Αρχική Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...ΕΝΟΤΗΤΑ Γ΄ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ (Δ.ΥΠ.Α.) ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Αθηνά Φατσιώρη Πρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΟΑΕΔ νυν ΔΥΠΑ Αττικής & Νήσων | 5 Δεκεμβρίου 2023, 16:40
Σχετικά για το Σχέδιο Νόμου « Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, σύστημα διορισμού και προσλήψεων των εκπαιδευτικών της δημόσιας υπηρεσίας απασχόλησης και λοιπές διατάξεις » η Ένωση Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΟΑΕΔ νυν ΔΥΠΑ Αττικής & Νήσων παρουσιάζει τις απόψεις της: Α. Στο άρθρο 159 “ Κριτήρια κατάταξης” στο εδάφιο δ του άρθρου 159 που αφορά την εμπειρία αναφέρεται ότι η διδακτική εμπειρία θα αξιολογείται με: • 10 μονάδες/μήνα και μέχρι 120 μήνες (ανώτερο όριο 1200 μόρια) προσμετρώντας και την εμπειρία στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση που αποτελεί κατάρτιση και όχι εκπαίδευση • 12 μονάδες/μήνα και μέχρι 120 (ανώτατο όριο 1440 μόρια), αν έχει πραγματοποιηθεί σε φορείς που εφαρμόζουν το δυικό σύστημα εκπαίδευσης . Στο ίδιο εδάφιο αναφέρεται ότι η εργασιακή εμπειρία θα αξιολογείται με: • 15 μονάδες/μήνα και μέχρι 120 μήνες (ανώτατο όριο 1800 μόρια) Παρατηρείται ότι: • δε γίνεται καμία αναφορά στη διδακτική εμπειρία που έχει αποκτηθεί στις ΕΠΑ.Σ Μαθητείας της Δ.ΥΠ.Α • δε γίνεται καμία αναφορά στο να μη συνυπάρχουν τόσο η διδακτική όσο και επαγγελματική εμπειρία κατά τη διάρκεια του ίδιου χρονικού διαστήματος, • δε γίνεται καμία αναφορά στο να μην συνυπολογίζεται η διδακτική εμπειρία που αντιστοιχεί σε περισσότερες ώρες από αυτές που προβλέπονται για τον αντίστοιχο κλάδο του πρωτοδιόριστου εκπαιδευτικού ανά εβδομάδα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις • δε γίνεται καμία αναφορά στο διαφορετικό εργασιακό καθεστώς ,που έχει ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός πλήρους ωραρίου των ΕΠΑ.Σ που εργάζεται στην καλύτερη περίπτωση για 9 μήνες το χρόνο, χωρίς πρακτικά να έχει τη δυνατότητα να εργαστεί άλλου με έναν εργαζόμενο για 12 μήνες • διπλασιάζεται η μοριοδότηση της επαγγελματικής προϋπηρεσίας. Ήταν 0,25/ημέρα --> 0,25x25 ημέρες = 7,5 μόρια ανα μήνα και τώρα γίνεται 15 μόρια ανά μήνα. • αυξάνεται και το ανώτατο χρονικό διάστημα για το οποίο μπορεί να υπολογιστεί η επαγγελματική προϋπηρεσία καθώς το όριο των 900 μορίων που ισχύει μέχρι σήμερα σημαίνει ότι η επαγγελματική προϋπηρεσία υπολογίζεται για 10 χρόνια ανώτατο όριο καθώς μέχρι σήμερα τα μόρια της επαγγελματικής προϋπηρεσίας είναι 90 ανά μήνα. (7,5 μόρια/μήνα x 12 μήνες = 90 μόρια/έτος) και με μέγιστο όριο τα 900 μόρια/90 μόρια ανά μήνα=10 χρόνια • υπολογίζεται η επαγγελματική προϋπηρεσία για 120 μήνες δηλαδή για 12 χρόνια, ενώ σε όλες τις προκηρύξεις ο ΑΣΕΠ αναγνωρίζει μέχρι 7 χρόνια επαγγελματική προϋπηρεσία. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 159 • Κατάρτιση ξεχωριστού πίνακα για τους υποψήφιους που διαθέτουν διδακτική εμπειρία τουλάχιστον πέντε πλήρων διδακτικών ετών στο δυικό σύστημα εκπαίδευσης των ΕΠΑΣ Μαθητείας της ΔΥΠΑ για να μπορούν να υποστηρίξουν τον θεσμό της Μαθητείας. (απόσπασμα πρακτικού της με αρ. 24/21.03.2023 Συνεδρίασης του Δ.Σ. ΔΥΠΑ με αρ. απόφασης 1062) • Υπολογισμός της διδακτικής εμπειρίας, που έχει αποκτηθεί στο δυικό σύστημα εκπαίδευσης των ΕΠΑΣ Μαθητείας της ΔΥΠΑ με (20 Μονάδες άνα μήνα) , (ανώτατο όριο 120 μήνες) • Υπολογισμός διδακτικής εμπειρίας 10 μονάδες/μήνα , (ανώτατο όριο 120 μήνες) • Μη υπολογισμός της διδακτικής εμπειρίας στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση • Υπολογισμός επαγγελματικής εμπειρίας με 0,25 μονάδες/ημέρα (ανώτατο όριο 84 μήνες όπως ορίζει ο ΑΣΕΠ) • Μοριοδότηση με 30 μόρια το 2ο Πτυχίο από τη στιγμή που ο βαθμός του Βασικού τίτλου Σπουδών πολλαπλασιάζεται επί 10 και όχι επί αναλογικά επί 25 όπως συμβαίνει στο Υπουργείο Παιδείας και στις Προκηρύξεις του ΑΣΕΠ. Άλλωστε δεν γίνεται να θεωρείται το ίδιο σημαντικό με το βασικό Πτυχίο ένα πτυχίο που μπορεί να αφορά έναν εντελώς διαφορετικό επιστημονικό τομέα, μη σχετιζόμενο με την ειδικότητα της θέσης για την οποία υποβάλλεται η αίτηση. Β. Στο άρθρο 161 “Διενέργεια ατομικής δομημένης συνέντευξης” πρέπει να καταργηθεί γιατί: • η διαδικασία της δομημένης συνέντευξης εφαρμόζεται στην αξιολόγηση τακτικών εκπαιδευτικών για θέσεις ευθύνης και όχι ως προαπαιτούμενο προσόν για διορισμό και επιπλέον δεν εφαρμόζεται στο Υπουργείο Παιδείας • η διαδικασία της δομημένης συνέντευξης έρχεται σε αντίθεση με τις διαδικασίες που προβλέπει ο κώδικας δημοσίων υπαλλήλων στις προσλήψεις και στην αξιολόγηση για οριστική τοποθέτηση σε οργανική θέση. Γ. Στο άρθρο 163 “Αποκλεισμός από την διαδικασία επιλογής” να συμπληρωθεί ότι πρέπει: • να αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής και όσοι έχουν ποινή κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024. Δ. Στο άρθρο 166 “Μητρώο προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών της Δ.ΥΠ.Α.” πρέπει να γίνει: • κατάργηση των παραγράφων 4 και 5 που αφορούν τη διαδικασία δομημένης συνέντευξης για ένταξη στο μητρώο εκπαιδευτικών • επικαιροποίηση των πινάκων με βάση τα τυπικά προσόντα ανά τακτά χρονικά διαστήματα • δυνατότητα υποβολής ενστάσεων και αιτήσεων θεραπείας κατά των πινάκων του μητρώου. Ε. Στο άρθρο 168 “Λοιπές Διατάξεις άρθρο 11Β) Ξενόγλωσσα τμήματα προτείνεται : • η κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης λόγω ασάφειας ΣΤ. Στο άρθρο 169 “Αρμοδιότητα ελέγχου των προγραμμάτων μάθησης σε εργασιακό χώρο” • ο έλεγχος του προγράμματος μάθησης στον εργασιακό χώρο πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από τη σχολική μονάδα γιατί πιστεύουμε ότι μόνο το σχολείο μπορεί να παρακολουθήσει και να ελέγξει αποτελεσματικά την εφαρμογή του • οι έλεγχοι σχετικοί με τις συνθήκες εργασίας και την τήρηση των όρων της σύμβασης της μαθητείας κατόπιν υποδείξεων σχολείου, μαθητευομένων εργοδοτών μπορεί να γίνονται από την επιθεώρηση εργασίας Ζ. Συμπερίληψη Διατάξεων. • διάταξη αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Δ.ΥΠ.Α (πρώην Ο.Α.Ε.Δ.) από το Υπουργείο Παιδείας ώστε να υπάρχει δυνατότητα ένταξης με αυτή την προϋπηρεσία στους πινάκες διοριστέων του Α.Σ.Ε.Π. • διάταξη με την οποία, οι εκπαιδευτικοί που έχουν θετικές δικαστικές αποφάσεις σε οποιοδήποτε βαθμό της ελληνικής δικαιοσύνης να καταλαμβάνουν κενές οργανικές θέσεις ή να συστήνονται προσωποπαγείς ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου όταν θα εφαρμοστεί: • θα οδηγήσει εκτός των Σχολών της ΔΥΠΑ όλους τους εκπαιδευτικούς της ΔΥΠΑ που υπηρετούν αδιάκοπα στις ΕΠΑΣ για πάρα πολύ μεγάλο αριθμό συνεχόμενων ετών καθώς θα υπερκεραστούν στους πίνακες αξιολόγησης από εργαζόμενους και ελεύθερους επαγγελματίες ακόμα και με μηδενική εκπαιδευτική προϋπηρεσία. • θα διοριστούν ως μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό σε Σχολές με ιδιαίτερο κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (Μαθητεία-Δυϊκό Σύστημα Εκπαίδευσης-Πρακτική Άσκηση),άτομα με επαγγελματική εμπειρία που δεν θα έχουν καθόλου διδακτική εμπειρία και επιπλέον καμία γνώση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των σχολών της ΔΥΠΑ ή άτομα που εργάστηκαν ελάχιστα στις δομές εκπαίδευσης της ΔΥΠΑ • θα εξαφανισθεί η τεχνογνωσία και η εμπειρία ετών ξαφνικά και απότομα από τις ΕΠΑ.Σ και σε συνδυασμό με την παρουσία ελάχιστων μόνιμων έμπειρων εκπαιδευτικών, (ο αριθμός των οποίων μάλιστα κάθε χρόνο μειώνεται όλο και περισσότερο λόγω των συνεχών συνταξιοδοτήσεων) ενδέχεται να οδηγήσεισε σοβαρά προβλήματα και δυσλειτουργίες τις Σχολές ακριβώς λόγω της σχεδόν παντελούς έλλειψης έμπειρου και καταρτισμένου στο Δυϊκό Σύστημα της Μαθητείας προσωπικού. • θα καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά των ΕΠΑ.Σ θα καλυφθούν κατά κύριο λόγο από το μόνιμο προσωπικό και δεν θα υπάρχει πλέον υπόλοιπο διαθέσιμων διδακτικών ωρών για τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν όλα αυτά τα χρόνια στις ΕΠΑ.Σ και μοιραία θα καταλήξουν στην έξοδο και στην ανεργία • θα “τιμωρήσει” όλους τους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν για πολλά χρόνια τη λειτουργία των σχολείων μας παρόλο που η εκπαιδευτική τους προϋπηρεσία στη ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) δεν αναγνωρίζεται στους πίνακες του Υπουργείου Παιδείας, επομένως δεν έχουν και αυτή τη διέξοδο. Δεν τους αξίζει Δεν μας αξίζει Δεν αξίζει στην κοινωνία να βλέπει τα παιδιά της να τσαλακώνονται