• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΔΡ ΗΛΙΑΣ ΤΥΛΙΓΑΔΑΣ' | 30 Μαρτίου 2011, 12:58

    ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΩ ΤΑ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟΝ 2/2011 ΑΠΟΣΤΑΛΛΕΙ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΣΧΟΛΙΑ Προς Τον κο. Ειδικό Γραμματέα ΣΕΠΕ Κοινοποίηση Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ Με αφορμή την από 02.02.11 ανάρτηση του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ σε ιστότοπους, έχω να σχολιάσω, κρίνω, παρατηρήσω και προτείνω τα παρακάτω: q Να σταλεί το σχέδιο νόμου στην Διεθνή Οργάνωση Εργασίας και στον Γενικό Δ/ντη του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας για τυχόν σχόλια-παρατηρήσεις τους ΜΕΡΟΣ Α q στο άρθρο 1 να μνημονεύεται ο ν. 3249/55 και αυτό να τροποποιηθεί ως εξής «……του σώματος αυτού σύμφωνα με τον ν. 3249/1955 (ΦΕΚ 139/Α) ‘ Περί κυρώσεως της υπ' αριθ. 81 Διεθνούς Συμβάσεως «περί επιθεωρήσεως εργασίας εις την Βιομηχανία και το Εμπόριο». q Τα υπόλοιπα άρθρα και ιδιαίτερα τα άρθρα τα οποία αναφέρονται στα καθήκοντα και την προστασία των επιθεωρητών από εξωτερικές επιρροές θα πρέπει να συμβαδίζουν με τις διατάξεις του ν. 3249/55. q Το άρθρο 2 παρ. 2 εδάφ 2 και 3 να καταργηθεί (πρόκειται για εξωτερική επιρροή που επιβαρύνει τον προϋπολογισμό εξ άλλου η ειδικοί πραγματογνώμονες ήδη αναλαμβάνουν την διερεύνηση εργατικών ατυχημάτων με τεράστιες αμοιβές χρησιμοποιώντας τις εκθέσεις και τα στοιχεία των επιθεωρητών εργασίας, αν βρίσκονται κοντά μας και στις επιθεωρήσεις τότε είναι σαν να μετονομάζουμε τις εκτός νομιμότητας προϋπάρχουσες επιτροπές ελέγχου συνθηκών υγείας και ασφάλειας) q Το άρθρο 2, παρ. 3 να καταργηθεί (δεν υφίσταται ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αλλά διαχείριση παράκτιων περιοχών-χώρων από τον ΟΛΠ Α.Ε. άρα η υποχρέωση για τον χώρο είναι του κυρίου του χώρου και των επιχειρήσεων οι οποίες τον μοιράζονται ή τον ενοικιάζουν. Τέλος θα πρέπει να προβλέπεται τέτοια δραστηριότητα στους χώρους αυτούς και να είναι εφοδιασμένοι με άδεια λειτουργίας πράγμα που ποτέ δεν έχει δοθεί από καμία αρχή μέχρι σήμερα) q Το Άρθρο 3 να συμπληρωθεί «…………δεδομένων. Τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται από τις Υπηρεσίες θα πρέπει να προσυμφωνούνται πριν την εφαρμογή τους.» (π.χ. ειδικότητες εργαζομένων και περιγραφή θέσης εργασίας σε συνδυασμό με την δραστηριότητα της επιχείρησης, αναγγελίες εργατικών ατυχημάτων, επιδόματα επαγγελματικού κινδύνου, βαρέα, ανθυγιεινά κ.α. τα οποία χρησιμοποιούνται από κοινού από όλες τις Υπηρεσίες) q Το άρθρο 4 αποτελεί από μόνο του ξεχωριστό κομμάτι δεν αφορά την επανασύσταση και πρέπει να καταργηθεί q Άρθρο 5, παρ. 1 και 2 να καταργηθούν και να εκδοθούν Υπουργικές αποφάσεις που θα το ορίζουν. Σε ότι αφορά το πειθαρχικό κομμάτι αυτό θα προβλέπεται από τον οργανισμό του ΣΕΠΕ και ήδη καλύπτεται από το υπάρχον δίκαιο (δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας). Αν κάτι τέτοιο υιοθετηθεί τότε θα είναι δηλωτικό της μέχρι τώρα ανεπάρκειας των προϊσταμένων τμημάτων, διευθύνσεων κλπ. q Το άρθρο 7 είναι ήδη σε εφαρμογή από τον ν. 2638/98 και την εκεί αναφερόμενη 24ωρη εργασία 7 ημέρες την εβδομάδα. Αρκεί ΥΑ για την δημιουργία τέτοιων ομάδων q Το άρθρο 8 θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τις συμβάσεις εργασίας με οποιαδήποτε μορφή αυτές υπάρχουν-καταρτίζονται και κατατίθενται στο ΣΕΠΕ q Άρθρο 9 και 10 q Να προβλέπεται πάντα η παρουσία όλων των επιθεωρητών εργασίας(τέως υγειονομικής, κοινωνικής, τεχνικής). Εισάγεται ο όρος επιθεωρητής εργασιακών σχέσεων χωρίς να διευκρινίζεται ποιοι άλλοι επιθεωρητές υπάρχουν. Οι ορισμοί θα πρέπει να είναι σε άλλο άρθρο κοντά στη αρχή του σχεδίου. Η προϋπηρεσία δεν αποτελεί προσόν όταν έχει επιτελεσθεί εκτός ΣΕΠΕ (‘καρμπόν’ διάταξη για να έχουμε όλο το προσωπικό της Κ.Υ. του ΥΕΚΑ με την ταμπέλα επιθεωρητή…………. q Άρθρο 12, 13: ριζική επαναδιατύπωση για να ξεκαθαριστεί ο όρος πρόστιμο, κύρωση, διακοπή, προσφυγή στην δικαιοσύνη, μήνυση κλπ. ποιος τις επιβάλλει και με ποια διαδικασία αν ο έλεγχος έγινε από επιθεωρητή εργασίας ο οποίος δεν είναι προϊστάμενος ή ειδικός επιθεωρητής. Επίσης ο ειδικός επιθεωρητής είναι εξουσία ενός, ενώ ο επιθεωρητής εργασίας που δεν είναι προϊστάμενος, δεν είναι (αντίκειται στον ν.3249/55). Στο ΙV Αναφέρει την επιβολή προστίμου από τον ελέξαντα επιθεωρητή!!!!!!!!!!!!!!!!! Τι ισχύει τελικά;;;;;;;;;;. Ενδεικτικός κατάλογος με κυρώσεις που επιβάλλονται δεν χρειάζεται διότι προβλέπονται από την νομοθεσία ήδη (π.χ. πιστοποιητικό απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια) έτσι θα πρέπι να αναφερθούν νομοθετήματα αντί περιγραφή παράβασης. q Άρθρο 14: ποινικές κυρώσεις: λείπουν ορισμοί και διαδικασία όπως με τις αντίστοιχες διοικητικές ΜΕΡΟΣ Β q Το άρθρο 17 θα πρέπει να περιέχει την ΥΑ 148/05.01.11 αφού αρμοδιότητες επί των επιθεωρητών έχουν ανατεθεί ήδη σε εκτός ΣΕΠΕ πρόσωπα q Άρθρο 18 και 19: Ποια η διοικητική τοποθέτηση των Γενικών επιθεωρητών; Ασαφές πλαίσιο. Ας μην καταντήσουμε σαν του άλλους Γενικούς επιθεωρητές (ανενεργοί). Η πενταετία για την θέση είναι ίδια με όση απαιτείται και για τους συμφιλιωτές!!!!!!!!!!!!!!!!!! Άρα δεν είναι αρκετή. Ποια η διαφορά τους από τους ειδικούς επιθεωρητές (υπενθυμίζω δεν είναι Γενική Γραμματεία το ΣΕΠΕ ακόμη). Στην παρ. 5 του άρθρου 19 οι ειδικοί επιθεωρητές είναι ισότιμοι και ισοδύναμοι με τους λοιπούς επιθεωρητές εκτός από την αμοιβή της εκτός έδρας αποζημίωσης και διανυκτέρευσης όπου είναι 7 φορές, με απόφαση ΥΕΚΑ, μεγαλύτερη!!!!!!!!!!!! Το ίδιο συμβαίνει και με άλλους κλάδους επιθεωρητών π.χ. ΤΕ ναυπηγών εδώ όμως με εξωτερική απόφαση-επιρροή (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και ΥΠΟΙΚ) της λειτουργίας του αφού οι πόροι προέρχονται από εισφορές-παράβολα ιδιωτών εργολάβων-τεχνικών εταιρειών οι οποίες κατασκευάζουν δημόσια έργα !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! q Άρθρο 20: Διαρχία στην διοίκηση;;;;;;;;; Μάλλον πρέπει να απευθυνθούμε στον Γενικό δ/ντη του ΔΓΕ για όλο το σχέδιο νόμου. Επίσης οι διατήρηση τοπικών γραφείων-τμημάτων επιβαρύνει τον προϋπολογισμό και δυσχεραίνει την επιθεώρηση. Προτείνεται διατήρηση και διόγκωση των περιφερειακών κέντρων και κατάργηση τμημάτων. Με την ίδρυση περισσότερων τμημάτων θα έχουμε μόνο περισσότερους τμηματάρχες και δυσκίνητη επιθεώρηση. q Άρθρο 21:οι οι περίπου 780 θέσεις το 1998 έγιναν 1003 το 2011 ενώ η βιομηχανική παραγωγή και θέσεις εργασίας μειώθηκαν κατά 30% τουλάχιστον στο ίδιο διάστημα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο πληθυσμός της Ελλάδας παραμένει σταθερός. Οι 280 θέσεις διοικητικού προσωπικού συνεχίζουν να μένουν ίδιες. Αυτοκίνητα δεν υπάρχουν και οι οδηγοί αυξάνονται!!!!!!!!!!!!!!!!!!! q Άρθρο 21, παρ. 2, εδαφ. β «οι επιθεωρητές εργασίας είναι ανακριτικοί υπάλληλοι» και όχι ενεργούν ως… q Άρθρο 21, παρ. 3 να καταργηθεί και να αντικατασταθεί με «……στελεχώνεται με υπαλλήλους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, εκτός αποσπάσεων από άλλες υπηρεσίες, και φορέων οι οποίοι θα παρακολουθήσουν συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και αξιολόγησης….» q Άρθρο 21, παρ. 5 να τροποποιηθεί «……..υπάλληλος του ΥΕΚΑ για 15 έτη………προϊστάμενος ή υπάλληλος για 10 έτη…..» q Άρθρο 21, παρ. 7α: προς τι η έκδοση ΚΥΑ αφού οι θέσεις είναι καθορισμένες ήδη σε προηγούμενη παράγραφο q Άρθρο 21, παρ. 9, 10 να καταργηθούν λόγω της σαφέστατης εξωτερικής επιρροής προς το ΣΕΠΕ!!!!!!!!!!!!!! q Άρθρο 21, παρ. 11 να καταργηθεί και να μεταταγούν στο ΥΕΚΑ q Το άρθρο 22 έρχεται σε αντίθεση με τη ΥΑ 148/05.01.11 που στην πράξη καταργείται εν μέρει!!!!!!!!!! q Άρθρο 23: πολύ σωστό αρκεί να αποκτήσουμε και ξεχωριστό κωδικό φορέα κατευθείαν από τον προϋπολογισμό διαφορετικά θα είμαστε πάλι εξαρτημένοι στην δ/νση οικονομικού του ΥΕΚΑ. Άρα για ποια οικονομική αυτοτέλεια μιλάμε;;;;;;;;;; εδώ καλά καλά δεν έχουμε διοικητική (βλέπε Υπηρεσιακά συμβούλια) q Άρθρο 24 παρ. 1 και 2 Πολύ σωστά αρκεί να μην αντιβαίνει στην οικονομική πολιτική της περιόδου αυτής q Άρθρο 24 παρ. 3 πολύ σωστό αλλά μην ξεχνάμε ότι υπάρχει το προηγούμενο των μηχανικών και των ειδικών επιθεωρητών και θα μπορούσε να είχε γίνει ήδη η εξίσωση όλων των επιθεωρητών εργασίας. Γιατί άραγε δεν έγινε μέχρι τώρα;;;;;;;;;;;; q Άρθρο 25 πρέπει να προστεθεί παράγραφος «….οι επιθεωρητές εργασίας αξιολογούνται για το έργο τους και απενημερώνονται από κατάλληλους επιστήμονες για την διατήρηση της επιστημονικότητας, γνώσης και ορθής κρίσης τους. Οι λεπτομέρειες, όροι προϋποθέσεις και διαδικασία καθώς και χρήση των αποτελεσμάτων θα καθοριστούν με Υπουργικές αποφάσεις» q Άρθρο 26, παρ. 3 να καταργηθεί, δεν μπορεί να έχουμε ΄γιαλαντζί επιθεωρητές’ στο ΣΕΠΕ. Όποιος συνεπικουρεί να λαμβάνει και την ευθύνη κατά τον έλεγχο όπως την έχει ο επιθεωρητής. Δεν μπορεί να αμείβεται το ίδιο επειδή συνεπικουρεί χωρίς ευθύνη (βλέπε επίδομα ελέγχου – ειδική μηνιαία αποζημίωση) q Άρθρο 26 παρ. 10 να τροποποιηθεί «…..σε περίπτωση που δεν επαρκούν για τον σκοπό αυτό οι ειδικοί επιθεωρητές και μετά από σχετικό αίτημα των ειδικών επιθεωρητών…….» q Άρθρο 30, παρ, 6 και 7: διοικητικές και ποινικές ευθύνες/κυρώσεις για την μη τήρηση των υποχρεώσεων του συμβούλου οι οποίες αναφέρονται στον κώδικα ασφάλειας και υγείας. q Άρθρο 33: να τροποποιηθεί και να ενταχθεί η ΓΔΣΕ ως διεύθυνση στο ΣΕΠΕ αρκετά με τις διαρχίες!!!!!!!!!!!!! q Άρθρο 34, παρ. 5 να καταργηθεί εν όψει του ενιαίου μισθολογίου αρκετά με τις συντεχνίες !!!!!!!!!!!που θέλουν να προκαταβάλλουν την διοίκηση. Εξ άλλου όπως αναφέρθηκε παραπάνω τα επιδόματα δίνονται από άλλα Υπουργεία και φορείς άρα πρόκειται για εξωτερική επιρροή q Άρθρο 34, παρ. 9 Υπάρχει διάκριση μεταξύ Υπαλλήλου και επιθεωρητή; Αν ναι τότε στην παρ. 1 να ορισθεί ευκρινώς Πειραιάς 3.2.11 Με την προσδοκία για ένα ανεξάρτητο ΣΕΠΕ Ο επιθεωρητής Εργασίας ΚΕΠΕΚ Πειραιά και Νοτ. Αιγαίου Δρ. Ηλίας Τυλιγάδας