• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ' | 4 Δεκεμβρίου 2023, 13:04

    Ενόψει του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή εντός του τρέχοντος μηνός, θα πρέπει να επισημανθεί και να αποτελέσει μέρος αυτού η τροποποίηση του ν. 4387/2016 (επονομαζόμενου «νόμου Κατρούγκαλου») αναφορικά με τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων μέχρι την 31.12.1992. Συγκεκριμένα, σήμερα προβλέπεται θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος για τους ασφαλισμένους κύριας ασφάλισης στα 62 έτη τους και με 40 χρόνια ασφάλισης. Σύμφωνα με το γράμμα του νόμου οι προϋποθέσεις πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά. Ωστόσο, ορθότερο και δικαιότερο είναι οι δύο προϋποθέσεις να αποδεσμευθούν και να απαιτείται διαζευτική συνδρομή τους (θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος είτε με την πλήρωση 40 ετών πραγματικής υπηρεσίας είτε με την συμπλήρωση του 62ου έτους της ηλικίας του ασφαλισμένου). Τούτο διότι σε περιπτώσεις ασφαλισμένων, οι οποίοι έχουν εισέλθει στον εργασιακό βίο άμα την ενηλικίωσή τους ή ακόμη και ενωρίτερα, όπου αυτό ήτο εφικτό κατά την διαχρονικά ισχύουσα νομοθεσία, η απαίτηση της σωρευτικής συνδρομής αμφοτέρων των προϋποθέσεων οδηγεί σε πραγματική απασχόληση μεγαλύτερη των 40 ετών κατά τουλάχιστον 4 έτη (σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και περισσότερο), ενώ αντίθετα σε περιπτώσεις ασφαλισμένων, οι οποίοι εισήλθαν στον εργασιακό βίο άμα την λήξη του απαιτούμενων χρόνου σπουδών τους η πραγματική απασχόληση υπολείπεται κατά πολύ των 40 πραγματικών ετών ασφάλισης. Το ανωτέρω στρεβλό του νόμου έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται ασφαλισμένοι δύο ταχυτήτων και γεννώνται αντίστοιχα ζητήματα όχι μόνον ασφάλειας δικαίου, αλλά ακόμη και αντισυνταγματικότητας.