• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ' | 5 Δεκεμβρίου 2023, 18:19

    Προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Κύριε Υπουργέ, Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Στρατιωτικών (ΠΟΣ), αφού μελέτησε το αναρτημένο σε διαβούλευση Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο, προτείνει τα παρακάτω, σε ότι αφορά στο Άρθρο 114 - Κίνητρα απασχόλησης συνταξιούχων – Αντικατάσταση άρθρου 20 ν. 4387/2016: ΣΧΟΛΙΑ 1. Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, ο υπέρ e-ΕΦΚΑ πόρος μη ανταποδοτικού χαρακτήρα συνδέεται με την Εθνική Σύνταξη και όχι με το 30% επί των ακαθαρίστων κύριων και επικουρικών συντάξεων. Υπάρχει λοιπόν το αυξημένο ενδεχόμενο, σε περιπτώσεις χαμηλών, αναπηρικών ή από μεταβίβαση συντάξεων, κάποιος να περιέρχεται σε δυσμενέστερη θέση, καταβάλλοντας ποσό υψηλότερο από το 30% των ακαθαρίστων κυρίων και επικουρικών συντάξεων. Κατόπιν τούτου, η Ομοσπονδία προτείνει, χωρίς να αλλάξει η φιλοσοφία του άρθρου, να προβλεφθεί και η ασφαλιστική δικλείδα της μη υπέρβασης του 30% των ακαθαρίστων κύριων και επικουρικών συντάξεων που λαμβάνει ο εργαζόμενος συνταξιούχος. 2. Αναφορικά με τον πόρο μη ανταποδοτικού χαρακτήρα, που θεσπίζει το σ/ν, φρονούμε ότι πρέπει να κατευθυνθεί αντί του e-ΕΦΚΑ στον ΑΚΑΓΕ (λογαριασμό του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης των Γενεών), διότι: α. Είναι πόρος από συνταξιούχους για μελλοντικούς συνταξιούχους, με σκοπό την κάλυψη ελλειμμάτων των κλάδων κύριας και επικουρικής σύνταξης φορέων κοινωνικής ασφάλισης. β. Αποδεικνύεται εμπράκτως η αλληλεγγύη των γενεών. γ. Θα αναπληρώσει έσοδα υπέρ ΑΚΑΓΕ, ενόψει του εξαγγελθέντος επαναπροσδιορισμού και αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των κρατήσεων της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ). 3. Στην παράγραφο 4.α προβλέπετε ο πόρος 10% να αποδίδεται σε δύο φορείς, στον e-ΕΦΚΑ 7,7% και στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης 2,3%. Οι στρατιωτικοί συνταξιούχοι των Ενόπλων Δυνάμεων δεν έχουν επικουρικό ταμείο. Προτείνεται για το 2,3% να αποτελεί πόρο τόσο των Επικουρικών όσο και των Μετοχικών Ταμείων, αναλόγως του φορέα που λαμβάνει επικουρική σύνταξη ή μέρισμα ο εργαζόμενος συνταξιούχος. 4. Τα εν αποστρατεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.), διδάσκουν διαχρονικά στις Στρατιωτικές Σχολές ειδικά ολιγόωρα μαθήματα, κυρίως σε στρατιωτικά αντικείμενα, όπως Στρατιωτική Στρατηγική, Πολεμική Τέχνη, Στρατιωτική Ιστορία, Στρατιωτική Γεωγραφία, Ναυτική Ιστορία, Ναυτική Τέχνη, Ναυτικό Πυροβολικό, Ηλεκτρονικός πόλεμος, Αεροναυτιλία, κ.λπ. που απαιτούν καθηγητές ειδικών γνώσεων προερχομένους από τις Ε.Δ. με βαθιά γνώση, εμπειρία και εξειδίκευση σε στρατιωτικά θέματα. Μετά την ψήφιση του ν.4670/2020, διαπιστώθηκε ουσιαστικά ότι ήταν αδύνατη η διδασκαλία από εν αποστρατεία στελέχη των Ε.Δ. λόγω πλήρους περικοπής της σύνταξης, εφόσον έχουν ηλικία κάτω των 62 ετών, έστω και με απασχόληση ολίγων διδακτικών ωρών. Ως γνωστόν τα στελέχη των Ε.Δ. εισέρχονται στις Στρατιωτικές σχολές σε ηλικία 18 έως 20 ετών και αποστρατεύονται με ευθύνη της Υπηρεσίας στην ηλικία των 53 με 55 ετών, οπότε δημιουργείται κενό 7 έως 9 ετών, έως την ηλικία των 62 ετών. Κατόπιν των παραπάνω προτείνουμε, η συγκεκριμένη κατηγορία συνταξιούχων όταν διδάσκει σε Στρατιωτικές Σχολές να έχει όριο πλήρους περικοπής της σύνταξης μέχρι την ηλικία των 53. Πάνω από την ηλικία αυτή να εφαρμόζεται ο πόρος μη ανταποδοτικού χαρακτήρα υπέρ e-ΕΦΚΑ, όπως και στους λοιπούς συνταξιούχους. 5. Ο νέος πόρος μη ανταποδοτικού χαρακτήρα υπέρ e-ΕΦΚΑ 10%, φρονούμε ότι πρέπει να αποτυπωθεί σαφώς στο σ/ν, ότι εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Κατόπιν των παραπάνω προτείνουμε, οι παράγραφοι 2, 4 και 5 του Άρθρου 20 - Απασχόληση συνταξιούχων, να διαμορφωθούν όπως παρακάτω : «2. Η εξ ιδίου δικαιώματος σύνταξη γήρατος, κύρια και επικουρική, προσώπων που αναλαμβάνουν υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ απασχόληση σε Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης αναστέλλεται για όσο διάστημα συνεχίζει αυτή, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό δεύτερο (62ο) έτος της ηλικίας τους (εδώ να συμπληρωθεί) ή το πεντηκοστό τρίτο (53ο) έτος της ηλικίας τους, εφόσον πρόκειται για διδάσκοντες σε Στρατιωτικές Σχολές στρατιωτικούς συνταξιούχους.» «4. Για την ασφάλιση του απασχολούμενου συνταξιούχου καταβάλλονται οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με την ασφαλιστέα απασχόληση και επιπλέον πόρος μη ανταποδοτικού χαρακτήρα υπέρ e-ΕΦΚΑ που κατανέμεται (εδώ να συμπληρωθεί) στο Ασφαλιστικό Κεφαλαίο Αλληλεγγύης των Γενεών (ΑΚΑΓΕ) και στους κλάδους Επικουρικής ή Μετοχικής Ασφάλισης, ο οποίος πόρος εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα ως εξής: α) οι μισθωτοί και οι καταβάλλοντες εισφορές σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 39, καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές των άρθρων 38, 41, 35 και 97 μετά τυχόν συνεισπραττομένων εισφορών, με βάση την υπαγωγή τους στην ασφάλιση, επιμεριζόμενων μεταξύ εργοδότη και ασφαλισμένου κατά την κείμενη νομοθεσία και επιπλέον πόρο υπέρ e-ΕΦΚΑ ύψους 7,7% επί των ασφαλιστέων αποδοχών κύριας ασφάλισης, που κατανέμεται (εδώ να συμπληρωθεί)στο ΑΚΑΓΕ και ύψους 2,3% επί των ασφαλιστέων αποδοχών επικουρικής ασφάλισης που κατανέμεται στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης, εφόσον υπάγονται σε κλάδο επικουρικής ασφάλισης (εδώ να συμπληρωθεί) ή κατανέμεται στο Μετοχικό Ταμείο από το οποίο λαμβάνει μέρισμα ο εργαζόμενος συνταξιούχος, εφόσον δεν λαμβάνει επικουρική σύνταξη. «5. Το συνολικό επιβαλλόμενο ποσό του πόρου υπέρ e-ΕΦΚΑ σε ετήσια βάση δεν μπορεί να υπερβαίνει το δωδεκαπλάσιο της εθνικής σύνταξης του άρθρου 7, όπως εκάστοτε ισχύει. (εδώ να συμπληρωθεί) Ούτε μπορεί να υπερβαίνει το 30% των ακαθαρίστων κύριων και επικουρικών συντάξεων που λαμβάνει. Τυχόν επιπλέον ποσά επιστρέφονται στους ασφαλισμένους κατόπιν εκκαθάρισης σύμφωνα με το άρθρο 104». Για το ΔΣ/ΠΟΣ Ο Πρόεδρος Βασίλειος Νικολόπουλος Ο Ειδικός Γραμματέας Κοινωνικών Υποθέσεων Δημήτριος Ταραντίλης