• Σχόλιο του χρήστη 'Σύνδεσμος Αποστράτων Αξιωματικών Οικονομικού Ενόπλων Δυνάμεων' | 5 Δεκεμβρίου 2023, 16:05

    Κύριε υπουργέ Με το αρ. 114 του προς διαβούλευση νομοσχέδιου επιχειρείται καίρια τομή στη φιλοσοφία και το πλαίσιο της απασχόλησης των συνταξιούχων, με καταρχάς θετικό πρόσημο, καθόσον προωθεί την ενεργό γήρανση, χωρίς να θέτει εν αμφιβόλω τον ασφαλιστικό κίνδυνο γήρατος. Παρ’ όλα ταύτα, οφείλουμε να επισημαίνουμε τα ακόλουθα: 1. Η αναστολή της σύνταξης γήρατος, κύριας και επικουρικής, προσώπων που αναλαμβάνουν υποχρεωτικά υπακτέα στον e-ΕΦΚΑ απασχόληση σε Φορείς Γενικής Κυβέρνησης (παρ. 2, αρθρο 20, ν. 4387/16), φρονούμε ότι πρέπει να ισχύσει από το 55ο έτος, αντί του προτεινόμενου 62ου έτους ηλικίας. Η αναπροσαρμογή αυτή είναι εφικτή σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 11 του ν.3863/2010 (ΦΕΚ τ. Α’ 115). Επισημαίνουμε ότι τα άτομα που υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, στην πλειονότητά τους, εξέρχονται από την ενεργό υπηρεσία χωρίς τη βούλησή τους πολύ ενωρίτερα από το 62ο έτος της ηλικίας τους, με συνέπεια να χάνεται σημαντικός για αυτούς παραγωγικός χρόνος, αλλά και συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία. 2. Στο μερισμό του παρακρατούμενου μη ανταποδοτικού πόρου (10%), μεταξύ e-ΕΦΚΑ (7,7%) και επικουρικής ασφάλισης (2,3%) θα πρέπει οι ασφαλισμένοι που δεν έχουν επικουρική ασφάλιση αλλά Μετοχικά Ταμεία, όπως οι στρατιωτικοί, το 2,3% να αποτελεί πόρο των Μετοχικών τους Ταμείων. 3. Η διασύνδεση που επιχειρείται στην παρ. 5 του αρ. 20 του ν. 4387/16, μεταξύ του μη ανταποδοτικού πόρου και της εθνικής σύνταξης, δύναται να οδηγήσει κάποιες πολύ χαμηλές συντάξεις επί τω χείρω. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να διασφαλιστεί από τη συγκεκριμένη διάταξη.