΡΟ107 «Απαραίτητος ο ορισμός αφορολογήτου στην φορολόγηση των παροχών των Επαγγελματικών Ταμείων». Στο άρθρο 107 του σχεδίου Νόμου που βρίσκεται σε διαβούλευση προβλέπεται μεταξύ άλλων η φορολόγηση των παροχών των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης. Οι Πυροσβεστικοί Υπάλληλοι, μεταξύ άλλων Ταμείων ασφαλίζονται προαιρετικά στο Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης Αστυνομικών – Πυροσβεστών – Λιμενικών (ΤΕΑΑΠΛ), το οποίο αποτελεί ένα μικρό Επαγγελματικό Ταμείο, με μηνιαίες εισφορές τις οποίες καταβάλουν οι μέτοχοί του οι οποίες κυμαίνονται από 30 έως 500 Euro τον μήνα. Στο σχέδιο νόμο, από ότι φαίνεται επιδιώκεται η φορολόγηση των παροχών των Ταμείων Επαγγελματικής ασφάλισης με σκοπό: α) Είτε στην μείωση της φοροαποφυγής επαγγελματικών ομάδων που καταθέτουν υπερμεγέθη ποσά μηνιαίως, για να λάβουν μέσα σε λίγα έτη αφορολόγητες μέσω των παροχών των ταμείων. β) Είτε στην έμμεση πριμοδότηση των ασφαλιστικών Εταιρειών, με αποτέλεσμα τον αφανισμό των επαγγελματικών Ταμείων. Θέλοντας να πιστεύουμε ότι το σχέδιο νόμου δεν επιδιώκει με τίποτα το δεύτερο, γιατί αυτό θα αποτελούσε ωμή παρέμβαση στην ασφαλιστική αγορά υπέρ των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών, τορπιλίζοντας τον θεσμό των Επαγγελματικών Ταμείων που τα τελευταία χρόνια προωθείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπό μορφή τρίτου πυλώνας Κοινωνικής Ασφάλισης, επιβάλλεται και προτείνουμε να οριστεί «αφορολόγητο ποσό» έτσι ώστε, ναι μεν να εξασφαλιστεί η παύση της φοροαποφυγής όσων καταβάλουν υπερμεγέθη ποσά μηνιαίως προκειμένου να αποφύγουν την υψηλή φορολογία και από την άλλη να προστατευτούν επαγγελματικές ομάδες που καταβάλουν μηνιαίως μικρά αποταμιευτικά ποσά για την ενίσχυση του χαμηλού οικογενειακού τους εισοδήματος που θα έχουν όταν βγουν στην σύνταξη. Το «αφορολόγητο ποσό» που θα πρέπει απαραίτητα να οριστεί, θα μπορούσε να αποτελεί ένα ενδεικτικό ποσό προς αποταμίευσης μιας μέση Ελληνικής οικογένειας και θα αφορά επαγγελματικές ομάδες με δυνατότητα αποταμίευσης μικρών ποσών. Επί παραδείγματι ένα ποσό που θα μπορούσε να αποταμιευτεί από επαγγελματικές ομάδες με μεσαία εισοδήματα, θα μπορούσε να ανέρχεται ενδεικτικά σε 150,00 μέχρι 500,00 Euro τον μήνα. Έστω ότι έχει οριστεί ποσό μηνιαίου αφορολόγητου ίσο με την μηνιαία την εισφορά των 150,00 Euro, το συνολικό αφορολόγητο με την λήψη της παροχής θα μπορούσε να υπολογιστεί ως εξής: Αφορολόγητο πόσο εφάπαξ παροχών επαγγελματικών Ταμείων: 150,00 Euro/μήνα χ 12 μήνες x τα έτη ασφάλισης. Μετά το αφορολόγητο, να εφαρμόζεται ο συντελεστής φορολόγησης κανονικά.