Αρχική Αναμόρφωση Σώματος ΕπιθεώρησηςΆρθρο 63 Ρυθμίσεις ΕΤΑΑΣχόλιο του χρήστη Σ.Μ. | 30 Μαρτίου 2011, 14:11
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Είναι σκόπιμο στο παρόν άρθρο 63, να επιλυθεί και ένα μείζον πρόβλημα που έχει προκύψει από την εφαρμογή της παρ. 3, του άρθρου 21 του ν. 3865/2010. Σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα σε αυτό και παρά την έκδοση της υπ' αριθμ. πρωτ. 27135/0092 από 17/2/2011 εγκυκλίου του ΓΛΚ που υπογράφεται από τον Υφυπουργό Οικονομικών, οι στρατιωτικοί (μηχανικοί - ιατροί), ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο Δημόσια και προαιρετικά στο ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ - ΤΣΑΥ). Παρά ταύτα, το ΤΣΜΕΔΕ κρίνει ότι ο ν. 3865/2010 (παρ. 3, άρθρο 21), δεν καταργεί τις κατασταστικές του διατάξεις και θα πρέπει οι στρατιωτικοί μηχανικοί να ασφαλίζονται σε αυτό σύμφωνα με το αρ. 39 του ν. 2084/1992. Παράλληλα, οι οδηγίες του ΓΛΚ προς τις Υπηρεσίες των στρατιωτικών μηχανικών, είναι να καταβάλλουν εισφορές μόνο υπέρ Δημοσίου και επομένως δημιουργείται το εξής πρόβλημα : Όσοι δεν επιλέξουν προαιρετική ασφάλιση υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, αφενός μεν όλες οι ασφαλιστικές εισφορές καταβάλονται υπέρ Δημοσίου, αφετέρου δε το ΤΣΜΕΔΕ αρνείται κατηγορηματικά να τους διαγράψει προφασιζόμενο ότι δεν καταργούνται οι καταστατικές του διατάξεις και δεν αποσαφηνίζεται στο ν. 3865/2010 ποια ιδιότητα έχει προηγηθεί πρώτιστα (του μηχανικού ή του στρατιωτικού). Για το αν λόγω πρόβλημα είναι ήδη ενημερωμένοι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (ΓΛΚ, ΓΓΚΑ, ΤΣΜΕΔΕ κλπ) Επομένως απαιτείται η προσθήκη κατάλληλης παραγράφου στο άρθρο 63, όπου θα αναγράφεται (ενδεικτικά), σε συνέχεια της παρ. 3, του άρθρου 21 του ν.3865/2010, το εξής : "Τα ανωτέρω πρόσωπα εξαιρούνται από τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν.2084/1992, δύνανται να διαγραφούν από το ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ - ΤΣΑΥ) για όσο χρονικό διάστημα είναι στρατιωτικοί και οποιαδήποτε αντίθετη διάταξη καταργείται. Η ισχύς της ανωτέρω ρύθμισης αρχίζει από τη δημοσίευση του ν. 3865/2010". Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται το αυτονόητο, ότι οι στρατιωτικοί (μηχανικοί - ιατροί), θα είναι ασφαλισμένοι στο Δημόσιο και προαιρετικά στο ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ - ΤΣΑΥ), το ΕΤΑΑ δε θα φέρει κώλυμα διαγραφής τους (και επομένως δε θα δύναται να εγείρει αξιώσεις μή καταβληθεισών εισφορών από το Δημόσιο ή τον ασφαλίζόμενο), θα δύνανται να σκούν το επάγγελμα για το οποίο προσλήφθηκαν εφόσον είναι εγγεγραμμένοι στο επαγγελματικό τους επιμελητήριο (π.χ. ΤΕΕ) και δε θα υφίσταται πρόβλημα συνταξιοδότησής τους, καθώς είναι γνωστό ότι με τα σημερινά δεδομένα οι στρατιωτικοί αποστρατεύονται νωρίτερα και θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης νωρίτερα σε σχέση με ότι ισχύει στο ΕΤΑΑ. Άλλωστε και η παρ. 2 του αρθρου 63 του παρόντος Σχεδίου Νόμου, κινείται προς την κατεύθυνση να επιλύσει κενά που δημιουργήθηκαν από άλλη διάταξη (παρ. 1α, άρθρο 2) του ν. 3865/2010 και επιχειρεί να προλάβει ανάλογες διασταλτικές ερμηνείες. Παρακαλώ όπως μελετήσετε τα προαναφερόμενα και συνδράμετε στην επίλυση των δημιουργηθέντων προβλημάτων.